Ano, stavební spořitelny mají právo zvyšovat poplatek, jak se jim zachce, ale nesmí přitom postupovat protizákonně vůči zákazníkům.
Domnívám se, že Stavební spořitelna České spořitelny, a. s. svým
jednáním porušuje Zákon o ochraně spotřebitele (zejm. §6), když od
1.1.2003 v sazebníku úhrad za své služby zavedla 2 rozdílné ceny za
Správu a vedení účtu - konkrétně ročně: 200,- a 400,- Kč, a to za
jednu a tutéž službu, ale s rozdílem, jaké úročení připadá na slouvu o stavebním spoření, t.z. diskriminuje zákazníka a chová se v rozporu s dobrými mravy.
Pro přirovnání: Jde o stejný protizákonný stav, jako byly dvojí ceny za stejné ubytování účtované v českých hotelech tuzemským a zahraničním turistům v 2 polovině devadesátých let v ČR.
Jistý rozdíl v tom bude. Číslice 4 (ev. 3) je přece jenom složitější než 2. Pro některé pracovníky SSČS to může být zásadní problém. I když bych předpokládal, že i takový bankovní úředník stavební spořitelny by měl umět alespoň do pěti počítat.
Nyní vážně. Máte naprosto pravdu. Již jsem to tady jednou psal. Je to naprosto neoddiskutovatelné, sprosté, podlé a zákeřné. Možná by to stálo za podání žaloby. Pak by mě zajímala obhajoba tohoto kroku ze strany SSČS.