Vlákno názorů k článku Stáčené tachometry jen tak nezmizí. Kde je poptávka, je nabídka od Pepik - Problém "stáčení" tachometru dle mého názoru zmizí až...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 12. 2014 18:40

    Pepik (neregistrovaný)

    Problém "stáčení" tachometru dle mého názoru zmizí až zmizí ze strany výrobců možnost takového stočení odfláknutým zabezpečením.přís­lušných jednotek.Něco o tom vím. Dřív byla potřeba patrně nějaká vrtačka a počítadlo kilometrů se fyzicky stáčelo. Dnes je informace o tom, že někdo "stočil" tachometr o 123456 km směšná. Nic se nestáčí, vše je záležitostí zápisu několika bajtů do příslušné paměti. Kilometry se tak nestáčí, ale nastavují na libovolnou hodnotu, vše vyřízeno v řádu sekund. Komunikace s řídicí jednotkou a "budíky" je alespoň u starších nejběžnějších vozů velmi primitivní a není nijak zabezpečená, šifrovaná, ocertifikátovaná nebo podobně a zvládne ji každá čínská krabička za pět peněz nebo doma ubastelný obvod s trochou programování. Provést patřičnou operaci je záležitostí několika desítek bajtů, které je třeba poslat. Náznaky všelijakých pinů či security záležitostí jsou sice v protokolu zabudovány, ale nevyužívány nebo je lze speciálními triky obejít či jsou hesla veřejným tajemstvím. Prostě údaje o kilometrech jsou téměř zcela nechráněny a pokud selže komunikace s jednotkou, lze vždy vyjmout eepromku a využitím jistých informací kilometry přeprogramovat na obyč programátoru pamětí. Platí to i o dalších věcech jako deaktivace imobilizeru, reset pinu autorádia či klonování klíčů. Tvrdím, že lze vyvinout systém, který takto jednoduchý způsob minimálně stíží když ne úplně vyloučí.Boj bych vedl tímto směrem. Když umí EU poručit výrobcům povinné TPMS senzory, umí i toto.Záznamy při TK, servisních prohlídkách problém neřeší.

    Na přepisování najetých kilometrů jsou pak biti i poctiví řidiči. Patřím mezi ty, kteří prostě jezdí málo v autě, od kterého se to nečeká. Nájezd mám malý a až ho budu třeba někdy prodávat, tak mi to nikdo neuvěří. Navíc po prvním majiteli, který měl nájezd násobně vyšší. Takže od prvního dne vlastnictví vozidla pracuji na tom, abych mohl pro někoho nereálný nájezd relativně věrohodně prokázat, pokud se mi nepodaří najít kupce v okruhu známých.

  • 27. 12. 2014 20:29

    Smazaný profil

    Dekujeme, zes nam to vysvetlil... Nikdo do ted nevěděl, ze už se to nestačí vrtackou.

    Jinak, např u posledních skodovek (a obecne koncernu) není prepus ani zdaleka tak jednoduchý, jak se tu snazis ostatním vsugerovat.

  • 30. 12. 2014 17:09

    Pepik (neregistrovaný)

    Předně mně šlo o termín stáčení. Stáčí se možná víno, dnešní tachometr už ne. Za druhé šlo i o to, že dříve byl k podvodu zapotřebí relativně složitější úkon než dnes - někdo musel něco vymontovat a někde v dílně něco udělat, dnes si chytrou krabičku do diagnostického konektoru koupí každý jouda a kilometry upraví během čekání na parkovišti, než se vrátí manželka z nákupu. Ne každý ví, jak je to fyzicky jednoduché kilometry přepsat - skoro jakoby šlo psát na tachometr fixou, proč na to neupozornit? A proč se o tom v různých článcích a reportážích na toto téma nemluví? A nakonec psal jsem cituji o "alespoň u starších nejběžnějších vozů", kde je to hračka a výrobci s tím roky vůbec nic nedělali. Nikomu nic nevsugerovávám, ale případy přepisování kilometrů se dle mého názoru v tuto chvíli dějí právě u vozidel, o kterých je řeč. Jde to snadno a jsou to vozidla akorát tak stará, aby se hojně vyskytovala v bazarech. A nejde jen o přepisování, ale i o různé chytré věcičky, které lze s řídicí jednotkou dělat a které pomáhají třeba i lapkům. Nové vozy zmapované nemám a pokud je to u nich složitější, rád to přivítám. Je ale (vlastně není) s podivem, že automobilky o této novince mlčí.

  • 31. 12. 2014 16:46

    Marťas (neregistrovaný)

    stáčení nestáčení, je to jen slovíčkaření o to jde jen hnidopichům. Jinak jestli máte tu představu, že automobilky vyrobí něco (nemožnost stáčet tachometry), co se nepovedlo do dnešního dne it odborníkům, tak jste naivní. Dyť i ten "blbý" tablet nebo mobil napíchnete přes USB a upravíte s vhodnými programy úplně cokoliv. Jinak s Vámi souhlasím. Ono koupit si kabel za pár stovek a přepsat km jde opravdu velmi snadno a zvládne to KAŽDÝ. I kdyby se zavedl jiný standard než je teď(nebo nějaké "opatření") tak to za pár měsíců či let bude stejné jako dnes. Pokud se mýlím budu jen rád, ale moc tomu nevěřím.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).