Při přechodu od Pražské plynárenské mně zavolali a zeptali se na stav plynoměru už několik dní před datem přechodu a po obdržení faktury jsem se nestačil divit. Za zbylých 7 dní mně byla "odhadem" dopočítána spotřeba více než 10x vyšší, než byla dosavadní průměrná spotřeba (takže vpodstatě si vyúčtovali další téměř 3 měsíce navíc), čímž se mě Pražská plynárenská pokusila okrást přibližně o 2000,-. Nyní trávím hodiny sepisováním reklamací, protože si stále vymýšlejí, co všechno v oznámení reklamace chybí, aby ji mohli zamítnout. Takže velký pozor a důkladné kontroly při přechodu.
vždy uvádím do formuláře smlouvy s novým obchodníkem stav plynoměru. Na konci výpovědní doby si zajišťuje starý dodavatel odečet měřidla a pokud mu není umožněn přístup má právo spotřebu dopočítat. Jakmile dostanu ukončovací fakturu zkontroluji konečný stav a pokud neodpovídá stavu měřidla nic neplatím a reklamuji (lze zdarma na webu). Neuhrazení faktury nemá vliv na platnost výpovědi a tedy ukončení smluvního vztahu a navázání nového. Podobné věci ovšem neřeším po telefonu, ale výhradně buď písemně nebo alespoň mailem nebé webovou aplikací obchodníka.
Přesně takto jsem to chtěl udělat, jenže Pražská plynárenská trvala na tom (volali mi), že jim ten stav musím nahlásit hned, ještě před ukončením smlouvy (pravděpodobně záměr, aby za ty zbylé dny mohli naúčtovat "odhadem" desetinásobek skutečné spotřeby). Reklamace po webu nejde, musí na ní být podpis, po mailu jsem zkoušel, ale stále vymýšlí další věci co tam musí být, ještě jsem zkusil jejich "reklamační lístek" poštou, ale na něm je mnohem méně údajů, než mi napsali mailem, že je potřeba, takže uvidíme. Ještě zkusím stížnost na ERÚ, protože naúčtovat 10 násobek spotřeby rozhodně není chyba odhadu, ale záměrné cílené okrádání zákazníků.
To je ale známá věc. Proto jsem nahlásil menší stav plynoměru, oni si "odhadem" připočetli asi sedminásobek, a byli jsme téměř přesně na skutečném stavu. A bez reklamací. Ostatně oni to dělají bez důvodu i u běžného vyúčtování. Jednou mi poslali roční fakturu "odhadem" skokem na dvojnásobek předchozí roční spotřeby, aniž by se cokoli změnilo.
To samé elektřina.
Nemá smysl se rozčilovat. Ti gauneři se ani nezačervenají, a budou tvrdit, že oni účtují více, protože prý lidé hlásí méně. Takže jde jen o to odhadnout, o kolik to místní dodavatel "natáhne". No, jestli to byl opravdu 10-ti násobek, tak hoši a děvčata přitvrdili, a je třeba navýšit přiměřeně koeficient, abychom byli na nule.
To je pěkná blbost co tady píšete.Stav plynoměru musí přijít odečíst jejich pracovník,to jste jim taky mohl říct,že tam máte 0 kubíků a že netopíte.Po telefonu můžu vykládat,že jsem třeba prezident Klaus,takže jste jim neměl nic sdělovat ať si přijdou samy odečíst plynoměr v den přechodu.
Tak jsem velmi potěšena. Jsem odběratelem plynu a elektřiny od http://www.elimon.cz/ a tady jsem v tabulce našla super čísla. Což mi potvrdilo to co už dávno vím. Přešla jsem od jedné velké společnosti k Elimonu a musím všude jen chválit. Díky