Vůbec nevím o tom, že by se za výběr z vkl. knížky platilo. Jsem 30 letý "důchodce" a opravdu nechápu, proč je článek napsán s tak zaujatými argumenty. Spořitelna mi vyhovuje.
- ČS vůbec nedoplácí na svou tradici, ale spíš naopak. Díky těmto klientům totiž spravuje značný "balík".
- Většina klientů ČS neplatí u obchodníka kartou a nepoužívá bankomat, protože prostě nakupují jen potraviny a inkaso a tam kreditku opravdu nepotřebují.
Ale samozrejme, ze jsou lide kterym vyhovuje Sporka. Koneckoncu stejne tak existuji lide, kterym vyhovuje Skodovka. Respektive neznaji nic jineho a nemaji velke naroky.
Jen by mne zajimalo jak se ta "vetsina klientu" dostane k penezum na potraviny, kdyz nepouzivaji bankomat. :-)
Pro me je nejdulezitejsi vyse poplatku. Proto mam vkladni knizky. A to dve. Jednu u GECB, kam si nechavam posilat vyplatu a ze ktere obvykle vybiram a jednu "nouzovku" u Postovni sporitelny. Ta ma tu vyhodu ze z ni muzu vybirat na kazde poste kdekoliv v republice. A protoze ziju v Praze, tak kdyz potrebuju penize treba o pulnoci, tak si dojedu na postu v Hybernske ulici, kde jsou nonstop. Spocital jsem si, ze oproti tomu, kdbybych mel bezny ucet usetrim vic nez stovku mesicne.
A jak platíte nájem, inkaso, a jiné platby? V hotovosti? To znamená musíte jít, vybrat peníze a donést je na místo, kde platíte. Nebo složenkou? Podobná procedura, jen s tím, že musíte na poštu. Oproti tomu při elektronickém bankovnictví sice zaplatíte víc, ale ušetříte spoustu času. Vám asi ne, ale mě to za tu stovku měsíčně bez front a čekání stojí.
To je sice pravda, ale to ze ziju v Praze ma prave sva specifika.
Najem platim pres SIPO - to me zadne poplatky nestoji.
Pobocku PRE (elektrina) mam 3 stanice autobusem od bytu, plynarny asi 5 stanic tim samym autobusem, ale zase na druhou stranu, eventuelne se zastavim v palaci Adria pri ceste do prace (tady se jedna o nedoplatky, plyn jednou za rok, elektrina 3 krat za rok). Pojistku platim primo v pojistovne co je hned vedle metra (10 minut pesky od bytu) - vsechno bez jakychkoliv poplatku.
Vedeni tech knizek ani operace na nich (bezhotovnostni i hotovnostni prijem penez a hotovostni vyber) me vubec nic nestoji.
Fronty nikde nestojim. V elektrarne a plynarne byva obvykle liduprazdno (nebo proste mivam stesti) a na poste jsem si nasel super "figl": Kdyz je u prepazky "prijem penez" fonta, tak jdu k prepazce "postovni sporitelna", kde je skoro vzdycky volno. Udelam nejakou operaci na vkladni knizce (ulozim stovku, vyberu stovku ...) a hned tam soupnu to SIPO, evetuelne to zaplatim rovnou z te knizky. Postu mam do 10 minut od baraku, takze taky neni co resit.
No jestli je známkou inteligence kvůli pár korunám za bankovní převod jezdit autobusem sem a tam (který je pro normální lidi dražší než ten poplatek za převod) a ztrácet tak spustu času dopravou a postáváním na těch přepážkách tak to je opravdu smutné-to se ze mne inteligentní člověk asi nikdy nestane.
A to tě Patriku fakt baví jezdit pro pár ušetřených korun sem a tam??? není pravda, že tě to nic nestojí, stojí tě to čas, za ten čas než to všechno oběháš, můžeš vyřídit spoustu jiných a důležitějších věcí. Jestli já bych se honila kvůli třeba ušetřené padesátikoruně sem a tam, ani kvůli stovce??? Já prostě nechci vůbec navštěvovat banku, poštu, apod.... obsluhuju účet z domova či z práce a nemusím nikde pendlovat. Mě to za to fakt nestojí.
Jenže mě to fakt nic nestojí, ani ten čas.
Když to vezmu popořádku
SIPO - 1 krát za měsíc, poštu mám ani ne 10 minut pěšky od baráku, a díky "fíglu" s vkladní knížkou ani nikdy nestojím frontu. Je to menší námaha, než si jít vybrat peníze do bankomatu, druhá možnost - jelikož v Praze je pošta na každém rohu, můžu jít na jinou, kterou mám kousek od zaměstnání, bez problémů zvládnu v polední pauze.
Elektrina 3 krát za rok - je to po trase jedné z alternativních cest do práce, prostě si někdy, když mám odpolední vyjedu maximálně o půl hodiny dřív, nebo když mám ranní, jedu z práce jinudy.
Plyn 1 krát za rok - Palác Adria mám kousek od práce, zvládnu to v polední pauze.
A co se výběru
hotovosti týče, GECB mám taky kousek od práce, takže to taky zvládnu v polední pauze.
Omlouvám se, že jsem nebyl konkrétní, ale bohužel jsem neměl dostatek času svou připomínku rozvádět. Slovem "trapný" jsem měl na mysli především tón, kterým byl článek komentován a některé výrazy směrem k starším občanům. Ač sám mám do důchodového věku velmi daleko (což je samozřejmě relativní), tak si nemyslím, že by Ti, kteří již mají s přizpůsobením novým věcem problémy, zasloužili jednání, které z komentáře v článku přímo vyzařují. Nechci autora (předpokládám, že je mlád a ani by mě nepřekvapilo, kdyby právě studoval vysokou školu) ani nikoho jiného strašit, ale může se dostat do věku či do situace, kdy bude jen těžko přivykat rychle se měnícímu světu kolem sebe ... a třeba se z něj stane obyčejný nenapravitelný důchodce ...
Je mi velmi líto, že jste nepostřehl ironii celého článku. Já netvrdím, že jde o chybu klientů, kteří jsou nepoučitelní. Mně osobně se razantní zdražování spořitelny, které podle mé osobní zkušenosti není doprovázeno stejně vysokým nárůstem kvality služeb, nelíbí. Bohužel, spořitelna v poslední době tuto politiku praktikuje, ale pokud se s tím její zákazníci smiřují, proč by to nedělala. A bude v tom pokračovat, dokud to její klienti budou ochotni tolerovat. Zdražování je v krátkodobém horizontu nejsnazší cestou ke zvýšení zisku.
A co se týče mého vztahu ke starším občanům - více než kdo jiný pravidelně upozorňuji na problémy, které se zaváděnými technickými novinkami mohou tito lidé mít (pokud se chcete přesvědčit, přečtěte si některé mé starší články). S lítostí však musím konstatovat, že ohleduplnost vůči starým lidem naše společnost neprojevuje obecně, nesmíme se divit, že ji k nim nepociťují finanční ústavy, oni to ani nemají v popisu práce. V kapitalismu se o sebe musejí "důchodci" postarat sami, a když toho nejsou schopni, musí jim pomoci jejich rodina. Jestli je to špatně nebo ne, to ať posoudí každý sám. V každém případě dneska to tak je a nezdá se, že by se na tom něco mělo změnit.
Komentar mi neprijde trapny, myslim, ze Honza dokazal uvest duvody, ktere mohou vest k takovemu typu zdrazeni. Uvedl i pravdepodobne duvody, proc zakaznici CS provadeji i male operace radeji na prepazce.
Je mozne, ze rada zakazniku bude nahlizet na zdrazeni jako na boj CS proti nim. Ale banka dle meho nazoru jen bojuje proti platebnim operacim nevhodnych pro 21. stoleti a snazi se zvysit svuj zisk (tj. vice zaplati zakaznik za operaci s asistenci drahe pracovni sily, mene za operaci automatizovanou strojem).
Nechci se moc hádat, ale fakt, že banky zvýší zisk tím, že zdraží poplatky je tedy podle mě největší ekonomicky omyl 21. století :-)
Zejména v Čechách tato snaha vyznívá velmi naprázdno. V Polsku a Rusku mají největší banky zisky 15-20 mld. korun, u nás stěží 4 mld. Kč.
Banky zvýší zisk jedině pokrytím co nejvíce zákazníků a finančními investicemi s "velkými balíky" peněz, které budou mít od klientů k dispozici. Myslet si, že ušetřím v porovnání s tím řádově "pár korun" za pracovní síly a zvyšováním poplatků je opravdu naivní.
Zdraví vás SOLDAT
(pozdravujte ředitele všech našich "rádoby" peněžních ústavů)
Bydlim ve 4.000 meste, je zde CS s otviraci dobou Po-Pa 8-12 to je vetsina lidi v praci, Po,St,Pa i odpoledne a posta - jedina konkurence. Vetsina mistnich, ale i okolnich obyvatel ma sporoziro ci vkladni knizku prave u CS a pracuje v tomto meste. A ted to nejlepsi, nedavno provedli opravu sve budovy, z cervenych napisu CS na modre Erste bank, to by nevadilo, ale nejblizsi bankomat je vzdalen 20km v okresnim meste. Na muj dotaz proc tu neni bankomat mi bylo receno, ze v budove neni misto... na argument, ze snad nemusi byt primo v/na budove CS, ale treba v budove nektereho nakupniho domu, nebo mestke budovy mi bylo receno, ze je zde malo vydanych karet... Proc by si lide, kteri pracuji v miste a do okresniho mesta jezdi jednou za ctvrt roku porizovali kartu, ze? Byl jsem v CS v patek a bylo po vyplatach. To byla fronta (vetsinou opravdu vyber okolo 5.000,-). Myslim, ze to CS vyhovuje, kde nema konkurenci nedavat bankomat, at maji vice penez za poplatek vyber u prepazky. BTW: Ja osobne jsem tam byl po dvou letech skrz odevzdat starou kartu, podepsat se tak, aby to proslo se vzorem se mi ani na poctvrty nepovedlo, tak jsem musel zalozit novy podpisovy vzor, nastesti tato sluzba byla zdarma