Naprosto dokonalé shrnutí jedné oblasti bankovních lží… Nejvíce mě dostaly podmínky u toho Šikovného (???) spoření České Spořitelny, to je opravdu šikovné, ale jak pro koho; s klientem se moc nepočítá. Ani UniCredit se „nemá za co stydět“. – Jen je mi z toho článku poněkud nedobře – opravdu je situace tak tristní?
MoB: Ano, jedná se o skvělý přehled a jsem rád za článek, který pomáhá klientům porozumět různým metodám úročení. Mrzí mě, že bankovní informace považujete za lži. Snažíme se, aby popisy našich produktů byly opravdu transparentní. Pokud máte osobně zkušenost se Šikovným spořením a cítíte rozdíl mezi tím, co Vám bylo nabídnuto a tím, co jste skutečně dostal, prosím pošlete mi podrobnosti na email rnavratil zavináč csas tečka cz. Roman Navrátil, Specialista komunikace České spořitelny pro sociální média
Nezlobte se, ale zřejmě si děláte legraci. Co je transparentního na reklamě: „Až 3,2%“, když nelze ani teoreticky této výše dosáhnout? A to nemluvím o efektivní úrokové míře. Lež jako vyšitá. Hrajete si přídavnými jmény, toť vše. A bankovní etika – ta chudinka pláče při pohledu na chování bank v ČR někde v koutě. Vy nic změnit nechcete a o „znalé“ klienty nestojíte, máte z nich totiž hrůzu. Jen se snažíte protistranu „zaměstnat“ a výsledek vždy bude nulový.
Taky jsem se příspěvku dotyčného pána zasmál… „Mrzí mě, že bankovní informace považujete za lži.“
Shodou okolností jsem včera koukal na Rychlou půjčku RB, orientační úroková sazba 11,90%. Tak jsem tam cvičně zavolal a dáma na lince, že prý pro mne mají skvělou nabídku, předschválený úvěr jen za 15,85%. Takže ta orientační sazba na webu jistě není lež, že? K tomu se skromně zapomněla zmínit, že si ještě účtují poplatek za správu účtu 99,– Kč měsíčně, takže RPSN se dostane dost přes 20%…
Idealne slozenim penez do jineho ustavu nez CS. Kazdopadne me zase mrzi, ze na ty "transparentni" reklamni informace naleti spousta klientu, kteri si tu "sikovnost" neumi spocitat. A prave s ohledem na tu transparentnost informaci (a souhlasim s vami, ze nerikat celou pravdu neni lez) mi prijde usmevna vase pozice - "Specialista komunikace" - ja bych to asi sice mene honosne, ale nazval jinak.
Věřte, že naším cílem není získávat klienty, kteří neumějí počítat. S klienty vše důkladně probíráme. Pokud máte jinou zkušenost a cítíte rozdíl mezi tím, co Vám bylo nabídnuto a tím, co jste skutečně dostal, prosím pošlete mi podrobnosti na email rnavratil zavináč csas tečka cz. Každou takovou událost pečlivě prověřujeme. Záleží nám na dobré pověsti České spořitelny.
Roman Navrátil, Specialista komunikace České spořitelny pro sociální média
chyba u axa bonus zustane:
AXA Bank Europe, organizační složka oznamuje,že s platností od 15.10.2010 zavádí pásmové úročení vkladů:
pásmo 1
0 – 1 000 000 Kč
základní úroková sazba 2% p.a.
pásmo 2
1 000 001 Kč a více
základní úroková sazba 0,5% p.a.
Věrnostní bonus ve výši 0,5% p.a. pro klienty jejichž průměrný roční zůstatek na účtu je vyšší než 40.000 Kč zůstává zachován a bude vyplacen v souladu s Podmínkami Akce.
Ano, tak se to na stránkách AXA píše, zároveň ale, když se podíváte na podmínky „bonusové akce“ tak ta je platná pouze do konce roku 2010 ( http://www.axabank.cz/Files/3f/3f8d90d4-ca6d-478e-b504-107b520f9e79.pdf ). Takže to oznámení banky chápu tak, že stávající zákazníci o bonus nepřijdou, novým se ale od 15. října připisovat nebude (což vychází i z těch nově oznámených pásem 0 až milion atd.). Nicméně, protože jsem na to sám narazil až včera večer (před tím jsem žil v domnění, že bonus bude zachován), pracuji na prověření a jakmile bude vědět více, dám vědět.
No mne by zajimalo jak pocitaji ten rok. Jestli se to vztahuje na kalendarni rok, nebo na rok od zalozeni uctu atd. Protoze ten kdo by si treba tedka zalozil axa ucet by tam musel vlozit pomerne velkou castku, aby prumerem za kalendarni rok, dosahl na tech ctyricet tisic.
To je to co mi u Axa uctu neni moc jasne.
Já jen k tomu UniKátnímu spoření.
Přítelkyně měla nějaké účty v UCB. Já byl disponent účtu. Z důvodu velmi nízké profesionality obsluhy většiny bank v ČR, na jednání chodíme společně nebo já jen sám.
V květnu jsem se zajímali o UniKátní spoření. Chtěli jsem si uložit částku 1,2 mil (samozřejmě jsme se domnívali, že celý zůstatek je úročen 3,5%) + jsme požadovali z důvodu relativně vysokého zůstatku na účtu vedení vedení Exkluzivního konta zdarma.
To jste měli vidět jak jsem všetečnými dotazy rozohnil pracovnici UCB doběla. Neudržela se a normálně na férovku na mě začala řvát, že co si o sobě myslím, jak se to chovám, že ona má taky 900 litrů na účtu atd.
Všechno završila tím, že zrušila účet s částkou cca Kč 920.000 bez toho, aby se identitu mě nebo přítelkyni zkontrolovala podle občanských průkazů. Viděli jsme ji poprvé v životě. Peníze jen tak odeslala na námi zadaný účet.
Všimněte si, že UCB ve své odpovědi nerozporuje, že k odeslání 900.000 litrů bez kontroly občanek došlo – používají formulaci „Dle nám dostupných údajů.......“.
Vážený pane xxxxxxx,
dovolte, abychom zareagovali na Váš podnět ze dne 18. května 2010 ve věci rušení účtu paní xxxxx xxxxxxxx a nevhodného způsobu komunikace pracovníků pobočky Praha – Anděl při osobním jednání s Vaší osobou, který jste směroval k rukám předsedy představenstva UniCredit Bank Czech Republic, a.s. Ing. Jiřího Kunerta a který nám byl předán k prověření a odpovědi.
Dle nám dostupných údajů byl termínovaný vklad paní xxxxx xxxxxxx ukončený v předem stanoveném termínu a vklad včetně úroku byl převedený v souladu se smluvními podmínkami zpět na běžný účet majitelky. V souladu s pokynem paní xxxxxxxx byl následně běžný účet zrušený a s jeho zůstatkem bylo naloženo přesně dle zadaných dispozic. Je nám líto, ale z důvodu zachování bankovního tajemství Vám v dané záležitosti nemůžeme poskytnout konkrétnější informace.
Dovolte, abychom se Vám hluboce omluvili za nevhodný způsob komunikace pracovníků pobočky při projednávání rušení předmětného účtu, který neodpovídal běžným standardům kvality stanoveným pro jednání se zákazníky. Uvědomujeme si, že obchodní vztah banky a klienta je založen na citlivé vazbě konkrétních lidí, na schopnosti našich pracovníků vyhovět našim zákazníkům i na způsobu a formě komunikace. O to víc nás mrzí, že ve Vašem případě tomu tak nebylo.
Celá Vámi popisovaná událost je předmětem rozsáhlého interního šetření. Ujišťujeme Vás, že po jeho ukončení budou ze zjištěných skutečností a nedostatků vyvozeny jednoznačné závěry a přijata konkrétní opatření.
Vážený pane xxxxxxx, mrzí nás, pokud jsme Vám po ukončení termínovaného vkladu nemohli nabídnout další služby v takovém rozsahu, který by odpovídal Vašim představám. Bohužel i možnosti banky jsou určitým způsobem omezené a produkt Unikátní konto má s ohledem na zvýhodněnou úrokovou sazbu přesně stanovené parametry, dle kterých je poskytován. Přesto věříme, že naše vyjádření i omluvu přijmete s pochopením a že pokud se do budoucna rozhodnete využít služeb UniCredit Bank Czech Republic, a.s., budete spokojen.
S úctou,
Mxxxxxxa Sxxxxxxxá
Specialista řízení kvality
Odbor Řízení kvality služeb
Unicredit Bank Czech Republic a.s.
Na Příkopě 858/20
111 21 Praha 1
T. +420 224 xxx xx4
M. +420 724 xxx xx5
mxxxxxa.sxxxxxxa@unicreditgroup.cz
www.unicreditbank.cz
Tak jsem se nakonec dočkal. Financím se zájmově věnuji léta a usmíval jsem se, když se vždy autor omezil pouze na konstataci nabídky bez odhalení triků, lží, polopravd a manipulací s méně zdatnými klienty. Článek pak neměl vlastně žádný přínos pro čtenáře ( pouze pro banky, jako neplacená reklama ). Snad tento článek a následné komentáře probudí některé lidi k aktivitě a změně přístupu směrem k bankám. Buď jasná, přiměřená, jednoduchá pravidla vztahu, nebo nic! Stačí nebýt pohodlný.
O to nešlo. Dlouhodobě mažeme provokativní příspěvky diskutujícího s nickem fxtrader, a protože celé vlákno, ve kterém jste se vyjadřoval „spustil“, tak také celé zmizelo. Jinak potvrzuji, že nejlepší úrok na klasických spořicích účtech nyní dává spořitelní družstvo Unibon. Ověřit to lze zde: http://www.mesec.cz/produkty/sporici-ucty/?tridit=_sl2&smer=s&_sl1=pocatecni_vklad&_sl2=max_dosazitelny_urok :)
Nebojte, u nás cenzura není. Až se naučí „fxtrader“ chovat slušně a přestane vrčet na ostatní diskutující, přestaneme jej mazat. Vy jste reagoval na příspěvek v jeho vlákně, a tím, že jsme jeho příspěvky smazali, smazal se i Váš. Ne schválně, ale technicky to (bohužel) jinak neumíme. Svůj názor klidně napište znovu.
Zdravím, také jsem byl v bance na reakci plakátu ve výloze a chtěl jsem hned vložit větší částku abych byl na té nejvyšší sazbě. Jaké bylo mé zděšení, když jsem se dozvěděl, že musím pěkně od podlahy … vypracovat se … :o)
Od Gemoney spořící účet optimal, také zavádějící sazba 2,5%, protože je vlastně poplatek 199kč/měs za souběžný účeta tak reálná sazba vyjde pod 2% :o(
Férové a průhledné sazby(2%) snad beru jen u ING
Připadá mi to z pohledu zákazníka, jako by mně chtěli nachytat na hruškách … Opravdu ten, kdo pořádně nečte a nezajímá se důkladně tak naletí
Ale jinak výborný článek