Vlákno názorů k článku Špatný podpis vás může přijít draho od Pavel - Nechápu, proč za tohle udělujete zlámanou grešli. Pokud...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 2. 2004 5:30

    Pavel (neregistrovaný)
    Nechápu, proč za tohle udělujete zlámanou grešli. Pokud se někdo na platební příkaz podepíše celým jménem a na podpisovém vzoru má jen příjmení, je to jeho hrubá chyba a bance nezbývá nic jiného, než příkaz neprovést. Jediné, co lze bance vytknout je to, že to oznámí klientovi až v den splatnosti, což je pozdě. Ale to bance nevytýkáte.
    Já sám mám vždy problém se podepsat (nikdy se nepodepíšu dvakrát stejně) a proto jsem si pořídil elektronický přístup k účtu, tam se podepisovat nemusím. Vřele to doporučuji i panu Mašláně.
  • 6. 2. 2004 7:13

    Xaver (neregistrovaný)
    Taky jsem si pořídil elektronický přístup a po 2 letech jsem měl problém se zrušením účtu, protože už jsem si dávno nepamatoval, jak jsem se podepsal, a ke zrušení byl bohužel podpis nutný :-)).
  • 6. 2. 2004 7:40

    Pavel (neregistrovaný)
    Pokud se neumím podepsat, tak má banka další možnosti - ověření totožnosti pomocí průkazu totožnosti. Já ho musím vytahovat v bance při každém podpisu, protože se podepsat dvakrát stejně neumím. A nikdy jsem s tím neměl problém.
  • 6. 2. 2004 9:16

    Xaver (neregistrovaný)
    Průkaz totožnosti jsem samozřejmě měl, bez toho by asi účet nezrušili. Prostě schválnost bankovní úřednice jako trest za moji drzost zrušit účet v Živnostenské bance.
  • 6. 2. 2004 7:47

    LK (neregistrovaný)
    Pokud čtu dobře, tak čtu:
    "ČSOB převzala od klienta příkaz k úhradě, kterého nechala v domění, že je vše vpořádku a že se o jeho finanční povinnosti postará, odjet na dovolenou. Teprve 14 dní po podání příkazu mu oznámila neshodu podpisu s podpisovým vzorem, čímž ho připravila o státní podporu stavebního spoření".
    Tudíž grešle je přesně za to, že to přijala jako bezproblémové a probémy ohlásila o 14 dní později. S tím já osobně naprosto souhlasím, pokud má příkaz faktické chyby (špatný podpis, špatné číslo zdrojového účtu apod.), slušná banka to nesmí vůbec přijmout! Podotýkám, že (tuším) v KB navíc ještě kontrolují cílový účet na modulo 11 nebo jaký je ten kontrolní součet, aby na první pohled eliminovali chybné číslo cílového účtu.
  • 7. 2. 2004 8:50

    Stanley (neregistrovaný)

    Souhlasim, na prikazy k uhrade je proste treba davat pozor a podepisovat se podle vzoru. Zrovna tak pozor na pripad, pokud mate na podpisovem vzoru jmeno+prijmeni a (nahodou, omylem) byste se podepsali prijmeni+jmeno.

    Pokud jde o placeni stavebniho sporeni pred koncem roku, ja jsem to resil tak, ze jsem zasel primo do stavebni sporitelny zeptat se, zda mam vsechny platby pripsane. Sice to chvili trvalo, nez to pracovnik v pocitaci vyhrabal (da se vytisknout i mimoradny vypis, ale ten je placeny), ale ten klid urcite stoji za to.

    Skutecnou zlamanou gresli v tomto pripade dostal klient (prisel o statni podporu). Je to tvrde, ale za chyby se proste plati. CSOB je v tom tentokrat nevine a Mesec ji IMHO dal Zlamanou gresli nepravem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).