Na druhou stranu, přestože nespokojenost klientů se zdá být podle jiných anket vysoká, většina z těchto klientů přesto zůstává věrná své bance. Žádný masivní odliv klientů k "lepším" finančním institucím nenastává. Takže tím pádem nikdo ty velké banky nenutí k žádným změnám. Jenže lepší je nadávat na výši poplatků, kvalitu služeb a pod. než se sebrat a změnit banku.
To je právě ono. Mají mnoho klientů historicky, jak KB, tak ČS mohly navázat na předlistopadovou minulost. A bohužel klienti v ČR neradi opouštějí banku, i když brblají v hospodě :-(
Co já vím, tak KB v předlistopadové minulosti byla bankou výhradně pro státní podniky. Má-li teď nezanedbatelbný podíl v retailu, tak ho získala někdy po roce 1994, kdy začala retailové služby poskytovat (přetáhla klienty ČS, proti níž v tehdejší době byly služby KB jako z jiného světa).
Pro přesnost, KB se v roce 1990 vydělila jako jedna z bank z bývalé SBČS. A převzala skutečně největší počet českých podnikatelských subjektů, které v té bývalé státní bance měly účty.
Není to tak, KB vzešla z části Státní banky Československé a ČS tady byla vždy, což znamená, že začátky opravdu neměly všichni stejný. O vyčištění před privatizací přes ČKA ani nemluvě, to by bylo asi na další text
To ale není z lenosti. Nabídky bank jsou relativně srovnatelné, takže se prostě nevyplatí měnit. Já například platím u jedné velké banky už mnoho měsíců méně než 100 Kč měsíčně za poplatky. Řekněme, že by mi jiná banka za všechny moje pohyby na účtě, výběry z bankomatu atd. účtovala o celou polovinu méně (čemuž moc nevěřím). OK, tak bych ušetřil řekněme 45 Kč měsíčně...směšné. Za to nebudu měnit banku.
Navíc, velké banky mají lepší pokrytí bankomaty a pobočkami, takže se mnoha lidem vyplatí třeba i trochu připlatit za poplatky. Třeba mě. Líbí se mi, že bankomat mám za "každým rohem" a v našem městě mají i pobočky, které jsou otevřeny i v neděli do 22:00 atd. Už jsem to využil a rád si za to připlatím.
Navíc, sazebníky se stále mění. Takže teď bych si vypočítal, že ušetřím 45 Kč měsíčně a už bych se těšil, jak po roce naložím s ušetřenou pětistovkou. Nová banka by ale třeba změnila sazebník a zjistil bych, že naopak prodělám.
Jeden známý si dal ten čas a opravdu si provedl kalkulaci a srovnal banky. Nakonec zjistil, že je to v podstatě jedno. Někde by ušetřil na poplatcích, ale zase mu nenabídli služby, které požadoval (šlo u něj o kontokorent v určité výši). Jinde by taky ušetřil za standardní poplatky, ale v té době měli minimum bankomatů a za výběr z cizích si účtovali vysoké přirážky. Než to celé propočítal, zjistil, že se podmínky v některých bankách změnily a musel by začít znova.
Mluvíte mi z duše. Já se na "konzumnost" velkých bank rovněž (v rámci toho, co od nich očekávám) nezlobím. Je to stejné, jako se snídaní u McDonald's. Není to tam ani úchvatné, ani kdovíjak lahodné, ale je to tam čisté a rychlé. A upřímně řečeno ani netoužím každé ráno začínat snídaní v Hiltonu, kde bude servis i snídaně nepochybně kvalitnější. Nejezdím totiž do své banky Rolls-Roycem s řidičem, ale většinou tam dojdu pěšky.
No ja tedy nevim, ale jde to i jinak. Ja zadne poplatky za vedeni uctu platit nemusim. V podstate vsude platim kartou, takze je mi jedno, jestli na mne za kazdym rohem ciha bankomat ci ne... A do banky chodit nemusim vubec, tedy byl jsem tam jednou, pri zakladani uctu a co vic bych tam delal? Kdyz neco potrebuji, tak to zaridim pres i-net ci mobil, pripadne kontaktuji bankere.
No vidíte, jak je to individuální. Já zase hotovost používám často a na pobočku také chodím. (Přestože hojně využívám internetové bankovnictví i platební kartu.) Takže proto jsem u té svojí banky a jinam přejít nechci. Jde to i jinak, jak píšete.
Můžete nám pane J. říci, u kterého ústavu jste? Pokud mluvíte o "pobočkách v našem městě" v množném čísle, typoval bych spořitelnu. Ta má sice pobočky (ale také věčně nefunkční bankomaty) sice na každém rohu, ale nemají jednotnou otevírací dobu. Ale otevírací doba "i v neděli do 22::" je mi záhadou - jestli se nejedná o 1 - 2 pobočky v rámci celé ČR, které mají tak dlouho otevřeny. Nebo jeden čas mívala otevřeno e-Banka i o víkendech.
Beru Vás Jardo jako vtipálka s rezervou.
Kaufland u nás má otevřeno do 21:00, ale volksbank nemá bankomaty ani pobočky na každém rohu. Takže přispěvatel měl na mysli asi jinou banku "na úrovni"
Jenze ta sporitelna nema otevreno nekdy ani v dobe, kdy otevreno (cca 16-18 hodina pracovni den) mit ma (bez vysvetleni nebo omluvy) - pozorovano soustavne mnoho let na pobocce v Olympii v Brne (v prostoru "pred" Hypernovou) - klientem tohoto ustavu opravdu jen pres mou mrtvolu.
Máte pravdu, časté výpadky čehokoliv jsou v ČS více než časté, občas se to neututlá a informace prosáknou i do médií.
Každou chvíli narazím na cedulku "Z technických důvodů zavřeno" - někdy bez bližší časové specifikace, někdy je to sice avizováno týden dopředu, ale já zrovna ten týden, co to tam visí v předstihu, tam nejdu, takže dopředu o uzavření pobočky nevím a dovím se to až v reálu, kdy zarazím na zamčené dveře.
Nevím, zda by pomohly inforrmace přes SMS (to by ale ostatní klienti nepotřebující zrovna služeb ČS využívat asi byli zděšeni a zavaleni kvantem SMSek o nefunkčnosti - klient by neměl být omezen oblastí, do které místně spadá jako kdysi bývalo u obvodních lékařů - takže by to teoreticky měli dostávat SMS informace všichni klienti o nefunkčnosti kdekoliv v republice) nebo informace na webových stránkách ČS (ale ne každý má neustálý přístup na net a vlastně si nedovedu představit, že vyrážím-li na obchůzku do města na finančák, sociálku, banky, tak abych předem prosurfoval všechny jejich www stránky a až bych po 2 hoďkách zamířil do posledního ústavu, zjistil bych, že informace už není aktuální - spořka má stejně zavřeno (teď tam mohou mít nahlášenu třeba bombu, když už nějakému méně trpělivému klientovi ta trpělivost došla).
Co je taky výsměchem klientům: nejednotná otevírací doba poboček a někdy mají dokonce některé dny odpoledne zavřeno - a to i v tak velkých městech, jako je Praha! Možná někde mají zavřeno i dopoledne, nedivil bych se, ale zatím jsem potřeboval vždy po O.
Nevidím problém přejít k jiné bance a s tím změnit i číslo účtu. Pokud v tom někdo spatřuje problém, tak je líný, neschopný nebo konzervativní nebo dohromady.
Kvalita banky a spokojenost s ní není o počtu splněných prodaných produktů, ale o něčem zcela jiném.
I když nelze nepřeslechnout ve frontách brblání klientů na ledascos, banky neslyší. Kde jsou ty doby, kdy nám bylo slibováno, že "náš zákazník - náš pán"?
Jak to tady čtu, tak musím taky reagovat. Jsem klientem jedné velké (zase oceněné, i když letos ne první) banky a nemůžu si na nic stěžovat. Byl jsem, jsem a určitě budu spokojen. Jsem přesvědčen o tom, že všude to je o lidech, jak o těch za přepážkou, tak o těch před přepážkou. A ti neustále stěžující si a brblající ať jsou u jiných třeba malých bank, kde jim to budou trpět a nebudou znepříjemňovat prostředí kam chodím já. Většinou si ti brblající nedokážou připustit, že chyba je v nich samotných. Mějte se hezky a s těma normálníma nebrblajícími, třeba někdy nashledanou :-)
Nezlobte se, to myslíte vážně a nebo děláte v ČS?
Pokud jsou u vás ti lidé, kteří požaduji za své peníze kvalitní služby a chtějí za své peníze, které bankám půjčují, nejen bezplatný servis, ale i něco za to, brblající, tak je mi vás líto.
Když jste takový "bankovní" pohodář (banky tento typ lidí milují), tak mi můžete třeba půjčit (ke mně si vložit) nějaké peníze. Já vám za to nic nedám, ale budu požadovat abyste mi každý měcíc zaplatil papír, na kterém bude napsáno, kolik jste mi půjčil a že ty peníze (vaše) jsou v mé úschově, tak mi laskavě za to připlatíte. A ne málo, běžně tak 200 až 500 měsíčně. A to, že s vašimi penězi slušně podnikám, je moje věc a vám do toho nic není......... souhlasíte?
Asi ano, když stejně postupujete vůči finančním žraloků. Pak mi napiště, kam vám poslat číslo účtu.
Ale, ale. Peníze na běžný účet nedáváte do žádné úschovy, účet slouží k uskutečnění platebního styku. Pokud bance skutečně dáváte peníze do úschovy - např. termínovaný vklad, spořící účet či vkladní knížka, tak banka od vás žádné poplatky nevybírá. Pokud vrcholem vašich investičních schopností je kumulování peněz na běžném účtu, pak to je skutečně originální přístup.
Pro vás je kumulování peněz na BÚ "originální přístup" a pro někoho nutnost. Bohužel patřím k té druhé skupině. Denně otáčím na účtu dost vysoké částky. Jednak mi platí klienti a pak zase já platím dodavatele.
Vy mi jistě poradíte nějaký lepší způsob, jak to řešit :-)
V tom pripade je "originalni pristup" otacet na uctu denne nekolik (desitek?) transakci a jeste se vztekat, ze za banka chce za sluzby ktere vam poskytuje penize :-)
Ale pokud vas to tak poskozuje, tak se prece muzete s klienty i dodavateli na predavani penez hezky z rucky do rucky, ne? ;-)
Přečtěte si to celé a pak dělejte chytrého. Mě už to dnes nevytáčí, neboť mám účty u Fia a to bez poplatků a dokonce velice slušně úročené v můj prospěch.
A ta babská rada o nošení statisíců v peněženkách je poplatná době dřevěného kapitalismu v Čechách. S tím už nikoho dnes neoslníte :-) Solidní a ověření obchodní partnéři platí přes účet a včas.