Skoro lituju, že jsem tu napsal, že spolupracuju s ČP. Ať se vyjádřím k čemukoliv, je mi to tu předhazováno. Myslím, že to není fér.
Nesouhlasím, že ČP je moloch. Od doby, kdy ji převzal PPF se velmi mnoho věcí změnilo. Souhlasím, že obchodní služba - ať již v jakékoliv podobě - je vystavena přímé konkurenci a kdo neobstojí, pojde hlady. Konkurence na trhu nutně vede ke zvýšení kvality a to i v obchodu. Souhlasím, že co se týká likvidace stále přežívají lidé z minulých dob s přístupem, že klient je obtížným hmyzem a pojistné plnění dávám z vlastní kapsy. Tito velmi poškozují image pojišťovny, ale jak mohu usuzovat z reakcí klientů - ubývá jich. V tom mají ostatní pojišťovny výhodu - stavěly na "zelené louce". Přepážky - to je kapitola sama pro sebe. Myslím, že nebyl doposud nalazen správný systém odměňování pracovnic a především nebyla tato pozice ze strany firmy doceněna. Výdělky jsou tudíž relativně nízké, obměna pracovnic velká, což nepřispívá ke kvalitě. I já věřím, že se tohle brzo změní - asi ne najednou, ale je to o penězích.
Ke stavebnímu spoření. To není z mé strany o kvalitě proškolení. Je to o zklamání a nedůvěře. Rozhodně stavebko konkurencí není a už vůbec ne nepříjemnou. Nasycenost trhu stavebním spořením je přibližně jednou taková než u životního pojištění. Prostě se mi nechce prodávat něco, čemu 100 % nevěřím. Viděl jsem na Primě pořad, kde se zástupce stavební spořitelny děsil vstupu do EU s tím, že v zahraničí je nižší st. podpora (12-13 %) a měl velké obavy co se stane - doslava jestli se nezhroutí systém. To znamená, nemám o tento produkt zájem, ale nikomu ho nevymlouvám - to je snad férové. Takže dík za nabídku (ikdyž mi přišla poněkud ironická.... :-) ). Jak postupovat, pokud stavební spořitelna nedodrží tu 3. měsíční lhůtu k vrácení peněz?
Jinak oceňuji Vaši formu diskuse - nenapadáte jako Finanční poradce.
Mějte se a poraďte - myslím to upřímně.
No jo, je to smůla. Chtěl jste si udělat tak trochu reklamu na svou obchodní činnost a tak jste se pochlubil, pro koho pracujete. Pak se ale stane, že se někomu může zdát komické, když "pán z ČP" brojí proti České spořitelně. Mně to tedy opravdu komické připadá.
Ono se ledacos dobrého pohnulo v posledních letech i v té České spořitelně. To mi věřte. Jsem jejich klientem. Asi z nějakého skrytého masochismu, nebo proč. Dost často jich mám plné zuby a přesto jsem u nich svůj starý účet zatím nezrušil. A zdá se mi, že to hlemýždí tempo zlepšování služeb je pořád vyšší, než u České pojišťovny. Jejím klientem sice nejsem, ale setkávám se s lidmi, kteří jejími klienty jsou. A to, co se od nich dozvídám, bývá málokdy chvála. Šetří mi to ale práci, nedá mi moc práce takové lidi přesvědčit o tom, aby se stali klienty jiné pojišťovny. Za to patří ČP můj vřelý dík.
Mimochodem, právě PPF je považována za korunu nedůvěryhodnosti ČP. Nějak není jasné, jestli se jedná o skupinku tichých a v ústraní se držících finančníků, nebo o neprůhlednou smečku lidí nejasné morální kvality. No, a svěřte jim své peníze, že..? Způsob privatizace ČP (tzv. Kočárníkova metoda) jim na pověsti také nepřidal. Ani jejich angažování v poslední době kolem TV Nova. Co vám budu povídat, víte o tom určitě víc, než já.
Opravdu si myslíte, že budovat pojišťovnu "na zelené louce" je výhoda? Ono to tedy vzhledem k výsledkům ČP v posledních letech tak vypadá, ale stejně se mi to nějak nezdá. Co brání ČP vyházet staré struktury (myslím ty na klientských servisech, aby mi bylo správně rozuměno) a vyškolit nové lidi? Kdo jiný už by na to měl mít peníze, než dominantní pojišťovna, která zdědila materiální zázemí, pracovníky i klientský kmen z dob svého monopolu? Ostatní museli do toho všeho hodně investovat.
Nasycenost, měřeno počtem smluv, je u stavebního spoření možná skutečně dvojnásobná, než u životního pojištění. Jiná věc je nasytitelnost, čili množství, které trh reálně pojme. V současné době je významně vyšší právě u stavebního spoření. Pojištěný vklad s velmi nadstandardním zhodnocením, výrazným podílem a kontrolou ze strany státu a možnost čerpání úvěru za rozumných podmínek navíc, to je pro lidi výrazně zajímavější než pojištění. Já sice vím, že se jedná o dva různé produkty, které mají své místo vedle sebe, ale ne každému klientovi se mi to povede vysvětlit. Vnímání klientů je jednoznačně příznivěji nakloněné ke stavebnímu spoření.
Tu tříměsíční výpovědní lhůtu stavební spořitelna dodrží. Délku výpovědní lhůty najdete určitě i v obchodních podmínkách smlouvy a ty jsou pro stavební spořitelnu svaté. Předpokládám, že máte Pyramidu. Tu znám dobře a nezažil jsem případ, že by se výpovědní lhůta přetáhla. Ačkoliv, napadá mě, že vím o jedné spořitelně, kde by to bylo možné, jmenovat ji ale raději nebudu (není to Buřinka).
Tak nevím, jestli nepíšu poslední příspěvek - hoří nám tu chemička a přestože jsem od ní vzdušnou čarou 5 km, tak nám zahoukali chemický poplach.....
Já jen ještě ke spořitelně - jsem předpojatý - nemám je rád. Nemyslím, že by tempo spořitelny k lepšímu bylo vyšší než u ČP. Pro ČP dělám 21 let a mohu potvrdit, že co nastoupila PPF, tak se toho dost mění. Problém ČP je velikost, ale i zkostnatělost obchodní služby. Řízení je často neprůhledné. Možná proto vznikl ČP Partner. Většina obchodníků z ČP je závislá na kvitancích (ukončení pojištění) a není schopná přinést aktivně nový obchod. Možná proto jsme vznikli - jako konkurence nebo zárodek nové OS. Nedostáváme dožití. Řízení v ČP je zbytečně složité. Navzdory tomu se setkávám spíše se spokojenými klienty. Stejně jako Vy se setkávám s naštvanými klienty cizích pojišťoven - souhlasím - snadná kořist.
Ke kmeni: zkusil jsem jít sám po sobě - poslední návštěva před 4mi lety - byl jsem šokován úspěchem cca 50 %!!! Škoda, že nemám možnost kmen vytěžit (celý).
Souhlasím, že povědomí i přízeň je větší ke stavebnímu spoření. To stavebko nemám já, ale přítelkyně - Wüstenrott - doufám, že jsem to moc nezkomolil. Pyramida mě stějně jako účet u KB zklamala.
No, jinak se mějtě fajn.
Doufám, že jste tu chemickou havárii přežil.
Řekl jste to správně - nemáte rád ČS. A nemáte rád ani stavební spoření. To ale nejsou relevantní argumenty. Můžu vás pochopit, ale musím vám oponovat. Ne, že bych snad měl ČS rád. Z toho mě opravdu nepodezírejte, ale snažím se stavět své názory na zkušenostech a faktech. Kdybyste si dal tu práci a dostal se trochu pod povrch stavebního spoření, byla by diskuze o něčem jiném.
Se ss Wustenrot zkušenost nemám. Předpokládám, že i tam mají obchodní podmínky, které se dodržují. Uklidní-li vás to, tou stavební spořitelnou, kde je možné ledacos, jsem myslel jinou malou stavební spořitelnu.