Názory k článku Sliby - chyby

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 11. 2002 3:03

    All-in-one (neregistrovaný)

    Mám také zkušenost se stavební spořitelnou, rovněž špatné. Ty zkušenosti jsou 2. Ta méně závažná, když jsem žádal o překlenovací úvěr a ještě po 2 měsících se nic nedělo, mě vedla k tomu stavební spoření zrušit i za cenu ztráty st. podpory. Je to již skoro 4 měsíce a dodnes peníze nemám. Stavebním spořitelnám nevěřím a jsem zvědav, co s nimi provede vstup do Unie. Ta závažnější zkušenost je, že mi byly poskytnuty jako prodejci nepravdivé informace a já sklízel rozčilené reakce klientů. Ani v jednom případě se nejednalo o Buřinku!

    Můj postoj ke spořitelně je tu všeobecně znám a dost lidí popuzuje, ale podívám-li se na poslední článek o jejich přímém bankovnictví a reakce uživatelů a na zkušenost paní doktorky se st. spořením, pouze mě to utvrzuje v tom, že cokoliv co souvisí se spořitelnou má nějaký zádrhel nebo nekvalitu. Podíváte-li se na anketu, pak ani ona nehovoří ve prospěch spořitelny......

    Ve vyjádření spořitelny se cosi píše o kompenzaci, mohli byste uvést - nebo paní doktorka - v čem spočívala?

  • 19. 11. 2002 21:32

    Bonifác (neregistrovaný)

    To, jakými nemocemi trpí naše nejlidovější banka, i to, že jsou těmito nemocemi do značné míry nakaženy i další společnosti její skupiny, není nic nového. O tom, že by se něco takového stávat nemělo, není sporu. V této zemi se bohužel děje neuvěřitelně mnoho věcí, které jsou v rozporu se zdravým rozumem a nemají co společného s vyspělou evropskou společností na počátku třetího tisíciletí. Nejen v bankovním a pojišťovacím sektoru. Možná za nějaký čas skutečně budeme včleněni do EU. Přesto ještě hodně dlouho budeme mít blíže na Balkán.

    S chutí jsem se ale zasmál, když jsem si přečetl Váš příspěvek, pane kolego. Druhý český moloch, který se chová ke klientům podobně, se jmenuje .... No jistě, Česká pojišťovna, to ví každé děcko. Teď nemám na mysli úroveň obchodníků v terénu. Ta se drží na určité úrovni především díky tomu, že by se jinak jako spolupracovníci na ŽL (nezaměstnanci) nejspíš neuživili. Také byli od ČP řádně organizačně odděleni. Mám na mysli vyřizování likvidací pojistných událostí, změn smluv, výpovědí smluv, apod., tedy toho, kde se věci vyřizují s onou "přepážkovou babou". Tady s přehledem Českou spořitelnu strčíte do kapsy.

    To, že jste byl kdysi, v samém počátku stavebního spoření v Čechách, nekvalitně vyškolen, to jste již před časem psal. I to, že díky tomu stavebnímu spoření dodnes nerozumíte a proto mu ani nedůvěřujete. Je to pro Vás nepříjemná konkurence. Z vlastní zkušenosti vím, že když se klient rozhoduje, zda peníze vloží do stavebního spoření nebo do životní pojistky, většinou volí stavební spoření. A dlužno podotknout, že většinou správně. Udivuje mě ovšem, že jste ani po možná osmi letech neprojevil snahu doplnit si vzdělání (a tím i nabídku svým klientům) a vyškolit se lépe. Pokud byste se přece jen chtěl vyškolit a nesehnal nikoho jiného, udělal bych si na Vás případně někdy čas, že jste to Vy. To k prvnímu problému.

    A k tomu druhému. Pokud máte pocit, že Vám úvěrový poradce neposkytuje kvalitní službu, nic Vám nebrání obrátit se na jiného a případně na tohoto podat stížnost. Budou-li na něj chodit stížnosti, nejspíš brzy přijde o úvěrovou licenci a to bude jen dobře. Problémem ale bývá často i to, že si někteří klienti představují vyřízení úvěru ze stavebního spoření jako svačinku v McDonaldu. Vše vyřízeno za pět minut. Ono všechno chce své. Není-li si klient schopen na vyřízení udělat dostatek času a řídit se pokyny úvěrového poradce, nemůže se pak divit, že se výsledek jaksi nedostaví. I to se totiž stává. Odfláknout se to nevyplácí.

    U výpovědi smlouvy o stavebním spoření platí výpovědní lhůta -- tři měsíce od prvního dne v měsíci po doručení. To jste nevěděl?

  • 19. 11. 2002 23:31

    All-in-one (neregistrovaný)

    Skoro lituju, že jsem tu napsal, že spolupracuju s ČP. Ať se vyjádřím k čemukoliv, je mi to tu předhazováno. Myslím, že to není fér.

    Nesouhlasím, že ČP je moloch. Od doby, kdy ji převzal PPF se velmi mnoho věcí změnilo. Souhlasím, že obchodní služba - ať již v jakékoliv podobě - je vystavena přímé konkurenci a kdo neobstojí, pojde hlady. Konkurence na trhu nutně vede ke zvýšení kvality a to i v obchodu. Souhlasím, že co se týká likvidace stále přežívají lidé z minulých dob s přístupem, že klient je obtížným hmyzem a pojistné plnění dávám z vlastní kapsy. Tito velmi poškozují image pojišťovny, ale jak mohu usuzovat z reakcí klientů - ubývá jich. V tom mají ostatní pojišťovny výhodu - stavěly na "zelené louce". Přepážky - to je kapitola sama pro sebe. Myslím, že nebyl doposud nalazen správný systém odměňování pracovnic a především nebyla tato pozice ze strany firmy doceněna. Výdělky jsou tudíž relativně nízké, obměna pracovnic velká, což nepřispívá ke kvalitě. I já věřím, že se tohle brzo změní - asi ne najednou, ale je to o penězích.

    Ke stavebnímu spoření. To není z mé strany o kvalitě proškolení. Je to o zklamání a nedůvěře. Rozhodně stavebko konkurencí není a už vůbec ne nepříjemnou. Nasycenost trhu stavebním spořením je přibližně jednou taková než u životního pojištění. Prostě se mi nechce prodávat něco, čemu 100 % nevěřím. Viděl jsem na Primě pořad, kde se zástupce stavební spořitelny děsil vstupu do EU s tím, že v zahraničí je nižší st. podpora (12-13 %) a měl velké obavy co se stane - doslava jestli se nezhroutí systém. To znamená, nemám o tento produkt zájem, ale nikomu ho nevymlouvám - to je snad férové. Takže dík za nabídku (ikdyž mi přišla poněkud ironická.... :-) ). Jak postupovat, pokud stavební spořitelna nedodrží tu 3. měsíční lhůtu k vrácení peněz?

    Jinak oceňuji Vaši formu diskuse - nenapadáte jako Finanční poradce.

    Mějte se a poraďte - myslím to upřímně.

  • 20. 11. 2002 21:27

    Bonifác (neregistrovaný)

    No jo, je to smůla. Chtěl jste si udělat tak trochu reklamu na svou obchodní činnost a tak jste se pochlubil, pro koho pracujete. Pak se ale stane, že se někomu může zdát komické, když "pán z ČP" brojí proti České spořitelně. Mně to tedy opravdu komické připadá.

    Ono se ledacos dobrého pohnulo v posledních letech i v té České spořitelně. To mi věřte. Jsem jejich klientem. Asi z nějakého skrytého masochismu, nebo proč. Dost často jich mám plné zuby a přesto jsem u nich svůj starý účet zatím nezrušil. A zdá se mi, že to hlemýždí tempo zlepšování služeb je pořád vyšší, než u České pojišťovny. Jejím klientem sice nejsem, ale setkávám se s lidmi, kteří jejími klienty jsou. A to, co se od nich dozvídám, bývá málokdy chvála. Šetří mi to ale práci, nedá mi moc práce takové lidi přesvědčit o tom, aby se stali klienty jiné pojišťovny. Za to patří ČP můj vřelý dík.

    Mimochodem, právě PPF je považována za korunu nedůvěryhodnosti ČP. Nějak není jasné, jestli se jedná o skupinku tichých a v ústraní se držících finančníků, nebo o neprůhlednou smečku lidí nejasné morální kvality. No, a svěřte jim své peníze, že..? Způsob privatizace ČP (tzv. Kočárníkova metoda) jim na pověsti také nepřidal. Ani jejich angažování v poslední době kolem TV Nova. Co vám budu povídat, víte o tom určitě víc, než já.

    Opravdu si myslíte, že budovat pojišťovnu "na zelené louce" je výhoda? Ono to tedy vzhledem k výsledkům ČP v posledních letech tak vypadá, ale stejně se mi to nějak nezdá. Co brání ČP vyházet staré struktury (myslím ty na klientských servisech, aby mi bylo správně rozuměno) a vyškolit nové lidi? Kdo jiný už by na to měl mít peníze, než dominantní pojišťovna, která zdědila materiální zázemí, pracovníky i klientský kmen z dob svého monopolu? Ostatní museli do toho všeho hodně investovat.

    Nasycenost, měřeno počtem smluv, je u stavebního spoření možná skutečně dvojnásobná, než u životního pojištění. Jiná věc je nasytitelnost, čili množství, které trh reálně pojme. V současné době je významně vyšší právě u stavebního spoření. Pojištěný vklad s velmi nadstandardním zhodnocením, výrazným podílem a kontrolou ze strany státu a možnost čerpání úvěru za rozumných podmínek navíc, to je pro lidi výrazně zajímavější než pojištění. Já sice vím, že se jedná o dva různé produkty, které mají své místo vedle sebe, ale ne každému klientovi se mi to povede vysvětlit. Vnímání klientů je jednoznačně příznivěji nakloněné ke stavebnímu spoření.

    Tu tříměsíční výpovědní lhůtu stavební spořitelna dodrží. Délku výpovědní lhůty najdete určitě i v obchodních podmínkách smlouvy a ty jsou pro stavební spořitelnu svaté. Předpokládám, že máte Pyramidu. Tu znám dobře a nezažil jsem případ, že by se výpovědní lhůta přetáhla. Ačkoliv, napadá mě, že vím o jedné spořitelně, kde by to bylo možné, jmenovat ji ale raději nebudu (není to Buřinka).

  • 22. 11. 2002 0:06

    All-in-one (neregistrovaný)

    Tak nevím, jestli nepíšu poslední příspěvek - hoří nám tu chemička a přestože jsem od ní vzdušnou čarou 5 km, tak nám zahoukali chemický poplach.....

    Já jen ještě ke spořitelně - jsem předpojatý - nemám je rád. Nemyslím, že by tempo spořitelny k lepšímu bylo vyšší než u ČP. Pro ČP dělám 21 let a mohu potvrdit, že co nastoupila PPF, tak se toho dost mění. Problém ČP je velikost, ale i zkostnatělost obchodní služby. Řízení je často neprůhledné. Možná proto vznikl ČP Partner. Většina obchodníků z ČP je závislá na kvitancích (ukončení pojištění) a není schopná přinést aktivně nový obchod. Možná proto jsme vznikli - jako konkurence nebo zárodek nové OS. Nedostáváme dožití. Řízení v ČP je zbytečně složité. Navzdory tomu se setkávám spíše se spokojenými klienty. Stejně jako Vy se setkávám s naštvanými klienty cizích pojišťoven - souhlasím - snadná kořist.

    Ke kmeni: zkusil jsem jít sám po sobě - poslední návštěva před 4mi lety - byl jsem šokován úspěchem cca 50 %!!! Škoda, že nemám možnost kmen vytěžit (celý).

    Souhlasím, že povědomí i přízeň je větší ke stavebnímu spoření. To stavebko nemám já, ale přítelkyně - Wüstenrott - doufám, že jsem to moc nezkomolil. Pyramida mě stějně jako účet u KB zklamala.

    No, jinak se mějtě fajn.

  • 27. 11. 2002 21:00

    Bonifác (neregistrovaný)

    Doufám, že jste tu chemickou havárii přežil.

    Řekl jste to správně - nemáte rád ČS. A nemáte rád ani stavební spoření. To ale nejsou relevantní argumenty. Můžu vás pochopit, ale musím vám oponovat. Ne, že bych snad měl ČS rád. Z toho mě opravdu nepodezírejte, ale snažím se stavět své názory na zkušenostech a faktech. Kdybyste si dal tu práci a dostal se trochu pod povrch stavebního spoření, byla by diskuze o něčem jiném.

    Se ss Wustenrot zkušenost nemám. Předpokládám, že i tam mají obchodní podmínky, které se dodržují. Uklidní-li vás to, tou stavební spořitelnou, kde je možné ledacos, jsem myslel jinou malou stavební spořitelnu.

  • 20. 11. 2002 10:18

    Ladin (neregistrovaný)

    Muzu jenom potvrdit - take mam se Stavebni sporitelnou Ceske sporitelny spatne zkusenosti. Kdyz jsme letos kupovali dum, tak jsme financovali hypotekou+preklenovacim uverem(u SSCS)+hotovosti, proto vse bylo velmi zavisle na dodrzovani terminu. 1.7.2002 (nebo mozna i o par dnu driv, uz se nepamutuji) jsme podali z preklenovaciho uveru prikaz k uhrade s ujistenim, ze penize na ucet prodavajiciho dorazi nejpozdeji do 14 dnu (ani tento termin uz nevim jiste, ale tusim ze byl kratsi). 26.7.2002 jsme pak byli velmi prekvapeni, ze prodavaji zadne penize na uctu nema. Trvaly prikaz se v SSCS proste "ztratil". Nastesti jsme meli kopii potrvzeni o podani, reditel mistni pobocky SSCS se nam omluvil a vse se vyresilo behem nekolika dnu, ale prece jen - zadne iluze o tomto ustavu uz nemam.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).