Tak jsem náhodou minulý týden navštívil prodejnu Hervis v Europarku v Praze. Všude samé cedule - sleva 20%, 30%, ..., x%. Džíny, které byly pod tabulí s nápisem "sleva 30%" měli úplně stejnou cenu jako před vánoci: 799,- Kč. Na cenovkách byla kromě této ceny také přeškrtnutá cena 1299,- Kč a dále nepřeškrtnutá cena 39,95 EUR. Jediná změna oproti předvánočním cenám pravděpodobně spočívá v rozmístění nápisů "výprodej" a "sleva xx%" po prodejně.
Stálo by za to tam na ně poslat ČOI za klamání spotřebitele. Jinak sám jsem zažil před lety to, že se na foťák za 32 tisíc dala cedule "5000 slevy, aktuální cena 35.000" a byl do tří dnů pryč. Předtím za těch 32 tam ležel asi měsíc. Je to bohužel běžná praxe (což však neznamená, že bychom si to měli nechat líbit).
Plně souhlasím, Hervis je neseriózní řetězec, jehož "slevy" mě taktéž zarazily. Možná by se na to mohla ČOI trošku mrknout... jenže v našem státě to bohužel nejde zas tak rychle.
to je i u dalších (Interspar). Rozesměje mne, když domů dostanu leták s bombasticky vypadající nabídkou "levných" kuřat za 65,-Kč/kg, když sousedi je mají celoročně za 39,-Kč/kg, jenže zas nerozesílají ty krásné a barevné letáky s neopakovatelnou nabídkou.
U potravin přibližně vím, kde se tak cena pohybuje, u průmyslového zboží stačí několik dnů sledovat nabídku, případně zabrousit na net.
V nás jsou dvě prodejny soukromníka, kde jsou za tuto cenu (Rybárna a druhého neznám), a pak prodejna firmy Rabbit Trhový Štěpánov, aspoň před Vánoci je za tu cenu měli.