by nevěřil, dopracovali jsme se k tomu, co on zavedl před 80 lety. Jenomže školy nejsou všechno, ještě mít chuť pracovat za málo...myslím, že by hodně vyřešilo euro
V jakém smyslu vyřešilo? Že by český dělník konečně jasně viděl, o kolik přesně bere míň než dělník v Německu? To by asi moc pracovní morálku nezvedlo...
Dobře, tyto školy řeší vzdělávání studentů, popř. (u Metrostavu) ani i učňů.
Jak jsou ale řešeny rekvalifikace? Na jednu stranu firmy brečí, že nemají kvalifikované zaměstnance, ale má pracovník možnost někde legální cestou získat rekvalifikaci dřív než přijde o práci? Na dělnickou profesi rekvalifikace možná je přes úřad práce, možná i třeba na účetní, ale to je možné až v okamžiku, kdy člověk o práci PŘIŠEL. Ale co rekvalifikace a doplnění vzdělání třeba u žen, co jim končí mateřská? Jak to, že zkolabovalo dálkové (večerní, moderně distanční) vzdělávání? Jak to, že není možné třeba dálkově vystudovat vysokou školu? Já bych čekala nějaké daňové úlevy pro ty, co se chtějí kvalifikovat, zvýšit si kvalifikaci nebo se rekvalifikovat sami a nečekají na firmu, až tu legraci zaplatí. Firmy brečí, že nemají zaměstnance s požadovanými znalostmi, ale chtějí je nabrat hned a ne přispět na dovzdělání pracovníků, kteří už u nich pracují. Vždyť je v tom neskutečný bordel.
Fakt je to bordel! Jsem vysokoškolačka na mateřské a ve snaze zkvalitnit svůj přínos pro firmu, u níž jsem před MD pracovala, jsem během MD začala studovat další VŠ,abych si rozřšířila kvalifikaci, přičemž si studium sama financuji . Bohužel s malým dítětem už pro firmu nejsem dostatečně zajímavá a o práci jsem přišla - (samozřejmě kulantně řečeno "z organiz.důvodů" a tedy v souladu se zákonem) - a kvalifikace a mnohaletá praxe ve firmě je mi na nic. Je to bordel a diskriminace! Mám sto chutí napsat jméno té firmy, protože nejsem výjimka a takhle zacházejí s vysokoškoláky běžně, taková je personální politika ! A přitom je to velká a velmi významná firma (...z Napajedel.) . Tak ať si firmy nestěžují, když takto zacházejí se zaměstnanci!
Já jsem taky pracoval po škole dlouhodobě v jedné firmě, dokonce na místě, kde v podstatě 15 let jsem pracoval v jiném oboru než jsem vystudoval. Pak taky přišel nový manažment, já jsem šel pryč z podniku a taky praxe mně nebyla nanic a škola v podstatě taky, neb jsem v oboru prakticky nepracoval. Nějaká rekvalifikace tehdy použitelná minimálně.
Dálkové studium nezkolabovalo, jen se stalo drahé a taky bylo nahraženo školením "rozbitým" na jednotlivá témata třeba po týdnu. A taky to všechno podstatně zdražilo, protože hodně z toho školení dělají lidi, co se tím živí a ne jako dříve lidi, co se živili denní výukou a dálkové studium pro ně byla práce navíc s minimálním přivýdělkem.
Dálkové školství nezkolabovalo, studovat dálkově lze jak střední tak vysokou školu; jasně ž ene každý obor,ale obecně to jde (vlastní zkušenost :-) ); největší problém nastává, když si zaměstnavatel vymyslí, že chce po zaměstnanci školu, ale pak mu dělá problémy s uvolňováním a když pak dálkař nezvládá studijní požadavky (nemůže chodit na přednášky). zaměstnavatel ho zase jebe, že nezvládá ...;
Mě se to zdá jako velice dobrý nápad. Pokud by tu bylo nějaké ALE, pak bych problém viděl ve faktu, že jde o běh na dlouhou trať a mezitím se potřeby firmy mohou změnit - stejně jako situace na trhu práce.
Vybudovat školu, natož pak dobrou školu a vychovat si kvalitní absolventy stojí samozřejmě dost času, peněz a energie. A já jsem bohužel zažil zcela běžně situace toho typu, že firma nabírala zoufale lidi, pak se vyměnil management a do pár měsíců se naopak 30% lidí propouštělo. A to šlo v jednom případě o firmu s více než 10.000 zaměstnanci, takže dost velkou a mimochodem vlastní školu taky měla.
Pro firmy s tak nestabilní politikou a vedením takové aktivity ale prostě nejsou a musí si pomoct jinak.
chrlí síly, které na trhu práce nenajdou uplatnění. Všichni se rozčilujeme, že naše dítko nevzali na tu a na tu školu, ale víme, že po škole nalezne uplatnění ve studovaném oboru? Pokud máme známé a tlačenku, někdy a někde se uchytí. V opačném případě zaměstnavatelé vyžadují praxi a zkušenosti 50letého barda (kterého však pro svůj věk raději propustili) a jelikož čerstvý absolvent praxi nikde nezíská, končí na pracáku (a pomalu si zvyká, že nemusí ráno brzo vstávat a za pár šprdů se někde plácat) a učí se vyžít s podpory s tím, že občas někde udělá nějakou fušku a je vystaraný.
Většina míst je obsazena pracovníky, kteří na danou pozici nikdy nic nestudovali, protože zkrátka takový studijn obor neexistuje. Přesto fungují. Nač tedy požadovat po lidech, aby se stále vzdělávali? Vždyť je to zbytečné zdražování pracovní síly a určitě by bylo vhodnější, aby peníze obětované na vzdělávání pracovníka šly raději pracovníkovi do mzdy. Pracovník by si finančně pllepšil, byl by místo vzdělávání více na pracovišti. Problém asi bude, co dělat s přebujelými vzdělávacími firmami. Ono je jednoduché ukázat na toho druhého a říci seš zbytečný+ ale pokud by se to dotklo té vzdělávací firmy, tak ta o sobě neprohlásí, že je zbytečná a nepůjde místo své dobře placené vzdělávací činnosti mejt lidem do LDNky posr*né zadky. A co je pro nás užitečnější: znát teorii socio-kapitalismu nebo mít umytý zadek?
O tom, co se na školách učí za pitominy, které v životě nikdy nebudou potřebovat, raději pomlčet. Platilo to o socialistickém školství, platí to ale i dnes!
Syn nastoupil na školu (nesoukromou). V rámci "bezplatného vzdělání" jsme mimo jiné složili nemalou zálohu na učebnice, ze které nám na konci odečtou amortizaci. Syn dotáhl domů saláty "Státní nakladatelství ..." z před r. 1986! Takto chce ODS vzdělávat lidi ???!!! Učebnice vydané v poslední době si musí kupovat individuálně v knihkupectvích, a jelikož jsou to novodobé "vymoženosti", do kterých žáci píší ne vzkazy pro další generace, ale třeba výsledky řešení, tak učebnice je pro další generace nepoužitelná (některé učebnice bez vpisování se dají koupit od vyšších ročníků za nižšší ceny). Reakce a ostatní názory ke vzdělávání na: http://www.mesec.cz/clanky/cesky-zamestnanec-uz-neni-jen-levny/nazory/
To máte kliku, že dostal alespoň jakž takž kvalitní saláty. Moje dcera studovala na střední škole rok v zahraničí. Po návratu se potřebovala doučit to, co v zahraničí něměli, např. českou literaturu, a zopakovat si gramatiku k maturitě. Myslíte, že se učila z nějakých učebnic? To jste na omylu. Vytáhla na to knížy, ze kterých jsem se k maturitě kdysi učila já (maturovala jsem 1977). Byly to knížky, které vyšly za komunistů, ale protože tam byl v tiráži uveden nějaký autor, co se znelíbil režimu, byly určené do stoupy. Naší škole je bylo tenkrát líto knihy vyhodit a řešení bylo typicky kocourkovsky české: studenti si mohou knihy odnést domů a nikdo to jakoby neviděl. Ale protože bylo třeba splnit příkaz a knihy poslat do stoupy, nanosili studenti výměnou za knihy jiný starý papír... Dodneška děkuju profesorům za tento akt, protože ty knížky jsou fakt vynikající a na trhu se snad nikdy neobjevily.
Ceske skoly i skolstvi stoji za kravskou < | >, to ze je vice volnych mist nez nezamestnanych je nesmysl. Kde by se najednou ta mista objevila? Ze by byl pro vice nez 50% lidi jejich plat tak nedostatecny, ze treba mesic vydrzi prodavacka v kramu a odchazi? Temer pokazde, kdyz si jdu neco koupit je tam jiny personal, rekl bych ze to bude presne jak si myslim zpusobeno prilis podhodnocenymi platy.
Jeste jednou dodavam, skoly jsou na nic, kazdy se musi ucit sam, kupovat si knihy a vyhledavat si informace, jinak nebude umet nic, krome nejake stupidni teorie na vsechno, na .....