Nechci nikoho nijak hájit, ale psát něco o tom že už to není tak výhodný když ščlověk musí zaplati aktivační poplatek, který se pohybuje max do 1000. co jsem se dočetl v článku v odkaze z textu v prvním odstavci, mi přijde jako trošku přehnané. To že se v reklamách nezmiňují o poplatkách je běžný, na to už jsme si snad všichni zvykli, ale pokud zaplatim 500,- aktivační poplatek a za rok ušetřim víc než těch 500,- pokud změnim dodavatele tak proč ne? je dobrý o tom informovat, ale řekl bych že z něčeho zbytečně děláte velbloudy...
Konkrétně u centropolu mohu posloužit vlastní studií (vlastní) smlouvy:
1) Pokud dodavatel nesplní garanci nejnižší ceny, má odběratel právo odstoupit od smlouvy s tříměsíční výpovědní lhůtou. Ve skutečnosti tedy když se dodavatel stane nejdražším na trhu, nebo nikoli-nejlevnějším, musím mu ještě 3+1 měsíc platit ty nejvyšší ceny, třeba i 1000kč/kW, i když z jeho strany se jedná o jednoznačné porušení smlouvy.
2) Oprávněný zástupce je oprávněn pro sebe požadovat nevratný administrativní
poplatek za uzavření smlouvy. Není ale řečeno jak vysoký a kdy je splatný. Prodejce tvrdí, že žádný poplatek neúčtuje, a při uzavření smlouvy ho skutečně nechce. Ovšem smlouva nevylučuje vyúčtování libovolně vysokého poplatku kdykoliv v budoucnosti, například jako zlomyslnou sankci při žádosti o ukončení smluvního vztahu - a to v libovolné výši.
3 ) Cena: prodejce machruje slevou 10%, dokonce mu občas uklouzne že až
30%. Není tomu tak. Ve skutečnosti sleva se aktuálně pohybuje někde na
úrovni dvou promile (4 halíře / 1kW) proti ČEZu, a smluvně je garantovaná
jen slovem "levnější", bez závazku reálným číslem. Tedy i sleva jeden halíř z kW, nebo jedna koruna za rok, by splnila podmínky smlouvy.
Závěr:
Reálná úspora je jen v desetikorunách za rok.
Platit za aktivaci pětikilo je nesmysl.
Smluvní podmínky by se snadno mohly stát zlým pánem.