Ještě jsem tam nenašel, že si v podstatě dle libosti můžou měnit smluvním podmínky. Takže uzavřete smlouvu na dobu neurčitou a pak si změní smluvní podmínky, že se smlouvy automaticky mění na třeba dvouletou s automatickým prodloužením.
Jinak varuju před BE: mimořádná kombinace nenažrnosti, vychcanosti a neschopnosti. Na co šáhli, to zmrvili. Typickou ukázkou je, že posílali upomínky a vyhrožovali, ať zaplatím pokuty, a přitom se platilo inkasem z účtu (který ovšem občas sami neprovedli).
Především je třeba si přečíst obchodní podmínky. Jsem u RSP Energy a.s. Smlouva na dobu neurčitou s 3 měs. výpovědí. Žádné skryté poplatky a pokud řádně platím zálohy tak žádné sankce. Změna smluvních podmínek je důvodem pro ukončení smlouvy. Pokud jsem ovšem hloupý a podepíšu smlouvu, která po určité době přechází na dobu určitou, nebo jdu k firmě, která má sankci za předčasné ukončení a toto pak provedu je to jen moje chyba. Inkaso z účtu nebo SIPO je typický přežitek socialismu. Jen finančně neinformovaný člověk může svolit, aby mu někdo jiný bral peníze z účtu. Je to ovšem půl národa vychovaného socialismem.
Koukám, že je zase někdo chytrej. Už jsem psal, že smlouvu můžeš číst jak chceš, když ti to jednostranně změní přes smluvní podmínky. Abys to mohl kvůli změně vypovědět, musel bys kontrolovat každou chvíli jejich web a oni by to museli včas vyvěsit.
SIPO i inkaso z účtu jsou normální finanční nástroje, který výborně fungují, když s tím umí člověk pracovat, stejně jako třeba s kreditkou. A např. při převodu z jedné banky do druhé je určitě lepší přetahovat 1 SIPO než 15 trvalých příkazů, které je navíc potřeba pravidelně měnit, nehledě na dost rozdílné zpoplatnění u většiny bank.
No, ono je třeba číst nejen smlouvu, ale i ty smluvní podmínky platné ke dni podpisu smlouvy. Pak si od nich vyžádat písemně, že chcete být seznámen s každou případnou další změnou těchto podmínek, jinak, že se smlouva stává neplatnou. Vaší povinností není koukat na internet a nebo se chodit dívat do nějakých poboček. Kdo navrhuje nějaké změny, tak je povinen o tom informovat smluvní partnery.
SIPO je opravdu socialistický přežitek a divím se, že se na to nezaměřili hackeři. Lepší je bezplatný účet, třeba u FIO a trvalé příkazy.
Nechci nikoho nijak hájit, ale psát něco o tom že už to není tak výhodný když ščlověk musí zaplati aktivační poplatek, který se pohybuje max do 1000. co jsem se dočetl v článku v odkaze z textu v prvním odstavci, mi přijde jako trošku přehnané. To že se v reklamách nezmiňují o poplatkách je běžný, na to už jsme si snad všichni zvykli, ale pokud zaplatim 500,- aktivační poplatek a za rok ušetřim víc než těch 500,- pokud změnim dodavatele tak proč ne? je dobrý o tom informovat, ale řekl bych že z něčeho zbytečně děláte velbloudy...
Konkrétně u centropolu mohu posloužit vlastní studií (vlastní) smlouvy:
1) Pokud dodavatel nesplní garanci nejnižší ceny, má odběratel právo odstoupit od smlouvy s tříměsíční výpovědní lhůtou. Ve skutečnosti tedy když se dodavatel stane nejdražším na trhu, nebo nikoli-nejlevnějším, musím mu ještě 3+1 měsíc platit ty nejvyšší ceny, třeba i 1000kč/kW, i když z jeho strany se jedná o jednoznačné porušení smlouvy.
2) Oprávněný zástupce je oprávněn pro sebe požadovat nevratný administrativní
poplatek za uzavření smlouvy. Není ale řečeno jak vysoký a kdy je splatný. Prodejce tvrdí, že žádný poplatek neúčtuje, a při uzavření smlouvy ho skutečně nechce. Ovšem smlouva nevylučuje vyúčtování libovolně vysokého poplatku kdykoliv v budoucnosti, například jako zlomyslnou sankci při žádosti o ukončení smluvního vztahu - a to v libovolné výši.
3 ) Cena: prodejce machruje slevou 10%, dokonce mu občas uklouzne že až
30%. Není tomu tak. Ve skutečnosti sleva se aktuálně pohybuje někde na
úrovni dvou promile (4 halíře / 1kW) proti ČEZu, a smluvně je garantovaná
jen slovem "levnější", bez závazku reálným číslem. Tedy i sleva jeden halíř z kW, nebo jedna koruna za rok, by splnila podmínky smlouvy.
Závěr:
Reálná úspora je jen v desetikorunách za rok.
Platit za aktivaci pětikilo je nesmysl.
Smluvní podmínky by se snadno mohly stát zlým pánem.
Mam zkusenosti s Centropolem. K babce prisel podomni nahanec a sliboval usporu tisice za 10 % nizsi cenu elektriny (cimz myslel pouze jeji jedinou slozku za silovou elektrinu oproti CEZu). O podminkach smluvy nerekl vubec nic (min. X let, pokuta tisice korun za predcasne ukonceni smlouvy); pouze se zminil o aktivacnim poplatku. Ve vysledku babka usetrila 100 korun, misto slibovanych tisicu.
Poplatek (at uz se jmenuje jakkoliv) je vybiran protipravne, protoze § 28 Zak. c. 458/2000 Sb. (energeticky zakon) stanovi, ze zmena dodavatele je bezplatna.
Navic v puvodní verzi smlouvy Centropolu nebyla uvedena zadna moznost odstoupeni od smlouvy, ackoliv se jedna o smlouvu spotrebitelskou - narok na odstoupeni od smlouvy mate, at jiz jeji podminky zneji jakkoliv. Navic odstoupenim od smlouvy si strany vrati vsechna plneni, ktera do te doby probehla, cili vc. tzv. aktivacnich poplatku, a protoze jste neodebrali zadnou elektrinu, tak nic neplatite. Nezapomente vsak vzdy zavolat stavajicimu dodavateli, ze se zmenou nesouhlasite a ze jste obchodnikovi zrusili plnou moc ke zmene dodavatele.
Pokud o zmene dodavatele uvazujete, myslete take na to, ze to neznamena jenom cenu elektriny, ale i sluzby s tim spojene, ktere se mohou diametralne lisit!
Vše kolem změny dodavatele je dle rčení "nechci slevu zadarmo".
Smluvní podmínky složité, slevy nevýrazné(jen jiná cena silovky).Většinou vyvážená jinou vyšší cenou za jiné poplatky.
Navíc jde i o následný servis(hlavně ti co platí pozdě), kdy v případě hrozby odpojení je možno u distributora toto zjistit a nasledně i zaplatit.Už vidím jak někdo volá na např. Centropol kdy mu řeknou že ho zítra odpojí, jelikož toto oni odesílají na distributora.
Holt je to těžké fungovat na obchodu kde marže pro obchodníky je docela malá.
Aktivační či jiné poplatky agent-naháněč ani účtovat nemusí, ale proč by to neudělal, když toto je jeho odměna za Vaší úsporu.
Byl jsem na školení centropol, kdy tam byli lidé co dělali smlouvy pro Bohemia Energy anebo jiní nabízečí pojistek,mobilů a spol...
obojí je stejně trestné. Zákon je jenom soubor kodeků, které určují, jak chce většina společnosti abychom se chovali a jenom hrstka vyvolených ho může změnit. Už jenom sepsání takovéto smlouvy dodavatelem energie by mělo být trestné jako pokus podvodu, protože se cíleně zaměřuje na občany s nižšími příjmy a důchodce, kteří se nedokážou nátlaku obchodního zástupce účinně bránit. Když Vám kdokoliv řekne 4x po sobě, že ušetříte, uvěříte mu. Podotýkám, že chyba není v zástupci, ale v již sepsaném textu. A my většina s tím nemůžeme vůbec nic dělat.
... druhý bez 2 za 20. Vloni v červenci jsem požádal o převod plynu k ČEZu, úspora podle kalkulačky byla 10%. Teď jsem ukecal na přechod přítelkyni, a ejhle, úspora 7,5%... Takže jsem do kalkulačky zasunul své původní údaje a fíha, taky jen 7,5%... Takže ještě rok, a jsem na tom samém, co u RWE, a rok a půl, a jsem o 5% výše. Dobře to má protekční mamánek Románek spočítané.
Faktem je, že ČEZ je i po zdražení levnější, než RWE. (Za samotný plyn, tak jak deklarují, o 5%.)
PP - inu, PP. Také jsem se jich ptal, jestli mi přiznají 5% z roční faktury, když jsem přivedl sám sebe. Prý ne.
Ptal jsem se zároveň, jestli mi nechtějí dát nabídku na úrovni konkurence, že oni by nepřišli o zákazníka a já ušetřil papírování. Prý ne.
No co s nima jiného, než odejít? Vola jim dělat nebudu.
Ostatně ve skutečnosti ty podrazy z poplatky za připojení, dvouletými závazky, poplatky za pravidelné "analýzy" cen, podomní obchodníci, to je záležitost jen asi třech firem. Ostatní mají standardní výpovědní lhůtu 3 měsíce, a žádné další skryté poplatky. Jedině ČEZ má dvouletý závazek - ale s tím, že když nebude levnější o 5% (samotný plyn), než místní dominantní distributor, že závazek neplatí.
Takže článek je zmatečný, straší, a neposkytuje podstatné informace.
Jde jen o to se vyhnout těm třem nesolidním firmám. Toť vše.
ČEZ je momentálně u plynu levnější o výše uvedených 7,5% oproti RWE. Pokud zdraží od července o 10% jako RWE, se*u na plyn a jdu do krbových kamen. BTW plyn se u nás na dědině zavedl v r. 1998, přešla na něj skoro celá obec. Pokud se teď podívám po komínech, nejméně 60% lidí je zpátky u tuhých paliv a z toho 20% u PETek s pilinami a vyjetým olejem.
No takhle je to ale s v podstate libovolnym zpusobem topeni. I tepelne cerpadla porozovana dnes, nebudou mit tu pocitanou desetiletou navratnost. Proste protoze velmi vyrazne vzroste cena elektriny. A vzhledem k tomu, ze ted Cez bude spalovat plyn, aby s nim ohral vodu a z ni vyrobil elektriku, kteoru pak nasledne nekdo prozene tepelnym cerpadlem aby tim vyrobil ohratou vodu :-D, tak to vypada ze ani odchod lidi od plynu, plyn neslevni.
Mno a drevostepka :-D to bude velmi podobne, az to zacne pouzivat vice lidi. Proste na vytapeni nejvice vydelate pokud budete jako jeden z prvnich, jenze to pak mate netestovanou technologii, bez dotaci "zelena usporam".
Bacha na dealery, kteří chodí se smlouvami BLIK!!
Obecně to bude podobné se všemi "druhořadými" prodejci El.e.
Ten kdo povolil liberalizaci trhu s energiemi (obecně), povolil čistý podvod (byť to myslel možná dobře) a neuvěřitelné peklo pro lidi, kteří přejdou k jinému "podvodníkovi"
Uvědomte si, že takto podnikat může každý člověk na světě, žádnou kvalifikaci ERU nepodminuje.
Ale abych se vrátil:
Centropol Energy - produkt BLIK
"výhodnost" produktu se porovnal s nabídkou ČEZu:
Při spotřebě 2000 kWh/rok (2 MWh/rok)
spotřeba fixní platba celkem
ČEZ (BASIC) 2x1415=2830 12x30=360 3190,-
BLIK 2x1360=2720 12x75=900 3620,-
všechno je bez DPH, ztráta je 430.-
20% DPH je plus 86.-
celkem tedy na výhodném BLIKu proděláte 516.- Kč/rok.
Energie je sice o něco levnější, ale vše si vykompenzují dvojnásobnou fixní měsíční platbou, na kterou vás nikdo při uzavírání smlouvy neupozorní. Takže nikoli 10% úspora, ale zhruba 3% ztráta, když do toho zahrneme ještě náklady na distribuci energie. A to se skutečně vyplatí.
Takže POZOR na BLIK!!!
Užitečné odkazy týkající se podomního prodeje elektřiny:
http://www.mesec.cz/clanky/nenechte-se-napalit-pri-uzavirani-smlouvy/
http://www.finance.cz/zpravy/finance/304941-eru-chce-jasna-pravidla-pro-podomni-prodej-energie-ktera-zamezi-podvodum/
http://www.nasepenize.cz/neuvazena-zmena-dodavatele-energie-se-muze-prodrazit-8562
http://www.mesec.cz/clanky/sest-nejvetsich-chytaku-dodavatelu-elektriny-a-plynu/
http://www.cenyenergie.cz/nejnovejsi-clanky/zkusenosti-s-podomnimi-prodejci-elektriny-a-plynu.aspx
http://www.cez.cz/cs/pro-zakazniky/chci-resit-smlouvu/zanik-smlouvy/ukonceni/podomni-odber.html
http://www.novinky.cz/ekonomika/181892-podomni-prodejci-energii-casto-podvodne-ziskavaji-zakazniky.html
Zajímavý je také článek http://www.snizujeme.cz/clanky/7-zmena-dodavatele-plynu-a-elektriny-mezi-dvermi jak nachytali podomního prodejce.
Chci se podělit o zkušenost a zároveň tímto splnit slib.
Změnil jsem několikrát dodavatele plynu a naposled se mi to poměrně dost vymstilo. Nejen že jsem nalétnul na akční ceník, ale uzavřel jsem dodatek u nejmenované společnosti, který byl také nevýhodný, zjistil jsem po reportáži v pořadu Očima Josefa Klímy.
Našel jsem na internetu společnost Brodská plynárenská s.r.o. oslovil jsem je s problémem a musím říci, že by mě v životě nenapadlo, jak tato společnost rychle reagovala a okamžitě mi pomohla. Nyní mám smlouvu na dobu neurčitou, bez sankcí a smluvní podmínky jsou triviální. Jedině doporučuji, protože mám nejnižší cenu co jsem kdy v historii měl. Děkuji společnosti, že mi pomohla a budu Vás propagovat všude kde se dá.
Děkuji Novotný Jaroslav
Já když jsem řešil nového dodavatele energií, tak jsem se bál abych se nenapálil, tak jsem to udělal na www.usetreno.cz a můžu říct že to byla dobrá volba
Pracuji v jedné energetické firmě a BEE je podlé mého názoru asi nejhorší společnost, kterou si můžete vybrat energie mají dosti nadsazené a jednání s klienty při přechodu k jinému dodavateli hrozné.
Je několik případů kdy lidé přecházející k jiné společnosti od BEE se díky BEE dostanou do černého odběru jelikož BEE nemá podepsaný tzv. Etický kodex kde má povinnost ohlásit novému dodavateli respektive hlavně svému klientovi do jakého data bude dodávat energii. Toto datuv však BEE úmyslně zadržuje aby klienti u BEE byli stále vedeni a samozřejmě nový dodavatel celý proces přechodu nemůže uskutečnit jelikož neví kdy se může připojit a za dřívější připojení samozřejmě hrozí pokutou. V tomto případě radíme klientům aby volali na BEE a tzv AV (datum do kdy BEE dodává energii) si zjistilli v tu chvíli BEE mlží klientovi říkají „já to tady nevidím a různě se vymlouvají.
Někdy se i stává že BEE neinformuje o tom do kdy dodává a klientovi pak od distributora příjde tzv. Výzva k narovnání bezesmluvního vztahu …jedná se o to že díky BEE spadne do černého odběru.
Takže shrnuto BEE rozhodně ne a to nemluvím o jejich obchodních zástupcích a o „darovaných žárovkách“, které při odchodu musíte tučně zaplatit za 6000Kč
Pamatujte na to že máte vždy od podpisu smlouvy 14 dní na odstoupení a pokud již tuto dobu propásnete máte 15dní nárok na odstoupení od připojení!!!!
Pokud jsou tyto stránky objektivní tento email zde zůstane pokud nejsou objektivní administrátor je jistě smaže.
Přeji hodně štěstí při výběru dodavatele
Dobrý den,
pracuji u společnosti Čez prodej s.r.o., nic k chlubení, nicméně jak výše uvádíte společnost BEE je opravdu asi nejhorší společnost co se týká aktivnímu přístupu ku spotřebiteli. Zatajování datu ukončení smlouvy, vyhrožování sankcí a podávání dezinformací této společnosti není cizí. ba naopak z vlastní zkušenosti vím, že je to u nich nastavené zřejmě automaticky.
Je to paradox, ale jako zaměstnanec ČEZU nemám tak výhodné ceny jako u jiných dodavatelů.
Doporučuji navštívit web www.tzb-info.cz, a najít srovnání cen energií. Je to kalkulátor schválený ERU.
Osobně jsem na rok 2018 vybral společnosti právě na zmíněném portále. Kritéria byly:
- Smlouva na dobu neurčitou
- Podepsaný etický kodex
- Smlouva bez sankcí za předčasné ukončení smlouvy
Na elektřinu jsem si vybral: Energie Čs (Česká spořitelna) produkt on-line
Na plyn jsem vybral: Brodská plynárenská s.r.o. produkt EXTRA
Samozřejmě pokud by Vám nevadilo mít smlouvu na dobu určitou, nebo mít ve smlouvě sankce za předčasné ukončení smlouvy a podepsaný etický kodex, najdete levnějšího dodavatele. Rozdíl je, ale dle mě zanedbatelný na elektřině rozdíl necelá stokoruna :)
Na plynu rozdíl 1100,- Kč.
Pokud bych zvolil na plynu Skautskou Energii, tak rozdíl 2000,-,ale nejsem skaut a Skautská energie nemá licenci, jen je zprostředkovatel.
Pěkný den a přeji levné energie
Přeji hezký den, hned na úvod se mi líbí některé komentáře různých společností. Jak jsem tak zde pročítal, tak asi 50% příspěvků je od dodavatelů energií. Budu velice rád, aby jste navštívili i naše forum, kde najdete i detailně vypsané všechny dodavatele. http://www.ceskeforum.eu/viewforum.php?f=899
Já se naštěstí ani jednoho chytáku nedočkala, přešla jsem k https://www.epet.cz/ a díky bohu za to, že jsem tak udělala! Ty ceny a přístup jsou bezkonkurenční
V létě maminka přepsala pod různými sliby energii k inogy, smlouva měla naběhnout od září. Maminka bohužel na konci prázdnin zemřela a i přes okamžité nahlášení úmrtí chtěla inogy platit zálohy téměř 3000. Přesto, že v domě nikdo nebydlel a nebyl žádný odběr přišla nehorázná faktura na doplatek 6000. Opravdu takto veřejné a nehorázné okrádání jde už mimo rozum.