No a to ještě není všechno. Pokud kartou platíte v obchodě, tak na lístku který zůstává prodejci je celé číslo karty i datum platnosti. Vy dostanete druhý lístek tam je část čísla karty vyhvězdičkována.
Takže pokud se k lístku dostane někdo chytřejší tak si na váš účet nakoupí.
Myslím, že CVC by měl být vyžadován. Maestro je elektronická platební karta a tedy by platba by měla být vždy nějak autorizována.
Takže přichází v úvahu autorizace autorizace pomocí:
podpisu, PIN, CVC, telefonem (což podle mne s Fio kartami Maestro nejde)
Myslím, že by se mi neautorizovaná platba nelíbila. Fio jsou docela dost alibisti, podmínky mají místy víceznačné a nejednoznačné (zejména s ohledem na fakt že karta není jejich a moc vám toho o ní nesdělí). Dokonce si u zákazníka vynucují každodenní kontrolu toho, že mu nebyla platební karta zcizena.
Myslím, že bych neautorizovanou platbu zkusil reklamovat, ne pro neplatnost ale pro absenci autentizace.
Zde se naplno začne projevovat, že karta je ČSOB. Fio má v podmínkách jasně uvedeno že "Všechny platební transakce musí být odsouhlaseny
majitelem účtu/držitelem karty (dále také „autorizace“).", zároveň mi ale bylo sděleno, že případné reklamace týkající se plateb kartami vyřizuje přímo ČSOB. Toto by ale mohla být vyjjímka.
Prostě Fio je s kartami úplně ... tam kde ani slunce nesvítí. Jenže kdybych tu kartu zrušil, nenašel pro ni alespoň jakési využití asi bych od nich odešel úplně a já bych rád s Fio v budoucnu počítal...
Ano, bingo, to je spravna odpoved.. Hlavni problem je prave v platebnich branach CS, kteri nevyzaduji CVC kod.. Fio je v ciste pasivni pozici a nema prakticky zadnou sanci nic ovlivnit.
1) Mastercard jednostranne rozhodl a nikoho se neptal, ze s Maestrem pujde platit po netu - Fio naprosto neovlivni
2) Vydavatel je CSOB a ti v tuto chvili neumoznuji blokaci net plateb - Fio naprosto neovlivni. S trochou stesti to CSOB jeste letos umozni a pak to zablokovat pujde..
3) CS, ktera ma pod palcem velkou cast platebnich terminalu, se rozhodla, ze je zkratka nejaky CVC nezajima - Fio opet naprosto neovlivni
Podle mně jediné a geniální řešení bezpečnosti karet je "zamykání" karty pomocí sms, resp nastavování limitu sms-kou podle aktuální potřeby. Banky asi raději prodávají předražené pojištění, kasírují provize z tunelovacích trasnakcí, a účtují tučné poplatky za stoplistaci karet - nicméně řešení oblíbené klientem existuje.
csob nikdy nezajimal nazor klientu,ani vlastnich natoz cizich. A rada udela zle levnejsi konkurenci. Dokud FIO nebude mit vlastni autorizacni centrum, tak to s kartovyma transakcema nebude nic moc.Urcitym resenim je jeste sporici ucet a na ucte s kartou nemit penize, ale to uz receno vyse.
Když na účtu držíš prachy a kartu ti ukradnou (v mém životě mi bohužel ukradli peněženku už dvakrát), tak lze snadno zneužít - zaplacením na internetu a nejspíš i v některých obchodech, kde nechtějí PIN (i když Maestro chce asi PIN vždycky, ale já mám VISA).
A takhle, pokud mi někdo kartu šlohne, můžu být v klídku, protože na účtu nemám žádný peníze a nemůžou mi účet vyluxovat. V klidu si zajdu do banky, kartu zruším a udělám novou.
Nevýhodou je pouze ta prodleva 5 hodin, odkdy lze kartu použít.
K čemu je dobrá karta k účtu, kde nejsou peníze? Drtivá většina normálních lidí si na účet pošle výplatu a pak platí kartou. Kdo má čas a náladu mít nulový účet a před odjezdem do obchodu tam převést 1000 Kč na jeden nákup? A pokud se mi zalíbí něco jiného, tak mám smůlu? To snad ne!
No podle mé opakované zkušenosti pár hodin před transakcí převést peníze nestačí! Na účtu jsou sice vidět, že je tam peněz dost, ale ke kartě ta informace dorazí až druhý den. Stalo se mi to opakovaně a tak jsem učinila u Fia dotaz, jak je to možné, a tohle byla odpověď.
Dokud Fio nebude vydávat vlastní karty, budou karty ČSOB o ničem. Je otázkou, zda to ze strany ČSOB není záměr-Fio s jeho téměř nulovou poplatkovou politikou je "veš v kožichu" bank. I takhle se dají jeho klienti znechucovat. A lidi budou nadávat na Fio, přitom původcem nesnází je ČSOB.
"csob nikdy nezajimal nazor klientu"
Asi souhlas. Nejsem a nikdy jsem nebyl jejich zákazníkem. Nedávno jsem nutně potřeboval koupit 20 Eur. Vejdu do ČSOB (nejblíž) a ta baba, ať vysolím občanku. Ptám se proč, že prý zákon EU proti praní špinavých peněz. Marně jsem opakoval, že nejde i 20 miliónů Eur, ale jen o DVACET EUR. Nebyla šance.
Zašel jsem o vchod vedle do Komerčky a bez občanky, bez problémů mi ženská těch 20 Eur prodala. :-)
Co říkáte na nabídku ZUNO Bank?
Ráno byl na centrum.cz inzerát s nabídkou termínovaného 6 měsíčního vkladu za 3,5%. Když člověk na inzerát kliknul tak se objevila error page. Z toho dedukuji, že rozjezd ZUNO měl být dnes, ale zoufalcům se zhroutil web.
Možná jsem proti Raiffeisen příliš zaujatý, ale 3,5% na 6 měsíců mi přijde jako zoufalá nabídka.
To jste ještě zapoměli uvést problém s 3D-Secure systémem od ČS.
Fio dodatečně ke svým (ČSOB) kartám Maestro Fio Chip, připsalo následující informaci
"Upozornění: Platební karty Maestro aktuálně nepodporují službu 3DSecure České spořitelny, která je využívána ze strany některých internetových obchodníků."
Podle mne však možná došlo k nepatrnému zkreslení a mohlo by se jednat o problému ČS (3D Secure) versus zahraniční platební karty, jak je to posáno v články na serveru Peníze.
P.S.
Dodnes mi není jasné jaké jako zákazník poznám kdo dodává/provozuje e-shopu platební systém a jaké informace o neuskutečněné/zamítnuté (i uskutečněné) transakci bude mít v konečném důsledku obchodník k dispozici?
Jen ještě poznámku k té platební bráně. Ještě jsem pomocí 3D secure neplatil, tak možná proto mi není jasné jak poznám komu platební systém patří. Nicméně, mám právě na mysli spíše to jak na to přijít, než projdu celou sekvencí těch blbostí co musím udělat než opravdu začnu platit a zadávat citlivé údaje o sobě i kartě.
Pokud je tahle otázka hodně mimo tak ji prosím ignorujte...
Díky za reakci. Zajímavé, já měl nedávno (asi před měsícem) na Fio otázek týkajících se karet hned několik a mimo jiné mi i potvrdili, že u Maestra musí vždy dojít k autorizaci i při platbě skrze 3D Secure systém. Mají to uvedeno i v obchodních podmínkách pro platební karty. Písemně mi však nic nezaslali.
Napřed mne nějaká ženská pravděpodobně z Prahy odbyla, po zaslání svých dotazů e-mailem, že mám využít služeb internetbankingu - že prý jsem anonym i když jsem se podepsal (jako by anonym neměl právo ptát se na jimi poskytované služby). Což jsem udělal i když na mne rozhraní internetbankingu působilo jen jako pro vzkazy týkající se právě a jen internetbankingu. Poté, za pár dnů, mi asi třetí člověk v řadě komu to nakonec zůstalo na starosti a nemohl před tím utéci (z pobočky co navštěvuji), zavolal telefonicky a na e-mail jen napsal vzkaz, že na základě uskutečněného telefonického rozhovoru považují celou věc, mé dotazy, za vyřízené.
Podle mne je ta jejich (ČSOB) debetní karta velmi špatný produkt, navíc není úplně jasné za co by neslo odpovědnost Fio, za co ČSOB a za co zákazník.
Dokonce jsem začal uvažovat o nějaké kreditní kartě, nebo něčem podobném jako nabízejí MoneyBookers,... a to je u mne již co říct.
V současnosti jsem přijal určitá bezpečnostní opatření, pojištění mezi ně nepatří jde u těchto karet o naprosto bezcený počin. Patří mezi ně ale například i to, že pokud dojde k problémům na které nebudu mít vliv (což je právě například i platba bez autorizace) budu trvat na vině banky která nedostála svým obchodním podmínkám. Nicméně mezi tato opatření mělo platit i to, že v okamžiku kdy mi projde první platba bez autorizace tak kartu blokuji a velmi pravděpodobně ruším svůj Fio účet, který mám zatím jen v "testovacím režimu". Teď opravdu nevím zda to mám udělat rovnou, nebo si najít tu kreditku i když o úvěrové produkty nestojím a dát ostatním službám Fio šanci...
Psal jsem to par odstavcu vys: neni spis chyba na strane CS brany, ktera nevyzaduje CVC kod? Nebo znate jeste jinou platebni branu, kde se da s FIO Maestro zaplatit bez zadani CVC kodu? Ja zkousel MUZO platbu, a tam to nejde...
Druha mozost je zalozit si u FIO jinou kartu, ta uz ale nebude zdarma :(
Já si to myslím také, že jde jen o přehnanou reakci ČS na výtky, které jim byly nedávno házeny na hlavu... jenže, já se k tomu vyjádřit nemohu. Víte jak těžké bylo dopátrat se k viníkovi v prvním případě?
Podle mne začíná nastávat doba kdy je dobré kašlat na elektronické platební prostředky. Vydavatele karet, banku ani obchodníka nezajímají žádné problémy, nedodávají dost informací, pravidla nejsou pevná,... dokud tečou peníze od zákazníků a systém jakž takž funguje.
Fór je v tom, že karty byly vanalezene v USA a ty procenta od obchodníků si asociace a banky berou právě proto, aby sanovaly podvody.
Jenže u nás to banky postavily na hlavu. Peníze od obchodníka si berou, kurzové rozdíly si berou, neručí na nic a ještě prodávají pojištění.
Je to tu na palici. Ve světě je normální požádat obchodníka o vrácení peněz (refund) a nebo banku (chargeback) a banka bez ptaní vrátí peníze. Speciálně, když člověk platí na Internetu, tak se jen podíváte na výpis a pokud jste nějakou platbu nedělali, zavoláte na infolinku a oni vám ihned peníze vrátí (a dají novou kartu, pokud chcete), žádné ověřování.
Karta prostě BYLA navržena jako NEBEZPEČNÁ. Není to bezpečný platební prostředek, ale od toho berou banky ty procenta od obchodníků, aby platily škody a to bez keců... V ČR je to ale na palici. Pojištění karet (ve světě směšné, stačí tel. a máte peníze zpět, žádné pojištění), těžké chargebacky (v USA zavoláte a máte peníze zpět, tady jsem dělal chargeback, je to estráda na tři dopisy), klient ručí do 150 eur i když to nezavinil (v USA neručí za nic), navíc jsou tu karty vydané většinou v Kč, takže když vyjedete ven banka má hned o dvě procenta více na kurzu a ještě vás skásne za vedení účtu (v USA nehoráznost).
Prostě je to tu "po našem", každému doporučuji dělat chargebacky, když dojde ke ztrátě atd.
A mimochodem, že jde platit bez CVV je VLASTNOST!!! Tak se normálně na Internetu platí! Jde o rychlost a uživatelskou přívětivost, nejde o bezpečí, to jen u nás banky berou procenta a odpovědnost převedli na klienta, což je hnus.
Kecko, příště se ptej Fia písemně a máš to, telefonem tě pěkně odbyli. Ale můžeš založit nový dotaz a zeptat se jich znovu a požadovat konkrétní odpovědi v písemné podobě.
Zneužití maestro karty, pokud jen vybíráš z bankomatů a platíš na Internetu v důvryhodných bránách, prakticky nehrozí.
Neberu, že ti někdo sebere kartu a opíše si číslo. To už ti rovnou i sebere z peněženlky peníze...
Jestli tě to opravdu trápí, nech si vydat kartu za 200.,-/rok a máš po problému.
To zase přišel jeden chytrolín, nereaguji jen na základě informací které nám poskytuješ v tomto vláknu...
Ani nechtěj vědět co bych s tím písemným vyjádřením, kdybych si ho vytiskl, mohl udělat. Když se bude třeba soudit (což je situace které já osobně předcházím), úplně si vystačím s jejich obchodními podmínkami.
Co se týká karet Fio banky. Ty si opravdu myslíš, že když si vezmeš jinou Fio bankou nabízenou kartu, takovou za kterou si připlatíš, že všechny ty problémy (které souvisejí zejména s tím, že vydavatel karet je ČSOB) jako zázrakem zmizí? Jediné co se může zlepšit je to že si můžeš vybrat VISA kartu, které osobně považuji za "méně problémové", ale to je vše a to je docela málo!
Přesně tak, jediné co zmizne je problém s placením na Internetu, ale všechny ostatní problémy zůstanou. Mě o to placení na Internetu nejde, mé příjmy jsou v dolarech na PayPal a mám VISU Electron od AXY s čistými kurzy od VISY (0,15% spread u USD). ČSOB má spread 1,9%, takže bych jí stejně neplatil...
Jde mi hlavně o ty ostatní věci, které jsem popsal, a ty se nezmění, dokud si nezačně FIO vydávat své karty...
Mám to stejně jako vy, účet u Fio mám, bez karty na platby mám Visu od AXY a kdybych na tohle náhodou nenarazil ani o problému karet ČSOB nevím. Osobně jsem tedy vždy sáhl spíš po Vise než po Maestru. Pravdu ale máte v tom že by to chtělo aby si Fio začalo vydávat své vlastní karty a bude klid.
jenže on zapomněl, že číslo karty je uloženo v chipu/proužku na kartě a tiskne se obchodníkovi na papírek i s datem expirace a tohle k zneužití (na bráně ČS) stačí ! :-)
Kdejaký prodavač si to tady přečte a může pak odpozorovat, jestli platíte Maestrem (ČSOB Maestra paradoxně nevydává pro klienty ČSOB, proč asi :-) a ten lísteček si dá bokem ...
Cituji z nich:
Bezhotovostní platby na Internetu a tzv. MO/TO operace jsou autorizovány zadáním čísla platební karty, zadáním platnosti platební karty a dále
zadáním ochranného trojčíslí platební karty Card Verification Value (CVV), Card Verification Code (CVC), bylo-li ochranné trojčíslí k platební kartě vydáno.
Tedy, máte-li novou Maestro s CVC2 a byla by zaúčtována platba, při níž to CVC2 nebylo zadáno, tak ji jednoduše budete ÚSPĚŠNĚ reklamovat.
Právo je na vaší straně - i kdyby se banka stavěla na hlavu.