To je článek pane redaktore, velmi neobjektivní. Skvělá dikce na možné problémy, které se ale vyskytují v jednotkách případů a jen u osob, chovajících se "zvláštně" co do aktivity. Navíc veškeré výhody nejsou zmíněné prakticky vůbec. Ano, je blbost používat Revolut jako main banku. Ale na to ani není. Je to hlavně o bezvadných možnostech konverze měn, platby v jiných měnách a v neposlední řadě investování (akcie, kryptoměny ATP.) Osobně používám několikrát týdně na nákupy ze zahraničí, kombo Revolut/PayPal a na každém nákupu šetřím neuvěřitelne, oproti použití jakékoliv cz instituce.
31. 7. 2021, 07:40 editováno autorem komentáře
Bohužel Revolutu dělají medvědí službu "sbírači odměn", kteří kvůli mrzkým 350 korunám doporučují Revolut "i na zlomenou nohu", např. v cestovatelských fórech.
Pak nastávají případy, kdy si produkt pořídí "běžný Franta uživatel", který se ve financích nevyzná a to je základ průšvihu. Třeba student, který vyráží na roční pobyt do zahraničí, zařídí si Revolut, dobije 150 tisíc z kreditky rodičů, přiletí na místo, vybere 30 tisíc z bankomatu, aby měl na počítační náklady a Revolut mu kartu zablokuje (někdy i ještě před tím, než z toho bankomatu stačí vybrat). A teď dokládej, anglicky (rodiče neumí), ze zahraničí s omezeným přístupem k internetu, třeba i bez počítače jen s mobilem a navíc TY PRACHY POTŘEBUJEŠ a potřebuješ je rychle, jinou kartu nemáš (protože Revolut je přece nejlepší a je na všechno a i kdybys měl, tak ani nemáš jiné prachy, protože rodiče ti dali vše, co si mohli v danou chvíli dovolit, možná si na to i půjčili). A řešit vše anglicky s operátorem na chatu, kterému je to někde u otvoru, jestli a kdy ty peníze dostaneš.
Znám více lidí, kterým Revolut kartu zablokoval a u některých není ani jasné proč. Ono to možná vychází z toho, že od začátku má Revolut s AML celkem potíže. Třeba po nasazení nové verze celý AML systém mezi červencem a zářím 2018 vypnul, protože označených transakcí bylo příliš mnoho, následně mu hrozilo až odebrání licence, tak ho zase zapnul, ovšem stále neodladěný. A, dle mého názoru, to dělá dodnes, tj. udržuje počet evidovaných případů na nějaké uvěřitelné úrovni (připomíná mi to naše státní maturity, kdy se zpřísňují nebo zlehčují podle toho, kolik rok před tím uspělo/neuspělo studentů), aby se vyhnul hrozbě pokut či odebrání licence a mezitím se snaží AML doladit aby více-méně fungoval. A na řešení problémů nemá dostatek odborného personálu, který zvládá zpracovat dokumenty v jiných jazycích než v AJ, takže volí zdržovací taktiku, kdy na chatu opakují neustále dokola naučené fráze, dokud někdo, kdo to mu rozumí a má tu moc, doklady zpracuje a prostředky odblokuje. Ne, že by jiné banky s AML neustále nebojovaly, já jsem už jsem vícekrát vysvětloval nebo přímo dokládal průvod prostředků, ale stačilo poslat mail, sken výpisu z účtu, případně se stavit na pobočce a doložit doklady. K blokaci prostředků nedošlo nikdy.
Do toho změny - změny limitů, poplatkové politiky, korespondenčních bank (které způsobují, že v některých bankách se za příchozí platby z Revolutu v CZK účtují poplatky jako za zahraniční platby, např. v České spořitelně).
To vše vede k tomu, že Revolut je vhodný a výhodný právě hlavně na různá specifická použití, hlavně ne jako univerzální karta pro Frantu, co vyrazí na rok cestovat nebo studovat do světa. Přitom by mohl být zrovna na tohle určen.
A není pravda, že na českém trhu nemá konkurenci. Má - v kartách, které mají čistý kurz karetní společnosti bez příplatků, tedy kreditní (je debetní) karty Hello Bank. Kurz srovnatelný a nemusí se hlídat, jestli v době výběru není v Británii svátek, nebo jestli není víkend. A když se do toho započte 1 % vratka (maximálně 150 Kč za měsíc) tak vychází i lépe, než Revolut. A pokud se vratky vzdáme, je možné kreditkou vybírat v zahraničí zdarma (nebo mít jednu s vratkou a druhou s výběry zdarma).
Já využívám vše zmíněné - kreditky Hello mám tři, Revolut mám, mám i Curve. Potíže jsem měl zatím s českými bankami, ovšem nic, co by nespravilo doložení dokladů případně řešení sporu před finančním arbitrem (už mám za sebou 4 vítězné spory, pátý nyní vedu - už je to druhý s bankou Unicredit). To je další věc, proč upřednostňuji české karty (stejně jako české devizové společnosti, mám smlouvu s Easychange, Fortissimo a Akcentou), v případě problémů mám velmi silného zastánce - finančního arbitra.
Prosím? Co je to zvláštní chování? Vážený pane mluvíte tak proto, že jste to nezažil. To co popisujete v jednotkách lidi je úsměvné. I já jsem používal revolut jako směnárnu na krypto apod. Vše je vpohode až do doby, než si vás vytipuji. Když jsem si z brokerskeho účtu poslal na revolut zpět 2000 eur, požadovali po mě, abych jim prokázal z jakých účtů mi to brooker poslal. Jsem snad nějaký věštec? Vždyť to musí vidět. Poslal jsem jim faktury svých firem, účty vedené v ČR na me jméno. Málo, pořád nedostatečné. Dolozte původ svých peněz. Jak chcete doložit původ úspor, které vznikají v čase? . Co jim je vůbec do toho. A to upozorňuji, že jsem za rok naposilal na revolut peníze ve stovkách tisíc, žádný extrém. Jeden můj kolega poslal na ověření kB účet a oni se ho zeptali v jakém vztahu je k němu ten účet. Jsou to blázni. Nikomu nedoporučuji revolut. Ano poplatky na středu kurzu jsou skvělé ale až do doby, než se nějaký robot rozhodne, že se máte ověřit. Když se o to pokusíte, je to prakticky nemožné. Když mi zablokovali účet po měsíčním snažení o ověření, na kterém jsem už raději měl jen pár set Kč, vzdal jsem to. Revolut jsem odepsal. Asi za 3tydny mi přišel slavnostní mail, že mě ověřili. Nevím z čeho. Už jsem nic neposlal. Za 3dny mi přišel mail, že jsem neověřený. Tak jsem jim napsal, že se nejspíše museli zbláznit a slušně je poslal do háje. Od té doby mám klid. Včera mi přišla zpráva, proč revolut již delší dobu nepoužívám a proč jsem si neobjednal kartu. No nejspíše je to proto, že jednu stále mám a hlavně proto, že je pto mě již revolut neduveryhodny