Zdravím. Poté co mi dorazil domů dopis se změnou ceníku jsem okamžitě volala své bankovní poradkyni a žádala vysvětlení. Domluvily jsme se na osobní schůzku a ona se mnou celý ten zmatený ceník probrala. Vyděsily mě výběry z bankomatu, ale ty se mě naštěstí netýkají, protože vybírám jen z debetky a né z kreditky (nejsme blázen). Ani ostatní poplatky mě neohrozí, ač to vypadalo opravdu ostře :o) Já na štěstí mám příjem nad 25tis, takže si na přístup banky a poplatky stěžovat nemůžu. Moje poradkyně je na mobilu i o víkendu (což nevím, jestli najdete u mBank nebo ČSOB, zhodnoťte si sami) a mám už 5 let tutéž, což je pro mě záruka kvality.
Jestli někoho trápí zdražení převodů, tak já to otočím: kolik vám vaše banka DÁVÁ? Myslím, kolik peněz vám měsíčně přijde od banky? Mě 20,–CZK. A protože hojně využívám k placení karty (které mám mimochodem taky zdarma), kde za platby neplatíte nic, převodů mám v měsíci 6. Na to mi ta 20 od banky stačí. Shrnuto – já neplatím nic :o)
Chápu, že kdybych měla příjem nižší, asi bych se taky ozvala. Takhle ale nemám pocit, že by na českém trhu fungovala lepší banka než je RB.
Pokud máte funkční internet, je vám mBank k dispozici 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Lidí, kteří mají čistý příjem nad 25.000 Kč zase až tak moc není, hlavně mimo Prahu. Takže RB brzy dojde k tomu, že všichni nízkopříjmoví postupně utečou jinam a vám pak ty pofidérní výhody rychle zkrouhnou, protože ty drobné, které Vám takto milostivě utrousí už nebudou mít z koho vycucat.
Jenže většina lidí má jako příchozí platbu většinou jen výplatu. Pominu přeplatek na vodě, plynu, elektřině (vzhledem k neustále rostoucím cenám jde nyní ale většinou už o nedoplatky). Pokud jsou manželé, mohou si tam nechat posílat výplatu oba, aby splnili 25titisícový limit, ale hodně lidí nedá těch 25 tisíc ani ve dvou dohromady. Pak ještě zbývá harikiri ve stylu přijde mi tam 10 tisíc, ty vyberu, znovu vložím na účet, zase vyberu, zase vložím, zase vyberu a zase vložím a mám 25 tisíc za měsíc „příjem“, pokud to tedy funguje i u hotovostních vkladů a jestli ty zase nejsou nějak jinak zpoplatněny. Ale to už je o vrtání kolene pro desetník.
Ano, psal to tu už někdo přede mnou, že si točí peníze mezi účtem v RB a jiným účtem a má tak obrat tuším 70 tisíc. Je povoleno i vybrat peníze z bankomatu a vložit je na pokladně. A vklady na pokladně budou zdarma, že… Nebo třeba dva manželé, oba mají účet v RB a přeošlou si každý měsíc desítku tam a zpět a oba mají výhody 25 tisíc +
mila Lucie z CC RB
od sve banky nechci aby mi platila 20 Kc mesice za buhvico, ale aby jednala jako muj partner. U EB jsem od roku 98 a tento sazebnik je duvodem, proc letosek bude rokem poslednim. Tou prislovecnou kapkou je poplatek za embosovanou kartu (u vetsiny bank pri mem obratu zdarma) s pojistenim (mmch. u asi uz 5. agentury, prestavam se v tom orientovat). Transparentnost a prehlednost byvale EB uz vzala definitivne za sve. Kez by RB podobne usili jako „upravam“ sazebniku venovalo i peci o to nejcennejsi co ziskala s EB – internetovemu bankovnictvi…
Jinak to co u vas vydavate za osobni bankere je opravdu tristni :-(
Jestli někoho trápí zdražení převodů, tak já to otočím: kolik vám vaše banka DÁVÁ? Myslím, kolik peněz vám měsíčně přijde od banky? Mě 20,–CZK.
Uznávám, že tohle je marketingově geniální nástroj. Banka, která svým klientům platí za to, že u ní mají účet. Co na tom, že se to týká jen vyšších příjmových skupin. Co na tom, že si účtuje každou odchozí transakci a ne zrovna málo. Co na tom, že úrok je 0,01 %. Dobře to vypadá a to je to, o co jde hlavně.
RB má moc dobře spočítáno, že průměrný klient zaplatí na poplatcích víc, než těch 20 Kč. Klienti to ovšem mají spočítané málokdy. RB jim to ráda spočítá :D
Mě po přečtení článku především zarazilo zavedení nového poplatku za „základní“ pojištění debetní karty ve výši 15 Kč měsíčně. Spolu s o třetinu zvednutým poplatkem za odchozí platbu to vypadá tak, že ona dvacka měsíčně se rozplyne pouhým držením jedné debetní karty a jedinou odchozí platbou v měsíci. Pokud budete mít vydané dvě karty, které byly k eKontu zatím zdrama, tak jen na nich jste v mínusu. Šikovně si to v RB vymysleli. Je vidět že umějí počítat a bezplatné konto chtějí mít opravdu jen pro reklamní kampaň.
Dosud jsem eKonto používal hlavně pro platby kartou, jako rezervu kontokorentem a dokud byly úvěry bez sankce za předčasné splacení tak občas i na krátkodobé úvěry. Odchozí platba mi stačila jedna, do banky odkud mohu rozeslat pravidelné platby bez poplatků. Na eKontě jsem držel zůstatek cca 5 tis. pro platby kartou. Zbytek z té dvacky bonusu tak představoval rozumné úročení zůstatku. Pokud mi banka skutečně bude chtít účtovat ono „základní pojištění“, pozbyde pro mě eKonto smysl.
Ač s lítostí, musím konstatovat, že účet zřízený ještě v ranných dobách eBanky už asi dlouho provozovat nebudu. Nějak přestávám vidět jeho přínos. RB se skutečně vytrvale mění k horšímu. Přinejmenším z pohledu klienta. Snad dělá radost alespoň svým akcionářům.
Jinak obrat 25 tis. nikdy nebyl problém. Metody jeho dosažení, i bez jakéhokoli příjmu, jsou stejně vousaté jako toto nesmyslné omezení.