Vypadá to, že RB se cíleně zaměřuje na klientelu s čistým příjmem 25k+ (25k připaných na účet měsíčně je podmínka pro vedení eKonta zdarma včetně debetní embossované karty, která je dnes samozřejmostí pro běžný účet). Když jsem byl předloni v Polsku, všiml jsem si, že reklamy tamní RB cílily na drobnější podnikatele, zatímco v českých reklamách tehdy herec Dulava zakrýval tělem plakáty a kampaň tehdy i ještě dlouho potom budila dojem lidovosti, konkurence Spořky. (Mimochodem, nepamatuji kampaň české RB, která by mi nepřišla nemožná, ale to může být subjektivní. ;-) )
Napadá mě, zda na tuto „přísnost na chudý“ nenaváže start ohlašované lowcost internetové divize a la mBank, kam přejde finančně slabší klientela dosavadní RB. Třeba i proto to podivné datum 7. 7. 2010.
Všeobecné podmínky jsou v některých bodech strašné, jenže to je bohužel u českých poskytovatelů služeb spíš pravidlem (koukněte třeba na jediného zřizovatele pevných telefonních linek, provozovatelů je víc, ale zřizuje je jen O2). Vypadají, jako by se sešlo celé právní oddělení a najaté advokátní kanceláře z několika zemí s různými právními systémy a všichni vymýšleli, jak by se bance nemohlo ze strany drobných klientů nic stát, ani kdyby banka zavinila konec světa (i když ji třeba dřív oškube chytrý úvěrový podvodník ve velkém). Asi nezbývá nic jiného, než se modlit, pokud chceme používat banku způsobem přiměřeným dnešní době, a budovat si přátelské vztahy s bankovními úředníky. ;-)
Potom co se z Ebanky stala RB, tak to s ní jde jenom z kopce. Loni jsem se ní rozloučil potom co zvedla poplatky a kontokorent zdražil na 19,9% p.a. Zkoušel jsem tehdy s operátorky dostat jednotlivé poplatky, protože mi některé položky jejich super sazebníku nebyly jasné, ale ani ona nebyla schopna přesně popsat změny.
Pravda. Ani já nejsem spokojena. Například pobočka v Berouně.. neskutečné. Dvě pracovnice na bance. Šílená čekací doba. Mobil jsem měla v rámci kampaně dostat zdarma a automaticky. Paní na přepážce odpověděla že si není jistá. Zašla jsem. Do jiné pobočky na Praze a tam mi bylo automaticky sděleno,ze nárok samozřejmě mám a paní to vědět musela. Rada zněla ...zavolat na klientský servis a říci o co jde a sjednat si na pobočce Beroun schůzku a ejhle hned to šlo. Nepidit se dál. Patrně by sloužil mobil některé s pracovnic pobočky. Dále se mi nelíbí čekací doba od vkladu hotovosti přes bankomat. Bylo mi řečeno na pobočce Beroun že doba je 2 hodiny. Na klientském naopak 4 hodiny. Byla jsem zvyklá na Moneta bank kde jsem měla peníze k dispozici okamžitě. A tady jsem dostala opravdu studenou sprchu. Protože mi tím Raiffeisenbank způsobila opravdu velké potíže. Jelikož se určitá část na učte musí otočit...aby klient měl jistě výhody. Měla jsem poslat peníze do zahraničí. Mezitím mi pošta zavřela. Zásilka mi nepřišla tedy včas a já zbytečně zaplatila nemalou sumu peněz za stánek na veletrhu. A celý obchod a jeho start ,reklama,klienti....vše šlo do kopru! Končím s touto bankou ! Moje hloupost měla jsem si vše zjistit no ale člověk byl zvykl na podnikatelský účet jinde za jiných podmínek a problém mega na světě