Docela by mě zajímalo, s jakou "masovostí" autoři příkazu počítají třeba v časovém horizontu třeba deseti let. Beru to podle sebe: Prostřednictvím INTB obhospodařuji celkem 7 bank a DZ. A naprosto nemám touhu to obhospodařovat z jednoho místa. V mém případě by to, i kdybych chtěl, ani nešlo, protože v současné době bych do nějakého společného "portfolia" mohl zařadit dva ústavy, ostatní buď se zavedením počítají někdy v budoucnu či s tím zatím nepočítají vůbec. A i kdyby skutečně to šlo v budoucnu řešit z jednoho místa, jakože věřím, že to půjde, tak nejspíš to vynechám. Nu, až zas tak velký problém řešit přístup do konkrétní banky přes INTB té banky nevidím.
Jinak bych řekl, že podle toho, co vím od svých známých, tak jsem s tím počtem pněžních ústavů tak trochu exot. Většina z nich má jeden běžný účet a jeden účet spořící či obdobný, většinou v jedné bance. A jsou i tací, kteří chodí se svými složenkami na poštu či na finanční centra svých bank. A, upozorňuji, nejsou to jen moji vrstevníci v předseniorském věku, ale i lidé daleko mladší, narození po převratu.
Pokud se týká veřejného sektoru, tak většinou velké firmy používají jednu banku, u níž mají veškeré účty, obce to dělávají také tak, tak pro tuto klientelu asi předmětné nařízení v praxi nemá valného významu.
Takže se ptám: Jakou procentuální využitelnost opatření, jehož zavedení do praxe nejspíš bude pro banky poměrně dost drahé, autoři předpokládají, pokud vůbec mysleli na širší rozšíření a využitelnost?
> Jakou procentuální využitelnost opatření, jehož zavedení do praxe nejspíš bude pro banky poměrně dost drahé, ...
Zpřístupnit účty podle PSD2 musí banky tak jako tak. Udělat pro to klienta zas tolik práce není a rozhraní je (víceméně) standardní, takže se nemusí dělat pro každou banku úplně zvlášť.
Nehádám se, že by to nebylo pro banky povinné. Alespoň jsem nic takového nikde nenapsal. Jen jsem si dovolil vyjádřit pochybnost nad praktickým masovějším využitím. Proto jsem se také ptal, zda někdo tuto otázku vůbec zkoumal. Pokud píšete, že "Udělat pro to klienta zas tolik práce není a rozhraní je (víceméně) standardní, takže se nemusí dělat pro každou banku úplně zvlášť", tak zřejmě jste odborník, který tomu rozumí. Já se mezi odborník neřadím, takže se vás jako odborníka zeptám: Na kolik vyjde zavedení tohoto "vylepšení" jednotlivé banky?