Vlákno názorů k článku Provize v pojištění pod pokličkou od Paly - Shodou okolností v současnosti uvažuji, že se do...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 5. 2009 19:36

    Paly (neregistrovaný)
    Shodou okolností v současnosti uvažuji, že se do tohoto kolotoče agentů přidám.
    Moje důvody jsou zatím jasné - věřím že mám dost možností jak lidem poskytnout informace, které mohou vést k lepší práci s penězi. Zatím jsem radil známím jako amatér bez provizí (provize bral někdo jiný) a myslím, že jsem byl zatím úspěšný.
    No uvidíme, jestli mi tato vize vydrží. Zatím tomu věřím - protože to nechci mít jako hlavní zdroj příjmů.
  • 4. 5. 2009 20:09

    anonymní
    "protože to nechci mít jako hlavní zdroj příjmů"

    Tak to nejhorší varianta pro klienty i pro Vás. Pojišťování se musíte věnovat 10 - 12 hodin denně, ne hodinu nebo dvě, aby to mělo efekt pro obě strany. Právě tihle přivydělávači dělají v oboru pěknej bordel.
  • 4. 5. 2009 20:21

    Paly (neregistrovaný)
    Nemyslím si to. Protože předpokládám, že pokud budu mít 1-2 klienty za měsíc, budu moct pořádně zvážit, co asi pro toho člověka bude vhodné a také budu moct připravit víc variant. Pokud bych to měl jako hlavní příjem, tak musím flákat jednu smlouvu za druhou, abych se uživil - bez ohledu na klienta.
  • 4. 5. 2009 20:48

    anonymní
    A kde ty klienty vezmete? Okruh známých je omezený, řada z nich už má něco sjednané a nejde s tím hýbat, s frekvencí 1 - 2 smlouvy měsíčně nenabydete žádných zkušeností (natož potom s likvidací pojistných událostí), atd. Poradenství se lze věnovat jen naplno, takových těch, co začali, aby si přivydělali a po půlroce skončili, protože zjistili, jaká je realita na trhu, jsou celý zástupy. Nemluvě o tom, že pokud budete působit pod firmou, tak ta Vás bude nutit do plnění plánu, jinak se s Vámi rozloučí. A firmou nemyslím ZFP. Je to daleko složitější, než si myslíte, ale když jinak nedáte, tak hodně štěstí.
  • 4. 5. 2009 21:19

    Paly (neregistrovaný)
    I to je možné - pak toho budu muset za nějaký ča nechat. Smlouvu s firmou jsem si přečetl důkladně - tudíž můžu činnost ukončit v podstatě kdykoliv.
  • 4. 5. 2009 23:03

    asdf (neregistrovaný)
    No, pojišťování je podle zákona o pojišťovnictví živnost, takže věnovat se tomu jen trochu by teoreticky šlo, žádná pevná pracovní doba tam není.. Problém je v tom, že budete muset začít pod nějakým manažerem pojišťovny nebo makléřské společnosti, pravidla hry potom určuje ten manažer. S rozumným manažerem se můžete dohodnout, že budete pojišťování dělat vedle ještě jiného zaměstnání, za podmínek, že za prvé nebudete chybět na školeních, to znamená mít možnost podle potřeby se uvolnit až na celý týden v kuse. Ty školení jsou nutná, protože z nich vycházejí povinné zkoušky na zprostředkovatele a další školení budou nutná kvůli vnitřnímu řádu společnosti. Potom společnost má nějaké kanceláře a obvykle vyžaduje, aby zprostředkovatel tam aspoň nějakou minimální dobu přes den byl. Za třetí že budete mít výsledky, abyste se udržel v hodnoticím žebříčku společnosti, to znamená abyste se udržel v konkurenci těch, co dělají jenom zprostředkovatele. A to už může být problém.
    Pojišťovnictví je jinak o známostech. Takový solidni základ, ze kterého žije zavedený pojišťovací agent, je takových 100 - 300 jeho klientů neboli jeho pojistný kmen. Pokud tito lidé tomu pojišťovákovi důvěřují, tak ho už víceméně stačí uživit. Tito lidé přinášejí provize za úpravy pojistných smluv a nové smlouvy v případě změny své situace, dále přinášejí nové klienty a provize za nové smlouvy, když svému známému toho pojišťováka doporučí a nakonec obvykle přinášejí od mateřské pojišťovny určité malé poplatky za to, že se zprostředkovatel o své klienty průběžně stará.
    Pokud zprostředkovatel nemá svůj pojistný kmen, potřebuje mít okruh mnoha stovek až tisícovek relativně dobrých známých, protože tak zhruba jeden z 5 - 20 dobrých známých po oslovení uzavírá novou pojistnou smlouvu. Těch známých musí mít tolik proto, aby mu vydrželi aspoň dva roky.
    Pokud zprostředkovatel nemá žádný takový okruh známých, musí dneska oslovit každý měsíc takových 500 - 1000 neznámých lidí, aby nějakou desítku z nich zaujal a z nich získal 1 - 3 smlouvy měsíčně. A to musí dělat zase tak 2 - 4 roky. Dokud zase nevybuduje svůj pojistný kmen.
    Takže máte nejméně cca tisícovku dobrých známých třeba z nějakého předchozího zaměstnání? Nebo jste připraven oslovit každý měsíc tu tisícovku neznámých lidí? Nebo budete mít síť nadháněčů, se kterými se budete dělit o provize a kteří vám budou klienty shánět?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).