Při zneužití karty a reklamaci platby je ale mezi kreditkou a debetkou v praxi rozdíl dost zásadní. Dejme tomu, že u obou s reklamací uspějete a tak za 14 dní až měsíc budete mít peníze zpátky. Jenže zatímco u kreditky se neděje vůbec nic (tak nanejvýš se ta "zneužitá částka" zamotá do splatnosti a budete se pak dohadovat o úrocích), tak u debetky je situace daleko závažnější. U ní se vám totiž přímo zablokují peníze na účtě a třeba se vám neprovedou trvalé platby nehledě k dalším komplikacím - ve výsledku se i přes úspěšnou reklamaci můžete dostat do docela složité situace.
Tohle se až tolik netýká příkladu se Sky Europe, tam lidé o té platbě věděli a šlo o jiný typ reklamace, ale pokud se strhne něco chybně a nečekaně, tak pak je opravdu situace u debetky daleko nepříjemnější :-(