ja vzdy nez jsem sel zrusit ucet jsem poctive prevedl vsechny penize na ucet novy, pouze ponechavam dostatek financi na poplatky spojene se zrusenim uctu. Banka si pak muze nechavat jakoukoliv hotovost pro vyse zminene pripady na ucte i po zruseni, ovsem pokud tam zadne nejsou, ma smulu.
Dle meho nazoru by banka mela prostredky vyplatit ihned pri zruseni a pripadne nedoplatky ktere vzniknou na klientovi vymahat zpetne ...da se to podlozit nejakym dodatkem smlouvy o zruseni uctu ci tak neco ... myslim ze prostredky jiste kazda banka najde, ale zadrzet klientovi penize na uctu je pro ni jiste jednodussi.
Dovolím si zaslat moji hořkost a špatnou zkušenost s bankou GE ,
,kde při sepsání smlouvy sdělí co jim vyhovuje, zbytek informací zamlčí, sama banka si může navýšit min. zůstatek aniž bych podepisoval svolení , ale klient nic což je omezen .
Co se týká poplatků jsou nehorázně vysoké a v případě ukončení účtu ani nemluvím.Závěrem ,bych ostatním klientům doporučil -řádně se o vše informovat, udělat si čas na jednání v bance a teprve až bude vše jasno mohu podepsat. Flexkredit a podobné návnady ani neotvírat .
S pozdravem a štastným výběrem banky přeje
sachaant@tiscali.cz
P.S. já osobně jsem dnes už vyučen ....
... s Poštovní spořitelnou, skoro 3 měsíce mně blokovali 45 kKč (karta při tom nebyla mezinárodní). K penězům jsem jinak nemohl, kartu jsem při rušení účtu odevzdal, stejně tak výplatní šeky... Takže od té doby převedu všechny peníze včas jinam. BTW naposled při rušení účtu u Živnobanky zíral pan bankéř jako Fík, když jsem mu, po jeho sdělení "zbytek Vám převedeme za 45 dní kvůli kartě" sdělil, že si těch 40 Kč klidně můžou nechat i déle, ale že mně připadá na hlavu padlé blokovat tak dlouho peníze kvůli neembosované platební kartě, u níž se všechny transakce ověřují on-line:-). Nakonec bylo oněch 40 Kč převedeno už za týden :-)).
Já jsem cca před měsícem rušil účet u Živnobanky (na Příkopech) a úplně bez problémů.
Paní se mě zeptala, kdy jsem naposledy platil mojí VISou Electron, já jsem jí řekl, že nikdy, že jí mám pro bezhotovnostní transakce blokovanou, ale že jsem vybíral nedávno z bankomatu 8400 Kč. Podívala se do počítače, zjistila, že výběr je tam zaúčtovaný a účet mi zrušila a zůstatek vyplatila v hotovosti.
Pred casem jsem rusil ucet v Anglii u Lloyds bank. Z bankomatu jsem vybral zustatek zaokrouhleny na 10 liber. Druhy den jsem zasel na pobocku, rekl, ze chci zrusit ucet, odevzdal (elektronickou) kartu, podepsal jeden papir a mila urednice mi vyplatila v hotovosti zustatek (asi 2,7 libry). Za 5 minut hotovo. Definitivne. Zadne poplatky, zadne cekaci lhuty.
s tvrzením, že "pracovnice pošt jsou velice dobře vyškolené" - nejednou mi podávaly nesprávné informace, například o trvalých příkazech nebo změně limitu na kartě, které byly v rozporu s obchodními podmínkami. Taky zaplatit elektronickou peněženkou na poště nebývá jednoduché a pracovnice leckdy zbledne a začne shánět zkušenější kolegyni, která ví, že se má zmáčknout Shift+F1 a vložit do tiskárny tiskopis 774 :-/
Při rušení účtů je třeba trochu myslet. Nejprve je nutno přesměrovat příchozí platby a zrušit smlouvu o kontokorentu. Tato smlouva dává bance velké možnosti jak vymáhat dlužné částky včetně různých pseudopoplatků. Po doběhnutí všech plateb stačí převést většinu hotovosti jinam a zbytek vybrat v bankomatu. Při samotném rušení vynulovaného účtu banka už moc možností nemá.
Pozor ale při rušení účtu s penězmi ulitými před rodinou. I když Vám nechodí výpisy domů, tak potvrzení o zrušení účtu banky posílají na trvalou adresu - tedy přímo manželce. Zrušení černého účtu tak může mít nečekaný průběh.
Zel vyjadrujici se mluvci z CSOB jaksi pise o necem jinem, nez co nas vytocilo a co nam zpusobilo radu neprijemnych komplikaci.
Musim si udelam cas ji odepsat, ze informace o prevedeni zustatku a zruseni uctu jsme se pokouseli ziskat primo z kancelare s nadpisem Postovni sporitelna (PS), nikoliv od beznych zamestnankyn za prepazkou posty, a nekolikrat jsme dostali informace mylne.
1) Zejmena je zde rozpor mezi odpovedi ziskanou drive v pobocce a v reakci mluvci CSOB:
- Pobocka: Novou kartu nelze vydat jinde nez v miste zrizeni konta - tim vlastne cela situace vznikla.
- Mluvci: Kartu lze poslat na pozadovanou adresu.
2) Dale nam pracovnice PS mylne tvrdila, ze penize nelze prevest jinak, nez v ramci ruseni uctu. Jak jsme pozdeji zjistili, penize i v takoveto situaci lze prevest sekem a to dokonce za nizsi poplatek, nez je pri prevodu pomoci MAXkarty a to u jakehokoliv okenka PS.
3) Dalsi mylna informace nam byla dana pri ruseni uctu, a to ze zustatek bude preveden do 10 dnu. Teprve kdyz se tak nestalo, na dalsi dotaz jsme se dovedeli, ze prevedeni probehne az za 1,5 mesice a ze to nelze drive.
Pokud by jedna z techto informaci byla zodpovezena pravdive, duvod psat moje postezovani by vubec nevznikl.
Mluvci si chvali bezne zamestnankyne posty a je s nima spokojena. S tim mohu souhlasit pouze pokud se jedna o bezne oprace jako je prevod mezi ucty ci vyber z uctu. Jakekoliv - byt jen trosicku - neobvyklejsi operace zpravidla znamenaji problem.
Samozrejme ze jsem rad, ze jsme penize dostali drive, nez za 1.5 mesice, ale nemelo by to tak byt automaticky? Kdyz o tom ted premyslim, tak mi pripada, ze v PS maji v nekterych vecech pekny hokej a asi by bylo nejlepsi se na patricnych mistech pozeptat (nekdo radi financní arbitr CR http://www.finarbitr.cz), jak casto a jak peclive v bance delaji audit a coze jim takoveto nekonzistentosti ve vypovedich zamestnancu unikaji.