Tak to jen zírám...14 kč za odchozí platbu přes Expresní linku ?!? To je skoro 140% ní zdražení !!! Jakoby nestačilo, že už minulý rok hovor na linku zpoplatnili. Tak že by ji zrušili úplně - ne? Neotravujte na pobočkách, netelefonujte, nevybírejte z bankomatů a obsluhujte si své účty sami ze svého PC a my vám za odměnu měsíčně strhneme pěkný poplatek za (vaše vlastní)"vedení" vašeho účtu /balíčku....
Ale toho člověka na drátě zaplatit musejí tak jako tak - i kdyby tam za celý den nikdo nezavolal - a že tam určitě nebude sedět jen jeden.Původně tu linku zřizovali aby omezili osobní návštěvy na pobočkách, a od perfekt konta výš byla linka v rámci "balíčku" zdarma - takže primární marketingový tah na prodej balíčků dalším a dalším zpoplatňováním ztrácí smysl a opět je to jednostranné porušení smluvních podmínek ze strany banky. Jedinou obranou klienta je zrušit účet.... Druhým paradoxem je, že banky o osobní kontakt s klientem při řešení jeho běžných finančních operací zájem nemají, ale pak vás neváhají otravovat telefonáty jak osobních tak telefonních bankéřů na prodej kreditek, pojistek a kdejakých jiných šuntů o které jim nikdo nestojí. Tyhle telefonáty cáluje asi kdo... ??
Ale toho člověka na drátě zaplatit musejí tak jako tak - i kdyby tam za celý den nikdo nezavolal - a že tam určitě nebude sedět jen jeden.
A to je právě ono. Pokud se sníží počet volajících, sníží se nároky na počet operátorů na lince, až třeba jen na toho jednoho.
.. ale pak vás neváhají otravovat telefonáty jak osobních tak telefonních bankéřů na prodej
Přesně - prodej. Pro prodej není (téměř) žádná cesta dost drahá. Zaplatí to samozřejmě kupci daných produktů.
OK, tak ať pak ale nedělají z této služby výhodu při prodeji dražších typů běžného účtu - prostě je to zpoplatněná služba, žádný benefit, jak to doposud prezentují. A pokud bysme vaši úvahu analogicky otočili,pak by v situaci, že ani jediný prodejní telefonát by nebyl úspěšný tyto telefonáty hradil kdo?? Nevěříte snad tomu, že tyto telefonáty jsou na vrub pouze kupcům daných produktů ?? Prostě je hradí všichni z poplatků všeho druhu, stejně tak jako automaticky a bez vyžádání klienta zasílané kreditní karty včetně PINů...
"Proč by měli ostatní doplácet na pár lidí co musej furt někam telefonovat nebo chodit ?"
A o kolik teď ti, kteří nepoužívají telefonní bankovnictví a nikam nechodí, doplácejí méně? O kolik jim banka snížila poplatky v důsledku toho, že zvýšila cenu těm telefonistům? Když teď už nemusí doplácet...
Nejsem na tom tak dobře abych si mohl dovolit mít jeden PC v rodině jen na platební styk se svojí bankou.... dokud mi na PC chodí děcka hrát on-line hry, stahovat kde co odkud se dá a každou chvíli řešíme nějaký virus, tak mi opravdu přijde mnohem lepší a hlavně bezpečnější si do banky zavolat. Těch nabouraných účtů už tu bylo v minulosti dost a banky to vždy vyřešily jednoduše, hodily to komplet celé na klienta, že neměl dostatečně zabezpěčený účet...
Problém není ani tak ve Windowsech ani ve stahujících puboších, jako spíš v bankách, které Internet banking nutí lidem jako housky na krámě, jen aby si sami ušetřili práci s běžnými bankovními operacemi, které by měly být pro bankéře při péči o své klienty prvořadé - služby související se správou jejich financí. Jsou to sice všichni "osobní bankéři" ale osobně se s klientem touží setkat jen za účelem zvýšení prodeje neprodejných produktů, které primárně s bankovnictvím vůbec nesouvisí. Pokud si bude každý klient schopen plně obsluhovat svůj účet vlastními silami - na co tam potom tedy ti "osobní bankéři" sedí s průměrným platem kolem 25.000,- ???
Tak samozrejme, variant je cela rada. Od vyzadovani urcite discipliny po uzivateli - tedy zadne stahovani, spousteni a instalovani kde ceho, pres antiviry a firewall po separatni system jen pro bankovnictvi (at jako dualboot na HDD nebo jako liveCD).
Varianta liveCD je primo urcena pro paranoiky, kteri neveri ve 100% ucinnost ostatnich opatreni a pritom je snaze zkousnutelna pro BFU - staci strcit cd do mechaniky a zapnout PC (pokud je pripojeno k siti pres Ethernet, melo by vse nabehnout automaticky).
Pane Chrz, s prominutím, zpátky na zem - kolik běžných klientů bank a uživatelů PC bude tušit o čem je ve vašem příspěvku řeč?? Kolik dělníků od pásu, prodavaček nebo řadových úředníků je schopno samo provést instalaci a zabezpečení svého domácího PC vámi doporučovanými způsoby?? I tihle lidé mají účty v bankách a se spoustou věcí si nedovedou tak hravě poradit jako vy, nerozumí jim a neorientují se v nich. Vzhledem k již obecně známé finanční (ne)gramotnosti běžné populace (neznalost základních pravidel jako např.rozdíl mezi debetní/kreditní kartou, rozdíl mezi výběrem v bankomatu vlastní či cizí banky apod.) je naprosto jasné, že co se týče obsluhy PC na tom bude většina obdobně. Takže když vím, že rozhodně nepatřím mezi IT mágy a těmhle věcem nerozumím a nedokážu si to ošéfovat tak, aby to bylo max. bezpečné, zvolím raději možná méně praktickou a snadnou cestu, ale pro mne rozhodně bezpečnější.
1) dělník od pásu pravděpodobně nebude podléhat paranoie, že se mu někdo nabourá do účtu. A vzhledem k tomu, že u většiny dnešních účtů (z bezplatných u všech) jsou platby zabezpečeny přes SMS, tak jediné, co hrozí, je, že případný útočník bude moci pouze zjistit transakce na účtu, což ho nijak neohrožuje
2) někdo těmhle lidem musel počítač nainstalovat, tak jednoduše požádají o instalaci ještě jednoho systému, přes který budou přistupovat pouze do internetového bankovnictví, když budou mít zájem. Popřípadě o stačení a vypálení liveCD.
Momentálně už v mých očích jako profi IT nevypadáte. Pokud je mi známo jediná opravdu důležitá věc pro zprovoznění IB KB je JAVA a ani průměrný IT člověk "umící číst" by neměl mít vážnější potíže. Potíž společnosti ale je že "kde kdo" číst neumí/nechce a jenom kope kolem sebe, navíc když má možnost kontaktoval linku pro klienty která je samozřejmě ZADARMO.
Prave ze ta Java je nejvetsi prekazka - i kdyz jsem ted slysel, ze ARMove JRE uz neni jen zkusebni verze, ale jeste jsem to nezkousel. Ze to natvrdo checkuje, jestli je Java opravdu od Sunu a nesezere OpenJDK... I kdyz v poslednich verzich uz se IcedTea plugin hlasi jako Java. Bohuzel to neresi problem browseru, ktere pouzivaji Javu primo a ne pres NS plugin... Atd... Tahle vec zneprijemnuje pouziti uz hodne dlouho - jako napr. doba zabiti MS Javy... Jinak je to slusna aplikace, kdyz se cloveku podari prihlasit.