Tak to jen zírám...14 kč za odchozí platbu přes Expresní linku ?!? To je skoro 140% ní zdražení !!! Jakoby nestačilo, že už minulý rok hovor na linku zpoplatnili. Tak že by ji zrušili úplně - ne? Neotravujte na pobočkách, netelefonujte, nevybírejte z bankomatů a obsluhujte si své účty sami ze svého PC a my vám za odměnu měsíčně strhneme pěkný poplatek za (vaše vlastní)"vedení" vašeho účtu /balíčku....
Ale toho člověka na drátě zaplatit musejí tak jako tak - i kdyby tam za celý den nikdo nezavolal - a že tam určitě nebude sedět jen jeden.Původně tu linku zřizovali aby omezili osobní návštěvy na pobočkách, a od perfekt konta výš byla linka v rámci "balíčku" zdarma - takže primární marketingový tah na prodej balíčků dalším a dalším zpoplatňováním ztrácí smysl a opět je to jednostranné porušení smluvních podmínek ze strany banky. Jedinou obranou klienta je zrušit účet.... Druhým paradoxem je, že banky o osobní kontakt s klientem při řešení jeho běžných finančních operací zájem nemají, ale pak vás neváhají otravovat telefonáty jak osobních tak telefonních bankéřů na prodej kreditek, pojistek a kdejakých jiných šuntů o které jim nikdo nestojí. Tyhle telefonáty cáluje asi kdo... ??
Ale toho člověka na drátě zaplatit musejí tak jako tak - i kdyby tam za celý den nikdo nezavolal - a že tam určitě nebude sedět jen jeden.
A to je právě ono. Pokud se sníží počet volajících, sníží se nároky na počet operátorů na lince, až třeba jen na toho jednoho.
.. ale pak vás neváhají otravovat telefonáty jak osobních tak telefonních bankéřů na prodej
Přesně - prodej. Pro prodej není (téměř) žádná cesta dost drahá. Zaplatí to samozřejmě kupci daných produktů.
OK, tak ať pak ale nedělají z této služby výhodu při prodeji dražších typů běžného účtu - prostě je to zpoplatněná služba, žádný benefit, jak to doposud prezentují. A pokud bysme vaši úvahu analogicky otočili,pak by v situaci, že ani jediný prodejní telefonát by nebyl úspěšný tyto telefonáty hradil kdo?? Nevěříte snad tomu, že tyto telefonáty jsou na vrub pouze kupcům daných produktů ?? Prostě je hradí všichni z poplatků všeho druhu, stejně tak jako automaticky a bez vyžádání klienta zasílané kreditní karty včetně PINů...
"Proč by měli ostatní doplácet na pár lidí co musej furt někam telefonovat nebo chodit ?"
A o kolik teď ti, kteří nepoužívají telefonní bankovnictví a nikam nechodí, doplácejí méně? O kolik jim banka snížila poplatky v důsledku toho, že zvýšila cenu těm telefonistům? Když teď už nemusí doplácet...
Nejsem na tom tak dobře abych si mohl dovolit mít jeden PC v rodině jen na platební styk se svojí bankou.... dokud mi na PC chodí děcka hrát on-line hry, stahovat kde co odkud se dá a každou chvíli řešíme nějaký virus, tak mi opravdu přijde mnohem lepší a hlavně bezpečnější si do banky zavolat. Těch nabouraných účtů už tu bylo v minulosti dost a banky to vždy vyřešily jednoduše, hodily to komplet celé na klienta, že neměl dostatečně zabezpěčený účet...
Problém není ani tak ve Windowsech ani ve stahujících puboších, jako spíš v bankách, které Internet banking nutí lidem jako housky na krámě, jen aby si sami ušetřili práci s běžnými bankovními operacemi, které by měly být pro bankéře při péči o své klienty prvořadé - služby související se správou jejich financí. Jsou to sice všichni "osobní bankéři" ale osobně se s klientem touží setkat jen za účelem zvýšení prodeje neprodejných produktů, které primárně s bankovnictvím vůbec nesouvisí. Pokud si bude každý klient schopen plně obsluhovat svůj účet vlastními silami - na co tam potom tedy ti "osobní bankéři" sedí s průměrným platem kolem 25.000,- ???
Tak samozrejme, variant je cela rada. Od vyzadovani urcite discipliny po uzivateli - tedy zadne stahovani, spousteni a instalovani kde ceho, pres antiviry a firewall po separatni system jen pro bankovnictvi (at jako dualboot na HDD nebo jako liveCD).
Varianta liveCD je primo urcena pro paranoiky, kteri neveri ve 100% ucinnost ostatnich opatreni a pritom je snaze zkousnutelna pro BFU - staci strcit cd do mechaniky a zapnout PC (pokud je pripojeno k siti pres Ethernet, melo by vse nabehnout automaticky).
Pane Chrz, s prominutím, zpátky na zem - kolik běžných klientů bank a uživatelů PC bude tušit o čem je ve vašem příspěvku řeč?? Kolik dělníků od pásu, prodavaček nebo řadových úředníků je schopno samo provést instalaci a zabezpečení svého domácího PC vámi doporučovanými způsoby?? I tihle lidé mají účty v bankách a se spoustou věcí si nedovedou tak hravě poradit jako vy, nerozumí jim a neorientují se v nich. Vzhledem k již obecně známé finanční (ne)gramotnosti běžné populace (neznalost základních pravidel jako např.rozdíl mezi debetní/kreditní kartou, rozdíl mezi výběrem v bankomatu vlastní či cizí banky apod.) je naprosto jasné, že co se týče obsluhy PC na tom bude většina obdobně. Takže když vím, že rozhodně nepatřím mezi IT mágy a těmhle věcem nerozumím a nedokážu si to ošéfovat tak, aby to bylo max. bezpečné, zvolím raději možná méně praktickou a snadnou cestu, ale pro mne rozhodně bezpečnější.
1) dělník od pásu pravděpodobně nebude podléhat paranoie, že se mu někdo nabourá do účtu. A vzhledem k tomu, že u většiny dnešních účtů (z bezplatných u všech) jsou platby zabezpečeny přes SMS, tak jediné, co hrozí, je, že případný útočník bude moci pouze zjistit transakce na účtu, což ho nijak neohrožuje
2) někdo těmhle lidem musel počítač nainstalovat, tak jednoduše požádají o instalaci ještě jednoho systému, přes který budou přistupovat pouze do internetového bankovnictví, když budou mít zájem. Popřípadě o stačení a vypálení liveCD.
Momentálně už v mých očích jako profi IT nevypadáte. Pokud je mi známo jediná opravdu důležitá věc pro zprovoznění IB KB je JAVA a ani průměrný IT člověk "umící číst" by neměl mít vážnější potíže. Potíž společnosti ale je že "kde kdo" číst neumí/nechce a jenom kope kolem sebe, navíc když má možnost kontaktoval linku pro klienty která je samozřejmě ZADARMO.
Prave ze ta Java je nejvetsi prekazka - i kdyz jsem ted slysel, ze ARMove JRE uz neni jen zkusebni verze, ale jeste jsem to nezkousel. Ze to natvrdo checkuje, jestli je Java opravdu od Sunu a nesezere OpenJDK... I kdyz v poslednich verzich uz se IcedTea plugin hlasi jako Java. Bohuzel to neresi problem browseru, ktere pouzivaji Javu primo a ne pres NS plugin... Atd... Tahle vec zneprijemnuje pouziti uz hodne dlouho - jako napr. doba zabiti MS Javy... Jinak je to slusna aplikace, kdyz se cloveku podari prihlasit.
Me dostalo zase zdrazeni u mimoradne splatky hypoteky:-( Co je platne, ze uroky jsou nejnissi co kdy byly. kdyz je nepochopitelny poplatek max 25% z mimoradne castky. Jsem zvedav na statistiku predcasne splacenych hypotek v roce 2011. Banky maj timto na dlouha leta sve ovecky v hrsti:-OOO
Loni jsem k nim přešel na Genius Business Active z důvodu nulových poplatků za příchozí platby a přijatelného paušálu 159 Kč. Ten mezitím zvýšili na 189,- Dejme tomu. Provozuji internetový obchod. Paušál nyní zůstává stejný, příchozí platba je ale s poplatkem 5 Kč. I když jsem s nimi byl až dosud celkem spokojen, účet ke konci února ruším a zkusím FIO. Až takovýho kořena GE Money dělat nechci a nebudu.
Ja k nim malem presel po te, co KB oznamila zavedeni tech plateb za vybery u vsech uctu. Tedy vcetne tech drazsich. Proste mesicne zaplatim kartou x vic nez vyberu z bankomatu, ale ten princip! Jeste kdyz to inzeruji jako vyhodu pro klienty. Ano, je to vyhoda pro nektere klienty, ale ne pro me a pry s tim nemuzou nic delat. Nastesti jsem tenkrat do GE volal na informace a slecna za telefonem me dostatecne odradila od toho k nim jit :) Ted fakt nevim kam jit. Ono je to vsude stejne - prast jak uhod. Me nevadi platit celkem vysoky poplatek za to, ze se pak nemusim o vubec nic starat. Taxa za lenost, ale delat si ze me blbecky...
Vy musíte mít vysoký práh bolesti :-)
Mne už znechutili před pěti lety. Paradoxem u FIO je že je to mnohem pohodlnější než jinde. Termíňáky, spořící účty, trvalé příkazy, SIPO, inkasa, i běžné platby založím několika kliky a okamžitě začnou platit, platba odejde třeba v neděli. Upozornění na mail zdarma, na pohyby na účtu apod. Maximální spolehlivost. Vše do bankingu nakledpu jednou za měsíc, pokud to nelze pochystat trvalými příkazy, a to je vše co to potřebuje.
Nevýhodou jsou platby za výběry z bankomatu, a málo poboček s blbou otvírací dobou.
Ja nad FIO samozrejme uvazoval - ale pokud jeste nemaji SWIFT a platby ze zahranici, tak jsou mi na nic... Uz jednou mela chodit vyplata z Irska - kleklo to kvuli mBank a jejich neschopnosti. Plus premie za prodane akcie chodi z ameru. Maji tam moznost nastavit nejake presmerovani, ale uz jen obycejne bylo o nervy... Jinak jsem davno u nich, co jsem si pocital, tak vychazi o neco levnej s tim jak pouzivam banku. Asi na zkousku ucet zkusim.
Dokud do Fia nepřesměrujete své příjmy tak o nic nejde, je to jen hraní, a stojí to 101,- za založení. Trénoval jsem pak týden svou babičku převáděním jedné koruny sem a tam, aby se to naučila - a dnes to umí.
Ohledně zahraničních plateb bych se možná poohlédnul po účtu i mimo hranice ČR, a možná si vytvořil sběrný účet pro cizí platby někde v Německu nebo tak. Ale nemohu bohužel víc poradit - v Žitavě nebo v Liberci jsou pobočky německých bank, třeba by poskytli víc informací. Anebo ty devizové společnosti.
Jj, planuji to aspon zkusit. Jestli se dostanu na pobocku v otviraci dobe :) FIO az na ty platby mimo EU (neuvedomil jsem si, ze Irsko je skoro v EU :) vypada dobre. Vyjde o neco levnej nez KB. Ale o to me nejde, spis jde o to, jestli vymysli koniny nebo ne. Zatim asi jedina banka, o ktere jsem neslysel nic zleho :) Asi tim, ze jako banka jsou novi?
Banky nám jasně dávají najevo, že si neváží času svých klientů. Proto nás nechávají číst sáhodlouhé sazebníky a nevypíchnou jen nové změny. Logicky vzato, stejný přístup musejí mít i k našim penězům. Proto se z principu budu držet tam, kde je to pro mě dostatečně transparentní a kde zaplatím minimum a nebo také nic. Ono je to totiž pěkně na palici pořád sledovat kde se co změnilo a zdražilo. Jisté je jedno, vše se zhoršuje a proto je třeba dát šanci nově přicházejícím produktům na bankovním trhu.
Až jednou budou bankéři na ulici chcípat hlady, s chutí jim hezky přišlápnu krk a ještě si o ně otřu podrážky!
Tobolka mas recht:-) Banky jsou tu od toho, aby systematicky predavali jmeni od chudejch k bohatejm nic jinyho na tom neni:-( Kdyz bude banker bez prace pro spolecnost houby zle, ale zemedelec nebo zednik to uz si clovek vsimne, ze je neco spatne:-( Holt moderni kapitalismus:-(
No a víte, odkud banka vezme peníze na financování toho zemědělce? No 10% té půjčky vezme od vás a zbytek si "natiskne". Mám to v uvozovkách, protože ve skutečnosti to jen zapíšou do nějakého programu. Takže on by si ten zemědělec mohl vlastně půjčit přímo od vás. Ale nějak se v té historii lidstva stalo, že my dáme bance peníze a dostaneme 0,1% úrok, ona to půjčí dál s 10% uroky a navíc si většinu těch peněz dotiskne, což jde velmi lehce, když nejsou ničím kryté.
Radim, je videt, ze veci rozumis a dalo by se to jeste vice rozebrat:-) Představte si, že máme 100 tisíc Euro a to jsou veškeré peníze. Nás je deset ekonomických účastníků a každý z nás dostane 10 tisíc Euro. A jako bankéř řeknu, že to musím vytisknout, musím to spravovat, musím se o to starat a to má svoji cenu a ta je 5%. Souhlasíš s tím? A my se na sebe podíváme a řekneme : ano. 5% - to se svým ekonomickým potenciálem zvládnu. Stanovíme splatnost za jeden rok a začneme se honit, abychom si navzájem vyfoukli ty peníze na úvěr, protože každý musí na konci roku splatit o 5% víc. V celkovém součtu 105 tisíc. Problém je - nebo jde o to - a to je šikovně narafičeno - že banka říká, že jako platidlo přijme pouze peníze, které sama vydala. Ale oni vydali přesně jen těch 100 tisíc. To znamená, že 105 tisíc vůbec nelze zaplatit, protože vůbec neexistují. Každopádně neexistuje těch 5 tisíc. Jen si toho nikdo nevšimne. My se honíme jako křečci v kolečku, abychom si navzájem vyfoukli peníze na úvěr. Sedmi nebo osmi lidem se povede úvěr splatit a ti ostatní se diví : zatraceně, kde je mých 5%? Kdo je teď asi má? Proč nejsou tady?
Radim, je videt, ze veci rozumis a dalo by se to jeste vice rozebrat:-) Představte si, že máme 100 tisíc Euro a to jsou veškeré peníze. Nás je deset ekonomických účastníků a každý z nás dostane 10 tisíc Euro. A jako bankéř řeknu, že to musím vytisknout, musím to spravovat, musím se o to starat a to má svoji cenu a ta je 5%. Souhlasíš s tím? A my se na sebe podíváme a řekneme : ano. 5% - to se svým ekonomickým potenciálem zvládnu. Stanovíme splatnost za jeden rok a začneme se honit, abychom si navzájem vyfoukli ty peníze na úvěr, protože každý musí na konci roku splatit o 5% víc. V celkovém součtu 105 tisíc. Problém je - nebo jde o to - a to je šikovně narafičeno - že banka říká, že jako platidlo přijme pouze peníze, které sama vydala. Ale oni vydali přesně jen těch 100 tisíc. To znamená, že 105 tisíc vůbec nelze zaplatit, protože vůbec neexistují. Každopádně neexistuje těch 5 tisíc. Jen si toho nikdo nevšimne. My se honíme jako křečci v kolečku, abychom si navzájem vyfoukli peníze na úvěr. Sedmi nebo osmi lidem se povede úvěr splatit a ti ostatní se diví : zatraceně, kde je mých 5%? Kdo je teď asi má? Proč nejsou tady?
a zase ten nesmysl. 1) komercni banky penize "netisknou". Mouhou pujcit jen to, co si nekde pujci oni. 2) pujcit smi mene nez si jinde pujci 3) penize smi mnozit POUZE centralni banka 4) centralni banka mnozi penize at uz jsou kryte nebo ne! I kryte penize maji inflaci 5) komercni banky maji MINIMUM penez pujcenych od te centralni, nepotrebuji to 6) komercni banka je urcena predevsim k presunu penez od domacnosti k podnikum a statu 7) bez bank by se zhroutil soukromy sektor 8) kolik myslite, ze se bance z tech pujcek nevrati? To je minimalni! procento rozdilu mezi uverem a sporenim. 9) v bankach problem neni. Banky nevytvari ani urok navic. I ten je podlozen realnou praci v uzavrenem kruhu. Jediny kdo vyrabi penize navic je centralni banka (a to pomoci nepodlozeneho uroku v pripade nekryte meny).
Hmm tak za 1. komercni banky penize "netisknou" to opravdu ne tisknou bankovky:-OO. 2.Mouhou pujcit jen to, co si nekde pujci oni aha a od koho si to pujci nez od centralni banky a nebo od zadeluzenych klientu, kterym veme za bezcenne papiry pravou hodnotu jejich majetek:-( 3. pujcit smi mene nez si jinde pujci, to je jasne o tom muj predchazejici clanek ale diky uroku dostanou neco navic. Ze by se bez bank zhroutil soukromy sektor, to si opravdu mislite? Pri tomhle systemu je dulezita stabilni hodnota platidla a to se v dnesni dobe nedeje a prace schopnost lidi prezit, ta tu byla uz od nepameti a penize (bankovky) na tom nemaji zadny vliv:-( Banky jsou pro spolecnost absolutne postradatelne, ale tvrdi a uci spolecnost v mediich opak a jen se divim kolik lidi se chudakcku z bank zastava.
Přátelé, zkuste Evropsko-ruskou, tam se nic nezměnilo ! Mám ta účet něco málo přes rok, a jsem spokojenej. Platby chodí jako vítr, alespoň zatím :-) Praha Smíchov a Karlovy Vary. Příznivé úroky, minimum poplatků. http://www.erbank.com
Díky za tip, ale kladu jednu otázku - fakt si seš tak jistej?
Sovětští soudruzi bankéři byli vyměněni. Ivánkové a Marfušky "byli odejití". Opravdu ti přijde to jejich personální zemětřesení v ČR v pořádku?
Mě teda vůbec ne! Nezůstal tam kámen na kameni, zrovna tak jako u prolhaných poláků v mBank!
Věřím, že to myslíš dobře, ale já si radši opravdu počkám, až ERB začne řídit spolehlivý a věčný Владимир Ильич Ульянов, přezdívaný Lenin.
Blbost, podle http://erbank.eu/Sazebnik_FO_new.pdf , clanek 3.4.1.1.2 je prichozi platba zdarma ty lhari
Krakonoši, že tak mě napadá, že by nás obchod mohl poslat ERBance faktruru za reklamu, co? :-) A když už tu píšete, tak by nebylo špatné něco udělat s tím vaším IB od BSC. Když mi přijde výpis, vidím jen čísla. Žádný jmenovitý odesílatel platby, žádné pojmenování platby (s výjimkou poznámky pro příjemce). Změňte to a třeba budete více user friendly i pro ostatní klienty ;-)
Já jsem se šel zepsat na pobočku v Jičíně, ptal jsem se co to pro mně znamená a paní suše řekla - budete platit za účtované položky. Po dotazu kolik spočítala navýšení asi 250 Kč (mám cca 60 pohybů měsíčně) správně ale mělo být 0 Kč. Na základě této informace jsem ji vrátil kartu a založil si účet u FIO banky. To znamená že ani pracovnice GE banky novému ceníku nerozuměla a tím přišla o klienta.