Vlákno názorů k článku Předstihne Česká spořitelna eBanku? od All-in-one - Tak jsem přečetl článek i příspěvky. Nemám nejmenšího...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 10. 2002 23:12

    All-in-one (neregistrovaný)

    Tak jsem přečetl článek i příspěvky. Nemám nejmenšího strachu, že by spořitelna eBanku někdy předehnala, ikdyž nikdy neříkej nikdy! Pokud budu vycházet z úrovně nabízených služeb a vstřícnosti ke klientům a vývoji těchto parametrů za posledních 5 let, skutečně nemám obavu. Poněkud mě pobavil jeden příspěvek, kde se píše, že spořitelna už eBanku v lecčems předehnala. Možná by bylo dobré říci v čem. Jednu věc jste zde, však nezmínili nikdo: možnost požádat o úvěr formou přímého bankovnictví. To je možné totiž jen u eBanky.

    Ono těch rozdílů bude asi víc (víceměnový účet u eBanky). Ono na www.penize.cz vyšel nedávno článek srovnávající přímé bankovnictví, spořitelna skončila beznadějně poslední, eBanka výrazně první. Opravdu si nemyslím, že dojde k zásadním změnám.

    Pikantní byl i příspěvek zmiňující movité důchodce, pro které zůstane jedničkou pouze spořitelna a každý kdo používá přímé bankovnictví a mobil nutně frajeří a převádí několik korun. Zde snad jediné, oni i ti důchodci této generace časem vymřou a asi není moc dobré vydávat konzervativnost (ne-li senilitu) za ctnost. Vždyť není tak vzdálená doba, kdy každý kdo měl PC a net byl hračička a nikdo nechápal na co jiného než na hry se to dá využít. Lidi se budou vždy rozdělovat na ty, co mají k technice (tím i k pokroku) blízko a na ty ostatní. A tomuto rozdělení se přizpůsobují i banky. Zazněl tu i argument o počtu klientů. eBanka překročila v lednu 200 tis. klientů - to jsou 2 % celé populace! Bylo by jistě zajímavé zjistit, zda spořitelně klienti odcházejí nebo naopak. I průměrný věk klientů ledasco vypoví o pružnosti banky.

    K dostupnosti taky jednu poznámku. eBanka má svoje klientská centra otevřena od 08.00 do 20.00 Po-Pá a v So 08.00-12.00 hod. Takže bych moc netvrdil, že to je banka, kam se nedá přijít. Spořitelna, v rámci vylepšování služeb, zrušila spoustu svých malých pracovišť a omezila provozní doby stávajících.

    Možná ještě nevíte další věc, jako pokladní místo můžete použít většinu agentur České pojišťovny. Tady už by bylo zajímavé srovnávat dostupnost.

    Pokud se týká cen - eBanka není nejlevnější bankou, ale zdaleka ne nejdražší. Být nejkvalitnější a přitom nejlevnější? To se ekonomicky asi vylučuje.....

    Potud reakce a malinké srovnání. Odtud zaujatý osobní názor. Českou (rakouskou) spořitelnu nemám rád. Nemám rád ani Rakousko. Štve mě, že se z mých daní sanovalo katastrofické hospodaření spořitelny, před jejím prodejem. Štve mě, že díky tomu, že zneužila svého monopolního postavení na poli bankomatů (zase jsme na ně všichni přispěli), dostala ceny za výběr mimo bankomat vlastní banky na současnou úroveň. Spořitelna mi připomíná České dráhy - žumpa na peníze.

    Pokud vezmeme v úvahu všechny nedostatky a věci, které spořitelní přímé bankovnictví neumí a uvědomíme si, že nejenže nepřišli s něčím novým, co na trhu není, ale nejsou schopni dosáhnout ani úrovně ostatních (neumí ani dobře opisovat)- musím se názvu článku opravdu zasmát. Mě to přijde, jako, když jsme za socialistických dob doháněli a předháněli kapitalisty :-))) Tedy spořitelno, shrnuto a sečteno - gratuluji k paskvilu a jen tak dál!

  • 1. 11. 2002 6:47

    Finanční poradce (neregistrovaný)

    Pane pojišťováku, to jsem se zase pobavil. Nezklamal jste mě. Máte v sobě mnoho nenávisti a snažíte se to ventilovat na věcech, kterým moc nerozumíte. Možná jste nepostřehl jeden důležitý fakt a to je cena za služby. Kvalitní internetové bankovnictví se stane brzy naprostým standardem u každé banky. Rozhodující bude šíře nabídky (účty, úvěry, hypotéky, stavební spoření, penzijní připojištění, podílové fondy, životní a neživotní pojištění, akcie, dluhopisy apod.). To vše budete moci ovládat přes internet. Některé banky jsou v tomto již hodně daleko. Česká spořitelna jde také tímto směrem. Další a velice důležitý moment jsou poplatky. Živnostenská banka a nyní i Česká spořitelna pochopily, že poplatky za služby není to správné, jak vydělávat. Škoda jen, že nezvítězil názor, že vše by mělo být zdarma. I když těch 5,- Kč je opravdu jen symbolická částka. Zkuste si založit účet třeba v Německu v Anglii, nebo v Holandsku a na dotaz, kolik budete platit na poplatcích, se Vám vysmějí. Očekávají spíše dotaz, kolik Vám to přinese, když jim svěříte své peníze. Vaše eBanka je v přímém bankovnictví jistě na vysoké úrovni. Co se týče rozsahu služeb, tak je to jen standart. A v případě výše poplatků, tak uzavírá pomyslný peleton.

    Pane pojišťováku, dle Vašich článků máte sociálního až socialistického ducha. Proto to uzavřu citátem, používaným v minulé době "Kdo jen chvíli stál, stojí již opodál."

  • 1. 11. 2002 13:35

    All-in-one (neregistrovaný)

    Vnitřně jsem si slíbil, že na Vaše invektivy už reagovat nebudu, ale osobní napadání mě dost uráží. O informovanosti bychom mohli dost polemizovat, protože rozsahem služeb a možností ovládání přímým bankovnictvím, je eBanka velmi vpředu - ostatně není to jen můj názor, ale i názory oficiálních soutěží a hodnocení. Co mě vede k tomu, že spořitelnu nemám rád Vy moc dobře víte z předchozích příspěvků, tak nechápu, proč to zde zmiňujete. Možná jste nepostřehl, že to co s spořitelně píšu prezentuji jako svůj zaujatý názor - nikoliv nestranný. Souhlasím, že poplatky by mohli být nižší, ale žijeme v soutěži, takže žádná banka nemůže udržet poplatky příliš dlouho vysoké nad únosnou míru na trhu obvyklou. Jestli srovnáváte neustále s jinými státy, jste krapet mimo mísu, náš trh je a ještě dlouho bude jiný a jinde. A k tomu sociálnímu - na sociálním nevidím nic špatného - to není sprosté slovo. Pro mě má blízko k soucitu. To socialistické - to je od Vás celkem standardní sprostota - já Vám taky nenadávám do emigrantů (a kdo byl větší frajer - ten který utekl, nebo ten kdo tu žil?)Dneska odsuzujeme ekonomickou emigraci, ale kolik z našich emigrantů bylo politických? 50 %? Proč neodešli lidi jako Havel apod.? Ale dost, sklouzávám do Vaší úrovně!

    Možná bude lepší, když své finance ošetříte v zahraničí, kde je to samozřejmě nejlepší - docela se divím, že ještě mluvíte česky......

  • 1. 11. 2002 12:30

    Klient (neregistrovaný)

    Nevím odkud čerpáte tyto informace,ale já je mám zcela určitě ověřené. Otevírací doba-ano ne všechny pobočky mají otevřeno do noci (to by asi žádní klienti nezaplatili), ale např v Praze má spořka několik poboček např. Praha 5, kde je otevřeno i v So a Ne od 12 do 18. 1000 bankomatů taky někdo nemá. 650 tis klientů používá služeb přímého bankovnictví. První na trhu v počtech platebních karet (2500000 klientů). Okolo 700 poboček. 4 mil. klientů. Majitel, který má jasno. A to že z našich daní se platila spořka, no tak ta přeci nebyla jediná (KB, IPB, kapeličky apod.)Nechápu proč klienti jiných bank by měli výběr z bankomatu ČS zdarma. Oni přeci nepřispívají na údržbu a provoz. A ty dvě koruny pro klienty ČS? Co dnes stojí dvě koruny? Pokud vím tak většina spolužáků z VŠ využívá konto Sporostudent.Nemyslím si, že spořce klienti vymřou.Ebanka byla zatím pouze jeden rok v malém zisku a to za tučných příspěvků pojišťovny. Jinak by už tady nebyla. Tak v čem je lepší. Jeden segment produktů není rozhodující. Dnes musíte mít všechno a to spořka má. 1 na trhu v počtech klientů penzijního připojištění. 2 na trhu stavebních spoření.3-4 na trhu životního pojištění.1. na trhu v investičních fondech.

  • 1. 11. 2002 13:47

    All-in-one (neregistrovaný)

    Možná je dobré se podívat i mimo Prahu (otevírací doba). O 700 pobočkách bych si dovolil pochybovat. Možná byste měl své informace ověřit lépe, 1. na trhu penzijního připojištění je Penzijní fond České pojišťovny (po nedávné koupi fondu Commercial Union), 3. - 4. v životním pojištění - ani omylem. Možná Vám ušlo, že eBanka je součástí finanční skupiny České pojišťovny, která soustřeďuje poněkud více aktivit než Česká spořitelna. A k tomu majiteli co má jasno - v Rakousku je šetřen pro kartelovou dohodu s dalšími tuším 8mi bankami (oficiální zpráva). Váš argument, že spořitelna nebyla jediná, která byla sanována z daní mě přivádí k logice, když krade jeden nebo druhý, tak proč bych nekradl já..... Bohužel spořitelní bankomaty jsme zaplatili všichni a nikdo se nás na to neptal, je proto dost drsné, pokud Spořitelna zneužila svého monopolního postavení v oblasti, kde ho dosáhla v podstatě okradením všech lidí.

  • 1. 11. 2002 16:55

    Finanční poradce (neregistrovaný)

    Mám takový neblahý pocit, že jste nemocný. Pouhé slovo ČESKÁ SPOŘITELNA Vám zvedne tlak a krev se tlačí do mozkové kůry a způsobuje Vaše scestné pochody. Představte si, že máte máslo na hlavě. Blbá představa, že? Tak zapátrejte do minulosti, kolik nalila vláda s Kočárníkem do České pojišťovny. Jo, jo, kdo je bez viny ať hodí kamenem. Mě se také pan Kočárník neptal a jen sypal a sypal z našich daní. Co se týče Erste a kartelových dohod, tak to je trochu jinak, ale Vám to na školeních podali účelově. Zrovna nedávno sběhl jeden Váš pojišťovák. No pravda už měl splaceného Opela a tak oželel i nemalý kmen. Už toho lhaní a oblbování klientů měl dost. Dnes má ve své nabídce všechny SS, 9 penzijních fondů, 8 pojišťoven a mnoho různých fondů a dalších finančních produktů. Zkrátka je schopen nabídnout klientovi jen to nejlepší. Jenže, to Vy nepochopíte.

    Co se týče emigrace, tak nevím, co tím myslíte? To ji odsuzujete, nebo závidíte?

  • 1. 11. 2002 20:56

    All-in-one (neregistrovaný)

    Jak vidím, věren svému stylu - napadat a urážet. S chutí bych Vás počastoval šťavnatou nadávkou, ale jednak mi za to nestojíte a druhak, každý má svůj styl, já ten Váš neuznávám a jsem přítelem slušného jednání. Ve své "nezávislosti" však je pro Vás slušnost asi zcela neznámou veličinou.

    Nevím, kde berete jistotu, že mé informace pocházejí z firemního školení - nikoliv, je to zpráva z netu - mám pocit, že z financí. Ale Vy jim jistě vysvětlíte, že jsou hlupáci a špatně to interpretovali nebo pochopili..... Není mi známo, že by stát cosi sypal do ČP - možná byste měl vědět, že s vyjímkou r. 1997 jsme byli vždy ziskoví.....

    Máte pocit, že kdo není makléřem, tak nutně lže a nabízí brak? Víte, každá reakce podobná Vašim utočným arogantnostem mi potvrzuje, že co nabízím nebude špatné, protože jinak by Vás to nemohlo k takové reakci vést. Dost mi připomínáte američany - všechno umí, znají a jsou v tom nejlepší, ale, když je ke konkrétní práci přivedete, zjistíte, že je všechno jinak. Takže jako prezident klubu hlupáků (pojišťováků) se Vám hluboce klaním - Vaše namyšlenosti!

  • 3. 11. 2002 19:41

    Finanční poradce (neregistrovaný)

    Netušil jsem, že jste tak háklivý na ostřejší reakce. Neútočím totiž na Vás, ale na Vaše názory. Pokud jste to nepochopil, tak se omlouvám.

  • 6. 11. 2002 10:11

    M2 (neregistrovaný)

    Takze nechte nejdriv sve vylevy cenzurovat mozkem, a pak si to po sobe poradne prectete! Mozna zjistite, by byl prispevek prazdny. Diskusi by to urcite neuskodilo.

  • 6. 11. 2002 11:24

    Jana V (neregistrovaný)

    Mě se naopak jeho názory líbí. Také nemám ráda různé vychloubače a experty na všechno, jako je nějaký All-in-one.

  • 13. 11. 2002 0:21

    All-in-one (neregistrovaný)

    Nejsem vychloubač ani expert na všechno a dokonce nejsem ani nějaky - mám nick. Možná, když si to přečtete znovu, zjistíte, že expert na všechno je někdo úplně jiny než já.

  • 4. 11. 2002 11:13

    Klient (neregistrovaný)

    Pokud chcete srovnávat otevírací doby mimo Prahu, tak jenom připomínám, že pobočky Ebanky snad mimo Prahu a Brno nikdo nezná. Tak co chcete srovnávat. Asi jste nebyl např. ve Švýcarsku, kde si po 16:00 hodině ani neškrtnete.Pokud se týká penzijního fondu, tak srovnání bylo o počtech klientů a to i po sloučení jmenovaných fondů nedosahuje počtu klientů penzijního fondu ČS. O situaci na trhu životního pojištění asi vůbec nemáte přehled. Kdo je největší skokan roku apod. Zkuste si o tom najít více informací. Váš řádek o tom, že bankomaty zaplatili všichni máte špatné inf., protože to co se do bank dávalo od státu se týkalo prodeje nedobytných úvěrů, které byly poskytnuty za vlády např. min. fin. Kočárníka. Poskytování těchto úvěrů byla politická vůle. Kdo jmenoval všechny ty předsedy představenstev? Klienti, nebo vláda (stát), která měla v těchto bankách většinové účasti na rozhodování? Kdo volil vládu? Kdo poskytoval úvěry, které jsou odepsané? Úředník v bance, nebo představenstvo a ředitele úseků? Vysvětlení otázky bankomatů. Spořitelna, jak prokázalo šetření antimonopolního úřadu ohledně zdražení poplatků pro neklienty ČS, nic nezneužila. To je Váš pouhý nepodložený výmysl. Na trhu má spořka něco okolo 46%všech bankomatů. To není zneužití. Každá banka si může svůj podíl na trhu přeci zvětšit. To by, ale pro tak malinkou banku jako je Ebanka, znamenalo obrovské náklady na které nemá, když byla pouze jeden rok v zisku.Takže jenom dezinformujete. Závěrem jenom další porovnání. Kdo je větší? Finanční skupina Erste (Erste bank, Česká a Slovenská spořitelna atd.) nebo nějaká pojišťovna, kterou za čas stejně někdo bude muset koupit?

  • 4. 11. 2002 23:12

    All-in-one (neregistrovaný)

    Snad se ani nebudu hádat..... Nejsem nadšen z vidiny Švýcarska, kde si po 16:00 neškrtnu. No, eBanku znají třeba v Teplicích,Ústí nad Labem, Plzni, Karlový Varech atd. O fondech se nechci hádat, snad se někde objeví oficiální srovnání. Jestli jste příznivec České spořitelny, nic proti tomu, pro mě je to to nejhorší na našem trhu...... Proč máte pocit, že Českou pojišťovnu bude muset někdo koupit? Ono České aerolinie koupili frantíci, a už jsou zpět.......

  • 5. 11. 2002 13:59

    Jirka (neregistrovaný)

    Omyl nejhorší je ČSOB a její poštovní spořitelna. Teď jsem tam skončil. Je to bídá. Zrušení účtu trvá několik měsíců. K Ebance určitě taky nepůjde. Nemájí co nabídnout (možná jenom vysoké poplatky). Pobočky Ebanky vůbec neznám.

  • 4. 11. 2002 16:20

    Karel (neregistrovaný)

    Dovoluji si upozornit, že největším penzijním fondem je po sloučení Winterthuru a Vojenského otevřeného penzijního fondu CREDIT SUISSE LIFE & PENSIONS PENZIJNÍ FOND A.S. s cca 650 tisíci klienty...

  • 5. 11. 2002 23:24

    Ilona (neregistrovaný)

    Všechen hnůj, který tady většina hází na Českou spořitelnu, mě vůbec neodradil. Už mám účet u ČS 21 roků a mohu říci, že mě nikdy nezklamali. Kolik z Vás diskutujících mělo za totality také účet u ČS a byli jste rádi. Ano, je pravda, že je jiná doba a také výběr různých bank a jejich produktů je jiný. Ale je mě úplně jedno jestli zaplatím 5 nebo 10 korun za to, že se mohu třeba 100x denně podívat na účet přes internet a nemusím chodit do automatu zjistit, jaký je stav na účtu. Také mohu okamžitě zjistit, jestli platba proběhla nebo ne a jestli mě přišly platby nebo odešly v pořádku. Také příkaz k úhradě si vypíši sama a nemůže se mi stát, že mně neproběhne přes box, protože jej někdo ztratí nebo nezaúčtuje. Porovnání s ostatními bankami nemám, tedy spíše s internetovým bankovnictvím. Pracovala jsem u podnikatele, který měl u GE Capital Bank podobnou službu Bankklient. Hrůza. A co jsme museli všechno podniknout kvůli tomu, když nám zhavaroval PC a odešel harddisk.

  • 6. 11. 2002 10:29

    Martin 2 (neregistrovaný)

    Vazena pani Ilono,
    jsem take klientem CS, ale i eBanky. Psat, ze hodnotite sluzby, ktere nevyuzivate (=neznate) je skoro zbytecne a nemam snahu vas v tomto smeru jakkoli presvedcovat. Pokusim se spis jen vyvratit hlavni omyly.

    >100x denně podívat na účet přes internet a nemusím chodit do
    >automatu zjistit, jaký je stav na účtu.

    V bankomatu zjistite jen _posledni_zauctovany_ stav. V eBance opravdu skutecny. U CS je doba zauctovani az 3 dny, moje zkusenost (asi 2roky stara) je i 5 dni. Takze i pri prumernem pohybu na uctu se u CS neobejdu bez tuzky, papiru a poznamek, kolik jsem zaplatil kartou, kolik jsem z karty vybral. To je MNE k nicemu, ale zajiste jsou lide, kterym nevadi, ze bankomat ukaze zustatek 1-3 dny stary.

    Zjistete si na bankomatu CS zustatek, pak zkuste jit k jakemukoli nesporitelnimu bankomatu, vyberte nejakou castku a znovu si overte zustatek v bankomatu CS. Bude stejny a vydrzi mu to az 3 dny.

    >Také mohu okamžitě zjistit, jestli platba proběhla nebo ne a
    >jestli mě přišly platby nebo odešly v pořádku

    CS uz ma konecne prehled o transakcich jeste pred prouctovanim? To by byl pokrok!

    >Pracovala jsem u podnikatele, který měl u GE Capital Bank
    >podobnou službu Bankklient. Hrůza. A co jsme museli všechno
    >podniknout kvůli tomu, když nám zhavaroval PC a odešel
    >harddisk.

    Pak je logicke vymenit banku a ne odsoudit prime bankovnictvi, nemyslite? Kdyz mam problem s autem, mam chodit jenom pesky, nebo vymenit znacku auta?

    Preji hezky den.

  • 7. 11. 2002 22:03

    Ilona (neregistrovaný)

    Martine 2. Nebudu vám oponovat ve Vašem příspěvku. Ty služby, které využívám u ČS mi stačí. Nevím, kde jste přišel na 3 dny u ČS v zaúčtování. Mě se jedná o příjmové transakce a ty jsou max. druhý den ráno evidentně na výpisu z bankomatu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).