Vlákno názorů k článku Praktické důvody, proč používat platební kartu místo hotovosti od bob - Proboha tohle je kandidát na hlod roku: "Ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 9. 2014 7:11

    bob (neregistrovaný)

    Proboha tohle je kandidát na hlod roku: "Ale i možnost nechat platební kartu na terminálu předem a mezitím sklízet zboží ušetří pár pro mě cenných sekund."

    Autore - kolikrát denně platíš? Jednou? Tedy někde ve 24h ušetříš 5 CENNÝCH sekund??!! Šetřit sekundu má cenu u úkonu který udělám tisíckrát za den ne u zaplacení v sámošce! Lidi promarný HODINY naprosto zbytečnou činností a pak ušetří SEKUNDY v obchodě?

    Větší nesmysl jsem opravdu neslyšel HODNĚ dlouho!

  • 10. 9. 2014 7:52

    VlK

    Díky za názor.
    Je to jen jeden z mnoha důvodů, proč používám kartu.
    Schválně jsem neuvedl o kolik sekund se jedná, protože to záleží na s čím, budu porovnávat. A níže uvedený text by příliš prodloužil text článku:
    Pokud se vám zdá pár sekund málo, berte to z pohledu lidí v dlouhé frontě. Kteří se dívají, jak dost lidí přeruší vyklízení věcí, začnou hledat kam si dali v tom lepším případě předpřipravenou kartu, pak u kontaktní karty hledají slot v terminálu, čekají na autorizaci, zadávají PIN, vzpomínají na PIN, zadávají podruhé PIN, čekají na potvrzení a pak se vrátí ke sklízení zboží.
    Pokud platí hotovosti opět záleží na lidech. Někteří výjimečně jsou to schopni zvládnout rychleji než bezkontaktně pokud mají nachystanou částku přesně, nebo nechtějí vrátit. Ale opět tu existuje realistický nejhorší možný scénář, přestane naklízet, začne hledat peněženku, přemýšlí jakou bankovkou zaplatí, dívá v horším případě počítá drobné, pak nakonec zjistí, že stejně zaplatí bankovkou, pokladní počítá peníze, které dostala, zadává do kasy, odečítá částku, zjišťuje, že nemá na vrácení, jde se vyměnit větší částku u kolegyně, u vedoucího, popř. jde na poštu (to už se mi také párkrát krát stalo ať už mě, nebo ve frontě přede mnou).
    Ne každý to dělá takto neefektivně, takže to opravdu může být jen těch vámi zmíněných 5 sekund krát počet lidí ve frontě před vámi. Těžko odhadnout kolik je to průměrně. Osobně si myslím, že vždy se pár sekund ušetří a hlavně riziko, že doba placení bude výrazně delší je u karty výrazně menší.

    K čemu se vážou "promarněné hodiny"?

  • 10. 9. 2014 9:03

    Ludek_II (neregistrovaný)

    Vlado, nezakecavejte to, ze jste proste divnej s tim setrenim sekund.

  • 10. 9. 2014 9:09

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Mno, takže ušetřím, ať nežeru, 5 sekund krát 4 lidi před sebou, to je celých 20 sekund... Vzápětí ztratím 30 sekund tím, že se do vchodu cpe rodina obtloustlých cikánů se 6 dětmi, a dvě minuty tím, že se nějaký majitel řidičáku nedokáže na křižovatce rozjet...

  • 10. 9. 2014 10:47

    Pavel (neregistrovaný)

    Když čtu tyhle komentáře o zdržování u kas, tak si vždy vzpomenu na to, co jsem viděl ve Wallmartu.

    Tam pokladník namarkoval nákup, řekl částku a začal markovat další. Až zákazník našel peníze/kartu, tak ten nákup zaplatil. Podobně když si člověk u kasy vzpomněl, že něco zapomněl, žádný problém, dal vozík stranou, pokladní začal markovat dalšího a když se ten první vrátil, tak ho domarkoval. Takhle jsem viděl na jedné kase rozdělané i čtyři nákupy. Proč to nejde u nás? Pak by hádání o to, kdo zdržuje, přestalo.

  • 10. 9. 2014 12:22

    Intri (neregistrovaný)

    Protože to by vyžadovalo, aby někdo myslel a zaplatil za systém, který to umí. Jenže v ČR to není potřeba, tady jsou lidi ovečky, které do daného obchodu budou chodit i pokud jsou v něm nespokojení. Postěžují si u piva a jsou happy, připraveni cpát mizerným firmám další peníze.

    Netřeba říkat, že to, co tady všemožným firmám projde, by na západě (i na východě, třeba v Číně) firmu položilo v řádu dnů, ne-li hodin. Vzpomínám si, jak jsem se bavil s jedním americkým známým... Hrozně se pohoršoval nad tím, že když si v IKEA koupíte nábytek, musíte si ho odvézt domů sám nebo za odvoz zaplatit, že takto nekvalitní služby tam nejsou zvykem. Ale holt dokud si Češi nechají kálet na hlavu a budou dál nakupovat v předraženém Tescu, kde prodávají zkažené potraviny (naposledy jsem tam reklamoval zkažené chlazené kuře, od té doby jsem do Tesca nevlezl), nebo v Kauflandu, o kterém je veřejně známo, že se svými zaměstnanci zachází jako s toaletními odpadky, pořád budeme všem jen pro smích a budou z nás ždímat peníze.

  • 19. 9. 2014 4:35

    J, Novák

    No, možná to nevíte, ale ani Tesco ani IKEA ani Kaufland nejsou české firmy, ale jejich majitelé sídlí v tolik vychvalovaných západních zemích. A pokud si myslíte, že v jiných zemích mají jiné jednání, tak jste naivní trouba. Ono to je hlavně v lidech a ve vedení té které firmy, eventuálně i ve vedení té které konkrétní filiálky daného řetězce. Ale psát, že jen v ČR je vše špatně, může skutečně jen naivní a hloupý trouba.
    A ještě k tomu Kauflandu: Kdyby to bylo tak špatné, jak píšete, tak by nejspíš Kaufland brzy neměl žádné zaměstnance. Nebo jsou to skutečně takové tupé ovce, že si nechají vše líbit a neodejdou? To je pak ale jejich hloupost a zřejmě něco s tím zvoněním na náměstích nebylo tak úplně v pořádku.

  • 10. 9. 2014 16:01

    Nox (neregistrovaný)

    Protoze to by se musel nekdo zamyslet nad fungovanim prodejny a to se v CR patrne jeste nestalo.
    Ikdyz zase musim priznat, ze naposledy jsem v Lidlu videl konecne plynule zvladnuty prechod zamestnancu z rovnani regalu do pokladen podle velikosti front u pokladny. Jeste, kdyby s etam naucili rovnat zbozi zpet po namarkovani do kosiku, kdyz uz tam na ne maji tak malou odkladaci plochu.

  • 10. 9. 2014 17:59

    P2010 (neregistrovaný)

    Jeste lepsi je kdyz si musite ovoce/zeleninu zvazit na vaze a nalepit si cenovku. Ovsem ne u vseho. Pak vznikaji zmatky a teprve tam se projevi zdejsi genialita, protoze pokladni posle zakaznika pres celou prodejnu (vaha je az na druhe strane) si to zvazit (Billa). To by byl takovy problem mit jednu vahu u pokladen, kdyz se to stava denne ?

    Take je zvlastni ze jinde dokaze pokladni ovoce/zeleninu rozpoznat a zvazit na pokladne primo.

  • 10. 9. 2014 18:42

    Nox (neregistrovaný)

    No treba Kaufland tu vahu za pokladnama ma. Teoreticky to ma snizovat fronty u pokladen na ukor casu zakazniku tim, ze tim netravi cas pokladni, ale zakaznik.
    Jinak i pokladni maji obcas problem poznat X druhu jablek a ptaji se zakazniku, u samoobsluznych pokladen zdrzuji lidi, co nevi, kde konkretni ovoce najit.

  • 19. 9. 2014 5:25

    J, Novák

    Máte pravdu. Spousta zákazníků má s vážením zeleniny problém. Právě včera jsem musel dvěma poměrně mladým ženám ukázat, že váha v zelenině skutečně v Kauflandu skutečně obsahuje položku "blomy", ač se tam poměrně hlasitě rozčilovaly, že ta váha "si jich neváží" a blumy tam nejsou. No, nejsem a ani jsem nikdy nebyl pracovníkem obchodu, ale moje mozková kapacita je taková, že je schopna pobrat to, že na displeji váhy je přepínací tlačítko "ovoce-zelenina", a že hledat blumy mezi zeleninou je zbytečné. A i z toho pak vznikají vámi naznačené problémy.
    Jinak pokladní může zvážit ovoce/zeleninu jen tehdy, když jí to pokladní systém umožňuje, takže na tom není nic zvláštního.
    Jinak já osobně jsem rád, že ještě jsou prodejny, kde si mohu vybranou zeleninu a ovoce sám navážit, protože si mohu zkontrolovat cenu podle cenovky. Při vážení u pokladny jsem odkázán na to, co zadá pokladní. A že to není vždy jednoduché, celkem chápu, protože když jsou na krámě třeba čtyři druhy rajčat v různých cenách, tak pochybuji, že je člověk, který by se nespletl. A, ruku na srdce, kolik lidí si zkontroluje paragon po zaplacení? Ale osobně to doporučuji, člověk se kolikrát nestačí divit a reklamovat.

  • 14. 9. 2014 13:29

    Blendi (neregistrovaný)

    Tak to teda nevím ale já ve Wallmartu viděl opak, hlavně když chcete platit kartou tak znají jen ty magnetické, s čipem málokdo a bezkontaktní neznají vůbec. Většinou na kase i když chci dávat kartu do čipové části mi ji vezmou a snaží se ji vždy protáhnout magneticky. Zaostalost technologie resp. tu technologii tam mají ale pokladnící neznají je strašná. No a tím pádem tím chaosem u pokladny spíše spožduje.

  • 15. 9. 2014 7:35

    Pavel (neregistrovaný)

    No, tam, kde jsem byl, tam si zákazník terminál obsluhoval zcela sám, takže bylo jen na něm, do které díry kartu strčil. A podepisovalo se to na dotykovém terminálu.

    A jen tak mimochodem, ještě několik let po zavedení čipových karet se mi běžně stávalo i u nás, že pokladní i přes mé upozornění napřed četla na čipové kartě proužek, někdy i opakovaně, než jsem ji donutil to nacpat do té druhé díry. A v US je stále většina karet bez čipu, tak se těm pokladním nedivte.

  • 19. 9. 2014 4:39

    J, Novák

    V USA jsou vůbec divní. Na pokladnách sedí i vysokoškoláci, ale v mnoha případech mají inteligenci našich absolventů praktických škol (dříve zvláštních). Takže se jim skutečně nedivím.

  • 12. 9. 2014 16:50

    Pavel (neregistrovaný)

    Normální člověk nedává svoji kartu obsluze do ruky aniž by měl nad ní neustále kontrolu. Když mám bezkontaktní kartu není ani důvod aby nad terminálem mával s mojí kartou někdo jiný. I při placení bezkontaktním způsobem obdržíte stvrzenku. Tvrdíte, že kartu používáte denně a vyplodíte na téma stvrzenka takovou hloupost. Jinak jako reklama na kreditky dobrý.

  • 15. 9. 2014 7:27

    Pavel (neregistrovaný)

    Nebyla řeč o stvrzence, ale o potvrzení. A jestli opravdu platíte kartou, tak jste si možná všimnul, že u některých obchodníků jsou malé částky potvrzené ihned, zatímco u jiných i kvůli pětikoruně se terminál spojuje s karetním centrem a platbu ověřuje a může trvat i několik desítek vteřin, něž to potvrzení přijde. Někdy to je dokonce různé na různých kasách ve stejné prodejně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).