Už když ten návrh zábranného fondu schvalovali, mi bylo jasné, že jde o novou daň. Stát nechtěl toto financovat napřímo, daně zvedat je nepopulární, tak to naúčtujeme pojišťovnám a ty klientům. V důsledku to zaplatí majitelé vozidel, kterých je přes 3 mega. Vyděláno.
Pár poslaců se 4letou zárukou během volebního období nás uklidní, že pojišťovny přece mají peněz dost a zdražení nehrozí. Cha cha.
Pojišťovny jsou komečními subjekty, nejsou charitou. Takže milí poslanci, jste zlořádi. Zdražení povinného ručení je vaše práce. A ti, co volili ČSSD a mají auta, si mohou ťukat na čelo.
K těm srovnávačům, o kterých píšete. Ještě to funguje a sám si takto povinné ručení čas od času kupuji. Ale ty nejlepší doby na internetu už jsou pryč. Pamatuji doby, kdy jsem si mohl porovnat skoro ze všech pojišťoven na trhu, většina srovnávačů je měla. Dnes ty dražší pojišťovny jsou mimo hru a ve srovnávačích nejsou, protože mají strach, že budou drahé a nikdo si je nekoupí. A třeba já mám zrovna dražší povinné ručení jen proto, že jsem si tam dal skla a asistenční služby a nelituji. Dnes mají srovnávače s bídou pět pojišťoven a přitom jich na trhu působí podle té vaší ankety třináct.
Ty srovnávače už jaksi nemají co srovnávat... Nabídky pojišťoven jsou prostě jednoduše neporovnatelné, dávno nejde jen o cenu. Malý příklad: Pár pojišťoven neplatí plně zapůjčení náhradního vozidla, odečtou si tzv. amortizaci s odůvodněním, že by poškozený jinak používal svoje vozidlo a opotřebovával si ho... Nabourat mne klient takové pojišťovny, tak mu nejdřív rozbiju tlamu a pak po něm budu tu amortizaci vymáhat...
Bohužel, z právního hlediska se člověk přijetím pojistného plnění zříká nároku na odškodnění od pojištěného. Nejde mít oboje. Můžete se soudit s pojišťovnou o výši plnění, nelze vzít plnění jako část odškodnění a nějaký pomyslný zbytek ještě vymáhat po pojištěném viníkovi...