Vlákno názorů k článku Povinné ručení jako soukromý hlídač od Majklík - Řekněmě, že pokud bude klient bourat a bude...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 10. 2007 11:16

    Majklík (neregistrovaný)
    Řekněmě, že pokud bude klient bourat a bude zjevné, že úmyslně hrubě porušil pravidla (alkohol v krvi, rychlost o hodně víc, než je limit a pár dalších), tak škodu za něj pojišťovna zaplatí, ale následně ji z něj bude vymáhat a dokud ji klient nesplatí, tak ho nikdo další nepojistí?
    Bude-li bourat v půjčeném autě, tak se to bude vztahovat na jeho pojistku a jeho auto, pokud ji bude mít a ne primárně majitele auta. Pokud nikoliv, tak to jde na vrub toho, kdo mu to auto půjčil a je jeho věcí, jak si to půjčení ošetří...
  • 28. 10. 2007 12:29

    Patrik Chrz
    ...ale tak to dnes už víceméně funguje. Bonus je na pojistníka a stejně tak malus. Pokud tedy:
    Dejme tomu, že rodiče budou mít auto. Protože žijí v Praze a platili by zbytečně vysokou pojistku, řeknou babičce z Horní Dolní, aby pojistila auto ona. Pokud s ním já nabourám, případný malus "napálí" babičce. Ovšem dá se z toho "vybruslit". Babička pojistku zruší a sjedná jí dedeček (ten dosud neboural, žádný malus mít tedy nebude a protože rovněž bydlí v Horní Dolní, pořád nám zůstane nižší pojistné).
    Nevýhodou je, že jak malus, tak ani bonus není dědičný. Pokud tedy s autem budu jezdit opatrně a nebudu bourat, bude sice naskakovat babičce bonus, ale až umře, já budu zpět na "základním tarifu" :-(

    Regresy se u povinného ručení již rovněž uplatňují a to v případě "že došlo k zvlášť závažnému porušení pravidel silničního provozu". V praxi to samozřejmě znamená alkohol, překročení povoleného limitu (není rozhodující o kolik, problém je spíš s tím dokázat to), ale i třeba "pokud vozidlo nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích" (stačí prošlá technická, ale i emise!), nebo pokud automobil řídil někdo bez oprávnění (žádný nebo zabavený řidičák).

    Pracoval jsem v pojišťovně a regresy se normálně vymáhaly i soudně (exekucí), i když byla samozřejmě vždy snaha se nějak dohodnout na splátkách.

    Problém se stanovením pojistného "na řidičák", je mimo jiné ve stanovení jeho výše. U aut lze plus mínus nějak odhadnout rizikovost podle typu, výkonu, stáří, způsobu používání,... . Ale u řidiče? Kdo z Vás by chtěl platit pojistku 40 000 Kč ročně jen proto, že má oprávnění i na kamion (který třeba od vojny neřídil)? A vůbec, někdo sice řidičák má, ale auto ne, má taky platit? Nedokážu si představit, jak by to v praxi fungovalo.
  • 28. 10. 2007 19:55

    anonymní
    Pokud si dobře pamatuju, tak některé pojišťovny nabízely převod bonusů v rámci rodiny a dokážu si představit, že v dnešní honbě za klientem by bonus od babičky dovedli převést.
  • 28. 10. 2007 20:01

    anonymní
    Převod v rámci rodiny nabízejí i teď, ovšem pouze u manželů, nikoliv u dětí, rodičů, prarodičů apod.
  • 28. 10. 2007 15:22

    anonymní
    Obávám se, že pojišťovna musí pojistit i joudu, který nabourá 5x do roka... Maximálně mu může dát svůj maximální malus, ale odmítnout ho nelze - i pokud bude mít odebraný řidičák, může ho v jeho autě vozit třeba manželka a auto bez POV na silnici nesmí...
  • 28. 10. 2007 17:33

    Majklik (neregistrovaný)
    Pokud by pojištovna pojistit joudu bourajícího 5x do roka nemusela, tak bude mít smůlu, navíc by by jej nesměla pojistit, dokud má dotyčný u jiné nesplacený dluh.
    Pokud zpusobí škodu hrubým porušením předpisů, tak o POV přichází a dokud veškeré náklady s danou pojistnou událostí pojišťovně neuhradí (což snadno může být pár desítek miliónů), tak ho nikdo a jeho auto nepojistí. Pokud mu někdo jiný svěří auto se svým pojištěním v době, kdy je v dlužném stavu s pojišťovnou nebo nemá žádný pojistný vztah, tak si to odskáče ten, kdo mu to auto půjčil a je na jeho zralé úvaze, zda někomu bude auto půjčovat (zvláště máli u pojištovny dluh).
    Takže pokud přijdu o možnost mít pojištěné auto, tak mi bude stát smutně v garáži nebo ho můžu prodat. Pokud mě v něm má vozit manželka, tak si ho musí pojsitit na sebe. Dokonce legálně mi ho může půjčit, pokud bude věřit, že tene exces byl jedinečný a už se nebude opakovat. Pokud se bude průser opakovat, tak se časem vyautují a budou mít smůlu.
    Co s firemnímy auty? Klidně stav, že vozový park dané firmy pak nikdo nepojistí, pokud jejich auta budou moc vážně bourat a může to být pro ni konec, pak je firma maximálně motivována k tomu, aby si hlídala, jak ji zaměstnanci s auty jezdí, protože pokud budou jak prasata (k čemuž jsou často podmínkama nuceni), tak to bude pro firmu likvidační. V případě leasingu by se to uplatňovalo na toho, kdo má auta na leasing koupené a ne přímo leasingovou firmu. Trošku je pak otázka, co půjčovny.
    Ale pokud by byl vztah hrozící s tím, že pokud budu jezdit moc jako prase, tak neseženu pojistku nebo za šílenou cenu, tak může být možná větší bič, než body...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).