Dostal mě ten "černý obal". Jedna věc je, čím to může poště vadit a druhá - co jiné barvy? Hodně tmavě modrá? Budeme se u přepážky hádat, jestli je to tmavě modrá, tmavě zelená nebo černá? :D. Proč tam není uvedeno "tmavé barvy"? No ale zase kdo bude posuzovat co je tmavé, a co ne :).
Už teď se mi běžně stává, že mi na poště chybně naúčtují cenu za zásilku, např. u doporučeného dopisu na dobírku velmi často nastaví "nestandardní velikost" (tedy zamění kód 231 a 211) nebo nastaví chybnou dobírkovou poukázku (místo levnějšího typu TR041 dají dražší TR116. U dobírky na 250 tisíc už je to celkem citelný rozdíl (první typ vyjde dopis včetně dobírky na 78 Kč (76 Kč se zákaznickou kartou), druhý typ 250 Kč). Rozdíl mezi dopisem 231 a 211 je dalších asi 8 korun. Několikrát se mi už stalo, že mi nebyla načtena sleva na zákaznickou kartu.
Jen bych v rámci matematické osvěty vedoucích České pošty doplnil, že krychle je pouze speciálním případem kvádru, nejde tedy o jiný typ rovnoběžnostěnu... Podobně se ale matou pojmy i jinde. Třeba u daňových odpisů jsou zbytečně vytvořeny dvě skupiny hmotného majetku: a) budovy a domy, b) stavby (což je jen obecnější pojem).
Krádež zásilek by mi vadila nejméně. Česká pošta (na rozdíl od všech ostatních přepravních společností) nedělá problémy s výplatou plnění. Na kolik je pojištěno, tolik zaplatí. Mně osobně se ztratilo několik zásilek (cenná psaní do Německa) a vždy jsem dostal náhradu ve výši projistky. Vzhledem k tomu, že cena za pojištění byla 3 Kč za 1000 Kč hodnoty zásilky, vždy jsem to zaokrouhlil na tisícovky nahoru, takže jsem na tom trošku vydělal. V ČR je to ještě lepší, většina balíků má v ceně pojištění do 50 000 Kč. To že si někdo balík nepojistí (i když to má často zadarmo) a pak se diví, to je jeho smůla.
V "mé" bývalé firmě patřila Česká pošta mezi velmi oceňované "odběratele", protože "ztracené zboží = 2 x prodané zboží". Od pošty jsme dostali náhradu a zákazníkovi poslali nové zboží.
Naproti tomu PPL nám před Vánoci zašantročilo v podstatě veškeré zboží určené pro vánoční trh, našli ho až po Novém roce. Náhrada žádná.
Pokud budu posílat něco, co se nedá penězi nahradit (zásilka lze pojistit až na milion), tak to určitě nebudu posílat poštou a dovezu to osobně, zejména, pokud je to po ČR, u nás není nikam daleko, za 1 den lze hromadnou dopravou za pár korun přejet republiku tam a zpátky.
Ztracená nebo zničená zásilka se může stát komukoliv - https://www.idnes.cz/praha/zpravy/sklad-praha-michle-pozar-zasilky-baliky-spolecnost-dpd.A190301_092531_praha-zpravy_rsr rozdíl je právě v tom, jak se k tomu přepravce postaví.
Takže pošta okoukala princip od PPL, jen ceny nastavila o 20-60Kč vyšší, viz
https://www.ppl.cz/balikprotebe/
Akorát PPL má jen cca 1500 míst, kde lze balík podat/vyzvednout, kdyžto pošta cca 3000.
Ale zase v PPLpointech není třeba čekat půl hodiny ve frontě.
Česká pošta je naprosto fascinující instituce. Především by si měla vyřešit otázku, k čemu má vlastně sloužit: podle mého názoru má hlavně doručovat zásilky, a to podle přání odesilatele. V poslední době si objednávám přes internet dost často zboží, které buď není v mém nejbližším okolí, nebo je těžší - je to pro mě často jediná cesta, protože ze zdravotních důvodů nerada cestuji a nemohu nosit těžší předměty. Proto mi záleží na službě Pošta do ruky, která by - podle zdravého selského rozumu - měla prostě doručit balíček do ruky příjemce. Za poslední cca rok odhaduji velice střízlivě poměr doručených a problémových balíčků 2:1 s tím, že u balíčků, které se rozvážejí autem, je tento poměr dokonce opačný, tedy 1:2. U funkční instituce by snad bylo logické předpokládat, že všechno bude doručeno, jinak instituce neplní svou funkci, že. U nás (Praha 13) problémový balíček jednoduše skončí ihned na poště (ačkoliv je "do ruky") bez jakéhokoli pokusu jej doručit (pracuji z domova a nikde moc necourám) - navíc občas nenajdu žádné avízo o uložení na poště, což je ovšem možná ta lepší varianta, protože při oznámení "výjimečně nebyl vykonán pokus o doručení" (klidně 6x za sebou) nebo "dům byl zamčen" (zamyká se více než 30 let a pošťáci mají proto klíče) se o mě pokouší infarkt. Samostatnou kapitolou jsou www stránky, kde si člověk údajně může změnit okolnosti doručení - s internetem běžně pracuji, ale tento systém buď nenajde balíček podle čísla, nebo prostě kašle na to, co tam napíši (čerstvou zkušenost mám právě z dnešního dne). O marnosti stížností je zbytečné mluvit. Pokud je to možné, objednávám si zásadně jiného "doručovatele" - je zajímavé a jistě nepochopitelné, že jak Geis, tak PPl mě vždycky najdou. Česká pošta by měla řešit problém přežití, problém nedoručování a ne kosmetické operace jiného propočtu ceny balíčků (u této kosmetické operace je navíc velké riziko, že "pacient" bude nadosmrti zohaven a ne vylepšen). S pozdravem "Ignoruj Českou poštu!".
Ono je to dost o lidech. Obyčejná pošťačka na obyčejné zásilky co šlape pěšky a tlačí kolo mi obyčejné balíčky nosí, ale ta parta co si vozí prdel v tranzitu při rozvážení balíků do ruky na to dost peče a většinou jenom večer rozešlou sms o nezastižení a papír do schránky pak roznáší druhý den ta pani s kolem.
Jak který venkov "ujde". Pokud čekám doma na doručení a najdu jen ve schránce 20 m od domu předem vytištěný lístek jak mě nezastihli (t.j. neušli těch 20 m a nezazvonili) a mám si jet na poštu X zatím co vzápětí příjde SMS, že je balík na poště Y, je to fakt bezva služba. Ve městě zase zažívám stav, kdy sice má pošta klíče od domu, ale ty má doručovatelka listin. Balíkový pošťák je někdo úplně jiný, neschopný zazvonit nebo zavolat na mobil, jehož číslo zásilku provází.
Úžasný postkomunistický přežitek "dům byl zamčen" a pošťáci mají proto klíče! Svého času jsme brigádně roznášeli noviny. Nafasovala jsem svazek klíčů, protože řada schránek bohužel není volně přístupná, jsou za uzamčenými dveřmi. Některé domy zase mají čipy. Připadala jsem si jako klíčník od věznice parmské, a to ještě naštěstí nebylo sídliště, tam byl ten svazek s klíči daleko větší. Stačilo, když jsem onemocněla a zaskakoval někdo jiný. On ten svazek neměl, ale noviny doručit musel, tak chudák zvonil na zvonky, aby ho někdopustil do domu. Proboha, nechcete to těm pošťákům taky trochu usnadnit a nainstalovat schránky tak, aby byly přístupné zvenku? Výmluva na to, že vám tam někdo naháže letáky je nesmysl, to přece řeší nálepka, že si letáky nepřejete. Víte, jak je pošťákovi, když táhne těžkou brašnu a má si pamatovat, od kterého domu je který klíč? Na co má mít proboha pošťák klíč od kdejakého domu? To je ještě pozůstatek komunismu, kdy se baráky nezamykaly a byly volně přístupné. To jsme to za 30 let kapitalismu ještě nevyřešili? Jo, dům byl zamčen a vy nepochopíte, že on třeba zaskakoval a neměl klíče.
Právě že nedělá. Chápu to třeba v Praze u řadového činžáku, tam by to ani nebylo estetické, ale běžné sídlištní paneláky by už mohly mít nějaké rozumné řešení (i když je třeba otázka, jak to bude do budoucnosti, protože už dneska chodí písemností relativně málo a dost drasticky ubylo i předplatitelů novin nebo časopisů).
No a je povinnost poštáka nějaké cizí klíče tahat a starat se o ně? Prostě buď bude schránka přístupná z ulice nebo ať to klidně hodí na schody nebo uloží na poště. My jsme prostě měli na paneláku velkou společnou schránku kterou pak jedna paní vždy roztřídila dovnitř, než se při rekonstrukci udělalo výše uvedené. Pravda bylo nás ve vchodě 8 bytů a nedělali jsme si nachvály.
Jarmilo, alespon ctete to, na co reagujete. Pisatelka mluvi o Baliku do ruky. Tam to proste posta ma dorucit do ruky, at uz zvonit na zvonek nebo volat... pristup ke schrance je uplne irelevantni. Tak jako to delaji jini prepravci. CP v mem pripade ma pomer 4 nedorucene z 5. Ani se neobtezuji to zkusit, proste to odvezou na mistni postu, ktera druhy den vhodi oznameni “adresat nezastizen”. To ale vim na 100% ze je lez. Takze vzdy, kdy je moznost jineho dopravce, CP se take vyhybam.
Stiznosti u CP je vysmech, to je ztrata casu, ani se neomluvi.
Já jsem taky nereagovala na balík, ale na poznámku, že "dům byl zamčen". Jsem snad natolik unteligentní, že chápu, že balík se nevejde do schránky, že. Balík taky snad nikdo nehodí na schody (i když u nás se to stává, občas ho tam najdu položený, jenže já nebydlím v paneláku, nám i mlíkař dává lahve s mlékem na schody).
"Především by si měla vyřešit otázku, k čemu má vlastně sloužit"
To si bohužel nemůže vyřešit Česká pošta - ta dostává zadání od Ministerstva vnitra, k čemu má vlastně sloužit.
Jenže pro MV je Pošta zcela okrajová záležitost (oproti bezpečnostním složkám, hasičům, legislativě atd.), takže se tím nikdo moc nezabývá.
S tímto názorem se plně ztotožňuji, stále zařizují a předělávají , mají proužkaté košilky a žluté šátky, ale služba dodávání balíků naprosto nefunguje. TZV balík do ruky - celý den čekám a pak zjistím, že mám ve schránce oznámení
o tom, že jsem nebyla přítomna ( zvonek je hned vedle schránky ) možná že doručovatel neví co to zvonek je. Česká pošta by měla řešit problém přežití a špatné distribuce balíčků a pracovní organizace, co je platné, že je na poště
8 okýnek a volíte si službu lístkem, když jsou otevřena 2 nanejvýše 3 okénka. S pozdravem " Ignoruj Českou poštu! "
A co začít podstatným snížením statisícových platů managementu a s odměnami se šplhající se až k do astronomických výšin miliónů. Přitom průměr u zaměstnanců je někde kolem 25 - 28 tisíc hrubého. Pokud si člověk pročte zkušenosti řadových zaměstnanců, tak rychle nabude přesvědčení, že nejde o žádnou práci snů. Tlak na prodej produktů smluvních partnerů, přetíženost mnoha zaměstnanců, vysoká míra stresu, vyčerpanost.... Velká část povolání u ČP vzdává po několika měsících až do 2 let po nástupu. Zde by měl management zaměřit pozornost a přijít s řešením.
Management už se prostřednictvím svého nového ředitele zaměřil: dotykové destičky "jako v bance", dynamická logistika, nové IT systémy, autsórsování plateb, automatizace, digitalizace, SSM navigace, SMS komunikace, uživatelsky přívětiivý... no standardní kecy. Dnes již dost nenápadité prohlášení o "zamrznutí pošty v minulém století" = problémy hoď na své předchůdce.
O tom, že by přestal pošťačky nutit vnucovat losy, plyšáky, pojištění, bankovní účty, tak o tom nic. Ale změna tu bude - prý již ne pokuty za nesplnění kvóty - místo toho prý prémie za velké prodeje. Zkrátka, výsledek bude stejný, jen se k němu nový pan ředitel hodlá "jinak dopočítat. By mě zajímalo, zač bere ten člověk takové peníze, když ani enovládá matematiku na úrovní prvního stupně základní školy.