Banka ti kvůli porušení bankovního tajemnství nedá adresu/kontakt na osobu kterés to umylem poslal. Pokud napíšeš žádost dotyčnému o navrácení, tak mu ten dopis banka doručí a on ho musí převzít. Pokud ti nic nevrátí, dopustí se nedovoleného obohacování a můžeš ho hnát k soudu…
Uvedu zde trochu jiný způsob „chybného“ odeslání peněz:
České spořitelně se kdysi podařilo zaslat platby duplicitně. U „normálních“ příjemců si vyžádá u banky příjemce o vratku, u zvláštních příjemců typu finančnák, sociálka atp. si klient musí požádat sám příslušnou instituci o vratku a má-li tam nějaký nedoplatek, tak mu není nic vráceno, protože to tak řeší příslušné zákony.
No vidíte, a každá strana bude mít jinou představu o výši dluhu.
Jde o to, že pokud banka zprzní platbu duplicitou u „normálních“ příjemců , tak sama automaticky požádá banku příjemce o vratku platby, aniž by někdo zkoumal, zda tam plátce něco dluží či nikoliv. Pokud se jedná o dluh legální, uznaný, právoplatný, tak má vlastně věřitel smůlu, protože mu jsou po zjištění omylu ze strany banky peníze odebrány. Otázkou je, stačil-li by příjemce-věřitel tyto duplicitní peníze vybrat, jaký pak by byl další postup.
U různých „dluhů“ může duplicitní platba zadělat na různé problémy. Pokud dlužník má sjednán splátkový kalendář nebo má podáno odvolání či žádost o prominutí, tak mu duplicitní platba (platba jakoby navíc) není dobrovolně vrácena. Co je mu pak platné, že platba je mu později prominuta, když ty peníze má ne svoji vinou zablokované. A pokud někdo vede nějaký spor, tak do pravomocného rozsudku či rozhodnutí asi dobrovolně platit nebude, i když v případě vyhraného sporu mu jsou peníze vráceny.
Tohle jsem měl v původním příspěvku na mysli, nechci se samozřejmě zastávat podvodníků a neplatičů.
Pokud chybu udela banka, jde to na jeji vrub a pripadnou chybu zaplati. Ovsem v CR po nekonecnych tahanicich samozrejme, v cizine vam v takovem pripade vrati $$$ obratem, a nasledne si to resi sama.
Zajimavy je taky pripad (realny), kdy vkladate hotovost. Vlozite trebas 20 000Kc, dostanete ovsem potvrzeni na 20 000Euro a zaroven vam je tech 20k Eur i pripsano na ucet. Misto aby s vami banka alespon nejak komunikovala, tak vam bez jakehokoli upozorneni zmizi z uctu tech 20k (a pribude skutechnych 20k czk). Reklo by se, nic se nestalo, ovsem pokud jde o firemni ucet, tak je pri pripadne kontrole vypisu financakem zajimave vysvetlovat, jak to, ze mate nezdaneny prijem a za co ste tech 20k Eur utratil …
O tom ze by na ucte mohl byt potencialne prikaz k prevodu castky nad X kamsi jinam ani nemluve (napr na splaceni uveru …).
Jak se to veme, kde nic neni ani OSSZ nebere :D, a ze takovy nemajetnych milionaru v CR je … Ono staci nezaplatit par mesicu za zamestnance (na zivnostnika samo prileti za mesic, ale kdyz mate aspon 1 000+ zamestnancu …) a hnedle je par M v kapse. No a pak uz jen nechate srocko krachnout …
Pro Hu 24.03.2010 6:22: Nevím, zda reagujete na můj příspěvek z 23.03.2010 7:34 a 13:33 a jste seznámen s případy duplicitních plateb u ČS, ale ČS za klienty (aspoň v tomto průšvihu) nic neřešila.
Pro Flasi 23.03.2010 15:14: už v prvním příspěvku jsem uváděl, že šlo o duplicitní platby ze strany banky. Nešlo tedy o dobrovolné duplicitní zaslání peněz ze strany klienta-plátce.
Docela mě šokovalo to poskytování osobních údajů o klientech!! Takže když si budu chít zjistit jméno + adresu majitele účtu x/0800, tak stačí, když na ten účet pošlu 100Kč a pokud příjemce nezareaguje na výzvu banky do 15ti dnů (např. dovolená atd.), tak mám automaticky jeho údaje, které bych se nikdy jinak nedozvěděl???!!
Docela postup ČS nechápu… Tak ať tyto údaje předá například Policii, ale přece není možné předávat osobní údaje klienta kdejakému joudovi, který na ten účet pošle pár kaček…
Doufám, že mBank takhle osobní údaje svých klientů „neprodává“ komukoli, kdo si vypíše formulář!
Já jsem omylem poslal peníze na jiný účet (šlo asi jen o 4 tisíce). Obrátil jsem se na ČS (peníze šly na účet u ní), ti to sami s příjemcem dojednali a peníze se mi vrátily zpět. Kontakt na něj jsem vůbec nedostal. Chtěl jsem mu poděkovat, ale nebylo to možné, prý takové informace nesdělují a sdělit nemohou.
Pošli mu tak 10 korun a poděkování napiš do zprávy pro příjemce :-)
Dělám si přirozeně legraci, ale fungovalo by to…
Jinak musím říst, že člověka potěší příspěvek, který taky popisuje pozitivní zkušenost, kdy bylo korektní řešení problému jak od banky, tak od člověka na druhé straně.
Ahoj všem. Odeslala jsem nájemné na účet majiteli, ale ten přešel k jiné bance a tak se mi peníze vrátily zpět s popisem transakce VRATKA PLATBY - neexistující účet. V tom problém není. Ale fakticky se mi ty peníze nepřičetly k těm původním a to už problém je...máte někdo zkušenost jak dál postupovat, nebo je zde možnost že se připíší až za delší dobu? Díky za odpověď