Nutí někdo pojišťovny, aby nabízely produkt, který pro ně není rentabilní??? To že si pojišťovny neumí pohlídat pojistné podvody, případně předražené služby servisů, to je pouze jejich problém a nevím proč tím má trpět slušný a poctivý řidič... BTW nestálo by za úvahu, kdyby měl povinné ručení řidič a né vozidlo? Rozhodně by to bylo spravedlivější imho... (Jen to jen otázka do debaty a je mi jasný že to neprojde, protože by tím pojišťováci přišli o pěkný balík.)
Trochu mimo, chce to premyslet z hlediska pojistovny a ne zhlediska "umim lepe jezdit nez deda z vesnice".
Pojistovna premysli kolik nehod v casovem intervalu treba 20let zpusobil nehodu, a ty prezentujes mysleni jak casto zpusobil nehodu v prepoctu kolik jizd sedel za volantem.
Jinak receno, jezdis kazdy den po dobu 20let a budes mit 1 nehodu je pro pojistovnu to same riziko jako kdyz vyjedes 2x do roka a behem 20let udelas taky jednu nehodu.
Jak rikam, chce to premyslet pohledem "ja se pojistuji" ne pohledem ja sem "dokonale", tak musim platit mene...
Když se z kopce rozjede nezajištěná fůra s hnojem a do něčeho nabourá, tak se to obejde bez povinného ručení a taky se to nějak řeší. A je to víceméně stejná situace jako to auto. Ono by to chtělo rozlišovat situace, kdy se pojišťuje kvůli odpovědnosti za škody způsobené držením nějaké věci a kdy se pojišťuje kvůli odpovědnosti za škody způsobené tím, že někdo jede jako prase. A ne to směšovat, jako se děje v povinném ručení, kdy vlastníci platí a ti co nevlastní a řídí jsou pojištěni na úkor vlastníka. A kupovat si do rodiny dvě auta aby se každý pojistil sám za sebe a řídil jen to svoje je samozřejmě hovadina.
Je to možné, opravdu bych si to netroufl odhadovat... Je registrováno něco přes 7,3 mil vozidel, ale samozřejmě těžko říci, kolik z toho např. neplatí povinné ručení (ať už, že jsou v depozitu, nebo nezákonně). Ale kolik je řidičů to opravdu netuším... Každopádně to je jedno, zásadní roli by stejně hrála ta výše pojistky. Mého názoru, že povinné ručení na řidiče by bylo spravedlivější se nevzdám... :-)
Spravedlivější... A nesmyslné. Dnes je stav jedna rodina (2 dospělí+2 zletilé děti), jedno auto, jedna smlouva. Podle tebe je správně jedna rodina, jedno auto a čtyři smlouvy (2 dospělí+2 zletilé děti), přičemž ty děti a matka za pojištění zaplatí daleko víc než otec, protože on jezdí autem i do práce a vůbec řídí častěji.
Problém je, že o pojišťovnictví nevíš vůbec nic. Tak jako většina lidí. To nevadí. Co už v pořádku není, tak to je nedostatek sebereflexe. Prostě nežvaň o věcech, o nichž nic nevíš, resp. když nejsi schopen ani prostých selských úvah. Proč třeba takhle neuvažuješ o zdravotním pojištění, když těm podělaným starcům platíš jejich léčbu?
No a další věc je, že kdyby nebylo povinné i pro nevinné, tak by si pojištění odpovědnosti neplatila polovina čecháčků, kterých se týká.
Je ovsem treba rict, ze jsou zeme i v Evrope kde to takto funguje. Zda je to spravedlivejsi je vec nazoru - ona to asi vetsina lidi bude povazovat za spravedlivejsi dokud nezjisti ze je to vyjde mnohem draz nez dneska :) A nas system ktery jeste relativne nedavno znal jedine kriterium - objem motoru - taky nikdy zcela spravedlivy nebude.
Nechápu proč ho hned tak napadáte. Nevím co znamená to vaše "dnes je stav jedna rodina". Kolik dospělých dětí se drží (a jak dlouho) rodičů a všichni jezdí jedním autem? Vy jste zřejmě geniální vše znalý pojišťovací agent, nebo co, že se chováte tak povýšeně a navíc demagogicky. Akorát tedy byste mohl vědět, že někde to tak funguje (pojištění na osobu), ale zřejmě to jsou podle vás totální debilové bez rozumu. Myslím, že ghost vyjádřil jen legitimní názor. Mno nic.
1) nikdo je nenutí prodávat nerentabilní produkt - však proto zdražují
2) povinné ručení na řidiče a ne na auto - to je velmi hloupý nápad. zkuste se zamyslet, než něco vymyslíte :) Až se zaparkované auto rozjede ... z jakéhokoli důvodu - a někoho přizabije, platilo by se to z čího pojištění?
a mimochodem - vy tu nadáváte na ceny povinného ručení .. ale tímto by jste náklady rodiny s povinným ručením zdvojnásobil :-D
ad 2) není to hloupý nápad. Je to prostě jiný nápad. V mnoha státech to tak funguje.
Až se rozjede zaparkované auto a nezjistí se kdo ho zaparkoval, tak existuje mnoho způsobů jak to řešit.
Např. pořád bude existovat nějaké povinné pojištění vozidla jako takového - ale bude pokrývat pouze tyto málo časté případy, takže bude stát pár desetikorun. Pojišťovny ho mohou nabízet jako součást povinného pojištění řidiče - prostě jeden řidič bude mít o pár desetikorun vyšší pojistku a z ní to půjde.
Případně ta situace nebude pokryta žádným poviným pojištěním. Může to znít strašně, ale kolem nás je mnoho rizik, která nás mohou přizabít a nejsou kryta žádným povinným pojištěním. Může na vás spadnout pouliční lampa, nebo střecha, nebo větev. Může vás srazit někdo na kole. Může vás (při)zabít špatná elektroinstalace. A tak bych mohl pokračovat ještě hodinu. Ve všech těchto případech prostě musíte vymáhat škodu po viníkovi/majiteli. A když je viník švorc, tak nedostanete nic (nepočítám nějaké měsíční srážky z jeho minimálního příjmu).
To že auta jsou kryta povinnou pojistkou je v kontextu všech rizik výjimka. Prostě by se (v kontextu všech rizik) velmi mírně posunula hranice toho, co je a co není pokryto povinnou pojistkou.
ad) mimochodem
Proč by se mělo povinné ručení rodiny zdvojnásobit, kdyby se platilo per řidič? Tak jistě, pojišťovny by se pokusily využít každé změny ke zdražení, ale jistě by to nebyl dvojnásobek. Pokud by si pojišťovny zachovaly stejnou míru zisku, tak by vybraly na pojistném plusmínusautobus stejně - jenom ve víc smlouvách (řidičů je více než aut). Pojišťovny by své pojistné politiky mohly dělat různě, ale rodina se dvěma řidiči a jedním autem by nejspíš platila plusmínusautobus stejně, nebo o něco méně. Průměrný počet řidičů v rodině bude někde mezi 2 - 3 osobami.
Pořád jak u blbejch na dvorku... Jak by se kontrolovalo, který řidič je pojištěný a který ne? Musel by být pojištěný každý, kdo má řidičák? Musel? Proč bych se pojišťoval, když vyjedu 2x do měsíce, stejně mne nechytnou, že?
Pokud tady někdo argumentujete tím, že někde jinde to tak funguje, uvědomte si laskavě, že žijete v České Banánové Republice, kde všechno funguje jinak, než v civilizovaném státě. Nebo znáte civilizovanou zemi, kde by prezident (kvůli kterému se poprvé za více než 50 let stydím, že jsem Čech), předvedl amnestii, jako náš zlodějpéro?
Takže ano, jinde pojištění funguje jinak. Ale taky jsou tam lidé daleko více pojištěni a platí za to pojištění daleko více, než tady.
A jak to funguje u aut? Když má auto značky musí mít pojistku. Když nemá pojistku musí značky do depozitu.
Úplně stejně by to mohlo fungovat s řidičáky. Kdo má řidičák, musel by platit pojištění. Kdo by neměl pojištění, musel by dát řidičák do depozitu.
Anebo by to holt fungovalo tak, že se bude riskovat, že někdo vyjede bez pojistky a zjistí se to jenom namátkově při silniční policejní kontrole anebo pak při nehodě. To může opět někomu znít strašlivě, ale ... ještě před pár lety to přesně takhle fungovalo i s pojištěním na auto. Že neexistovala databáze všech aut se značkama, ale bez pojistek. A taky jsme žili.
Já nemám z poměrů v ČR radost, ale nevidím to jako argument pro jeden typ pojištění, nebo proti druhému typu pojištění. Hlavní banánový rys ČR je ten, že tady zákony nefungují, protože jsou to zmetky. A pokud nemá zásadní vady zákon, tak má zásadní vady jeho implementace ve státní správě. To je zcela neutrální k tomu, jestli se pojišťuje auto, nebo řidič.
Uznávám argument, že současný systém je nějak usazený a tudíž nějak funguje, zatímco nový systém by stát tak zkonil, že by nefungoval. Ale to může přestat platit třeba hned zítra, až někdo navrhne nějakou úpravou současného stavu, případně někdo překlopí implementaci do nového IT systému.
Já reaguji hlavně na to, že někdo napsal, že je to blbý systém. A jako příklady problémů uvádí snadno řešitelné věci.
Takže opakuji: Pojištění řidiče není blbý systém, je prostě jiný.
A pro vás dodávám: Jiná otázka je, jestli by tento jiný (ne blbý) systém byl vhodný pro současnou ČR. Můj názor je, že pokud pomineme detaily, tak je stejně (ne)vhodný, jako systém současný.
Jednotlivé systémy pojištění auta a řidiče jsou v různých zemích různě a často se i prolínají. Rozhodně se nedá říci, že pojištění řidiče je tam, kde jsou lidé celkově pojištěnější a platí za něj více.
Však není jenom Evropa.
V USA je to v podstatě kombinace obou systémů podle jednotlivých států.
V Austrálii to tak funguje určitě - minimálně v některých státech. Je ale možné, že v některých státech Austrálie je pojištění auta.
Na Novém Zélandě (pokud se nepletu) musí mít osoba (i neřidič) nějakou obecnou pojistku na škody (způsobené řízením i jinak).
V Kanadě si myslím, že mají též pojištění řidiče, ale nechce se mi hledat, tak mě kdyžtak opravte.
A na Filipínách, pokud se nepletu nemají žádné povinné pojištění, ale chystají zavést pojištění řidiče.
Toto jsou moje útržkovité znalosti - jistě to nebude kompletní výčet :-)
Jsem zaměstnanec jednoho ze servisů a mám na starosti právě řešení pojistných událostí.K Vašemu názoru "předražené služby servisů" uvedu toto: naši hodinou sazbu jsme nezvedli od roku 2009. Přesto některé pojišťovny ( v tomto jsou mistry ČESKÁ POJ.,a ČESKÁ PODNIKATELSKÁ POJ.) naši fakturu vezmou, vyhodí, udělají tzv. "přepočet nebo optimalizaci " a zaplatí cca 80% fakturované částky. Následuje pohrůžka viníkovi nehody soudem (ještě pořád si myslíte, že Vaše nejlevnější pojišťovna je ta nejlepší a že v případě Vámi způsobené nehody jste z toho venku ?), a pokud toto nepomůže, tak soudní žaloba na viníka nehody a jeho pojišťovnu. Teprve potom se ty rozumnější pojišťovny chytí za nos a navrhnou mimosoudní vyrovnání.Ty které se za nos nechytí, tak platí i soudní náklady po prohraném soudu (asi by měly soudy řešit jiné věci,že ?). A největší chudáci jsou tzv. smluvní servisy jednotlivých pojišťoven, protože na ně se snaží pojišťovny přenést požadováním různých slev svou zákonem danou povinnost hradit skutečně způsobenou škodu.