Asi tak. Možná dokonce ještě méně než nic. Pojišťovna bude chtít smlouvu ukončit ke dni výročí založení a jestli jste ten den propásl, budete muset platit ještě další rok. Pozor, bude tam nějaká výpovědní lhůta (cca 2 měsíce). Vše najdete v podmínkách pojištění (to je ta několikastránková příloha psaná drobným písmem, kterou Vás pojišťovák nenechal přečíst před podpisem pojistné smlouvy). Doporučuji Vám, abyste si to našel sám a nespoléhal na to, co Vám řeknou na infolince nebo co řekne pojišťovák. Občas se totiž zmýlí nebo na něco zapomenou ... a vždy ve svůj prospěch, nikdy naopak.
Kterou Vás pojišťovák nenechal přečíst???? Pokud někdo podepíše něco, co si nepřečetl, tak sorry, ale je nesvéprávný a neměl by podepisovat ani blahopřání k narozeninám :-/.
Přesně tak, to je přece základ manipulace ze strany pojišťováka. Je spousta možností, jak přesvědčit klienta, aby si "ty podmínky" přečetl doma, potom, večer, v klidu, až bude čas, až je pošlou z centrály po obdržení Návrhu smlouvy...
Vzhledem k tomu, že v pojišťovnictví pracuju (nejsem poj. poradce, jen pro pořádek:-), vím, že všeobecná informovanost a povědomí klientů ohledně pojištění obecně je dost mizivá...ve finále je to zhruba na úrovni spousty zdejších názorů. Chybí základní pohled - u pojišťovny si kupuju produkt na zajištění pojistné OCHRANY - z laického pohledu, pokud si např. na nějakou akci najmu bezpečnostní agenturu na zajištění pořádku a na akci vše proběhne ok, taky jim neřeknu, že jim teda nic nezaplatím, protože se vlastně nic nestalo :-) S pojištěním je to podobně - koupím si pojistnou ochranu, tudíž platím za riziko KDYBY, v případě pojištění pro případ dožití samozřejmě dostanu po uplynutí poj. doby určitou částku, která se ale NIKDY nemůže rovnat tomu co jsem na pojistném zaplatil....dále pojištění je dlouhodobý finanční produkt, nemůže čekat, že po roce pokud smlouvu zruším dostanu vše zpět když mám smlouvu např. na 20 a více let...navíc hranice pro výplatu tzv. odbytného se pohybuje zhruba na úrovni min. dvou let od počátku pojištění, ale výplata je hodně nízká. Lidi zkuste konečně o svých financích a finančních produktech přemýšlet, některé vaše bláboly jsou opravdu k pousmání :-)))
Všeobecná informovanost a povědomí klientů je přímo úměrné tomu, co vidí v TV reklamě a co se dozví od pojišťováka. Ale to je přeci účel, ne? Kdyby totiž byla informovanost klientů na vysoké úrovni, mohla by spousta pojišťoven rovnou zavřít :-)) Máte naprostou pravdu, že "hranice pro výplatu tzv. odbytného se pohybuje zhruba na úrovni min. dvou let od počátku pojištění, ale výplata je hodně nízká". Jenže právě tohle nikdy žádný pojišťovák klientovi před podpisem smlouvy neřekne, jen básní o pohádkových ziscích, aby klient zapomněl na to, že se chtěl jen pojistit proti riziku KDYBY, ale začal platit částky na tzv. spořící část pojištění...
Pokud se někdo řídí pouze tím co vidí v televizi a pouze na základě informací prodejce daného produktu (zboží, služby...čehokoliv), tak je to dost omezený všeobecný rozhled :-) Pokud si kupujete auto, taky se rozhodnete jen na základě reklamních spotů a rad dealera, který je samozřejmě vysoce zamotivovaný aby vám v první řadě prodal? Netvrdím, že postupy pojišťovacích poradců jsou vždy košer, ale pokud sám nemám snahu si informace zjistit a jen slepě podepisuju a koupím si cokoliv, tak můžu nadávat jen sám sobě...a když už něco podepíšu a pak tvrdím, že jsem nevěděl tohle a neřekli mi tamto, to opravdu zavání imbecilitou :-) Každý si za svůj život zodpovídá sám.
Ale to byste musel být odborníkem na vše.
Auto si sice možná nekoupíte dle reklamy, ale v servisu jsou vám schopni nabulíkovat potřebnost opravy či výměnu dílů, která není nutná. Třeba to je jen otázka 5 - 10 tisíc, pro někoho to není žádný peníz ... Ale jako člověk s omezeným všeobecným přehledem těžko poznáte, zda oprava je opravbdu nutná nebo z vás jen chtějí vysát nějaké peníze navíc.
Koupíte si jakokoukoliv potravinu - rozumíte chemii a medicíně, abyste rozpoznal, že po konzumaci této potraviny dostanete rakovinu za 5 let a u jiné potraviny až za 10 let?
Vybíráte si mobil podle záření do palice? Nebo se necháte uchlácholit tím, že záření vyhovuje benevolentním normám lobistů-výrobců?
Každý (nebo téměř každý) nadává na vysoké poplatky bank, ale stejně každý (nebo téměř každý) stejně zůstává a jen zase dál nadává.
Když si někdo kupuje pračku, chladničku, mrazák, taky příliš nezkoumá spotřebu nebo hlučnost, a bere, to co má prodejce vystavené na prodejně nebo na co je akce, a ekonomiku provozu nezkoumá.
Máme se ještě co učit, abychom nebyli oblbováni ziskuchtiivými společnostmi a podnikavci. K tomu by nám měly dopomoci kvalitní zákony na ochranu spotřebitele, což se však od vládnoucí strany hájící sobecké zájmy podnikatelských subjektů nedá očekávat. Zatím se děje pravý opak - přísné normy jsou změkčovány či rušeny.
Zákony toho moc nezmůžou, podnikavci vždy najdou skuliny. Spíše je nutné získat jakousi obecnou kulturu chování či nějaký fígl či co, aby člověk aspoň zhruba rozeznal, na který problém má a tudíž stojí za to ho osobně prostudovat a rozhodnout se podle svých znalostí a na který problém nemá třeba už čas ho studovat a rozhodne se dát na radu druhých. Netýká se to jen toho pojištění a finančnictví, týká se to obecně všeho, co kupujeme. Podle mého názoru jsou nejhorší bouchači vysoko nad prodejci pojištění, co se týká skutečné hodnoty výrobku vzhledem k jeho ceně prodejci biopotravin a různých potravinových biodoplňků. Akorát se tam obvykle nejdená o tak vysoké jednorázové částky.
Zákony a důsledné kontroly! Časté a nekompromisní!
Pokud bude občan okrádán na čemkoliv, znemožnit subjektům další podnikání. Do firem nasazovat tajné "zaměstnance", kteří by byli schopni vynést na veřejnost praktiky okrádání občanů. Trh nic nevyřeší, jedině represe ano.
V případě, že nejste spokojen se svým pojišťovacím poradcem, není nic jednoduššího, než jej změnit. Každý rozumný člověk si je vědom toho, že mezi lidmi se pohybuje plno polopravd a nepřesných domněnek, které chlí sdělovací prostředky. Tzv. všeobecné pojistné podmínky jsou Vám k dispozici vždy před podpisem smlouvy. Mimochodem tabulku s orientační výplatou odbytného klientovi ukazuji a výslovně ho upozorňuji na to, že se v případě životního pojištění jedná hlavně o pojištění a o dlouhodobý produkt!
První dva roky jdou ty peníze hlavně na poplatek pojišťovně a na provizi zprostředkovatele, zbytek je pokuta za předčasné ukončení, takže nedostanete vůbec nic. Pokud ukončíte předčasně do 5 - 10 let, pořád ta pokuta výrazně negativně ovlivňuje výnosy. Později už to je trochu lepší, ale ta pokuta tam je pořád. Navíc, pokud jste odepisoval pojistné ze základu daně, musíte dodatečně dodanit.
Ano je tam výpovědní lhůta 6 týdnů,ale je lepší, aby výpověd byla zaslána dřívě a k datu výročí tímto datem může být i datum měsíčního pojistného. A ještě posílejte to na adresu do Brna půjde to rychleji. Samozřejmě pokud pojistka nepadne musíte platit pojistné. A s ověřeným podpisem 30K4 i na městských úřadech