Chtěl bych zde varovat před Avivou (dříve Commercial Union). Založil jsem si investiční životní pojištění AVIVA s připojištěním pro smrt úrazem, trvalou plnou invaliditu a závažná onemocnění.
Poctivě jsem platil každý měsíc a po několika letech placení jsem se nešťastnou náhodou dostal do plného invalidního důchodu. Jaké bylo moje překvapení, když namísto plnění mi AVIVA nekompromisně zrušila celý produkt - odmítla vyplatit pojistné a vrátila mi částku po odečtení odměn pojišťovacím agentům a za vedení účtu. Celkově jsem tratil kolem 20 000 Kč, a spořící efekt, kdy jsem chtěl spořit je samozřejmě také ztracen.
Rád bych zde varoval, vyberte si solidní firmu, jde o dlouhodobý plán. Určitě ne AVIVA v Česku.
Další neinformovaný člověk s jednoduchým myšlením,fakt čest.
Jak Vy,tak člověk,který toto napsal,jste inteligentně hodně nízko.
Jediná pojišťovna,která se OPRAVDU zdráhá vyplácet prachy je Česká pojišťovna(nejen vlastní zkušenost)!Ale jelikož má reklamu a název ČESKÁ,tak lidé se oblbnout opravdu nechají a nehledí na úroveň (viz.Česká pošta,České dráhy..)
A proč Vám pojistku vypověděli? Nebylo to proto, že našli nějakou skutečnost (onemocnění), které nebylo uvedeno ve zdravotním dotazníku? To je běžná věc, že klient neuvede všechny informace, aby platil nižší pojistné a potom se diví, že pojišťovna smlouvu vypoví.
Byl jsem předtím zdravý jako řípa, neměl jsem absolutně žádný zdravotní problém a to ani při důkladné zdravotní prohlídce.
Ale pokud pojišťovna chce, hledá si důvody, proč neplnit. A věřte mi, že pokud se dostanete nešťastnou náhodou do plného invalidního důchodu, můžete být také v takovém fyzickém stavu, že nejste ani v tu chvíli ani schopen se s pojišťovnou hádat a soudit. Jste rád, že žijete.
Jak říkám, varuji před ústavem AVIVA v Česku. Nikomu nepřeji, aby se dostal do takové situace jako já a nikomu nepřeji, aby si s ním vytřela zadek AVIVA tak jak to udělala se mnou.
Měl jsem životku u Avivy 9 let a nyní, po dosažení 60 let mě bez problémů vyplatila spořící část v očekávané výši. Pojistku jsem použil jako jistinu hypotéky a pojištění jsem různě modifikoval podle svých potřeb. Vše probíhalo seriozně a promptně. Se službami Avivy jsem byl spokojen.
Měl jsem u AVIVA investiční ŽP na nulovou pojistnou částku. Dle slibů finančního poradce jsem měl po pěti letech smlouvu vypovědět a těšit se na nemalý zisk. Výsledek? Ztráta ve výši 12.000 Kč, neboť pojišťovna odečetla poplatky, o kterých jsem do té doby neměl ani tušení, že existují. AVIVA neAVIVA, když u mých dveřích dnes zazvoní pan bouchač pojistka, a to od jakékoliv pojišťovny, má 10 vteřin na to, aby vypadl, pak jdu pro hůl.
Co to znamená dle slibu finančního poradce "měl jsem po pěti letech smlouvu vypovědět" . Znamená to, že smlouva byla uzavřena na déle a Vy jste ji předčasně zrušil? Jestli ano, pak bečíte na úplně cizím hrobě. První rok a půl, dva roky platíte na vstupní poplatek pojišťovně a na provizi poradce. Teprve od 3 roku jde plná původně uvažovaná částka na to investování. jenže aby se investované prostředky nějak výrazně zhodnotily, musí v tom programu ležet nejméně dalších 5 let. Z toho vyplývá, že zhodnocení bylo mizivé a navíc když jste na radu poradce investičko zrušil předčasně, přirozeně vstupní poplatek se nevrací a pojišťovna si navíc naúčtovala pokutu za předčasné ukončení pojištění. Jediné plus je tady pro finančního poradce, jste bez pojistky a tudíž jste relativně snadná kořist poradce k případnému uzavření nového životního pojištění od konkurence opět s nezanedbatelnou provizí pro poradce.
Ano, je to přesně tak, jak jste to popsal. Po té zkušenosti to vím taky :-)) Problém je v tom, že finanční poradce to při podpisu smlouvy popisoval úplně jinak a krásně mi líčil, jak bude pro mne výhodné smlouvu předčasně vypovědět. A právě na tomhle hrobě brečím.
Co na to říct? Omluva pro toho finančního poradce je jedině taková, že by to byl úplný začátečník, který ještě ani neabsolvoval příslušná školení. Pokud to zavedený finanční poradce, prospějete všem, když Vaši známí budou toto o tom poradci vědět. To "školné" v téhle škole života je dost velké a nemusí ho platit všichni. Možná ale naopak byste na tom mohl získat i Vy, pokud umíte vyjednávat a měl byste i nadále zájem o nějaké produkty Avivy - pojištění. Zjistětě si jméno manažera toho poradce - vedoucího jeho skupiny, seznamte ho s tímto případem a možná se Vám povede získat pojistnou smlouvu výhodněji než jsou běžné pojistky. Manažer má pravomoc v leččems povolit, když se jedná o zvláštní případ. Aviva je v ČR malá pojišťovna, ale chce se tady rozšířit a světově je velká, proto se budou snažit veškerou negativní reklamu utlumit.
Tak ztěžovatel si naběhl tím, že nepochopil princip podvodných pojistek a Vy mu radíte totéž, ale s větší nóblesou od vyššího bouchače? To má být jako silvestrovský fór?
Pojištění není nic jiného než finanční produkt, který klient kupuje stejně jako třeba kupuje účet v bance, platební kartu či stavební spoření. Kdo je hloupý, nechá se oblbnout a koupí to, co mu nevyhovuje a nechá se v prospěch zprostředkovatele či banky atd trochu málo nebo trochu více poobrat, může to udělat stejně tak dobře s tím účtem v bance jako s tím pojištěním. Rozdíl je v tom, že kdo si půjde stěžovat na banku, nejspíš ho asertivně vyhodí, protože banky jsou velké a záporný ohlas jednoho klienta je nijak zvlášť nepoškodí. U pojišťoven to je jiné, zvláště u těch malých, co potřebují zvýšit podíl na trhu. Klient byl evidentně poškozen zprostředkovatelem, za kterého má odpovědnost pojišťovna, proto se nachází vůči této pojišťovně určitým způsobem ve výhodné situaci, kterou pokud umí využít, tak může.
Proti klasickému životnímu pojištění nic nemám. Kdo chce, tak ať si jej pořídí. Podvodné jsou ovšem kombinace pojištění a spoření, či investování. Tyto hybridy vytváří u lidí dojem, že na tom nemohou prodělat, naopak, že na tom vydělají. Kolik "vydělají" je jen otázkou neznalost bouchače a svědomí těch, kteří jej vyslali do terénu.
Klient totož prodělá vždy. Je jen otázkou kolik.
A co se týče účtu, tak nemáte pravdu. Kdo není hloupý, tak má účet bez poplatků a ještě na tom vydělá. Nevím, proč bych měl krmit obézní finanční žraloky?
Ty kombinace podvodné nejsou, jsou to prostě jen určité kombinace. Za podvodné by se dalo označit vystupování některých zprostředkovatelů. A za neférové chování pojišťoven - více způsoby zvýhodňování těch kombinovaných pojistek. Kdo skutečně podrobně porovná tyto pojištění do hloubky, zjistí, že kombinované pojištění má obvykle více možností připojištění než klasická rizikovka, takže kdo si chce pojistit co nejvíce možností, nezbude mu nic jiného, než k tomu pojištění přikoupit i to, co nechce - spoření či investování a navíc uzavřít smlouvu na hodně let dopředu, zatímco u klasické rizikovky je obvykle smlouva na rok s automatickým obnovováním. Kdo začne pojištění prodávat, zjistí, že na provizi z jednoho kombinovaného pojištění musí získat provizi z 2 a víc podobných klasických rizikovek.
Výsledek je ten, že kombinované pojištění je v současné době bezkonkurenčně většina z prodaného pojištění a čistě rizikové pojištění menšina. Podíl má na tom i stát umožněním odpisů ze základu daně pouze z kombinovaného pojištění. Já myslím, že optimální by měl být spíše obrácený poměr. Klienti, co v současné době mají dostatek prostředků a odvahy investovat do fondů, pro ty je spoření či investování v životním pojištění vysloveně zbytečné a navíc. Optimální klienti jsou zbytek - ti, co z různých důvodů - složitost, nedostatek prostředků atd preferují jeden složitý kombinovaný produkt místo více jednoduchých.
Dovolil bych si zdůraznit něco z vašeho příspěvku... "V současné době"... V tohle zasr*aným státě se nemůžete spolehnout na nikoho a na nic, jedna vláda něco navrhne a parlament to odsouhlasí, za pár měsíců je tu někdo jiný a všechno jde do kelu - viz porodné, rodičovský příspěvek...
Pracuju v pojišťovně a když vidím, jak si lidi uzavírají životka na 30 let, tak je mně jich upřímně líto... Co tady bylo před 30 lety? Co si člověk koupil za 1000,- Kčs před 30 lety, co si koupí za 1000,- Kč teď a co si koupí za 1000,- Euro (?) za dalších 30 let?
Pane Rodič,
hůl, o které se tady zmiňujete, je třeba ve Vašem případě použít tak trochu sám na sebe. Neexistuje v evropě produkt, kterým byste zbohatl za neuvěřitelných pět let. Za pět let se Vám vytvoří akorát křivka nákupu podílových jednotek a právě těch Vámi zmíněných poplatků a pak teprve začínáte spořit. A to i když jste "s nulou" na smrt. Nedá se tedy hovořit o produktu jako takovém, o kterém panují u poměrně velké části lidí představy, dnes si založím spoření a pozítří si půjdu s kreditkou vybírat.
Nezastávám se žádného poradce, pokud se v tomto případě dá mluvit o "poradci". Existují i jiné cesty jak se dobrat informací o vlastnostech prodůktů spoření. To většinou tkví ve včeobecných pojistných podmínkách, které málokdo čte a malér je na světě.
Pravděpodobně jste nějak dal pojišťovně důvod, aby Vás považovala za pojistného podvodníka. To má přímo oporu v našem zákoně o pojišťovnictví neuzavírat nebo vypovědět v takovém případě smlouvu. Pravděpodobně neúmyslně, když o tom takhle píšete. Stačí něco neuvést na více místech v pojistné smlouvě, často ve zdravotním dotazníku. uzavřené smlouvy se kontrolují spíše jen formálně, takže tam to klidně projde, jak ale jde o vyplacení nějaké částky, tak kontrola pojišťovny jde automaticky do hloubky. Problém bývá často v tom, že se chodí k lékaři s nějakou chronickou banalitou, kterou do dotazníku neuvede, ale když za nějaký rok nastanou nějaké skutečně vážné zdravotní problémy, může být revizním lékařem pojišťovny ta banalita považována za začátek těch problémů a je z toho ten pojistný podvod.
Obecně, aby se předešlo takovým věcem, doporučuje se místo vlastního vyplňování zdravotního dotazníku nechat si pojišťovnu zjistit zdravotní stav u svého lékaře. Ale je to zdržení smlouvy a další náklady pojišťovny, takže i když to pojišťovna umožňuje, moc se to normálně nenabízí.
Ale nabízí, záleží na pojistné částce. Pokud jste pojištěn na málo, stačí vyplnit zdravotní dotazník, pokud na víc, musíte mít papír od svého lékaře, a pokud na ještě víc, požene Vás pojišťovna ke svému smluvnímu lékaři.
Já myslím rovnou alternativu buď si vyplním dotazník sám - zprostředkovatel to chce mít z krku a chce mít hotovou smlouvu v tašce nebo dotazník vyplní můj lékař - přece jen totrvá nějaký dern navíc, než je všechno hotovo.