To me taky dost dostalo, jestli chapu spravne, pak v tom pripade musite kolo v hodnote 15 000 pojistit na 150 000, coz samo znamena cca 10x vyssi poplatky.
A jeste pak pojistovna pri likvidaci muze rict, ze ten majetek (kolo) byl prepojisteny a stejne to plneni pak zkratit.
Resenim je kola rekneme do 15 - 20 000 vubec nepojistotvat a kady mesic si odkladat bokem castku jakoby za pojisteni .... za par let se tak naspori suma na nove kolo - at ho nekdo ukradne nebo ne.
Horsi se to u nejakych super dtahych kol za 80, 100 i vice tisic.
Nebo nejit k pojistovnam,o delaji to 10% kraceni u nebytovych prostor.
Řešením je pojištění kola neřešit. Když jsem socka, opravím si nějakou starou Ukrajinu nebo Favorita, co někdo chce vyhodit. Když jsem chudý, koupím kolo z hypermarketu za 2 tisíce. Když jsme normální člověk, koupím něco za 10 tisíc. Když jsem pracháč, co děsně chce mít super kolo, koupím něco za 100 tisíc.
A když mi ho ukradnou, pořídím si stejným způsobem nové. Pojištění netřeba.
Když chci kolo pro vyšší sociální skupinu než tu, ke které patřím, kolo nekoupím, ale vyhledám odbornou pomoc.
Souhlasím, že pojišťování kol za 10 - 20 tisíc nemá velký význam. Opravdu stačí nějaké to základní krytí v rámci pojištění domácnosti - které je často součástí balíčků pojištění odcizení u většiny pojišťoven.
Ale pro Jízdní kola za 50tis a více - už toto pojištění může být hodně zajímavé. Nicméně uznávám pojištění v rámci pojištění domácnosti je často nevyhovující.
Nicméně existují i pojištění Jízdních kol, která kryjí rizika odcizení na volném prostranství a jiných místech uložení.
Tato kola jsou často pojištěny na obvyklou cenu.
Musí často splňovat řadu zabezpečení, např.: aktivní sledovací zařízení apod.
Pojištění je se spoluúčasti, od které se odvíjí cena pojištění.
Sjednává se i s rozdílnou územní platností např.: ČR / Evropa