[...„Monitorování platební morálky nepotřebujeme. S našimi odběrateli několik let bez problému spolupracujeme, osobně je známe, důvěřujeme jim.“ Tato argumentace je přitom stejně nelogická jako odmítnout nabídku hasících přístrojů slovy: „Nepotřebujeme, u nás už několik let nehořelo.“...]
Tuhle souvztažnost jsem nepochopil. To, že někde začne hořet i přesto, že tam doposu nehořelo, je pravděpodobnostně úplně v jiné dimenzi, než že odběratel, jehož platební morálka je prověřena několika lety spolupráce (to je totiž taky monitoring) najednou přestane platit. Čímž netvrdím, že se to nemůže stát, ale tohle žádný monitoring neošetří.
To je zase nějaké subliminální poselství typu "teď všichni hrr do kontraktů s monitoringovými firmami"?
Neošetří sice ze 100%, ale i tak monitoring dává lepší výsledky než se spoléhat na to, že když odběratel zaplatil 100x zaplatí i po 101. Třeba Váš odběratel začne upadat do insolvence postupně a nejprve neuhradí své závazky méně důležitému dodavateli díky kterému se o tomto nebezpečí dozvíte i Vy. Pokud to ale Váš odběratel plánovitě zabalí ze dne na den, máte pravdu, zde je monitorig k ničemu.