Vlákno názorů k článku Pohledávky a podnikatelé: 4 nejčastější chyby od anonym - Je zajímavý, že u článku nemáte uvedeno reklama,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2006 0:37

    anonymní
    Je zajímavý, že u článku nemáte uvedeno reklama, i když to nic jinýho není. Tak jsem si zkusil do té databáze zadat IČ jedno šmejda, na kterýho je vyhlášeno několik exekucí a který dluží, kam se podívá. A co byste řekli: solventní firma. Opravdu super služba.
  • 1. 9. 2006 14:39

    Coco (neregistrovaný)
    jo je to databáze na prd...udělal jsem to samé a můj šmejd je solventní ...
  • 5. 9. 2006 14:29

    DD (neregistrovaný)
    Bohužel nemáš pravdu, ne všichni "šmejdi" se hned dostanou do všech databází a registrů. Zkus si "ty své" prověřit i na JUSTICI a v ARESu nebo na obchodních soudech. A uvidíš, jestli jsou uvedeni např. tam. Rozhodně jde o dobrý počin, ikdyž monitoring platební morálky může varovat pouze před některými "výtečníky". Informace do BPX by mělo směřovat co nejvíce firem.
  • 19. 12. 2007 19:56

    bez přezdívky
    Databáze neplatičů je dlouhodobé téma. Na internetu jich naleznete několik, ale mají problém se zdroji dat. Do kvalitních databází, např. do databáze SOLUS těžko získáte přístup, pokud nejste mobilní operátor, nebo velká organizace.

    Zvláštní je, že v Západní Evropě funguje model databáze, založený na sdílení informací přímo mezi podniky/podnikateli. Těží z přímého napojení na informační systémy účastníků, odkud v pevně stanovených intervalech (nejčastěji jednou denně) stahuje informace o pohledávkách po splatnosti. Na druhou stranu pokud vy jste účastníkem databáze, můžete si ve svém informačním systému informace zobrazit a zjistit tak, zda některý z vašich stávajících, nebo třeba některý z nových odběratelů není problémový. Data jsou sdílena anonymně, tudíž nikdo, kromě správce databáze, nemůže zjistit komu dlužník dluží. Samozřejmě musí platit pravidlo reciprocity. Jinak souhlasím s autorem, že nejlepší způsob, jak řešit pohledávky je předcházet jim.

    Pokud by někoho z vás tento model databáze zaujal, ozvěte se na adresu rbinkaso@rbinkaso.cz
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).