Všechny ty jejich kartičky a speciální platební metody je potřeba zakázat zákonem dokud je čas, začíná to zacházet tak daleko, že člověk je fakt frustrovanej a začíná bejt i agresivní. Já fakt už mam kolikrát problém se udržet když se mě někde zeptaj jestli mam aplikaci nebo jejich kartičku, jedinej důvod proč se udržim je že vim že ta pokladní nebo jinej zaměstnanec za to nemůže, ale bejt tam někdo z vedení, tak ho klidně seřvu.
Hmm... A proč přesně byste chtěl zákonem zakazovat něco, co vesele a rádo používají miliony lidí? Vy asi máte takový ten stalinistický komplex, tedy komplex z toho, že když já něco neumím, nechci dělat či mě to dokonce "irituje", tak to prostě zakážu. Mimochodem, kdybyste na někoho z vedení LIDLu řval proto, že se vás pokladní ptá na kartičku a já bych u toho vašeho "seřvávání" byl, tak vam "klidně" dám přes držku :)
Hmm, já jsem někde mezi váma. Na zákon to není, ale rozhodně to používám "nevesele a nerad". Námitku že tam nemusím chodit a používat to neberu - někde nakupovat musím a sorry jako - pokud přes appku získávám o 30+% nižší ceny tak to prostě využiju. Jo a také nejsem nadšen, když se mě každý den ta samá prodavačka (libovolného obchodu) zeptá na kartičku........
Na nějakou regulaci to ale rozhodně je, jsme v tom světoví, sami prodejci se chytili do pasti slevového šílenství a neumí se z toho vymotat sami.
Ale zpět k tématu: jako nevyhodu "obchod" Pay vidím to, že to neteče přes banku a nepožívám tím výhod zvýšené ochrany (i když mi úplně není jasné v čem by spočívala při nákupu ve fyzickém obchodě). A na druhou stranu: Lidl příliš neznám, ale u Kaufland Pay o něm budu uvažovat - takto musím na samoobslužné pokladně se čtečkou nejdříve načíst kód na pokladně, pak oskenovat obrazovku čtečky, potom nesmím zapomenout na mobilu znova načíst kód karty aby se odečetly slevy (ty ale v tu chvíli ještě nejsou vidět), pak teprve jdu zbytečnými kliky k platbě, tam teprve vidím výslednou cenovku na které odhadnu že se slevy uplatnily a platím mobilem. Pokud si tu K kartu znovu neopípnu mám smůlu to u Kpay odpadá....
15. 9. 2024, 09:08 editováno autorem komentáře
Tak ona platba kartou, ať už v jakékoliv formě, vždy "teče" přes banku a kartového poskytovatele, takže ta ochrana je naprosto stejná. Nejsem si jist, ale řekl bych, vtip u Lidl Pay a Kaufland Pay tkví v tom, že tato platba je prostřenidctvím QR kódu, tudíž k takové platbě lze použít i "chytrý mobil", který nedisponuje NFC čipem, takže se může okruh osob, které mohou platit mobile, rozšířit. Jinak s vámi souhlasím v tom, že systém slevových kuponú a jejich aktivace v Kauflandu je naprosto na palici a odpovědní v Kauflandu by zasloužili přes ústa. V Lidlu, ač vlastníkem obou řetězců je jedna firma, to funguje naprosto bez problémů tak, že si předem, třeba v průběhu nákupu, aktivuji kupon, který chci použít, což hned vidím v apce, a na pokladně už se automaticky sleva načte. V Kauflandu jsem využívání kupónů už vzdal, neboť, jak píši výše, je to na pár pohlavků pro tvůrce apky.
A ještě něco: Ač jsem už senior, nemám naprosto žádný problém s tím, že mi pokladní připomínají použití karty, apky atd. Beru to jako samozřejmost a něco, co spíš asi otravuje je, než mě. A nějaká zákonná regulace slev? Nevidím jediný důvod proč by se tím měla legislativa zabývat. Kdo je využívat chce, může, kdo nechce nebo má problémy s tím, jak se k oněm slevám dostat, tak nemusí. I v tom vidím demokracii. Když třeba nakupuji na internetu a vyberu si nějaké zboží, také hledám, jak ho získat nejlevněji, tedy jednak hledám eshop s nejnižší cenou, jednak si ověřuji, zda to zboží nemohu koupit přes nějaký slevový portál či portál, který za nákup onoho zboží či u onoho prodejce poskytuje cashback.
Dle mého názoru je každoho jeho věc, jak se s novými technologiemi a možnostmi jejich využití porovná, a to včetně skupiny obyvatelstva, do které patřím i já, tedy skupiny seniorů.