Horsi nez dobirka a Ceska Posta uz je jen PPL. Posta ma u nas otevreno pouze v dobe, kdy jsem v praci. Takze vzdycky musim naklusat s listeckem a vyzvednout si to stejne osobne a odnest domu. PPL v nasi vesnici dorucuje jen mezi 10 a 11 hod. dopoledne a neexistuje zpusob jak je primet prijet jindy. Muzu si to sice nechat dorucit do prace ale pak to budu vlacet vlakem domu :-(.
Při poštovní dobírce vám aspoň dají lísteček do schránky a můžete si to vyzvednout možná v sobotu, má-li v tomto dnu pošta u vás otevřeno. Kdybyste platil předem a přišlo vám to normální zásilkou, mohou vám to hodit někde ke dveřím baráku (když se to nevejde do schránky). Já takto obdržel výhru od Visy - batoh. Byli jsme sice doma, nikdo nezvonil, až když jsme náhodou šli okolo schránky, všimli jsme si, že na zemi cosi leží. Možná že kdybych zásilku popřel, mohl jsem mít batohy dva. Ale jelikož na výhru není právní nárok, mohl bych také ostrouhat úplně.
Kurýrní služby jezdí v rámci nějakého rozvozného plánu a je jasné, že pokud byste chtěl a oni respektovali váš požadavek rozvozu např. mezi 16 - 18 hodinou, museli by zase k někomu jinému zavítat mezi 10 - 11. A zase v odpoledních a večerních hodinách by nebyl nikdo k převzetí a zaplacení zásilek ve firmách. A trasu asi nepojedou jednou dopoledne a pak ještě večer. I když nějaké přepravní společnosti (tuším že vč. České pošty) schou schopny (za tučný příplatek) ve velkých městech (vesnice jsou furt diskriminovány) zajistit doručování v podvečerních hodinách.
Mne se stále jeví nejschůdnější služby České pošty, i když ta vám nedoručí např. mrazák nebo TV. A na převzetí zboží od kurýrní služby si musíte vzít dovču nebo pokud máte blízko bydliště depo, tak si zboží nechat vydat tam, ale to jsou pro vás zase další starosti a náklady, takže nakonec zjistíte, že koupíte-li některé zboží v kamenném obchodě u místního prodejce, který vám zboží přiveze zdarma i na večer, mnohdy mnoho netratíte.
Neznám jediný e-shop, který by posílal zboží jako obyčejnou zásilku nebo balík. U takového bych ani nenakoupil. Pokud Pošta nechala balík u dveří (tomu bych i věřil), tak je to samozřejmě na stížnost.
Pokud neváznou na zásilce nějaké poplatky, mohou vám poslat cokoliv "obyčejně". A jestli vám jakoukoliv obyčejnou zásilku vhodí do schránky, mimo ni (když se např. do schránky nevejde) či ji zkrátka zahodí někam úplně, tak dle mého názoru přepravce nesese žádnou odpovědnost. Nevím, že by pošta měla povinnost občejné zásilky předávat nějakým průkazným způsobem. A i když na převzetí obyčejné zásilky uděláte vy nebo někdo jiný za vás nějaký klikyhák bez ověření totožnosti, tak můžete tvrdit, že vy konkrétně jste žádnou zásilku nepřevzal. Odesílatel zásilku odeslal, na obyčejnou však nemá žádné potvrzení (u pošty se dají zásilky zasílat jako "psaní" až do 2 kg - tam nárok na náhradu není vůbec žádný, balíkové průvodky jsou snad nějak evidovány, ale náhrada za ztracenou obyčejnou balíkovou zásilku se počítá dle kg a je směšná), vy budete tvrdit, že jste nic nepřevzal - a včíl mudruj (= nikdo nic nedostane). A věřte, že lidi i firmy z titulu drahoty přepravních služeb se mnohdy snaží ušetřit kde se dá ...
I balík (až do 15 kg) je možné poslat jako obyčejný - t.j. bez pojistky, bez průvodky.
Ale je možné ho pojistit a to až na jeden milion. V "mé" bývalé firmě, patřila Česká pošta k nejlepším odběratelům :-), prostě stačilo balík pojistit a když se ztratil, bez keců, dokladování faktur, atd.(na rozdíl od PPL), vyplatila náhradu.
Takle jsme za poničenou papírovou krabičku dostali 5000 Kč nebo za ztracenou zásilku 50 000 Kč.
Před zdražením stával 2 kg balík, pojištěný na 30 000 Kč jen 50 Kč.
Jo, jasně, špatně jsem se vyjádřil. Obyčejný balík je bez pojistky a průvodky, ale je možné ho (balík) pojistit až na milion (a pak se jmenuje samozřejmě cenný balík).
Vy zřejmě nečtete názory, na které regujete. Píšu, že neznám jediný e-shop, který by posílal zboží jako obyčejné zásilky, ne že to nejde. Ikdyž vlastně z nějakého knihkupectví mi zásilka přišla jako obyčejná, což jsem si ale vybral při způsobu dopravy.
No, na obyčejnou se nepotvrzuje, ale nechat ji na zemi nesmí, měli by hodit lístek o schránky, s tím, že jde o nadměrnou zásilku. Listovní tajemství platí pro všechny.Ale dokazujte, že něco, co nemá ani podací číslo, bylo vůbec odesláno a navíc pohozeno někde po zemi. A jelikož občas neoznámí ani doporućenou, tak.....
To by Pošta musela mít v sobotu otevřeno! Takhle tam v týdnu posílám bráchu s mým pasem a vejmluvou, že už mám zase zlomenou nohu atd.. Jinak jsem s dobírkou spokojen.
Trochu odbočím, ale
S. Nečas by stále někoho nutil, ať za prací dojíždí. Ale občan má i nějaké soukromí, nechce ani nemůže být 24 hodin k dispozici zaměstnavati. Jak to pak má řešit, když si soukromě něco objedná? Má si snad vzít dovolenou (má-li pošta nebo jiný přepravce v sobotu zavřeno), která slouží k jiným účleům než k přebírání zásilek?
Když chcete v létě ochladit minerálku objednáte si do ní kostky ledu nebo zmrzlinu? PPL je prostě jiná služba, která evidentně není pro Vás. Já naopak PPL a DPD využívám raději něž ČP, protože v 99% případů se ČP ani neobtěžuje s pokusem doručit domů a nechají rovnou lísteček. V době kdy PPL doručuje (dopoledne) bývám většinou doma, vždy zavolají a domluvíme se předem, prostě pro mě maximální komfort.