Obvykle se těchto diskuzí nezúčastňuji, ale čtu skoro jenom samou kritiku, to mně velice mrzí, já provozuji e-shop, každou chvíli kontroluji nové objednávky, každé ráno kontroluji zda-li přišly platby předem na účet za objednávky z předchozích dnů, expeduji zboží ihned po připsání platby, i při objednávce na dobírku expeduji ještě týž den, popřípadě následující pracovní den, a ke každé objednávce se snažím přidat i nějakou maličkost,drobnost pro radost.Když si objedná zboží někdo s mého města, dovezu zboží až domů, bez dalších poplatků. Snažím se o to když nějaký sortiment není na skladě aby byl označen " není skladem", jenže se mi stalo, že poslední kus který jsem měl na skladě,si objednala paní z Prahy, zadala platbu předem, peníze neposlala, neodpověděla na mé tři emaily, se žádostí o zrušení či potvrzení objednávky,tři týdny jsem měl zboží zablokováno a odloženo. Po třech týdnech jsem ho vrátil na e-shop, poté co jsem jí kontaktoval telefonicky, a bylo mi sděleno abych se nepo.r.l. Nevím co bych ještě dodal, snad jenom, neházejte všechny do jednoho pytle, a problémy s poštou to je jiný problém, to vyřeší jedině nějaká konkurence, která tady bohužel ještě není.
Nic si z těch rádobykritiků nedělejte. Většina z nich své odsudky vyvozuje z jediné negativní zkušenosti (často ani ne osobní), kterou se snaží generálně napasovat na všechno podobné. Např. - v roce 2000 se jednou spálil s neseriózním e-obchodníkem, ale do teď jsou pro něj všechny e-obchody jen podvodné a pochybné firmy. Co na to, že mají statisíce a miliony spokojených zákazníků, on věří jen svému vlastnímu prožitku a samozřejmě pomíjí naprosto skutečnost, že se jednalo o úplně jiný subjekt a navíc v úplně jiném čase.
Kdybyste se měl vy chovat stejně, tak po zkušenosti s onou paní byste musel rezignovat, ale jak vidím, asi se tak nestalo. Snad vás uklidní, že stejný postup ti samí uplatňují i při hodnocení čehokoliv jiného - aut, bank, obchodů, národností, států atd. atd.
To chce klid :-)
Nebojte se, oni si to lidi mezi sebou řeknou, že byli s daným obchodem spokojeni. Sice je pravda, že pozitivní zkušennost se nešíří tak rychle jako negativní, ale přecejen se šíří. Já jsem do "svého" e-shopu nalákal nějakých půl milionu korun.
Bohužel trochu "zpychl" a dost zdražil, takže už má u mě utrum :-(
Přeju hodně štěstí a hlavně VYTRVAT !
Jen dotaz, co máte za problém s poštou? Zkuste balíky pojišťovat na 30 000 Kč, ze zkušennosti vím, že docházely do druhého dne, na rozdíl od balíků do 5000 Kč, které jdou týden. Rozdíl v ceně minimální (před zdražením to bylo 6 Kč; a výrazně levnější než Obchodní balík, nebo PPLka) a v případě ztráty je to docela dobrej kšeft :-)
Jo a ať na Vás nezkoušej nějaký fígle ohledně požadavků na balení, pokud tam není zlato, šperky a "obdobné cenné předměty", můžete mo mít zalepený třeba izolepou.
S tím cenným balíkem nad 5 tisíc je to pravda. Už jsem to vyzkoušel. Navíc je takový balík evidovaný i ve sledování zásilek na rozdíl od těch pod 5 tisíc.
Tak to jsem nevěděl, vyzkouším, asi se ale na té poště na mně bude dívat jako na blázna. Dobírka např. 350,- pojištění na 30000,-. Chci vidět ten jejich obličej.
Úplně v pohodě. Dělal jsem ve velkoobchodě s hodinkami a takových balíků jsem posílal stovky (dělali jsme totiž i opravy, třeba výběna baterky vyšla zhruba na tolik, ale hodinky mohly mít hodnotu i vyšší než 30 000 Kč).
Problém s poštou, některé balíky došly až po 10 -ti dnech, no a jak zacházejí s takovým balíkem, zaplatím si pozor křehké a ještě na poště vidím jak s ním hodí z metrové výšky, nevím jak ten balík putuje k zákazníkovi, ale asi chvíli vzduchem a pak zem. :-).K zákazníkům došlo zboží i rozbité,myslím že dvakrát, což jsem vyřešil zasláním nového zboží zdarma.
Česká pošta se u nás chová velice, řekněme nesystémově. Oni mají služební auto, do kterého jak přijdou balíky, tak je naloží a objíždějí adresy. Jenomže jak na tu adresu přijedou, tak se nijak nekontaktují, nikoho neshánějí, snad ani nemačkají zvonky, jak náhodou není někdo u schránky, tak tam jen vhodí oznámení o zásilce a s naloženým autem odjedou. Místo toho, aby ten balík rovnou udali, tak ho odvezou zpátky na poštu, tam ho musí vytahovat z auta, manipulovat s ním, skladovat na poště ještě několik dnů na poště, než si zákazník najde čas ho vyzvednout. Třeba jsem si dal poslat na dobírku balík z Řempa, vážil nějak 12 kilo, ale byla v něm plastová deska 100 x 150 centimetrů. Oni ten balík nechali projet autem, pak ho dovezli zpátky na poštu, kde ležel několk dní, než jsem si ho vyzvedl.
Fakt je, že Česká pošta je poměrně zkostnatělý podnik, na druhou stranu, jak se říká "líná huba, holé neštěstí". Také jsem měl pár problémů v bývalé práci s jednotlivými pobočkami, ale pomohlo několik stížností - myslím, že v odboru "podání" visí někde moje fotka s "Wanted" a "Reward $ 1000" :-)), nicméně to zafungovalo.
Další "záchranou" je stížnost přímo ta Český telekomunikační úřad, přes ten se mi podařilo prosadit, že nám do firmy vozili i dražší balíky, kdy dříve jen hodili oznámení "nebylo doručeno pro vysokou udanou cenu".
No, jedna moje zkušenost s e-shopem. Objednám dražší variantu zboží, od něj nejž měli v nabídce dvě varianty, zaplatím předem. Přijde mi (do pár dnů) balík, a v něm ta levnější varianta. Volám do e-shopu, že mi přišlo, co jsem nechtěl, tam mi řeknou, že přece přesně tohle je v katalogu. Tak jsem je musel navigovat v jejich vlastním katalogu, aby byli schopni zjistit, že nabízejí i něco jiného. Protože jsem něchtěl ztrácet čas posílání zpátky, atd. tak jsme se domluvili, že mi vrátí rozdíl ceny. Po dvou měsících čekání a několika urgencích (bude to zítra) mě volali, že jsem jim asi dal špatné číslo účtu, že se jim platba vrací. Tak se zeptám, na jaké číslo účtu to posílali no a zjistím, že nenapsali předčíslí. Prý "já myslel, že to před tou pomlčkou není důležité". No, co si myslet o e-shopu, kde se nevyznají ve vlastním katalogu a neumějí vyplnit příkaz k převodu?