Cituji začátek posledního odstavce: "Poslední možností, jak zadat příkaz k úhradě, je prostřednictvím bankéře na pobočce konkrétní banky. I tady je ale v některých případech časové omezení."
Nejenom časové omezení - pokud banka nemá pokladnu, tak vám bankéř nepomůže (akorát je schopen vám ukázat, kde je telefon do centrály banky). Což je případ mBank. Navíc údaj poslední možnosti podat příkaz v 7:59 je úsměvný především proto, že žádné finanční centrum ani kiosek nemá do té doby ráno otevřeno (ani brzká otevření center v Hradci Králové a Ostravě v 8:00 jsou vám k ničemu).
V podstatě se stejně jedná o irelevantní údaje, protože důležitější než stržená platba je datum platby připsané na účet.
No, ono 24 hodin není úplně přesná formulace, čas se neměří na hodiny ale na "pracovní dny" - viz Zákon o platebním styku:
§ 109 odst.(1) "Poskytovatel plátce zajistí, aby částka platební transakce byla připsána na účet poskytovatele příjemce nejpozději do konce následujícího pracovního dne po okamžiku přijetí platebního příkazu."
§110 odst. "Poskytovatel příjemce a) připíše částku platební transakce na platební účet příjemce, nebo b) nevede-li příjemci platební účet, dá příjemci částku platební transakce k dispozici, neprodleně poté, kdy byla připsána na účet poskytovatele příjemce, nebo jedná-li se o platební transakci v měně jiného než členského státu, do konce pracovního dne následujícího po dni, kdy byla připsána na účet poskytovatele příjemce."
Čili, když pracovní den v ČSOB v pondělí končí ve 20:00 hod. a já zadám v pondělí ve 20:10 hod. příkaz, tak je považován za zadaný v "pracovní" úterý, a proto je ČSOB povinna zajistit připsání peněz na účet cílové banky tak, aby k tomu došlo nejpozději ve středu do konce její pracovní doby. Tedy třeba při platbě do Zuno i těsně před půlnocí.
Ještě pro info § 111 "Ustanovení § 109 se nepoužije v případě platební transakce v rámci téhož poskytovatele na území České republiky v české měně. V tomto případě musí být částka platební transakce připsána na platební účet příjemce, nebo nevede-li poskytovatel příjemci platební účet, dána příjemci k dispozici nejpozději na konci dne, v němž nastal okamžik přijetí příkazu. Pokud taková platební transakce zahrnuje směnu měn, mohou se plátce a jeho poskytovatel dohodnout na lhůtě o 1 pracovní den delší."