Bohuzel je to tak, sam k tomu take prispivam, ale praktiky Telekomu neminim podporovat. Kdyz jsme nedavno koupili byt, tak jsme zbytek jejich kabelu schovali pod listu u lina a doufali, ze casem nabidnou rozumne sluzby. Ale tri stovky mesicni pausal za drat neobsahujici zadnou sluzbu? Internet s omezenimi (dnes uz to plati mene, vim)? Uctovani 120+60? Ceny na pevnou a do zahranici naprosto otresne proti VoIP? Ne, diky, mobil a VoIP mi bohate staci.
Perlicka na zaver - nase VoIP cislo je v telefonnim seznamu. Dealer Telekomu nam na nej volal, i kdyz je v seznamu uvedeno, ze o telemarketing nestojime. A nabizel, ze nam na nasi "pevne lince" zavede velmi vyhodne ADSL :-)
Prosim vas, muzete mi poradit? Potrebovala bych vedet, jak jste pripojeny na internet. Take jsem zrusila pevnou, bohuzel nemame kabelovku, takze mam modem od T-mobilu. VoIP jsem si zaridila, ale nefunguje,chrasti, sumi, vrci a nikdo nic neslysi. Udajne vysoke odezvy. Mohu to nejak ovlivnit? Dekuji
Na VoIP potřebujete nízkou ztrátovost paketů (problém u zarušeného Wi-Fi, způsobuje výpadky), dostatečnou rychlost (mnoho providerů poskytuje i 20× nižší odchozí rychlost, pak se může stát, že vy slyšíte, druhá strana ne), nízké zpoždění (častý problém u mobilního připojení, velké zpoždění zhoršuje potlačení ozvěny) a nízkou nejhorší odezvu (problém u vysoké agregace nebo paralelního použití linky, způsobuje problémy se zpožděním).
S nízkou rychlostí linky se lze vypořádat použitím komprimujících kodeků (musí to podporovat obě strany), se zpožděním VoIP softwarem na potlačení ozvěny a způsobem mluvení při hovoru), s výpadky při paralelním použí linky nasazením QoS, ostatní řešit na vaší straně nelze.
Ve Vasem pripade se zkuste porozhlednout, jestli v okoli neni moznost pripojeni pres wifi. Pokud neni spatne udelane a zarusene, tak Vam co se tyce rychlosti odezvy bude bohate stacit a datovy tok na VoIP bohate staci 128/128 kbps. Doporucuji vyzkouset vice VoIP poskytovatelu, vetsinou to temer nic nestoji a kvalita pri Vasem pripojeni k internetu muze byt dosti rozdilna - vlastni zkusenost.
Je vcelku absurdní, že i přes VoIP je prakticky nejdražší volání do ČR - jak na pevnou, tak na mobil. Takže když chci volat na telekomouší linku tady, stojí hovor několikanásobně víc než do Ameriky, Japonska, Austrálie, Thajska, ... Je vidět, že žlutý mor je celosvětový unikát.
Jo ale když jdu třeba někam "víc pryč" třeba na dovolenou a mají tam v hotelu internet tak si svoje VoIP vezmu s sebou a volám si třeba z hotelu u pláže ze svýho domácího čísla za pár korun
Ještě existuje možnost přesměrovat si hovory ze svého VoIP čísla na mobil mezinárodního operátora (např. United Mobile). Tím si vyrobíte svépomocný mezinárodní roaming, který vás přijde pouze na VoIP cenu hovoru na mobil do Lichtejnštejnska (tedy méně, než volání na mobil v ČR z ČR).
Pokud máte vlastní server, můžete to vylepšit i na odchozí hovory - server provede zpětné volání s VoIP tarifem na váš mobil.
Můžu se zeptat přes koho voláš na UM? Sám mám +423 a rodiče jsou rádi, když mi můžou na dovolenou zavolat. Zatím jsem nenašel nikoho, kdo by byl výrazně levnější než běžná předplacenka Vodafonu, kterou používají (11,31 vč. DPH), někteří VOIP operátoři jsou dokonce stejně drazí, někteří jen mírně levnější.
Jo a jedině "bezpaušáloví" a s možností nějakého HW telefonu (který bych píchl normálně do routeru, nebo se k němu připojil přes Wi-Fi; pak by se ale musel umět vypořádat s WPA2) - pro rodiče nepřichází do úvahy volat přes počítač.
Než WiFi handset abych asi zvolil oboustranně drátěnou gateway, něco jako Linksys PAP2T, SPA3102, SPA2102, narval jí do kumbálu/za skříň k routeru a k tomu DECT telefon. víze http://www.telefonujeme.cz/
Zkuste https://www.802.cz/cenik-volani/ po zadání čísla to sdělí cenu, ceny se liší podle cílové sítě, takže jen podle mezinárodního prefixu se cena často určit nedá.
To já zas naopak. U mobilu mám problém provolat i minuty, který jsou ve 100korunovým paušálu, přes VoIP provolám někdy i tisícovku měsíčně. Každý řešení není pro každýho.
Tuhle mi přišla na mobil od kyslíkářů SMSka, že mohu mít rychlý a spolehlivý internet 2 Mb/s bez paušálu za pevnou linku. Chcete vědět více? Odpovězte, zavoláme vám zpět.
Zatím jsem nevolal, protože školení prodavači by mne mohli oblbnout a já bych mohl třeba i přistoupit (vidím to často na ulicích, kde se odchytávači zajímají o váš "nevýhodný" tarif, a řada lidí po krásné přednášce kývne na změnu a pak jsou rozčarováni, když jim přijde účet za "výhodnější" službu). Koukal jsem na intrenet, tam nabízejí služnu Internet komplet 2048 za "pouhých" 950,81 CZK, nevím, jestli je to ono, co nabízeli SMSkou (tenhle balíček není žádnou novinkou, už nějaký čas běží). Navíc v ceníku platném od 5.5.2008 i na netu je zmínka o FUP CDMA 2,8 GB za 7 dní, o kus dál FUP vyvracejí, nevím nevím ...
Máte někdo informace k nabídkce přes SMS? Co to je zase za zlodějnu?
Mám doma připojení Premium ADSL od českých radiokomunikací. Wifi ani CDMA nebo 4G nechci. Jak se říká drát je drát. Tak mi zbyly dvě možnosti, buď ADSL nebo kabelové připojení od UPC. Od UPC teď ruším i televizi, protože jsou v naší lokalitě nehorázně drazí. Takže zbývá ADSL od O2 nebo radiokomunikací. O2 jsem taky vyloučil - horší firmu co se klamavé reklamy týká neznám. Snad jedině Česká pojišťovna jim může v tomto konkurovat.
Volání z pevné od ČRa není vůbec špatné - vlastní síť zdarma, pevné linky 0,60 nebo 1,20 Kč/min a mobily asi 4,50 Kč/min. Tudíž jsem mohl zrušit paušál na mobilu.
Co musím ale říct, tak kvalita hovoru při volání z mojí pevné nebo z VOIPu je sto a jedna. Jeden kámoš mi volá ze svého VOIP a je to hned poznat - praskání, chrastění, vypadávání slabik... Jak nějaké staré rozladěné rádio :-)
Obzvláště mobilní operátoři nemají VoIP moc v lásce a snaží se mu bránit. Někdy blokováním portů nebo umělým snižováním rychlosti někdy přímo ďábelskou metodou - přeskupováním paketů. Při běžném surfování to nevadí, ale hovory přes IP to může úplně znemožnit.
Ještě k UPC - je od mich možné mít jen Internet, sám to takhle mám. Platím pětikilo měsíčně a dost; o kabelovku nestojím. Schválně jsem vyzkoušel, co do té krabičky "pouštějí" a naladil jsem akorát zarušenou Markízu :-)
Dle mého názoru patří pořád ještě připojení přes O2 mezi nejspolehlivější. Mám ho 2,5 roků - bez problémů. Na rozdíl od mých kolegů a známých, kteří využívají bezdrátového připojení od různých místních poskytovatelů připojení.
Pevna linka (leased line) jsou 2 draty z mista a do mista b - treba ja tak mam pronajate 2 draty (par) pro synchronni modemy. Podmnozinou pevne linky je treba ADSL. Ale to je zase odrbana (hlavne kvuli cene) varianta vhodna pro Kyslik, mene uz pro obycejneho cloveka.
Naproti tomu vytacena linka (PSTN) je klasicky telefon a modem vytacejici cislo aby se spojil s poskytovatelem
I přes Skype se dá volat mimo internet, posílat SMS atd. Je to klasická předplacenka, kterou si dobijete přes PayPal a navíc ceny jsou u nich vesměs mírné.
To je jasné, Skype funguje naprosto skvěle, předplácím si hovory již asi 3 roky a dovolám se všude a hovory jsou kvalitní. Cena na pevnou je úplně směšná, na mobily nějak okolo 4,-Kč.
Já si nainstaloval program FreeCall pro volání na pevné linky. Po prvním dobití kreditu je volání na 90 dní zdarma. Problém je, že já druhou stranu slyším velice dobře ale druhá strana mě slyší špatně nebo vůbec. Většinou to dopadne tak, že mi řeknou: "Já Vás vůbec neslyším. Pokud Vy mě slyšíte dobře tak zavolejte ještě jednou." a položí mi to. Nevíte někdo čím to může být? Hlasitost mikrofonu mám nastavenu na maximum. A dělá mi to takhle na dvou různých počítačích.