Vlákno názorů k článku Jak se drží peněžní dieta? od Tycoon - ... zejména u nízkopríjmových domácností můžou základní paušální...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 12. 2009 8:08

    Tycoon (neregistrovaný)
    ... zejména u nízkopríjmových domácností můžou základní paušální platby typu (nájemné+elektrika+voda+teplo) činit přes 50% výdajů, s potravinami přes 70% výdajů. A na tom se moc šetřit nedá - nelze předpokládat, že chudá rodina bude mít na zateplení, aby snížila výdaje na teplo nebo na vykopání studny, aby nemusela platit za vodu.
  • 3. 12. 2009 9:27

    cml11 (neregistrovaný)
    Ale i tak jim pořád zbývá 30 procent příjmu na provoz. Důležité je, aby si člověk dokázal uvědomit kolik peněz ještě může utratit a na co už prostě nemá. Spousta lidí se do dluhové pasti dostane jen proto, že si pořizují spoustu věcí bez ohledu na to, jestli si je mohou dovolit. Pro hodně lidí je těžké říct na to nemám, když všude visí slogany "od pár korun měsíčně". Nekupte to když je to tak levné...
  • 3. 12. 2009 9:56

    Vvv (neregistrovaný)
    Ale ano - znám případy, že když člověk dlouho hledá, dokáže najít krásný byt za neuvěřitelně nízký nájem, vodou lze šetřit, elektřinou stejně tak i výběrem spotřebičů, další možností téměř pro každého je zvýšit svůj příjem - stačí omezit svůj volný čas - začít podnikat, nebo si najít lepší práci. Stačí o všem důkladně přemýšlet a stále hledat nové informace a možnosti a uvidíte co všechno je možné.
  • 3. 12. 2009 14:44

    Flasi (neregistrovaný)
    Ano, přestěhovat se do levnějšího bytu může být řešení. Problém je, že takové hledání může trvat velmi dlouho. A při jeho hledání provoláte a procestujete spoustu peněz. Stěhování normální rodiny vyjde nejméně na několik tisíc, reálně tak na 10. A jít bydlet do menšího (pokud se jedná o normální rodinu) vždycky bolí.
    Vodou se šetřit sice dá, ale zkuste si spočítat, kolik tak ušetříte. Směšně málo.
    Elektřinou? Šetřit se dá, ale hodně to bolí. A opět - pořád to nejsou zajímavé částky, co se ušetří. V porovnání s ušlými příležitostmi (nemám zapnutý počítač, nezvyšuji si na něm kvalifikaci, nehledám si na internetu lepší nabídky čehokoliv - nemluvě o tom, že si internet stejně nemohu dovolut) to za ty peníze fakt nestojí.
    Výběr spotřebičů? Spočítal jste si někdy, jaká je návratnost toho, že se zbavíte fungujícího spotřebiče a koupíte se jiný, který žere o něco méně?
    Člověk, kterého pronásledují dluhy, které nezvládá splácet opravdu není správný kandidát na to rozjet si podnikání. A tím myslím čistě praktické záležitosti - v každém podnikání budete potřebovat nějaký vstupní kapitál a nějakou rezervu na překonání počátečního období, než se to rozjede a než zákazníci začnou platit.
    Najít si lepší práci? Rozhodně správná rada. Ale v současnosti je realita taková, že mnoho zaměstnanců dostalo na výběr mezi snížením platu, nebo odchodem. Současný stav hledání práce příliš nepřeje a sehnal lépe placenou práci bude pro drtivou většinu lidí velmi těžké.
    Je jednoznačné, že člověk ve špatné situaci se musí maximálně snažit. Ale to co jste napsal jsou bohužel jenom hraběcí rady.
  • 4. 12. 2009 6:33

    Paly (neregistrovaný)
    S druhou polovinou souhlasím, ale ten začátek snad nemůžete myslet vážně.
    Průběžně hledat a zajímat se o možnosti lepšího a levnějšího bydlení trvá dlouho, alle nestoJí skoro nic(cca 3 roky jsme hledali lepší bydlení, nakonec jsme ve větším, levnějším a na lePším místě a Hledání stálo v podstatě jen čas).
    Stejně tak pOvažuji za nesmysl váš přÍstup k šetření. Buď je to tak drahé a má smysl šetřit, nebo je to levné A smysl šetřit nemá. Obě varianty zároveň plAtit nemohou.

    se zbytkem už souhlasím
  • 4. 12. 2009 9:05

    Flasi (neregistrovaný)
    1. Můj příspěvek byl v kontextu článku a diskuze. Mluvím o situací, když se někdo dostal do problémů se splácením dluhů. Že jste si vy v poklidu sháněl 3 roky lepší bydlení a sehnal je hezké, ale pro většinu dlužníků je to ,mnohonásobné překročení termínu, od kdy musí začít vykazovat úspory.
    Vás to v podstatě nic nestálo, kromě času? No to je hezké. A myslíte, že to tak bude vždycky?
    U části realitních nabídek se dá začít komunikovat e-mailem, u části nedá. Ale dříve nebo později stejně musíte někomu volat. Vy jste zřejmě volal za peníze svého zaměstnavatele, ale běžný člověk to platí.
    Pak se na to bydlení jedete podívat. Jo, někdo shání bydlení v rámci města, kde má předplacený kupón na MHD a cestování ho nic nestojí. Někdy to tak ale nejde a musíte jet autem, nebo MHD platit. A to už peníze stojí. A jestli chcete sehnat dobrou nabídku, tak takových návštěv musíte absolvovat spoustu, protože u relativně dobrých nabídek polovina prodávajících lže otevřeně a druhá polovina sice nelže, ale neříká celou pravdu. Ale to jistě dobře víte, pokud jste při svém shánění neměl pekelné štěstí.

    2. Já jsem ve svém příspěvku nepředstavoval svůj přístup k šetření. Já jsem reagoval na předchozí příspěvek a upozňoval na to, že v popsaných situacích (nezbytné výdaje tvoří 70% rozpočtu) se šetřit téměř nedá, nebo nesmírně bolestně a že je to v mnoha případech velmi kontraproduktivní.
  • 5. 12. 2009 12:57

    Paly (neregistrovaný)
    1) pokud se někdo dostane do průšvihu a potřebuje levné bydlení teď a hned, tak máte pravdu. Ale normální je se o takové věci zajímat průběžně(aspoň z mého pohledu). A těch 10 minut telefonátů jsem ochoten zahrnout do finančního rámce skoro zadarmo.

    2) ať na to koukám z jakého pohledu chci, tak stále tvrdíte že každá trocha elektřiny, vody atd je hrozně drahá a proto nemá smysl s ní šetřit(protože je to nesmírně bolestívé a že je to v mnoha případech kontraproduktivní).
    Toto tvrzení si podle mě protiřečí.
  • 7. 12. 2009 10:33

    Flasi (neregistrovaný)
    Ad 1) Pokud někdo proůběžně sleduje realitní trh a objeví výhodnější bydlení (levnější a stejně dobré, nebo lepší za stejnou cenu, nebo dokonce lenvější i lepší), tak se tam většinou přestěhuje (pokud s tím nejsou spojeny nějaké značné komplikace). Takže v okamžiku, kdy se dostanu do finančních problémů, tak už beztak bydlím tak, že ušetřit za nájem, znamená pouze jít do horšího/menšího.
    Nicméně tady jsme si to už asi vysvětlili, jak to kdo myslel.

    Ad 2) Můj názor je, že v "chudé" domácnosti na elektřině a vodě neušetříte. Resp. ušetříte velmi málo. Tak málo, že to nemá smysl. S čím si to protiřečí?
  • 3. 12. 2009 10:07

    (neregistrovaný)
    To zateplení je jen reklama, vyplatí se jen u hodně špatných domů, určitě ne u domů z tvárnic. Má význam jen když se stejně musí udělat fasáda, tak proč tam nepřidat trochu polystyrénu. Ale pak je tam zase větší vlhkost a musí se víc větrat.....
    Chudý by měli jednoznačně topit dřevem.
  • 7. 12. 2009 9:12

    haniela (neregistrovaný)
    Nechci se registrovat nebot sem chodím velmi málo,ale přece potřebuji radu.Dostala jsem nabídku na půjčku ve výši 150000,dobře ne že bych ji nepotřebovala,ale zároven nabídku jak zhodnotit peníze,nákupem jiných věcí,jako kanadské diamanty,prostě investice,které by ty penízky jaksi vrátily.Jenže dluh je dluh,ten se splatit musí a když investuji a návratnost?Nebo splatit současné závazky,provést jakousi konsolidaci a pak teprve investovat?jak to udělat?Nemá nějaký odborný finančník radu?Prosím o co nejrychlejší vyjádření,čas mi běží.haniela
  • 7. 12. 2009 9:57

    Paly (neregistrovaný)
    můj pohled na věc (netvrdím, že je jediný a vždy správný):

    když jdete do investic, musíte počítat i s nejhorší variantou - investice bude ve ztrátě (možné je, že se hodnota investice bude blížit 0). Proto bych investoval jen peníze o které můžu přijít (dluh zaplatím i bez zisku z investice).
    Do čeho a jak investovat je už jiná otázka dost záleži na každém (každý má jiný pohled na věc).
  • 3. 6. 2010 13:02

    pastorek (neregistrovaný)

    Vážená paní,
    zřejmě ne náhodou jsem narazil na Vaši prosbu o pomoc. Nejsem finančník, ale jednu věc Vám mohu poradit. Moje rada vychází z toho, že jsem se dočetl, že Vám někdo nabídl investici do firmy CDT-Kanadské diamanty. Jelikož jsme sami investovali, víme, že je to kvalitní firma, ale pro mnohé lidí je to příliš velký vklad.
    Začátkem letošního roku začala existenci česká firma Goldway, jenž má mnohem menší vklad (pouze 2500Kč) s propcentuálně větším ziskem.
    Chápu, že pro člověka zadluženého to může být docela velká investice, ale je určitě mnohem menší než u firmy CDT. Posílám Vám web link na jejich stránky – http://www.goldway.eu/eshop/spoluprace/ . Vše je v češtině s perfektní prezentaci. V klidu si ji projděte a pokud byste potřebovala poradit, obraťte se s důvěrou na mně (kantor748@sez­nam.cz; tel.773188818) nebo manželku Dášu (kantorova.dag­mar@seznam.cz; tel.773999254). Jsme k službám.
    S úctou.
    Kantorovi

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).