Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Palivové tankovací karty umí šetřit za tankování. Rozdíl byl přes 10 Kč/l (TEST) od bob54 - Nevěřím tomu že 10kč/1 l. Možná 10 kč...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 3. 2022 17:45

    Aro73haz

    Těch 10 Kč/l je opravdu zvláštní, to musím souhlasit s bobem54. Možná tak v extrému a to ještě krátkodobě. Když jsem před časem řešil karty na naftu k nám do firmy na 4 auta (ne nákladní), hledal jsem různě. Využili bezplatného období u zmíněného Axigonu, takže ho znám. Ekonomicky to špatné úplně nebylo (byť rozhodně ne 10 Kč na litru, sám Axigon uvádí na stránkách rozdíl mezi dálnicí a mimo dálnicí 4 Kč, krom toho opět porovnáváme extrém dálniční ceny), potíž byla ale s dostupností stanic. Nejbližší Shell 25 km, EuroOil sice o polovinu méně, ale zase na vesnici mimo trasy. Nejschůdnější pro nás byla Benzina, jejichž karty jsme nejdříve pořídili, tam nás ale drásal značný rozdíl oproti TANK ONO, které máme na časté trase (s hodnocením ONO v článku se shodneme). Benzinu máme v záloze, takže týdenní ceny nafty dostávám. Minulé úterý nafta za 44,46 Kč s DPH (odpovídá hodnotě v článku po slevě 2,30 Kč, což je ovšem další extrém, my máme 1 Kč, ale jsme samozřejmě menší než BOLT), od pátku 11.3. zvýšení na 51,40 Kč, cena nafty platná od dneška je 50,47 Kč, což je i po slevě 2,30 Kč přes 48 Kč. ONO k dnešku má 44,90 Kč (http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik), Axigon týdenní cenu u Shell 45,39 Kč (viz https://www.axigon.cz/tankovaci-karty), což je aktuálně lépe, než to vycházelo dříve, ten rozdíl tam býval co si pamatuju větší, tak 1,50 - 2 Kč. Stačí Vám daná fakta? Mimochodem, my poté, co nám ONO odmítlo dát jejich karty s tím, že nejme dopravce, jsme nakonec skončili u nedoporučované CCS. Poplatky máme jiné než uvádíte a co jsem se díval do faktury, tak jsou nižší než poskytované slevy. Ale to je čistě individuální, kdybychom tankovali převážně na Shell nebo Benzině, vyplatí se nám jiné karty. My se snažíme levnější pumpy (třeba ještě Robin Oil nebo Eurobit a také hypermarkety, tedy kromě Makra, kde jsem s CCS překvapivě nezaplatil), tak nám vyšlo nejlépe toto.

  • 16. 3. 2022 10:47

    Kousavka

    Výborně popsáno, z praxe.
    Nevím, jak je to dneska, ale CCS bývalo zvěrstvo. Hlavně pro účetní. Protože na faktuře bylo např. 10.229,- Kč, ale CCS měla povolení k inkasu (jinak kartu nedala), ale inkasovala si nikoli 10.229,- Kč, ale třeba 11.524,60 Kč. Účetní z toho doslova šíleli, protože to museli dohledávat a zařazovat ručně. To bylo hodně náročné na čas. To byl důvod, proč jsme CCS-kartu ve firmě zavrhli. Ten promrcasený čas za to nestál. Nevím ale, jak to je dneska, už v té firmě nejsem. Třeba už to dělají jinak.

    16. 3. 2022, 10:47 editováno autorem komentáře

  • 16. 3. 2022 16:26

    Aro73haz

    Děkuji. Chtěl jsem jen popsat jak to máme my. Dělat srovnání v téhle oblasti je strašně složitý a neobjektivní, zvláště v této cenově nestabilní době. Kdo věří tomu, že má ONO pančovaný PHM, tomu to asi nikdo nevymluví a nenatankuje tam. My ale nemáme na ONO jediný problém, ani u jiných levnějších pump. Podobně tak s CCS. Nevím, jak to bylo dříve, tankujeme přes ně necelý rok, vše sedí, v podstatě automaticky nám nabídli lepší podmínky než jsou na webu a výše slevy z našich cca 800 - 1000 l měsíčně převyšuje poplatky. Za nás spokojenost, rád je i účetní. Ale jak říkám, každý má ty potřeby a názory jiné. Hlavně, ať už se ta situace uklidní a je lépe (tím nemyslím slogan žádné strany ani hnutí :-)). Ať se daří.

  • 16. 3. 2022 16:37

    Dalibor Z. Chvátal

    Díky moc za reakci! Při individuálním jednání se dají dělat zázraky u všech společností. Osobně znám dvě firmy postavené na CCS a nemají co vytknout. Cílovka článku jsou menší firmy a OSVČ. Je to jen návod, jak přemýšlet, pokud musím hodně jezdit autem. Každý si pak najde svoji vlastní cestu.

    Třeba já sám mám auto na LPG, takže jestli jednou za 4 měsíce natankuji plnou nádrž benzínu 98+ za 38 Kč/l nebo za 100 Kč/l je pro mne irelevantní, protože primárně jezdím na LPG a nemá tedy pro mne smysl žádná z možností. A to mám nájezd ročně okolo 90 000 km.

  • 16. 3. 2022 16:56

    Aro73haz

    To máte pravdu. I my nakonec upřednostnili CCS před Axigonem a Benzinou a úsporu nacházíme ve volbě vhodné čerpačky. Mimochodem, dnes nám přišla snížená cena od Benziny - platná od zítřka, klesá i ONO (stále nejvýhodnější), nižší cenu má na stránkách i Axigon. Ještě si dovolím k tomu Polsku. Kdo bydlí v příhraničí a není plátce DPH (ani jedno není náš případ), nic levnějšího zřejmě nenajde. My ostatní musíme hrát s kartami, jaké jsme si zvolili :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).