No, mam stale stare vyhodne konto, trochu jsem si s tim pohral, prevedl hodne veci na SIPO a i pri cca 10 transakcich mesicne vcetne plateb kartou se nedostanu pres 125 korun vcetne papiroveho vypisu domu postou. Tomu tezko muzou nejakou modernou konkurovat. K tomu Bonus body taky k necemu a je to. Neni co resit. Nemam cas s tim hrat, to bych nedelal nic jineho nez sledoval ceny a slevy.
Já o mbank taky uvažoval, ale pak jsem zjistil, že neumí nabídnout věci, které chci. Chtěl jsem konkrétní typ platební karty, SIPO a větší kontokorent s rozumným úrokem (využívám pouze velmi výjimečně, ale využívám), k tomu výjimečně hotovostní operace a nějaké další věci. Když jsem zjistil, že tyto věci buď zřídit nelze, nebo jen z obtížemi nebo různými náhradními cestami (které mi ne vždy vyhovovaly), ztratil jsme zájem. Je to sice na hraně, platit poplatky se mi taky nelíbí, ale zatím mi za lepší služby spíš stojí.
Navíc u svojí banky jsem v minulosti řešil i další finanční produkty. To dnes už sice neplatí a navíc není problém řešit různé služby u různých bank, nicméně přece jen to byl malý argument: když v minulosti u banky realizujete zásadní (pro vás) vklady i úvěry a jste spokojený se službami a přístupem, nějak vás to táhne tam zůstat.
Je možné, že některé z výše uvedených služeb už dnes mbank nabízí, možná se pro ni časem rozhodnu. Jinak chápu, že když je to zdarma, budou i omezené služby - to je OK.
A zkoušel jste FIO? Já mám kombinaci FIO, Aktiv konto u Volksbank a Poštovní spořitelnu a platím jen titěrné poplatky u Poštovní, jinak vše zdarma včetně karet a homebankingu. U Spořky jsem také chvíli byl, děkuji nechci !! Na uložení peněz ma Poštovní slušné Červené konto. Navíc každá větší pošta je pobočkou což je neodcenitelné na cestách pro vklady a výběry. Když se v naší čtvrti dívám na desetimetrovou frontu u bankomatu Spořky, vždy ty zoufalce, kteří se neumí poohlédnou po lepší bance ze srdce lituji. Asi maji rádi Rakušáky kterým Erste patří, pokud se tedy nemýlím.
Ano, ty fronty mi přijdou také zoufalé. Raději vystojí 30minut u bankomatu, než aby zašel dovnitř k prázdné přepážce a zaplatil 15Kč a šel hned s hotovostí pěkně po svých. Bože to je mi mentalita. Češi a banány.
Jsem nucena využívat v rámci zaměstnání služeb ČS a nepřijde mi, že by pokladní přepážky v ČS zely prázdnotou. Také se jedná o neadekvátní rozdělení hotovostních a bezhotovostních přepážek, kdy bezhotovostní zejí většinou prázdnotou a navíc se dá většina zde prováděných operací přenést na jiné kanály elektronického bankovnictví - hotovostní operace nikoliv. Takže jestli byste šel místo místo z bankomatu vybírat na přepážku, je to jen z bláta do louže. Pominu fakt, že řada klientů z ČS má problém bankomat ovládat (u nás je jich více vedle sebe a pokud sleduji, tak např. u bankomatu KB se klienti tolik nezdrží, takže KB bankomat odbaví více klientů než bankomat ČS).
ČS i přes drahotu služeb, které klienti vyžadují, není schopna jejich zájem o tyto služby uspokojit.
Pokud vím, tak ČS má nejvíc bankomatu na trhu, takže pro mne je skutečnost, že tam stojí pořád řada, určitou známkou prosperity banky. Nemusím se strachovat a obzvlášť v dnešní době krize. Pokud má klienty, má finance, obrat, zisky, až je nebude mít je to konec a nasledující krach a to bude již pozdě.
To že někdy u jiných bank nestojí fronty, není známkou prosperity této banky, opak může být pravdou, vaše logické myšlení mne dostalo.
Za prvé na všechny banky, které v ČR existují se vztahuje pojištění vkladů. A za další to, že u 1 bankomatu je nejvíc lidí, není žádný důkaz finančního zdraví banky, ale jen a pouze toho, že z daného bankomatu chodí vybírat nejvíc lidí v daném časovém úseku. To, že Erste má miliardové ztráty jsi neslyšel?
I ja mam samozrejme mBanku. Na eMaxu mam svoji likviditu. Ale jednak se mi nelibi jejich e-banking a jednak je to takovy nejaka polovicata banka. Vsechno tam silene dlouho trva a je to pomale. Sporka posledni dobou dost zrychlila, transky jedou okamzite a i jejich S24 prestal vypadavat tak casto. Ja jsem az na ty poplatky spokojeny. Papirove vypisy potrebuju pro ucetni do papiru, jsou prehledne a uz je dobre zna. I tohle je pro mne dulezite.
Nemyslim tim ted samozrejme vlastni operace. Myslim tim zavadeni sluzeb. Kdyz uvazim, ze bankovni trh v Polsku je plusminus shodny s nasim, pak nechapu, proc jim tady vsechno tak dlouho trva. Na SIPO se cekalo bezmala rok. Pojisteni karet a dalsi pridane sluzby nemaji tusim do dneska. O te jejich pujce koluje tolik fam a dohadu, ze je to az s podivem. Nevim, prijde mi to cele jako takovy pokus. Ale velmi rychli jsou treba se shazovanim uroku z vkladu, to se musi uznat.
Jo, ale taky v S24 nezobrazíte ani tři měsíce najednou (pokud tam není zrovna únor) a nenechá vás hledat neomezeně v minulosti. Taky někdy tvrdohlavě tvrdí, že máte počáteční datum hledání vyšší než konečné, ač to není pravda (pro šťoury: rok byl správně).
Od ČS mám podnikatelský účet, sporožiro i hypotéku. A Bůh dá, do půlky roku nebudu mít u nich nic.
Živnostničit mohu i na FIO. Jejich web rozhraní vypadá strašně, ale funguje dobře a nemá taková omezení jako S24. Úspora na poplatcích necelých 300Kč měsíčně, poplatek jen za čtvrtletní papírový výpis kvůli DPH.
Hypotéku snad doplatím na konci fixace. Na refinancování takový zůstatek nemá IMHO smysl, ale pokud bych měl více, rozhodně bych šel do mBank. Úrok mají nepatrně nižší (nesmíte věřit reklamním sazbám ČS na webu), poplatky nula a hlavně bilanční účet. Úspora minimálně 150,- za vedení účtu a tři zbytečné operace na inkasním účtu. Mít mBilanc poslední rok, ušetřil jsem cca 15-20K Kč.
A s hypotékou budu moci zrušit zbytečné sporožiro (nechal jsem si ho hlupák vnutit do smlouvy o hypotéce) a s ním dalších cca 60Kč měsíčně. Beztak všechny operace mám již dávno přesunuty do mBank.
To je v ČS celkem normální, že vám k úvěru vnutí nějaký další produkt. Vy jste ten, kdo žadoní. Ne každý má chuť jít zkoušet žádat ještě někam jinam. Pokud už klientem ČS jste, máte nějakou historii a větší šanci úvěr získat. Ale aby vám úvěr u ČS vyšel na 99,9 %, doporučí vám pořídit si ještě nějaký produkt z finanční skupiny ČS, který ještě nemáte. Pak vám to vyjde na tuty. Půjdete-li do jiného ústavu, kde nemáte historii, budou vás chtít opět nějakým produktem "přivázat", abyste úvěr na tuty získal. A budou vás i přetahovat, abyste k nim přešel i s jinými produkty. Takže vlastně nemáte na vybranou, jakmile chce něco Vy jako klient, musíte přinášet další oběti. Netvrdím, že je to tak vždy a všude, ale mám známého v ČS, který mi tohle vyprávěl. A nynější krize tomu ještě nahrává, protože banky všeobecně nejsou ochotny půjčovat a tak vás vlastně vydírají. A jelikož na úvěr není právní nárok a nesdělují vám ani důvod neposkytnutí úvěru, mohou si s vámi de facto dělat co uznají za vhodné. A jak píši v úvodu, ne každý má na to obíhat více bank s tím, že u všech může pochodit stejně. Tak raději odloží koupi, čímž se ekonomika ještě více potápí.
Nesouhlásím s tím že vkládání hotovosti je historie, neříkám že bych to běžně využíval ale jednou za čas někdy potřebuju vložit hotovost. Mám taky mbanku a vkládám hotovost přes terminály sazka není nic jednodužšího... a mají větší pokrytí než všechny banky dohromady (vše zadarmo).
Tohle je sice krok správným směrem. Ale v době, kdy mBank nebo i Poštovní spořitelna mají účet zcela zadarmo, je to nedostatečné. České spořitelně jako její akcionář fandím, ať dál maximalizuje svůj zisk z poplatků. Účet jsem tam ale zrušil před 8 lety a už bych si ho nezaložil.
Od spořky jsem odešel ještě v době kdy jsem měl výhodný program + sbíral body v bonus programu. Přesto jsem se rozhodl raději ušetřit zhruba 2000 kč ročně a odejít. Jejich dnešní nabídku může využít snad pouze zapřísahalej přiznivec spořky nebo totalní s prominutím vůl.
Vůl? Napadá vás, že existují lidé, kteří prostě potřebují nebo chtějí služby, které nízkonákladová banka neposkytuje? Kteří mají třeba v dané bance dobré vztahy s konkrétním bankéřem a daří se jim získávat nadstandardní služby v nadstandardním čase? Ne všichni mají banku jen jako místo, kam jim zaměstnavatel pošle peníze a oni si je pak vyberou z bankomatu.
a jake sluzby ti za ty prachy navic poskytne CS oproti jine bance ktera ti da vedeni uctu zdarma, CS ti laskave da vedeni uctu zdarma pokud obratis 100k mesicne coz je opravdu hodne moc lidi v teto republiceu :)
Nestačím se divit nad chytrákem pisálkem tohoto článku, který tady radostně onanuje nad tzv. slevami při vedení účtu.Gratuluju Vám k honoráři od ČS ale bleju jaktože není váč článek zde na serveru veden jako reklamní?????
Jenom shrnu fakta.
1. 90% lidí lidí nedosáhne na na slevu 25% protože jejich KREDITNÍ obrat určitě nebude 25 000 Kč ( nejčastější kreditní položkou je plat či důchod ) a bilanční suma 300 000 kč na tu dosáhnou jedině hypotékaři, protože jenom blázen by umístil své volné prostředky v této minimální výši na některý z produktů čs při jejich úročení tímto ústavem.
2. Sbírání bodů, kterých se klient musí vzdát u debetních karet je další prasárnička. ČS inkasuje za každou platbu provedenou kartou nějaké procenta z placené částky.Formou bodů klientům nabídla něco z toho zpátky. Od nynějška chce veškerý profit jenom pro sebe. A to vše za slevu 10% z ceny za vedení účtu která bude zhruba o 30% vyšší než je u nyní nejpoužívanější varianty výhodného programu. Hypotékaři a lidé s platem nad 30 tis hrubého, prominou ti budou mít slevu vyšší.
3.Body Vám zústanou jem v případě, že si zřídíte kreditní kartu za kterou zaplatíte ročně zhruba 2000Kč v případě že budete využívat pouze bezúročné období. Fakt super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vážený pane nepište tady sprominutím kravoviny a to nejen vy, ale spousty dalších. V životě jsem neplatila 2000kč ročně za kreditku a také je vidět, že tomu buď nerozumíte a nebo je to váš záměr.Spousta bank si to vybere na skrytých poplatcích u půjček-doplatky za doplacení,za vedení, hypoték- poplatky za uzavření i vedení karet atd... Ten příspěvek nad vámi, že má ČS velké úroky je také pořádná blbost. Má spoustu výborných služeb, jako je například nekonkurovatelná hypotéka-nastavení jakýchkoliv možnosti od přerušení, snižení no prostě vše na co si vzpomenete i vrácení části úroku.
, nejméně zadlužený penzijní fond, nemá ve smlouvách rozhodčí řízeni, jako spousta jiných bank. Klienti by neměli poslouchát pomlouvačné řeči od konkurence, která chce za každou cenu vydělat. Ten poplatek za vedení účtu se mi také nelíbil, ale je fakt , že spousta lidi si účet neumí nastavit. Co se týká investic věřím ČS jako málokteré bance.
Věřte si čemu chcete, milujte si svoji Ertste, je to Vaše rozhodnutí. O nekonkurovatelné hypotéce pište až se seznámíte s portfoliem na trhu. I ta zmíněná mBank má lepší podmínky a mnohé stavební spoření strčí do kapsy hypotéky.
Většina lidí ma v rodině 2 příjmy, takže kreditní obrat 25.000 Kč není zas tak výjimečný.
Pokud chtějí mít každý vlastní účet, je to jejich rozhodnutí a slevu holt nedostanou.
Většina lidi má v rodině 2 přijmy to je pravda, ale nevěřím, že by měli jenom jeden účet. A i kdyby to tak bylo, tak sleva činí 25 % a to jste na zhruba stejných penězích jako pře změnou programů. Osobně s manželkou preferujeme dva účty. Jak je to s druhou kartou k účtu v české spořce?Je také zdarma nebo si připlatíte?
Sporku sice rad nemam, ale za tento krok bych ji rozhodne nekritizoval. Je to kazdopadne cesta k lepsimu a dukaz ze konkurence na tuzemskem bankovnim trhu pomalu zacina fungovat. Jen houst a vetsi kapky!
Děkuji z gratulaci, potřeboval jsem se nějak revanšovat za doživotní vedení Osobního účtu České spořitelny zdarma se zlatou kartou a 5% úroku na účtu :-)
Ale teď vážně. Od ČS je toto hodně netypický krok a podstatné, je, že vůbec nastal. Současná podoba OÚ byla je drahá a ne moc konkurenceschopná. A 25 000 Kč není nijak závratná čáska, dá se snadno aplikovat. Kdo chce bonus body, má smůlu (co se dá dělat) a musí si nechat starší verzi. Je to něco za něco. Konečně, komu se ČS nelíbí (a i takových je hodně), má dostatek alternativ. Jde jen o obchodní vztah, ne nařízenou povinnost. Líbí? Koupím. Nelíbí? Vrátím.
Tohle je ale z principu špatnej krok. Když obchodník v krámě zdraží svoje jogurty jednorázově o 30% a poté po roce nabídne slevu 25% když si jich koupím pět ale budou pouze polotučný, tak nedvidím důvod proč bych mu tleskal jakej je to pašák a jak se hezky polepšil :) Prostě mi to hlava nebere ani jako pozitivní vlaštovku.
Každopádně souhlas, každej má svoji hlavu a může si vybrat.Bohužel finanční gramotnost českého národa je zatím hodně špatná.A to je půda z které těží ustavy jako spořka,čobka a další :(
PS: Příště až se budete potřebovat zhodnotit svoje úspory o 5% zkuste nějaký družstvo a se.te a spořku :)
Váš příspěvek se mnou pohnul, to je nadhled nad částkou. Kolik asi myslíte, že bere normální občan důchod? Když je sám, tak mnohý nemá 25000,- ani za 3 měsíce.
Je to trochu mimo téma...
Ale přesto to hodím do placu...
Jsem zvědavej jakej vliv bude mít současná krize na chování bank vůči retailovým klietům..
Jestli naše slavná "bankovní trojka" se začne chovat k retailu,tak jak je to obvyklý u jejich mateřských firem..
tj.že poměr kvalita/cena začne stoupat....
Současný pokus CS asi bude jen testování ,kdo jim na to pozlátko skočí....
No tě pic. V tom se ještě někdo vyzná? Co všechno musím mít, co udělat a co ne, jaké limity, obraty musím splnit, abych dostal naprosto zanedbatelnou slevu? A pořád platil x-krát víc než v několika jiných ústavech, které mají podmínky jednoznařné, jednoduché a často velkou část sluáeb zcela zdarma?
Tak zrovna dnes můj otec získal u ČS slevu 100%. Za poslední rok ho všemi změnami a radami obrali o značnou částku, takže tento nápor nevydržel ani jeho extrémně konzervativní bankovní postoj. Nyní mu už peníze "samovolně" z účtu nemizí a dokonce naopak nějaká ta korunka na mKontu přibude.
1. Účet si tam nezakládajte.
2. Jestli už účet v Šiditelně máte, zrušte ho.
Na trhu existuje spousta bank s přivětivou poplatkovou politikou. Stačí se jen vyhnout ČS, ČSOB, KB a Uni.
Pro kterou jinou banku pracujete, že tady dáváte takové nekompetentní rady. Každý klient by si měl uvědomit, co od banky čeká, poplatky jsou jedná věc, ale pokud chci třeba hypotéku,což je závazek na celý život, tak musím brát v potaz, jak se hypotéka chová a co mohu u ni za služby nastavit, poněvač se mohu kdykoliv dostat do problému a nebudu moci splácet a pak je riziko, že přijdu o střechu nad hlavou. U ČS hypotéky vím, že mohu nastavit přerušení placení, navýšení, ponižení splacení, že si mohu co 5 let zafixovat úroky na jak dlouho chci, dokonce mám bonus ve formě vrácení úroků.Levné pojištění hypotéky. Na takovém nevhodném pojištění hypotéky můžete zaplatit za 30let i statisíce navíc.když ČS píše splátky u půjček, tak jsou to splátky konečné včetně poplatku za vedení účtu. Když jsem studovla splátky u jiných bank, tak jsem zjistila, že tam není započítaný poplatek za vedení účtu a výpisu.Spousta bank má skryté poplatky a RPSN neodpovídá pravdě ikdyž by ze zákona mělo. Nadáváni za rohem nepomůže, banku bychom měli nejprvé oficiálně upozornit, co se nám nelíbí, třeba posláním i-mailu na jejich oficiálních stránkách. Pro mne zásadni, jak se banka chová a jestli mi nezatajuje zásadni informace. ČS vždycky dodržovala a dodržuje zákony a nikdy mi nelhala, což u spousty jiných bank bohužel nefunguje.
Jo, treba CS "Zlaty vklad" s hlasite anoncovanym "Urokem 4% (nebo kolik to bylo)". A teprve s poznamky psane malinkatym pismem se dozvite, ze je to urok za 2 roky... Vylozene priklad ciste hry :-D
Bylo to snad víc než 4 procenta a rozumnému člověku dojde, že to bude při těchto procentech nějaký typ termínovaného účtu. Po nástupu mBank sice pojem "termínovaný účet" někteří lidé přestávají znát, ale není to nic tak neznámého.
Je pravda, že při mojich návštěvách České Šiditelny jsme se k tak sofistikovaným produktům jako je hypotéka ani nedostali. Pro pracovnici (vedoucí pražské pobočky) byl totiý problém i správně zakliknout ikonku na obrazovce, případně vědet co je to Visa nebo MasterCard (paní znala značku "écéemcé" ovšem něvěděla, že je to MasterCard). Tak jsem šel jinam.
Uvedu co požaduji já od banky. Dvě embosované platební karty, kontokorent, výběry z bankomatu a internetové bankovnictví + mám cca 15 příkazů (trvaláky, inkasa, došlé platby, obyč příkazy k úhradě). V České šiditelně mě tyto služby vycházeli na cca Kč 210,- měsíčně.
Přešel jsem ke konkurenci (eKonto) a hle za stejné služby + kompetentní personál jsem maximálně na Kč 70,- měsíčně.
I kdybych dostal slevu 50% tak mě osobní účet v mnou požadované konfiguraci vychází na Kč 100,- což je víc než eKonto.
P.S. Česká Šiditelna je jediná banka v republice, která si nechá platit od klientů s aktivami přes milion korun. :-)))))))))
No bomba, spořka mi sleví bůra za vedení účtu. Hned si k ní asi převedu zase prachy z mBank která mi za vedení účetu platí :D Divím se že jsem ten spořáckej účet ještě nezrušil, ale teď mi přišly úroky za loňskej rok, tak než mi to banka zase strhne na poplatcích tak to ještě pár měsíců vydrží :D
Od ČSAS jsem odešel před léty, dneska mám FIO, mBank, vkladní knížku (když potřebuju vybrat větší částku a chci se vyhnout chybě bankomatu), všechno zadarmo. Do FIO je možno vkládat bez poplatku. SIPO jsem zrušil a platím přímo, dokonce mi teď za používání účtu platí :-))
ČSAS nemusím od té doby, kdy jsem pro ni pracoval jako externista a nevyplatila mi dost slušnou částku jako provizi, dala ji jinému, svému lepšímu známému, Když jsem se ozval a nechal si stížnost prověřit i ombudsmanem, tak mi sdělili, že mne ten jejich známý údajně řídil (nevím jak, když jsem jeho jméno slyšel poprvé od ombudsmana a toho chlapa jsem v životě neviděl). Od té doby jsem na celou slavnou Erste alergický a osobně je považuju za bandu lhářů a prospěchářů. Kdyby krachli, žádná škoda by to nebyla. I tak si už nahrabali dost. Na mně teda určitě.
Po zkušenostech s ŠS bych byl maximálně opatrný. Nejde zase jenom o další fintu jak zase o něco komlikovanějším způsobem více okrádat klienty ? Kdyby chtěli udělat něco pro lidi, tak by to šlo určitě jednodušeji. Děkuji nechci. Od ČS, kde mám vzornou klientskou historii 27 let, s potěšením odcházím.
Samozřejmě, žejde zase jenom o další fintu jak zase o něco komlikovanějším způsobem více okrádat klienty !!!!! Banka (ale i další instituce) přece nebudou dělat něco pro lidi. Jsou tu přece za účelem zisku a ne žádná charita. On si málokdo dnes dovede spočítat, že může stačit kapat, nemusí téci plným proudem, aby se dostavil obstojný zisk.
No aže lidi u Spořky setrvávájí, byť na ní všude nadávají - i to svědčí o úrovni klientů - jejich konzervativnosti a neochotě cokoliv měnit. Pravda, najdou se spokojené výjimky, jako asi všude, např. z řad zaměstnanců a dalších osob, kterým ČS dává slušně vydělat (když jsem slyšel od známého, za kolik spořka bere výpočetní techniku a spotřební materiál, přestal jsem se vlastně jějí drahotě divit).
Chce to jen mít dobře nastavené služby. To co píše Martin Techman je dost divoký. Přečtěte si článek Osobní účet ČS versus sporožiro na www.pojistenec.cz.
Ale ten Úsporný program je opravdu jenom šidítko.
Já se k ČS snad ani vyjadřovat nebudu, protože bych musel být asi sprostý :-)
To je fakt bomba nabídka ;-)
Pokud budu mít kreditní obrat 25.000 měsíčně, tak rozhodně nepůjdu k ČS, ale zařídím si eKonto u eBanky (no dorbá teď už Raiffky) a budu mít vedení účtu zdarma, platební elektronickou kartu zdarma, embossovanou platební kartu zdarma, využívání kontokorentu zdarma a spoustu daších věcí zdarma...
Nebo si zřídím účet u nějaké nízkonákladové banky/družstevní záložny.
Tohle od ČS beru jako výsměch...
Před rokem jsem převedl tyto služby od ČS k mBank :
1) můj běžný účet ČS - poplatky 150,-Kč/měsíc
2) manželky běžný účet ČS - poplatky 100,-Kč/měsíc
3) hypotéka ČS s poplatkem 150,-Kč/měsíc
------------------------------------------------------
Celkem 4800,-Kč/rok jsem dával ČS zbytečně (spadám do kategorie 80% kterym mBank stačí)
Dále díky automatickému bilančnímu mechanismu mám veškeré úspory na hypo-bilančním účtu (úspora cca 5% z každé koruny) - tzn. nevyplatí se mi žádný spořící účet s úročením max 3.5%) = další úspora kolem 3000,-Kč/rok oproti spořícím účtům. O ČS ani memluvim - tam žádny podobný spořící účet nemají. Bilanční mechanismus mi reguluje 10.000,-Kč na účtě mKonto a při zneužití karty o víc nepřijdu
Jinak jsem velký odpůrce dluhů a proto mi žádná kreditka a půjčka nesmí přes práh (kromě hypo)
U hypo mBank mám nižší úroky v průměru o 1% (0.9% + PRIBOR3M) - za rok úspora 8000,-Kč. Refinancování k mBank včetně odhadu ceny 5000,-Kč
Realita po roce je tedy 15800 - 5000 = 10800,-Kč/rok (pokud se nepletu)
V lonskem roce jsem take odesla od CS k mBank. Po cca 15ti letech a udajne jako VIP klient CS po konci 5lete fixace hypoteky mi nabidli horsi uroky nez novym klientum. Mbank nabidla o 0,4% nizsi urok a tzv.mBilans (uroky se kazdy mesic snizi podle zustatku na beznem uctu. Uspora par stovek mesicne na uroku aniz by clovek mel zavratne sumy na uctu). Vedeni hypo uctu zdarma, uzavreni take zdarma, moznost predcasnych splatek zdarma. Pak jsem zrusila i sporozirovy ucet a presla k mBank - vedeni uctu, karta a vybery z bankomatu zdarma, lze pouzit bankomat jakekoli banky, (letos nove pry je i embos.karta), intern.bankovnictvi zdarma....Dalsi uspora cca 250,- mesicne na bank.poplatcich bezneho uctu. Myslim, ze pokud zakaznik vyslovene nepotrebuje urcitou sluzbu CS (napr.moznost odlozeni splatek hypoteky, nebo vklad hotovosti na bezny ucet), za ktere si ale sporitelna necha slusne zaplatit, pak stoji za to se poohlednout jinde. A porad je dobre sledovat vyvoj, protoze napr.mBank sluzby prubezne rozsiruje. Ale i naopak, nedavno mBank razantne zvysila uroky hypotek. Dobre je, ze nemaji uroky "od", takze clovek vi, co dostane,to treba u CS maji "od". Je to siroke tema a je dobre tomu venovat cas a najit to nejvhodnejsi, jen tak banky prinutime sluzby zlepsit. A ten vyvoj je videt, pred 5ti lety bylo pro normalni lidi jako ja realne dostat rozumnou hypoteku jen v bance, kde cloveka znali, vloni zamavala trhem hypotek mBank protoze se snazila najit nove klienty aby nastartovala, ucty bez poplatku uz nabizi mBank a Postovni sporitelna bez limitu obratu.... Kolosy jako CS a KB na to musi reagovat, ale to budou delat pouze pokud budou ztracet zakazniky, oni maji historicky sirokou klientelu, takze toho dost ustoji.
ČS tento program výhod má už od začátku existence Osobního účtu, jen ho nijak aktivně nenabízela/neinzerovala. Ale díky privátním poradcům šlo slevu získat. V srpnu 2008 jsem si u ČS zařídil hypotéku a přešel jsem z Komplexního balíčku na OÚ. Bez té slevy by byl pro mě OÚ dražší než starý balíček, ale takto mám díky hypotéce na cca 20 let postaráno o 75% slevu.
Kromě toho, že nějakého managora nebo "poradce" zřejmě napadlo "ušetřit" tím, že celý BrokerJet (tj. společnost Ecetra) přejde k jinému externímu poskytovateli dat o cenných papírech než dosud, a tím rozhodí kompletně celou databázi cenných papírů, tedy i všem svým uživatelům nastavení jejich cenných papírů které obchodují. Od tohoto víkendu BrokerJet už pro "jistotu" nefunguje vůbec - momentálně (neděle 1.2. 23h) jsou nastavení cenných papírů BrokerJet zcela vynulována, nelze žádné ani znovu přidat ani odebrat, a dokonce nelze ani přistoupit k manipulaci s peněžními účty a převody, to v případě, že by se naštvaný klient rozhodl všechny peníze na místě převést pryč a smlouvu ze dne na den ukončit.
Naštěstí koncem prosince došlo ke změnám podmínek smluv kvůli evropské směrnici MIFID, a každý klient musí aktualizovanou smlouvu podepsat a zaslat do konce února, jinak bude vypovězena ze strany BrokerJet a peněžní prostředky přeposlány na výchozí účet zákazníka.
Zdá se mi, že pokud bude BrokeJet, který je momentálně naprosto NEFUNKČNÍ, v těchto celkem sebevražedných "zlepšeních" pokračovat, tak jim do konce února z těch IMHO asi 35000 klientů zbude tak pár set těch nejotrlejších, protože ostatní své smlouvy raději nechají vypršet.
Hodně úspěchů v tom harakiri, BrokerJete, obzvlášť v této době krize, kdy i mateřská Česká Spořitelna musí potupně loudit, jen aby jí klienti zůstali věrní :) Musíte tam asi hulit opravdu silnou trávu. Ale dobře vám tak.
V článku autor doslova píše "tento krok je logický - Spořka chce klienty přimět, aby platili kreditní kartou a debetní používali spíše na hotovostní operace". Nevím jak ostatním, ale mě to zas přijde jako vychytralost od Spořky. Plať si kreditkou, máš spoustu výhod a 90-denní úvěr zdarma! Stejně ale jednou zapomeneš uvěr splatit včas a my ti napálíme pěkný 25% úrok. Doteď mě nikdo nepřesvědčil o výhodách kreditky v porovnání s kartou debetní. Pokud potřebnou hotovost na účtu máš, tak se vyplatí použít debetní kartu. Tečka.
Vidis, a ja to zase vidim presne opacne.
- zalezi na druhu kreditni karty. Jsou kredit. karty u kterych ti kazde 1-2% z nakupu jde na duchodove pripojisteni - pripisujes sice po "korunach", ale navic si o ty koruny radeji za urcitych podminek snizim dane nez je nechat statu.
- nevidim duvod proc bych mel drzet potrebnou hotovost + rezervu na beznem uctu s urocenim nula cela nula nic, kdyz penize lze zhodnotit lepe.
Jsou ustavy, ktere nabizeji 100% inkaso. Tudiz se ti nemuze stat ze jednou zapomenes. Nicmene si myslim, ze pamatovat na jeden platebni prikaz mesicne neni tak tezky.
Me se kreditka velmi osvedcila, s jejim pouzivanim jsem nezaplatil proti debetce jeste ani o korunu navic. Naopak, kazdy mesic jen ziskavam.
To jo, jasně, ale z pohledu banky - proč by ti dávala kreditku s takovýma výhodama proti kartě debetní a ještě ti na to zdarma půjčila?
Protože si tě jako zákazníka váží? Nesmysl, určitě na tom bude chtít tak nebo onak vydělat - teď je jen otázka jak.
Jinými slovy:
Ukaž mi banku, kde mi dají kreditku + vedení účtu kreditky zdarma, úrok do 30ti dní nula, pár kaček na penzijko a navrch inkaso z běžného účtu taky za nulový poplatek a zvedám se a z fleku si to tam jdu zařídit...
U ČS žádné výhody pro klienty nejsou. To, co se jako výhody tváří, je přece placené.
Kreditku mají za poplatek, účet drahej - opravdu netuším o jakých výhodách mluvíte :-)
Sloužil jsem jí pokorně jako VIP bezproblémový klient18 let a odváděl nekonečně poplatky bezhlesně v konečném období cca 200 Kč měsíčně.
04/2008 nastal konec. Definitivní. Již žádné poplatky za položky, zúčtování, karty, kontokorenty ... či další nutné podobné. Vše jsem zrušil. Ihned.
Totiž od 01/2008 mám MBank i Fio. Za celý rok 2008 poplatky - 0 Kč, fakticky i skrytě fakt NULA KČ!!! A to bez podmínek ... dokonce s kladným úrokem a to bez poplatků za tuto položku.
Zkuste a uvidíte ... nejsou bez chyb, ale například názorové mForum http://www.mbank.cz/forum/ je jedinečné, žádná jiná banka si ho netroufne pořídit - proč asi?