Nejsem zvláštním příznivcem Telecomu, ale tentokrát jeho kritika není zcela oprávněná. Jesliže autor mění cenový plán 8.7. a ve formuláři je psáno, že změna bude od příštího zúčtovacího období, nemůže čekat, že začne nový cenový plán bude platit od 9.7. Musí mu být jasné, že to bude až od 1.8. nebo od data, kdy mu začíná jeho zúčtovací období. Sám jsem cenový plán přes internet měnil a to, co Telecom v on-line službách slibuje, také splnil. Stačí pouze podrobně číst.Považuji za výhodu už to, že nemusím chodit na kontaktní místo nebo vést běžnou korespondenci.
Ing. Suchánek
Vážený pane, v době, kdy jsem cenový plán měnil, bylo ve formuláři napsáno doslova toto:
"Vyplňujte, prosím, pečlivě všechny požadované údaje. Na jejich základě Vám od následujícího účtovacího období zavedeme požadovaný internetový cenový program. Jednoduchou kontrolu můžete provést na svém vyúčtovaní telekomunikačních poplatků, kde je aktuální cenový program uveden v pravém horním rohu."
Jak vidíte, o nějakých 10 dnech tam není ani zmínka, stejně tak v mailu, kterým mně byla změna potvrzena. Stránku v původní verzi mám pochopitelně staženou, takže Vám ji mohu poslat mailem.
Pokud ve formuláři nyní oněch 10 dní je, je tomu tak proto, že ho Telecom po mém případu prostě přepracoval, viz vyjádření tiskového mluvčího Telecomu:
"Informaci, ze pozadavek musi byt uplatnen minimalne 10 dni pred koncem periody, muze zakaznik standardne nalezt v obecnych informacich (kam se ale vetsina z beznych uzivatelu nediva). Na zaklade tohoto pripadu jsme jiz informaci doplnili i na stranky "on-line objednavek" a upozornime opakovane i operatorky telefonickych center sluzeb."
BTW kdybyste viděl před restaurací ceduli "Dnes menu: Polévka, vepřový řízek, moučník káva - 59,- Kč", díval byste se ještě do jídelníčku, jestli tam není zmínka o tom, že si menu za tuto cenu musíte objednat minimálně 10 dní předem?
Vážený pane Suchánku,
nevím, jestli jste takové dítko Štěstěny nebo spíš nastrčený agent Telecomu. Vždyť Vaše slova " ve formuláři je psáno, že změna bude od příštího zúčtovacího období, ... od 1.8. nebo od data, kdy mu začíná jeho zúčtovací období." opakují to, co píše Telecom ve svém standardním psaní, a tedy to, co pan Krajdl očekával. I já jsem měnila cenový plán přes internet a dopadla jsem podobně jako pan Krajdl: po vyplnění formuláře 22.5.03 obratem odpověď :"Vá¾ený zákazníku, dne 22. 5. 2003 jsme zaregistrovali Va¹i objednávku na zmìnu cenového plánu. Novì zvolený cenový plán ¾ádný budete mít aktivován od pøí¹tího úètovacího období." (mimochodem cenový plán žádný???), a přesto vyúčtování za období 11.6.-10.7. podle starého tarifu. Pracovník na telefonických reklamacích stále jen opakoval "já to tu v počítači nemám".
Mimochodem tyto předsunuté hlídky jsou jistě velmi dobře vyškoleny v asertivním jednání ve smyslu nenechat se vytočit (z termínu asertivní mě napadá i jiné, možná přiléhavější sloveso), ale co nejvíc naštvat volajícího. Jinak si mnohokrát opakovanou odpověď "já vám to věřím (?!), ale já to tu nemám" opravdu nedovedu vysvětlit.
Závěrem mohu jen konstatovat, že konec dobrý - všechno dobré. Na rozdíl od pana Krajdla jsem se trefila do předepsaného období, má reklamace byla vyřízena kladně a již po 3 měsících mám (snad) tarif podle svého přání. Snad ho nebudu muset v dohledné době měnit.
PhDr. Peková
Teď jsem si všiml, že jsem Váš příspěvek vlastně napoprvé nepochopil. Opravdu jsem nečekal, že můj plán začne platit od 9.7., ale od příštího zúčtovacího období, které začínalo 17.7., přesně tak, jak mně celkem 3x písemně Telekomunisté ujistili. Až po podané reklamaci začali tvrdit něco jiného, totiž že nový plán bude platit až od přespříštího období... Už jste také pochopil, co jsem v článku psal?
"Informaci, že požadavek musí být uplatněn minimálně 10 dní před koncem periody, může zákazník standardně nalézt v obecných informacích (kam se ale většina z běžných uživatelů nedívá)." - jestli to náhodou nebude tím, že běžnému uživateli postačuje, když mu ČTc celkem 3x písemně oznámí, že mu mění tarif od příštího zúčtovacího období. Jenže ČTc zřejmě není běžná firma, takže v obecných podmínkách mají něco zcela jiného, než běžnému uživateli opakovaně sdělí.
Máte pravdu, i já bych očekával to, že "následující zúčtovací období" je to, které přichází po "tomto zúčtovacím období", tedy to, které následuje bezprostředně po mé žádosti....
Tak si poridte net, tak ze se s nekym domluvite. Nahodte satelitni pripojeni (asi za 3900 neomezene) a rozvedte, podelte pausalem, kdyz se vam nelibi sluzby CT.