Měl jsem dojem, (ikdyž jak se říká, domnívat se = h.no vědět), že peníze zapomenuté v bankomatu po určité době zase zajedou zpět. Dokonce se tak prý prováděly nějaké podvody, že se nechaly vyjet bankovky (nejméně 3) a prostřední se vybrala, zbytek zajel zpět a pak se u banky reklamovalo schlamstnutí peněz bankomatem (samozřejmě všech vč. té prostřední bankovky). Je to už hodně dlouho, co jsem to slyšel, tak nevím jak to maj naprogramovaný dnes.
Jen jestli to není tou GE, že peníze zase nezajely. GE totiž velmi ráda půjčuje komukoli, jen tentokrát by náhodnému kolemjdoucímu půjčily peníze Vaše.
Kdysi to tak bývalo, jenže dost často se stávalo, že si lidi nejdřív vytáhli kartu, strčili ji do šrajtofle, brýle do tašky a než tohle všechno provedli, byly penízky zpátky v bankomatu...
Stalo se mi neco podobneho: z bankomatu KB na Karlove namesti v metru jsem vybiral 4 tisice, vytahl jsem kartu a v tu chvili se bankomat zresetoval a penize zajely zpet. Zkusil jsem vybrat jeste jednou, jestli treba na stos neprida a nepridal. Radne nastvany jsem se vypravil do ustredi KB, kde pani u prepazky zavolala pana, co mel hodne zkusenosti s bankomaty a ten mi vysvetloval, ze to neni mozne, ze proste takovou funkci, aby penize zajely bankomat nema :-) Oponoval jsem mu, ze ji ma, ze jsem to videl. Nicmene jsem jim rekl, at se tam podivaji, ze tam ty penize urcite musi byt. No a po mesici nebo po dvou se skutecne objevily zpet na uctu :-)
To byla aféra s Českou spořitelnou. Objevil to J. Klíma a proběhlo to v Na vlastní oči. Princip byl takový, že si skutečně klient navolil výběr složený z více bankovek, ty vnitřní si vzal a přístroj po nějaké době vcucnul zbytek neodebraných bankovek do svých útrob. Spořitelna to tehdy na veřejnosti komentovala, že se jedná o nadstandardní ochranu klienta, když neodebraný výběr po chvíli bankomat vtáhne dovnitř. Bylo s tím dost práce tuhle "nadstandardní" operaci zrušit. Do doby, než byl zpětný odběr u bankomatů znemožněn, jsme ručně musely monitorovat "podezřelé" výběry, kdy nedošlo k odebrání peněz. Nebylo to nijak automatizované, ručně se musel projíždět žurnál a pečlivě hledat a hledat. Spořitelna nikdy nepřiznala pravdu s oněmi výběry, a když se bavím s bývalými kolegyněmi dnes, spořka neustále lidem něco zamlčuje. Tu nefunkčnost ATM, tu nefunkčnost Servisu24 ... Osobně bych se bála, po zkušenostech s prací v ČS tam mít i zlámanou grešli.
Proč? Je specialitou právě spořky, že s radostí propouští starší zaměstnance a na jejich místa příjmá MBA (= mladé, blbé, ambiciózní). Pak jdete do spořky a cosi potřebujete a obslouží vás až tak 10. člověk, který ví, co chcete. Těch 9 před ním tomu sice nerozumí, ale nabídne vám poslední výkřik z bankovní produkce, protože včera byl na školení a musí vám to v rámci prodeje nabídnout. PS: nejsem ani jsem nebyl zaměstnanec, ale měl jsem tam a ještě mám pár známých. Všichni mluví stejně. Ti, co tam ještě jsou, ale nechtějí, aby bylo pod názorem uvedeno jejich jméno. Hádejte proč?
Ano, praxi v ČS jste popsal (-a) naprosto výstižně.
Pro příspěvek výše 1.5. 8:35: domníváte se, že napsání pravdy je "špiněním po diskusích"? Nebo jste jeden z těch Mladých, Blbých, Ambiciozních, co te "žerou" a nesnete kritiku. Krédem dnešní doby je držet ústa a krok neboli být loajální, že ...
Jen ať lidi vědí, jak to (nejen) v ČS a.s. chodí.