Blížíme se k tomu opravdu pracovat 25 hodin denně bez oběda? Nedovedu si představit, že bych po skončení práce šel ještě do jiné práce. Vstávám po čtvrté ráno, abych se hromadnou dopravou dopravil 30 km na 7:00 do práce. Domů z práce se dostávám mezi 17:-18:00. Člověk je docela utahaný, takže u zpráv usne. Někdo dojde do práce v pantoflíčkách nebo pro něj přijede limuzína, ale jsem neschopný, neučíl jsem se cizím jazykům, nestěhuji se do ciziny, na základě nově schválených a inovovaných kvalitních zákonů se stále učím novým věcem, tak se mne (zrovna tak jako tisíců dalších podobně neschopných) ona privilegia netýkají. Přece život není o tom trávit celý život v práci, abych měl na zaplacení nájmu či hypotéky ...
Na druhou stranu, když slyšíte, jak managment, politici a další vyvolení stíhají vedle své "náročné" funkce ještě přivýdělky formou dalších funkcí v představenstvech, předsednictvech, výborech, komisích, člověk se nestačí divit, jak to stíhají. Normálnímu člověku znormují každou minutu pracovního procesu, pokud mu norma vyjde na méně jak 8 hodin, zkrouhnou mu mzdu a pokud chce za směnu víc jak 2x na záchod nebo si píchne o 2 minuty později příchod, tak musí nadělávat aspoň půlhodinu. Nevím, jestli je to o spravedlivém odměňování ...
Ano, na 30 km se vám ani neohřeje motor, nerozmrznou skla, takže spotřeba je ohromná, o doslova ničení motoru ani nemluvě. A když si vyděláte desítku čistého, a dáte jen za benzín přes 3 tisíce, kde jsou další náklady spojené s provozem vozidla - pojištění, STK, servis, pneu, náhradní díly ...? Ono se dá za ty peníze dojíždět individuálně při 30 tisících čistého nebo když si to dá podnikatel do nákladů, ale ne každého se takové zvýhodnění týká. To jen z praxe, jak to chodí.
Jo pardon, já netušil, že bydlíte v oblasti s celoročními mrazy... Jinak dojíždím 23 km, motor se ohřeje tak po 5 km, spotřebu mám necelých 6 litrů a 30 kKč čistého nemám... Za benzín dám o dvě stovky méně, než by mne stála doprava ČSAD, STK a pojištění se snad platí, i když auto nejezdí, a místo hodiny a třičtvrtě na jedné cestě na ní strávím 20-30 minut.
Individuálně se dá bez potíží dojíždět i při 26ooo hrubého :). Vlastní zkušenost - ovšem minulá. V současnosti jsem se ustálil na třech částečných úvazcích, abych měl dost volného času. Peněz mám míň, ale jsem spokojený - teď uvažuji ještě o jednom (3-4 hodiny/týden). (BTW jeden jsem sehnal v únoru, druhý před měsícem - krize nekrize, třetí mám již dlouhá léta). Blbý to mám jen doma, protože mám stále na talíři, že se jen flákám doma a můžu si klidně vyspávat do 11 :).
BTW předtím jsem dělal procesáka (sice mě to bavilo, ale za 26ooo být v práci furt a doma myslet zase na práci - vážně hrůza) a předtím jsem pracoval v německu jako kvalitář.
Dneska se poflakuju ve školství a hraju si s penězi na burze. Výdělky jsou ve školství nízké a na burze nejisté, ale stojí mi to za ten klídek.
Uvažuji že bych se zkusil ještě dělat finančního konzultanta - ale to se ještě uvidí.
Vstavat az se sam probudim povazuji za naprostou samozrejmost uz mnoho let. Nicit si zdravi vstavanim v neprirozenou dobu by melo byt povazovano za stejne zdravotni riziko jako koureni.
Možná by stálo za to nechat opravit termostat, pokud vám auto rozmrzá 30 km ;-) Většina aut topí po 2 km a motor má plně ohřátý po 5 km. I stará škoda 100, která honí teplý vzduch přes celé auto studeným kovovým kanálem pod podlahou má rozmražené sklo nejdéle po 2 km a skutečně topí cca 5 km jízdy po městě.
Pokud neparkujete ve vytopené garáži, tak v zimě máte auto skutečně namrzlé - třeba skla. A ta vám po 2 km skutečně neodmrazí, i když máte vyhřívání zadního skla. Co boční skla? Tam ještě vyhřívání nebo přímé ofukování nevymysleli. Nabízí se možnost polít je teplou vodou, že ... Miluji týpky, co jsou líní si před vyjetím oškrábat skla od námrazy nebo smést čepici sněhu - a je jich dost. Pak na svět zírají průzorem jak v tanku jen přímo vpřed, ostatními směry nevidí, při nejbližším zabrždění se jim sněhová čepice sesune na přední sklo a oni nevidí nic ani tím průzorem. Taky dojíždím, a už mne dost takových machrů málem nabouralo, kdybych nepředvídal. Co se týče topení, tak přece jen i ve 21. století trvá, než se auto prohřeje. Soudě i podle toho, kolik lidí jezdí v zimě v kabátech. Mne třeba u Škodovky pravidelně v zimě vypadává ventilátor topení. A jelikož tam neexistuje nápor, ale musí běžet furt větrřák, aby to topilo, je jízda velice nepříjemná. Zlatí žigulící, kteří topili daleko rychleji a jen náporem, větrák se pouštěl jen při extrémních mrazech. Ve škoda-servisu mi větrák rozdělají, prý tam odchází nějaký reostat či co a přes léto to vydrží.
Jinak samozřejmě auto má na krátké vzdálenosti ohromnou spotřebu i v létě, ničí se tím motor (v činnosti je jakýsi automatický sytič, který dává bohatší směs). Pokud nebydlíte v Praze, kde jezdí MHD každých 5 minut, tak na vesnici jede jeden autobus ráno pro děti do školy, jinak nic. Tam lidem nic jiného než dojíždět autem. Ale málokdo si na denodenní huntování koupí nové auto, většinou se to řeší muzejními výkřiky techniky z Mladé Boleslavi typu 120 nebo Favorit, což s bezpečností, ekologií, komfortem nemá nic společného.
Co jinak vím, tak mou trasu dojíždění cca 25 km absolvují 3 nahňácané vagony lidí. Když to finančně spočítám, tak auto má na tyhle krátké vzdálenosti spotřebu v zimě možná i deset litrů /ve škodovkách jsou palubní počítače symbolem drahého luxusu, tudíž ho tam nemám/, a solo se to určitě finančně nevyplatí. Nemůžete-li si to dát do nákladů jako podnikatel, je hromadná doprava cenově výhodnější /a to kalkuluji jen s projetým benzínem, nepočítám pořízení náhradní díly, pojistky, technickou nebo vlastní pořízeníauta - dost lidí si pořizuje nějaký ten vrak specialně pro dojíždění - pka mají někteří i dve "auta" v rodině.../, i když ta s každým novým jízdním řádem či změnou JŘ dost citelně podražuje, přitom komfort cestování v 30ti letých vagonech je otřesný. Ale co lidem jiného zbývá? Při 10 -15ti tisícovém příjmu asi těžko obětují 6 tisíc za dojíždění, jak by si to přála třeba ODS. Řada lidí dojíždí hromadnou dopravou jen přes zimu, v létě se motá mezi auty na kolech.
V práci parkuji venku, takže v zimě když odjíždím za tmy domů, je často namrzlé. Takže pokud je namrzlé, tak nastartuji, pustím topení nastavené pouze na přední sklo a elektrické ohřívání zadního okna a začnu škrábat všechna okna. Oškrábáno mám cca za minutu a vyrazím. Už po méně než kilometru mám na okně pás cca 15 cm vysoký, kde se okno zevnitř už nemlží (ale i přes zbytek zvolna se zamlžujících oken zevnitř je stále vidět). Po cca 2 km už nemlžící část okna je cca stejná jako část otíraná stěrači (tj. je vidět ven stejně jak za deště). Zároveň po 2 km začíná být vzduch proudící z topení subjektivně vnímán jako teplý. Po 5 km jsou odmražená a nezamlžená celá všechna přední skla. Po 8 km dojíždím domů a v autě je poměrně teplo.
V autě jezdím v rozepnuté bundě, protože logicky, je-li venku -10°C, je při nástupu do auta i uvnitř -10°C.
V zimě jezdím škodou Favorit 135Le (počítačem řízený karburátor a katalyzátor), tedy žádný moderní výkřik techniky a přesto se v zimě nerozmrazuje 30 km a topí už po 2 km jízdy ;-)
Pokud někdo vyjede s 1 mm ledu na všech oknech a diví se, že ještě po 30 km nevidí ven na všechny strany, tak to ale není problém auta, ale řidiče, že nepoužívá ani selský rozum.
Běh motoru naprázdno, aby se trochu zahřál, odborníci odsuzují, že to nejvíce ničí motor. Nevím, dělám to sice taky tak, s Felicií, po 2 km auto rozhodně při mínus 10 netopí, ale pouze zavlažuje, termostat mám v pořádku, Kdybych s ním hned po nastartování vyjel, asi bych jen poskakoval - dokonce studený motor při rozjezdu škube i v těhle dnech, ve škoda-servisu ale nic nezjistili. Je vůbec zajímavé, že řada závad se při návštěvě autoservisu náhle neprojevuje - mechanici říkají, že mi sice mohou vyměnit půl auta, ale že se závada může projevovat i dál, a ne vždy. Zrovna dálkové ovládání - občas nefunguje, v servisu funguje. Tak ho přeprogramují, samozřejmě to maká, a po nějaké době přijdu k neuzamčenému /světe div se, neukradenému/ autu, protože nedávám při zamykání pozor, zda se auto skutečně zamklo a blinkry blikly.
Takže auto se nemá zahřívat volnoběhem ale ani se s ním nemá okamžitě vyjet :-) Jak se tedy má v mrazu s autem odjet ? Odtlačit ho do vyhřívané garáže a pár hodin počkat než rozmrzne ? ;-)
BTW netvrdím, že po 2 km jde z topení nějaké horko, ale že když k němu přiložím holou ruku, tak cítím teplo, tedy odhadem něco kolem 20°C, což při -10°C je o celých 30°C víc než je venku.
Pokud vám po nastartování auto jen poskakuje, tak je to rozhodně špatně a je nutné závadu nalézt a ne prohlašovat, že je normální stav, že auta po nastartování nejedou.
Ano, auto se nemá volnoběhem zahřívat. Má se do auta naskočit a jet. Nevím, možná se změnou vládnoucí strany se tyto názory zvrátily o 180 stupňů a dnes se má motor nechat 5 minut blafat, než se sním pojede. Zrovna tak jako psaní s a z ve slovech se s nástupem jiné pilitické moci mění, tak i třeba při záběhu nového auta se dřívej měl motor šetřit (nevytáčet na maximum otáček) a teprve od určitých km se měla zátěž motoru postupně zvyšovat až na maximum. Dnes se prý má naopak motor zatěžovat maximálně takřka hned od začátku. Já vychzím z toho, co mi řeknou v servisu a co si kde přečtu. Takový odborník, jenž během 10 minut rozhodí motor a řekne vám, že je totálně v pr..., protože jste do něj lil místo servisem doporučovaným Castrolu nebo Shellu za 4 stovky za litr český Mogul za 4 stovky ale za 4 litry, nejsem a tak se držím i teoretického požadavku bezprostředně po nastartování vyjet. Pravda, v létě zavřu vrata garáže a jedu, v zimě taky, ale když někde stojím venku, tak nastartuji a odklidím sníh nebo námrazu z auta.
Víte, ono když je venku - 10 stupňů, tak vám připadá že z výdechů jde horko, i když ten vzduch má ještě daleko do + 20 stupňů. Já vycházím z toho, co mi ukazuje teploměr v autě - jak vnější, tak vnitřní teplotu.
Poradíte mi, mám mechanikům v servisu hejbat rukama, aby mi odstranili škubání za studena? Na volnoběh se zvyšují otáčky pravidelně i za studena, jak ovšem motor dostane zátěž v podobě rozjezdu, jak by se chvílemi hltil. Ale jsou to víceméně první metry za rozjezdu za studena. je fakt, že u spousty jiných závad přesně vědí, kam šáhnout.
Ale nemíním do toho už dál vrážet, už mne ten výkřik techniky stál dost a dost peněz a pokud budou rozumné podmínky šrotovného, půjdu do nového, samozřejmě už ne do Škodovky. Sice mi to šrotovné bude stačit tak na metalízu a zámek zpátečky, ale jinak by tam vše civilizačního mělo být už ve standardu.
Já vycházím z toho, co mi ukazuje teploměr v autě - jak vnější, tak vnitřní teplotu.
Kdysi jsem si pro zajímavost změřil teplou ve výdechu z klimatizace. Na teploměru v autě 35°C, přímo ve výdechu klimatizace -2°C, 2 metry od klimatizace ve směru proudícího vzduchu 5°C.
Takže měření teploty uvnitř a vně auta je pro zjištění teploty vzduchu foukajícího z topení absolutně k ničemu.
Rada ke škubání. Občas neškodí zkusit jiný servis. Nicméně u staršího auta asi nemá smysl řešit úplně všechny závady pokud příliš nevadí provozu.
Já zas vycházím z toho, jaká je v autě v prostoru teplota. je mi jedno, kolik stupňů má na výdeších, ale hlavní je kolik je stupňů v kabině jako takové. Klimatizaci ke schlazování nemám - psal jsem, že jezdím Škodovkou. jen topení tam je.
Servisy máme v okolí dva, a oba jsem vyzkoušel. jeden mi neustále doporučoval výměnu či opravu něčeho, co mi bez opravy vydrželo ještě doteď. Byly to sice většinou prkotiny, ale servisu to vylepšovalo bilanci. Většinou se vešli i do povolených procent nad odhad ceny zakázky, ale já platil za periodickou prohlídku víc než táta s Renaultem. Druhý servis jakžtakž, nicméně u obou servisů se mi přihodily závady, které předem neodhalili, já zůstal viset a ještě že mám u Kooperativy v rámci pojištění asisteční služby - odtah zdarma.
Při takovéto logice musím prohlásit, že když přijedu v zimě na chatu a během 10 minut rozpálím kamna do ruda, tak ještě nejméně půl hodiny poté co svítí žárem červeně ty kamna vůbec netopí, protože teploměr na zdi několik metrů daleko ukazuje pořád zimu (po 45 minutách cca 15°C).
Tedy po 2 km většina aut už topí, ale logicky je po 2 km uvnitř stále ještě zima.
V manuálu k Toyotě se přímo píše, že v zimě se má nechat motor po nastartování nechat běžet několik minut na prázdno, aby se motor zahřál. Že by v Toyotě nebyli odborníci?
Stačí následující úvaha:
čím se maže motor? olejem
kde je motor při studeném motoru? dole v olejové vaně a musí se rozcákat oběhem motoru.
v jakém stavu je olej, když má dvacet minusů? ztuhlý dole v ojelové vaně, a potřebnou viskozitu nabírá až postupným prohřátím.
ERGO: může se dobře mazat motor, jehož mazivové médium je zpastované na dně olejové vany? odpovězte si sám.
kontrolní otázka: na co jsou elektrické předehřívače oleje, často na dálkové ovládání? pro blbý nebo pro chytrý?
"Ano, na 30 km se vám ani neohřeje motor, nerozmrznou skla" HALÓ už je 21. století a auta jsou zcela jinde, než vaše představy! Takový blábol jsem už dlouho neslyšel. :-))
Podobné bláboly miluju.
Co se do něj navážíte? Třeba řidičák mít ze zdravotních důvodů nemůže. A že dojíždí 30 km? Co má dělat, kdyý blíž práce nebude a na podporu v nezaměstnanosti už nemusí mít nárok? A pokud bere desítku nebo jedenáctku čistého, tak si moc vyskakovat nemůže, z toho na to auto nenašetří a na koupi ojetého vraku je teď poplateček ve výši 10.000,- Kč.
Že je nas***anej? Kdo není? Kikáni dostanou peníze bez práce, bojí se jich policajti i revizor v autobusu, bílému totéž neprojde. Po revoluci jsme se chtěli mít lépe. Ano, někdy se máme. Ale za cenu, že budeme makat 42 hodin denně a ještě si přivstaneme. Není problém mít 5 mizerně placených prací, problém je mít práci, při které se dá bydlet nikoli v zemljance a uživit 1-2 děti. U nás už jsou děti považovány za nadstandard.
ZCELA MIMO TÉMA. Řešil jsem tu jeho představu o současných autech. Ale i tobě přiznávám solidní schopnost odvádět debatu jinam, než kam směřovala. Vhodné pro politiku,máš šanci se tam uplatnit (pokud máš hroší kůži).
Celkem pravidelně sleduji v diskuzích tuhle reakci, která v sobě zrcadlí částečnou snahu nespokojeného zaměstnance "něco udělat" se svou neuspokojivou situací v zaměstnání. Z té reakce je vždy cítit, že si dotyčný odnesl z pouček jen polovičatou informaci. Obecně se tvrdí, že pokud se vám nelíbí vaše zaměstnání, máte se vzdělávat a učit jazyky a podobně. Ale to je jen všeobecná fráze, pokud na té frázi někdo staví svou rezignaci, pak si za svůj náročný a neuspokojivý život opravdu může sám. Nejde o to, aby měl každý dva tituly a uměl deset jazyků. Jde o to si zvyšovat kvalifikaci ve svém oboru, což může udělat i zedník, truhlář, nástrojař, prostě kdokoliv. Pokud bude mít co nabídnout a bude dostatečně průbojný (například místo usínání u TV surfovat po pracovních nabídkách), je jen otázkou času, kdy si polepší. Tato doba není kojná. Nikdo za nikým nepřijde a nebude ho tahat za ručičku k lepšímu korýtku. Nehledě na to, že kdo se plácá životem v aktivním věku, co bude dělat ve stáří? Důchody už dost pravděpodobně brzo nebudou, z čeho bude žít, když už teď strádá? Nejhorší je, že takových lidí je mraky a určují pak u voleb budoucnost pro všechny :-(. Mimochodem občas kupodivu stačí udělat si revizi domácího rozpočtu a člověk může být překvapen, za jaké zbytečnosti mizí měsíčně sta i tisíce...
Fajn. Takže co navrhujete s těmi neschopnými? Zastřelit? Jsou lidi, kteří na dnešní rychlou dobu, kdy každý musí být free happy a cool, prostě nemají...
Ano, máte pravdu, budeme se chovat jak zvěř. Starší, méně výkonné necháme zastřelit, hlavně aby nečerpali ten prokletý důchod nebo zdravotní péči, když na ně celý život platili z daní.
Ono v 50ti nelezou do hlavy cizí slovíčka či fráze jako v 18ti, fyzická výdrž už také není to co v mládí. Taky jsem měl ve 30ti plná ústa budovatelského nadšení, dnes je to trochu jinačí.
Můj známý šetřil a šetřil a pak si za ušetřené peníze koupil počítač na hraní her. Proč ne, peníze si vydělal poctivě. Jenže, kdyby myslel na budoucnost, mohl si za ty peníze třeba zásadně rozšířit řidičská oprávnění. Nebo třeba udělat svářečský kurz.
Dnes je nezaměstnaný. Se svářečským kurzem nebo řidičákem větším o dvě skupiny by mohl mít mnohem větší šanci najít si práci.
Pozor, netvrdím, že člověk nemá právo koupit si počítač na hry nebo si udělat nějakou jinou radost. Ale tento známý nedal od vyučení do svého vzdělání ani korunu. Desítky let. Jinak je to slušný člověk a umí pracovat, ale tady prostě udělal chybu.
Našetřil si samozřejmě na mnohem víc. Tohle byl jeden konkrétní příklad. Většinu těch peněz asi utratil za rozumné věci. Jenom jaksi zapomněl na to, že se taky má něco investovat do vzdělání (peníze na to měl, jak jsem psal, nemusí to být hned VŠ nebo jazyky, ale třeba ten svářečský kurz).
Našetřil si samozřejmě na mnohem víc - na co konkrétně? Každý má jiný žebříček hodnot a pro mnohé je investice do vzdělání, které nepotřebuje nebo neuplatní, je zbytečná. Můžete být sebevíce studovaný, když vás nevezmou třeba pro vzezření, věk, zdravotní stav - ten důvod odmítnutí vám samozřejmě nesdělí. Už dnes mnozí vzdělaní lidé zápasí s tím, že svoje vzdělání nedostanou zohledněno ve mzdě. Třeba zdravotní sestry - léta se kritizovalo, že s maturitou musí mýt lidem zadky. Na to by stačily méně vzdělané síly. Snad EU naopak rozhodla, že nejen na mytí zadnic se musí sestry ještě více vzdělávat. Jejich vzdělání však není zaměstnavatel schopen náležitě ohodnotit, protože má omezené zdroje od zdravotních pojišťoven. Tak snad nyní se zase vzdělávat nebudou. A takto podobně to začíná vřít i v jiných oblastech - zaměstnavatelé by zkrátka chtěli z každého odborníka, znalého 5 jazyků, ale je pro ně drahý, nedokáží jej zaplatit, protože nějaké asijské dítko to samé dovede vyrobit bez znalosti cizího jazyka za zlomek té naší ceny. Koupíte si housku za 25 CZK, když u ní bude cenovka, že jí vyrobil pekař Ing MBA znalý 5 jazyků? Nebo si koupíte tu samou housku za 1,50 s tím, že ji upekl Voloďa z UK?
Tak to jo, to třeba mohl, já to pochopil tak, že volil mezi zábavou a vzděláním, když se mu podařilo něco málo našetřit. Ale stejně, jak tu napsal ten přede mnou, on by mu ten kurz byl stejně třeba k ničemu, to se dá těžko hodnotit. Také jde o to, jestli by ho to sváření vůbec bavilo, nebo něco jiného, co se mu nabízelo k vyučení. Já znám zas takového, který by se chtěl něco nového naučit, ale ten kurz je tak drahý, že na to nikdy mít nebude a nemá smysl se přeškolovat na něco, co člověk dělat nechce. No to je zbytečné rozebírat, to je každého věc, jak si to zařídí, za co peníze utratí.
To jsou krasne teoreticke recicky ktere jsou uplne mimo realitu. Myslite si ze dnes nekdo stoji primarne o kvalifikaci ? Kdepak. Nejdulezitejsi je loajalita, tedy ochota pracovat za co nejnizsi cenu.
Osobne nastesti nejsem zamestnan, ale napriklad v IT je zcela jasny tlak na "hlavne at je ten clovek co nejlevnejsi". Ze ta prace pak podle toho vypada ? To nikdo moc neresi. Nakonec toho cloveka vyhodi a vezmou zase nekoho podobneho. Teprve kdyz je opravdu velky prusvih, tak jsou ochotni si najmout nekoho zkuseneho za odpovidajici penize, kdo to da dohromady. Ale jinak .... hlavne at je to co nejlevnejsi. To je dnes hlavni "kvalifikace".
Ohledne te revize domaciho rozpoctu, to do celeho kontextu vubec nesedi. Lidsky zdroj (drive clovek) by prece nemel koukat na to kde usetri, ale na cem lze vice vydelat. Alespon tak o tom mluvi mladi, dynamicti a perspektivni radci :-)
ANo, naprostý souhlas s Obyvatelem, nejen v tomto příspěvku, ale i to, co píše nížeji.
Ke střední vrstěv a říjmům: »milion korun hrubeho na domacnost (pri dvou vydelavajicich clenech je 42k hrubeho na osobu, to neni zadny vejvar (cca 30k cisteho), kdyz uz od 35k byli povazovani za hodne bohate (mysleno vzhledem k puvodnimu progresivnimu zdaneni). « - kdo takové peníze běžně vydělá? A dokonce oba v rodině? Už fakt, že 2/3 lidí nedosáhne ani na tu průměrnou mzdu. Teď jsem někde četl, že vláda připravuje dotaci developerům, aby mohli stavět byty pro chudé, kteří nemají na vlastní nebo drahé bydlení. Tam byla příjmová hranice okolo 30 000 Kč. Takže 30 000 jsou chudí, a od 35 tisíc hodně bohatí. Co je mezi tím? 5 000 Kč! Kde je ta střední třída?
Jak píše Obyvatel 2.6. 2009 14:02: »Pripomina to vyvoj v chudych zemich v Asii, kde se 5% lidi ma velmi dobre, 5% dobre a 90% spatne.«
prijmova hranice 30000Kc je snad na domacnost ne? takze dva podprumerne platy. Nevidim duvod proc by si jeden clovek mel porizovat byt, pokud na nej nema :)
Najem je prece daleko drazsi nez vlastni bydleni, alespon to se tu objevilo mnohokrat. Takze tato rada neni prilis ekonomicka.
S dotacemi nesouhlasim, stejne tak ovsem nechapu myslenku, proc by pouze az dva lide (kteri se drive ci pozdeji rozvedou a typicky on prijde o veskery majetek) meli ekonomicky dosahnout na byt. Netvrdim ze jeden clovek si bude kupovat byt rozmeru pro dva. Pricemz za luxus v kategorii pro dva je dnes v CR 2+kk 55m2 :-)
Chapu , ze to tu nekdo tvrdi, ja to netvrdim a povazuji to za moznou alternativu. A ta rada ekonomicka je, protoze najem je drazsi v pripade, ze mate penize na koupi bytu, pokud musite pocitat naklad na porizeni penez na koupi bytu, tak je to pak otazka konkretnich jednotlivych pripadu. Nicmene napr. v Praze za 8k mesicne vlastni bydleni neporidite, ale najem ano.
Neni myslenka pouze az dva lide, ale dotace na domacnost, pokud na to doshane jeden, tak v pohode, pokud tri tak taky reseni. To ze se rozvedou to jsou rizika, ktera jsou predem dana a daji se odhadnout i dusledky a je pouze na techto lidech, zda jsou ochotni rizika podstoupit, clovek je prece jen myslici tvor a pokud si rizika nezvazi, pak bych rekl, ze je to jeho problem a ja budu protestovat az bude chtit zachranit z eraru.
Ja s dotaci take nesouhlasim, ale prece ji nemuzete brat tak, ze je to dotace pro chude, je to proste ekonomicky blabol, ktery nekdo navrhl, stejne to neschvali.
Pro opravdu chude ma existovat reseni v podobe socialniho bydleni, vlastneho obci (krajem, statem) s jasne definovanymi podminkami. Neco uplne jineho nez stavajici zrudna regulace.
Toto bydleni by nemelo byt na jednom miste, abychom netvorili ghetta, ale roztrousene po celem meste (kraji, statu).
Dotace developerum ? To je k smichu :-) Zadne nepotrebuji. Proste bude zisk misto 200% "jen" 100%. Co mi zatim nikdo nevysvetlil, proc dnes neexistuje obdoba druzstevni vystavby bytu. Domluvi se treba 15 lidi ze si chce postavit dum a v nem bydlet (bydlet, ne s nim spekulovat). Osobne bych do neceho takoveho hned sel, protoze cena by mohla byt az polovicni, tedy na urovni zhruba pred peti lety. Ze by za poslednich pet let vzrostla cena stavebnich praci na dvojnasobek ? Nezda se mi. Jen se proste dohodlo, ze to bude jeste drazsi a protoze lide nechteji (zatim) hromadne bydlet v zemljankach, tak na to musi pristoupit.
Ano, taky jsem uvažoval, že by mohli mít nižší zisky. Ale v naší kotlině nestačí když kape, musí téci proudem. A chamtivostí a nenasytností si tihle kapitalisti řežou pod sebou větev. Netvrdím, že všichni, ale řada ano.
Stačilo by, kdyby stát zřídil neziskovky, které by stavěly kvalitně a levně. Aby srazily ty nekřesťanské ceny jak nové, tak i staré výstavby.
Stat bych do toho tahal radeji co nejmene. Tam musi byt nejaky jiny problem ktery neznam. Vzdyt takove "druzstvo" dnes muze pravne existovat a stavebni firme muze byt snad jedno, jestli ji plati developer nebo nejake sdruzeni. Vsichni zucastneni to ale budou muset zaplatit predem v hotovosti, na takovy projekt asi zadna ceska banka nepujci.
Sam uz jsem se na to zkousel ptat v ruznych diskuzich a nikdy jsem nedostal odpoved, proc to presne nejde. Predpokladam ze je za tim nejaky vliv developeru a bank (kteri podle mne stoji i za neustalym prodluzovanim regulace najemneho, ohrome jim to totiz vyhovuje). Koneckoncu tenhle zpusob vystavby bytu prece funguje i jinde ve svete, to neni nic socialistickeho.
Dotace developerům - k smíchu ... Tak se smějte Obyvateli. Je vcelku běžné, že nejen developeři dostávají od státu štědré dotace. Na cokoliv. Ale mnoho lidí o tom neví nebo vědět nechce.
Mohl byste vysvětlit, co vám osobně brání založit bytové družstvo, koupit pozemek a na něm postavit činžák? Odpovím za vás - nic. Snad jen neschopnost a lenivost, a to už by bylo na další článek ...
Plne súhlasím. Kedysi som si myslel, že takýto bordel môže byť iba na vojne. Mýlil som sa. Je to v Čechách, je to na Slovensku, je to všade. Otázkou je, kto nájde liek na túto rakovinu.