Nedávno vyšlo v tisku alarmující číslo o 300 000 vozidlech údajně vůbec nemající povinné povinné ručení. Prakticky se tato informace opakuje po x -letech. To není státní aparát schopen při současné informační technice okamžitě vytypovat ty co neplatí a skřípnout je ? Jako vše u nás hrozný problém a tak budou platit ti co již platí. Zároveň razantně zvýšit povinné ručení těm co bourají stále a těch je u nás hodně, jak vyzněla citace jedné z pojišťoven.Jsou jedinci co bourají i více než 10 x během několika let.
Tomu bych zas až tak nevěřila. při prvním porovnání databáze aut evidovaných, t.j. majících SPZ-ku, a aut povinně pojištěných, které provedli před několika léty v Praze, se přišlo na to, že auta tzv. nepojištěná, byla odhlášena z evidence. Na silnici se vůbec nepohybovala. Bordel je spíš v evidencích a databázích, i když připouštím, že na silnici jsou i auta nepojištěná. Osobně znám venkovského řidiče, který jezdí obstarožním trabantíkem z bydliště ve střediskové obci do lesa a ke včelám. Povinné ručení nemá, jeho ujeté kilometry jsou v tisících ročně a převážně po polních cestách.
Když už jsme u té spravedlnosti a cen povinného ručení: pamatuju dobu, kdy byl zrušen monopol. Povinné ručení bylo skokově zdraženo a jako náplat dostali řidiči zelenou kartu zdarma. Jenže traktor nebo 25 let staré auto to nevyužije, protože se přes hranice nedostanou. Takže pojišťovny vypustily bonbónek a shrábly ze něj nemalý peníz.
Pamatujete dobře zrušení monopolu. Kolik že kdysi stálo povinné ručení - 144,- nebo 177,-? Už se mi to plete. A dnes 4 - 5 tisíc (záleží na typu pojištění - velké, malé město, objem motoru - nepočítám zde autobusy nebo kamiony atd. atd.). A to ještě nechtějí platit čelní sklo - vždyť je to taky součást vozidla, a když mi škodu na skle způsobí cizí vozidlo? Zachvíli mohu mít zvláštní připojištění na reflektor - ten také může poškodit kámen - a ostatně - kamení a jiný bordel nemá na silnici co pohledávat ... Tak ať to platí silničáři, když nedokážou, kdo tam ten kámen dal (většinou je z rozbité silnice nebo z kvalitně dělané opravy, kdy do díry nalejou asfalt /kterým si zasviníte lak na autě, poklice/ a na to nasypou kamení a auta to utuží-uválcujou).
Chcete mi naznačit, že se pak s Trabošem dostanu až do Francie? Pokud ano, tak je to fajn. Známí z Francie tu chtěli koupit Tráboše a vyzkoušet si, jak se v tom jezdilo (přičemž by s autem jezdili po poli až hy ho zničili a pak že ho dají do šrotu. Vzhledem ke stáří vozidla jim ale auto do Francie nepustili, a to ani na valníku, a frantíkům se nechtělo jet zničit vehikl do Čech. Takže po r. 2009 by to třeba prošlo.
Pokud mají ve Francii předpis, že tam nesmí auta starší x let, tak asi nepomůže ani zelená karta.
BTW poslanci v tichosti schválili dlouho předem omílaný zákon, dle kterého dojde k navýšení horní hranice škod, tj. v podstatě další zdražení POV.
Pokud Kalousek a ODS vidí za vším jen peníze a chtějí neustále snižovat počet státních zaměstnanců (ale stávající práci neuberou, té naopak nejen v souvislosti s Evropskou unií přibývá), tak na takovéto černé pasažéry nikdo nemá kapacitu. Samo se to neudělá, a úřednice vydávající celý den řidičáky asi nebude mít příliš času na porovnání databáze pojištěných a psaní výzev k zaplacení pojistného. Pokud bude zrušeno vydávání neustále nových řidičáků (nebo pasů, občanek a já nevím čeho všeho ještě), tak ta pracovnice bude mici dělat něco jiného. Pokud občanky, pasy, řidičáky zrušeny nebudou, musí se přijmout na psaní výzev k úhradě pojistného noví pracovníci (nebo že by po vzoru podnikatelů ti stávající dělali 25 hodin denně bez oběda, a to pokud možno za minimální mzdu?)
Je to jen zjednodušené - pracovnice vydávající občanky nebo řidičáky nebude porovnávat registr, který zatím spravuje někdo jiný - CKP.
To si snad děláte srandu, že státní úředníci jako celek mají spoustu práce? Když nebudeme uvažovat vyjímky, kterých je málo, tak většina státních úředníků se pěkně fláká - ve státní správě je vysoká přezaměstnanost. Dokazuje to i to, že když se libovolná agenda státu kdekoliv na světě přesunula na komerční firmu, tak stejnou nebo lepší službu dokázalo udělat o 50% - 95% míň lidí.
Jinak projíždět databázi a posílat upomínky nemusí úředník, ale automatický systém...