Copak policie, ale když po letech fungování bonusů nejsou malusy stále ještě aktivní, tak se nic nezmění. Až budou vymáhat škody po vinících a o tom jim pak také ještě podraží povinné ručení, tak si pak dají pozor.
Pojištění? Když někomu podpálíte byt, taky by to pojišťovna měla pojištěnému zaplatit, ale pak to bude vymáhat po vás. Proč by to mělo být jiné s autem? Navíc, pokud se zjistí, že jste před zaviněnou nehodou pil, platí tato praxe myslím už docela dlouho.
Aha. A povinne ruceni, tedy pojisteni odpovednosti za skody zpusobene provozem motoroveho vozidla, tedy povinne platime aby pojistovny mely z ceho provozovat sve palace, ze.
Mýlýte se. Pokud někomu podpálím byt, pojišťovna mu to proplatí jedině tehdy, pokud on je pojištěný. Ale auto musí mít každý pojištěný svoje na případné způsobení škody jiným osobám. V tom je ten rozdíl. V pojistné smlouvě na povinné ručení je sjednaný limit (řádově desítky milionů Kč na majetku a zdraví) a co je nad tento limit platí viník ze svého. Případně pokud řídil opilý nebo jel s autem s propadlou technickou atd... pak platí taky.
Podle toho, co pojistovny vykazuji, tak na povinnem ruceni neprodelavaji... Tak nechapu, proc je tady takovyhle clanek. Delostrelecka priprava na dalsi zdrazeni?
Co se ucasti policie tyce, staci jednoducha drobnost - do pojistne smlouvy pridat podminku, ze u kazde nehody se skodou vyssi nez [neco] musi byt privolana asistencni sluzba pojistovny. A tecka.
Máte pravdu, neprodělávají. Pojišťovny nejsou charita paní Paroubkové, do které by cpali sponzoři peníze horem dolem, takže musí vydělávat stejně jaké kterýkoliv jiný podnikatel.
Povinné ručení je dost sledováno, taky je dost předmětem konkurenčního boje. Pokud na něm tedy pojišťovny neprodělávají a nedotují ho z výnosu jiných pojištění, třeba životního, rozhodně na něm příliš nevydělávají.
Kolegu z práce nabouralo auto do kurfu. Škoda za 35tis. a ze zákonné pojistky viníka dostal 14,5tis., ať si to prý dá do levnějšího servisu. Žádné proplacení opravy podle reálného stavu, takže bacha na pojišťovny. Jsou to bestie.
Mno-je dobré vědět,že škody z povinného ručení se u aut hradí v časové-né nové ceně!!! Jinými slovy-pokud by měl nové,nebo zánovné auto (1-2 roky staré) -pak by byla pojišťovna uhradila cenu opravy v plné výši,anebo jen malém krácení! Je jasné,že jestli měl auto staré 5-7,nebo i více let-jeho cena byla sotva poloviční,spíš třetinová!!! Jestli chcete mít jistotu,že i u staršího vozidla Vám pojišťovna uhradí opravu v plné ceně (minus spoluúčast)-pak nezbývá,než si sjednat havarijní pojištění!!!
Bordel převzatý od komunistů. Když mám na škodove klasiku - po 4 letech shnilé 5. dveře a mám je nově vyměně, a někdo mne naboří, tak mi hradí sníženou část, jako když nebyly nové? Fakt bordel ...
Když budu mít havarijní pojištění, tak mi z toho seberou bonus, i když jsem nehodu nezavinil já.
Pokud rozbiju u silnice svodidla, taky pojišťovna bude plnit jen částečně, protože ta svodidla již bala stará?
Když důchodci zlámu nehodou žebra, už také byla opotřebovaná, tak pojišťovna také bude plnit omezeně?
Evidentně víte o celém problému velké kulové, a přesto o něm zasvěceně kafráte...
Pokud pojišťovně prokážete, že jste před nehodou dveře vyměnil, nic kráceno nebude. Pokud nehodu nezaviníte, žádný bonus vám nikdo nesebere (pokud nejste pojištěn u podezřele laciné pojišťovny).
Stalo se mi něco podobného, škoda na autě za 50 000, pojišťovna z povinného ručení zapaltila jen 24 tisíc. Prostě a jednoduše "Poviné ručení - státem garantovaná zlodějna." Nesmířil jsem se s tím a najal si právníka a po dvou letech mi pojišťovna doplatila ještě 14 000 a právníkovi 11 000, protože dostali bobky, že by projeli soud. Kdyby mi dali ty peníze hned tak jsme všichni ušetřili spoustu času a České poště práci. Lidi, pokud se vám stane něco takového, nemějte strach a suďte se s pojišťovnou, většina případů bývá úspěšných. Nechápu který idiot vymyslel, že když mě někdo nabourá, abych si část opravy platil sám...
Když budu nehodu řešit ze své havarijní pojistky a ne z poviného ručení viníka, tak mi strhnou spoluúčast - čili zase nedostanu plnou cenu opravy a ještě přijdu o bonus.
Jde o to to prokázat. Pokud nemáte tým drahých zkušených právníků, tak neprokážete nic. Ani nové 5. dveře (nebyly měněny v autorizovaném servis, tudíž jste tam mohl dát díl z vrakoviště) ani svoji nevinu. Stačí, když budete mít den propadlou technickou a je z vás automaticky viník, bez ohledu na skutečný technický stav vozidla. A když technickou neprojdete kvůli hovadinkám typu prošlá lekárnička, špatně fungující mlhovky, špatný tlak v pneumatikách či ukapávající olej, tak je z vás také viník.
Problém vidíte teoreticky, ale prakticky již ne.
Povinné ručení je dost sledováno, taky je dost předmětem konkurenčního boje. Pokud na něm tedy pojišťovny neprodělávají a nedotují ho z výnosu jiných pojištění, třeba životního, rozhodně na něm příliš nevydělávají.
23. 9. 2009 0:14 redakčně upravil Dalibor Z. Chvátal, důvod: Protiprávní obsah
by více odpovídalo skutečnosti, než název povinné ručení.. Auta nezpůsobují nehody, ale vždy to jsou lidé. Místo povinného pojištění odpovědnosti z provozu vozidel by mělo být povinné pojištění řidičů, čili řidičských průkazů.
Jedno a totéž auto může řídit ledaskdo, ale řidičák je výlučně adresný.
A jestliže je pojištění povinné, má charakter daně, je to daň. Je poněkud absurdní očekávat v takovémto prostoru trh, soutěž pojišťoven, nabídku a poptávku, které tvoří cenu. Jisté je jediné- je to skvělý byznys pro pojišťovny, a to vcelku bez podnikatelského rizika. A taky to je skvělý prostor pro pojistné podvody, aneb Zn.viníka dodáme.
Nedávno vyšlo v tisku alarmující číslo o 300 000 vozidlech údajně vůbec nemající povinné povinné ručení. Prakticky se tato informace opakuje po x -letech. To není státní aparát schopen při současné informační technice okamžitě vytypovat ty co neplatí a skřípnout je ? Jako vše u nás hrozný problém a tak budou platit ti co již platí. Zároveň razantně zvýšit povinné ručení těm co bourají stále a těch je u nás hodně, jak vyzněla citace jedné z pojišťoven.Jsou jedinci co bourají i více než 10 x během několika let.
Tomu bych zas až tak nevěřila. při prvním porovnání databáze aut evidovaných, t.j. majících SPZ-ku, a aut povinně pojištěných, které provedli před několika léty v Praze, se přišlo na to, že auta tzv. nepojištěná, byla odhlášena z evidence. Na silnici se vůbec nepohybovala. Bordel je spíš v evidencích a databázích, i když připouštím, že na silnici jsou i auta nepojištěná. Osobně znám venkovského řidiče, který jezdí obstarožním trabantíkem z bydliště ve střediskové obci do lesa a ke včelám. Povinné ručení nemá, jeho ujeté kilometry jsou v tisících ročně a převážně po polních cestách.
Když už jsme u té spravedlnosti a cen povinného ručení: pamatuju dobu, kdy byl zrušen monopol. Povinné ručení bylo skokově zdraženo a jako náplat dostali řidiči zelenou kartu zdarma. Jenže traktor nebo 25 let staré auto to nevyužije, protože se přes hranice nedostanou. Takže pojišťovny vypustily bonbónek a shrábly ze něj nemalý peníz.
Pamatujete dobře zrušení monopolu. Kolik že kdysi stálo povinné ručení - 144,- nebo 177,-? Už se mi to plete. A dnes 4 - 5 tisíc (záleží na typu pojištění - velké, malé město, objem motoru - nepočítám zde autobusy nebo kamiony atd. atd.). A to ještě nechtějí platit čelní sklo - vždyť je to taky součást vozidla, a když mi škodu na skle způsobí cizí vozidlo? Zachvíli mohu mít zvláštní připojištění na reflektor - ten také může poškodit kámen - a ostatně - kamení a jiný bordel nemá na silnici co pohledávat ... Tak ať to platí silničáři, když nedokážou, kdo tam ten kámen dal (většinou je z rozbité silnice nebo z kvalitně dělané opravy, kdy do díry nalejou asfalt /kterým si zasviníte lak na autě, poklice/ a na to nasypou kamení a auta to utuží-uválcujou).
Chcete mi naznačit, že se pak s Trabošem dostanu až do Francie? Pokud ano, tak je to fajn. Známí z Francie tu chtěli koupit Tráboše a vyzkoušet si, jak se v tom jezdilo (přičemž by s autem jezdili po poli až hy ho zničili a pak že ho dají do šrotu. Vzhledem ke stáří vozidla jim ale auto do Francie nepustili, a to ani na valníku, a frantíkům se nechtělo jet zničit vehikl do Čech. Takže po r. 2009 by to třeba prošlo.
Pokud mají ve Francii předpis, že tam nesmí auta starší x let, tak asi nepomůže ani zelená karta.
BTW poslanci v tichosti schválili dlouho předem omílaný zákon, dle kterého dojde k navýšení horní hranice škod, tj. v podstatě další zdražení POV.
Pokud Kalousek a ODS vidí za vším jen peníze a chtějí neustále snižovat počet státních zaměstnanců (ale stávající práci neuberou, té naopak nejen v souvislosti s Evropskou unií přibývá), tak na takovéto černé pasažéry nikdo nemá kapacitu. Samo se to neudělá, a úřednice vydávající celý den řidičáky asi nebude mít příliš času na porovnání databáze pojištěných a psaní výzev k zaplacení pojistného. Pokud bude zrušeno vydávání neustále nových řidičáků (nebo pasů, občanek a já nevím čeho všeho ještě), tak ta pracovnice bude mici dělat něco jiného. Pokud občanky, pasy, řidičáky zrušeny nebudou, musí se přijmout na psaní výzev k úhradě pojistného noví pracovníci (nebo že by po vzoru podnikatelů ti stávající dělali 25 hodin denně bez oběda, a to pokud možno za minimální mzdu?)
Je to jen zjednodušené - pracovnice vydávající občanky nebo řidičáky nebude porovnávat registr, který zatím spravuje někdo jiný - CKP.
To si snad děláte srandu, že státní úředníci jako celek mají spoustu práce? Když nebudeme uvažovat vyjímky, kterých je málo, tak většina státních úředníků se pěkně fláká - ve státní správě je vysoká přezaměstnanost. Dokazuje to i to, že když se libovolná agenda státu kdekoliv na světě přesunula na komerční firmu, tak stejnou nebo lepší službu dokázalo udělat o 50% - 95% míň lidí.
Jinak projíždět databázi a posílat upomínky nemusí úředník, ale automatický systém...
Jak může někdo pořád psát, že nehody jsou způsobené nedodržováním předpisů a zvláště rychlosti. Vždyť je to nesmysl.
Již výše někdo psal, že nehody jsou hlavně zaviněné vždy řidičem, to je to podstatné. Je přece jasné, že řidič(ka) jezdící měsíc, nedokáže ještě předvídat, nedokáže to ani za rok, ani za dva a těch nových řidičů stále přibývá. Záleží také na počtu již odježděných km. Někdo může namítnout, že velký počet nehod mají i řidiči např. kamiónů - ale i tam je spousty nových řidičů bez zkušeností a v neposlední řadě únava za volantem a mikrospánek.
Dále tak jak stoupá stále počet aut a řidičů, tak stoupá i počet nehod. Nevím, co je na tom divného. I nepřiměřená rychlost je pro každého jiná, stejně tak jako různé situace na silnici. Někdo tu situaci vyřeší mrknutím oka a druhý zazmatkuje tak, až je z toho nehoda.
A tak by se dalo pokračovat přes nesmyslné a špatně umístěné dopravní značky atd.