Vlákno názorů k článku NetBanka - jen se tváří od Investor - NetBanku používám od jejího počátku. Některé dětské nemoci...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 4. 2003 10:55

    Investor (neregistrovaný)

    NetBanku používám od jejího počátku. Některé dětské nemoci se podařilo odstranit (např. příšerně dlouhá doba potvrzení operace), jiné zas zůstávají. Za nešťasnou považuji existenci aplikace vázanou na nutnost certifikátů. Certifikáty jsem již generoval několikrát a vždy to byl horor. Poslední obnova certfikátu byla vyřešena vydáním nových obálek = návštěva banky, čekání apod. Nakonec se ukázalo, že problém při generování certifikátů je zaviněn způsobem ukládání souboru. Systém prostě hodí opakovaně chybu při přímém ukládání na disketu. Operátoři banky tvrdili, že mám špatnou disketu, ale že bych v novém balení měl špatných disket několik je nesmysl. Nakonec pomohlo uložení klíčů na plochu Windows a následné přesunutí na disketu. Najednou vše fungovalo.
    Za další nemoc považuji HotLine. Dámy na linkách se sice snaží, ale počítačům nerozumí. Evidentně mají předem řešené situace a běda, pokud je něco nestandardního. Řeknou, že si máte zavolat třeba ráno až tam budou technici z HelpDesku. No a když jste ráno v práci a navíc ne u počítače se kterým je problém, moc to nepomůže.
    Závislost aplikace na certfikátu je docela omezující a brání v operativnějším využití jinak kvalitního produktu. Na druhou stranu je to poskytováno zdarma, takže to nevýhody celkem slušně kompenzuje. Nelze proto NetBanku porovnávat např. s eBankou, která je možnostmi bezkonkurenčně na výši, ale také si to nechají zaplatit. Osobně již několik let využívám jak NetBanku, tak eBanku a nově i Servis 24 od České spořitelny, takže mohu porovnávat. S ohledem na ceny za transakce mám eBanku na půjčování peněz a NetBanku na provádění plateb. Servis 24 také rozhodně není špatný a myslím, že v současnosti NetBanku porazil. Ale není zadarmo ...

  • 23. 4. 2003 11:12

    Roman (neregistrovaný)

    Servis 24 sice není zadarmo (platí se za něj 15 Kč), ovšem pokud je zřízený, neplatíte za vedení účtu (úspora 20 Kč). Ovšem proti ŽIBĚ, která je celá zadarmo, je to přeci jen dražší (o 15 Kč/měsíc :-)...

  • 23. 4. 2003 18:03

    Investor (neregistrovaný)

    Souhlasím, ale ono je to u ČS ještě o trošku dražší. ČS totiž neumožňuje nastavit zasílání výpisů v jiné periodě než měsíční. Už jsem o to několikrát žádal, ale bezúspěšně. Takže vedení účtu se prodraží o další peníze za zaslání výpisu. Např. u NetBanky i eBanky o výpisy nestojím a nechám si posílat pouze roční sumární výpis. V tom je pask NetBanka pružnější (zatím).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).