Díky podobnému článku v minulosti (možná byl uveden i zde, nepamatuji si), jsem při nehodě, kterou jsem nezavinil přesně toto po pojišťovně požadoval. Oprava byla malá (ohnutý blatník, tj. narovnat, přelakovat) a vyčíslili ji na cca 15 tis. Kč. Jelikož však vozidlo bylo cca rok staré, požadoval jsem náhradu ztráty ceny vozu (záznam o nehodě v CEBII je uveden). Udělal jsem to bez posudku odborníka, jen vlastním "odhadem". Požadoval jsem myslím 20 tis. Kč, dostal jsem směšné 3 tis. Kč...
Nestačí zaplatit opravu havarovaného auta .... Pojišťovna prý musí nahradit i pokles tržní hodnoty ... Pokud měl někdo co činění s pojišťovnou Direct a jejich až odpornou techničkou Hanou Grolmusovou tak dobře ví že nedostane vůbec nic. Jen jí proboha nic nepodepisujte na tablet.
To velké NIC vám dají všechny pojištovny, nyní jsem v dlouhodobém jednání přes Dekru s polskou pojištovnou a za zranění, náklady s dopravou k lékaři a na rehabilitace a ušlý výdělek zatím nemám ani korunu, přitom nehoda se stala 24.9.2018, viník řidič polského nákladního auta. Za totální škodu na autě jsem dostal částku, ale po koupi jiného podobného auta jsem tratil - 65000,- Kč. Pojišťovny to je jeden velký hnus.
No a proto mam i na dnes jiz starsi auto plne nejvyssi havarijni pojisteni. Jezdim opravdu hodne a nehodlam se dohadovat s kdejakou lumpackou pojistovnou. Vsechno resim tzv. primou likvidaci - tedy se svou pojistovnou, ktera si to pak uz s pojistovnou vynika vyporada. Vedla me k tomu jedna rakouska banda, ktera mi z povinneho ruceni jejich klienta na 5ti letym aute nacenila svetlo na 1500, mlhovku na 3 kila a podobny srandy. Od ty doby si beru nahradni vozidlo, rikam v servisu, ze neni kam spechat at to udelaji poradne a jezdim pouze do znackoveho servisu a vsechno mam zaplacene do puntiku... Lepe receno, podepisu jim akorat papirek ze to maji rovnou vsechno vyfakturovat pojistovne.
To mas marny, nekde proste lidi ridit nenaucis a prednosti ti davat proste nebudou a na kruhaci se taky jezdit nenaucej... Hodne je relativni pojem. Jsou roky, kdy nalitam "jen" kolem 50.000, jine ale treba az ke 100.000km. Nemyslim ze bych byl rekordman, ale urcite si nemyslim ze by jste najezdil byt jen vzdalene podobnou porci.
Přednosti ti dávat nebudou... To je právě to umění předvídavosti a odhadu. Ano, někdy to nejde, mne třeba nabourala slepice, která odbočovala doleva a dávala přednost protijedoucím vozidlům... Pak se najednou rozjela, protože tramvaj jedoucí proti ní zastavila (anžto tam měla zastávku) a ona si myslela, že protijedoucím vozidlům padla červená a vjela přímo přede mne. Ale ve většině případů zrovna tohle odhadnout jde a prostě nejedu jako pako jen proto, že vím, že jsem na hlavní a všichni z vedlejší mně musí dát přednost. BTW můj táta najezdil jako řidič z povolání přes 2 mega kilometrů bez jediné nehody, nejen bez nehody z vlastní viny...
No tak kdyz to vemu do dusledku, rypak mam naborenej malokdy (naposled jsem potkal treba i experta co se otacel na dalnici - to mam taky predvidat nebo co?), ale castejs mi t spis nekdo nanda zezadu nebo z boku. Co na tom jako mam predvidat.... Chytry reci akorat. Jo a jeste jedna vec - v zahranici jen jeden crash v madarsku - v podstate podobna situace jako s tou vasi slepici, jinak vsechno po cechach. Coz take o necem svedci...
To jste pisatele nepochopil. Píše, že pojistné událoti řeší přes svou pojišťovnu z havarijka a ta si to pak s pojišťovnou viníka už vyřídí. Tedy jde o situace, kdy jeho nabourá někdo jiný.
A jinak záleží kde jezdíte. Můj otec taky jezdí už 42 let jenže najede ročně 4 000 km a to po cestách, kde většinou potká jen pár aut. A myslím, že ho nenabourali ještě nikdy. Kdyby jezdil třeba po Praze, nevěřím tomu, že by najel 42 let bez nehody (zaviněné či nezaviněné).
Jakou neoprávněnou výhodu?! Je jasně vidět za koho kopete!!!!! Soud se zastal okrádaného Vy výhodo! Jak je možné že pojišťovny hodnotí všechna auta stejně a nehledí na skutečnou hodnotu vozu? Moje auto ohodnotili na 20000, odborník v autorizovaném servise na 160000!!!! Nehledí že máte auto v 100% stavu! Nehledáí že ve voze máte Webasto, zabezpečení proti krádeži a jiné doplňky přímo z výroby na zakázku! Vidíte ten rozdíl?! Odborník který auto skutečně prohlédl a pojišťovna která viděla maximálně fotky po bouračce!!! Pojišťovny vždy okrádali!
Petře, přečtěte si po sobě poslední větu Vašeho příspěvku:
"Pojišťovny vždy okrádali!"
Tak, jak jste to napsal, vychází, že pojišťovny byly okrádány (někým). Kdybyste napsal:
"Pojišťovny vždy okrádaly!",
to už znamená to, co jste asi měl na mysli, že pojišťovny samy někoho okrádaly. To je právě to kouzlo češtiny, záměna "i" a "y" naprosto mění význam celé věty. Proto je třeba tyto samohlásky správně používat
Větu "Pojišťovny vždy okrádaly!", lze chápat také tak, že pojišťovny byly vždy okrádány, ale že subjekty, které je okrádaly, byly rodu ženského, případně rodu mužského neživotného.
Neboli, jak už řekl onehdy Smoljakův univerzální Žid Mareš, v němčině je to naprosto jasný a logický, kdežto český jazyk je sice libozvučný, ale domluviti se v něm je prakticky nemožné... :-)
Ja jsem zvedavy, jak se autorizovany servis a pojistovna postavi k tomu, ze asi pul roku po oprave jsem zaregistroval dost vyrazny rozdil v laku (puvodni vs nove lakove dily) u 4 roky stareho auta. Nevyznam se v tom, nechapu, jak se rozdil v laku mohl objevit az po takove dobe (zima, kvalita prace???).
Obvyklá tržní cena vozidla, je dost divný termín.
Ojetých aut je všude mraky a obecně se dá říct, že jsou i obtížně prodejné, pokud je cena tzv. obvyklá. Dotyčný by si měl ujasnit, zda chce autem bezpečně jezdit, nebo ho prodat. Domnívám se že škoda by mu vznikla pouze v případě prodeje ... a to je ještě trošku obtížné vyčíslit, zda sleva byla dána z důvodu zvýšení atraktivnosti prodeje, či z důvodu havárie, která však byla opravena dle standartu výrobce.
Podívejte se, v roce 2007 se mi stala následující příhoda: Koupil jsem z druhé ruky dodávku Ford Transit r.v. 1994. Já vím, nic moc, ale auto mi sloužilo spolehlivě a dobře k podnikání v zahradnických službách. Tehdy, přijel jsem k provozu firmy, odstavil auto s vlekem mimo vozovku na odstavnou plochu a odešel jsem otevřít vrata. V ten okamžik přistál na odstavném místě mimo vozovku Ford Siera s ožralým řidičem a srazil mou soupravu z odstavného místa do plotu a zdi a došlo ke zničení jak Fordu Transit, tak přívěsu a navíc k poškození zahradnického nářadí (profi sekačka za 50 tis, + motorové nářadí Stihl.
Ačkoliv jsem dodávku koupil ojetou a dobře sloužila, přesto mi likvidátor pojišťovny stanovil náhradu cca na směšných 40tis, přičemž oprava u autorizovaného servisu stála 120 tis. Vlek posoudil na 5000 jako odepsaný. Ale co vlastně chci říci: pojišťovny ať kterékoliv , ignorují skutečnou hodnotu vozidla a jeho význam pro konkrétního majitele. Jednoduše řečeno- jezdilo před nehodou, - pojišťovno, uhraďte škodu natolik, aby zase jezdilo i po opravě a ne aby si člověk ne vlastní vinou musel doplatit 100.000 ,- navíc škodu, kterou vytvořil řidič pod vlivem alkoholu. A kdo na tom všem vydělal_ Zase jen ta pojišťovna.
Podívejte se někde do statistik, jakou část vybraného pojištění vyplácejí německé pojišťovny a jakou nepoměrně menší část u nás. A to si naše pojišťovny stále stěžují, jak je pro ně pojištění nerentabilní. Jednání s pojišťovnou je zážitek pro poškozeného i pro servis - technici pojišťoven si do kalkulace výpočtu škody běžně píší "lakovaná plocha méně než 50" - zkuste např. nalakovat 50% kapoty v metalíze nebo perleti. Naopak vůbec nechtějí akceptovat jakékoli rozstřiky do dalších dílů, což je technologicky zcela běžné - aby lak na autě trochu vypadal. Korunu tomu dal technik jedné nejmenované pojišťovny, když u světla s odřeným krycím sklem a ulomenými držáky napsal oprava - u auta stáří necelý rok. Bohužel lidé, kteří se s nehodou setkají poprvé v životě už třeba jako senioři, málokdy tuší, co se kolem nich vůbec děje. A málokterý servis má snahu za klientovy zájmy bojovat - proto pak vidím auta po opravě různě slátaná, místo aby se použily nové díly a dodržel technologický postup opravy. Pojišťovny odmítají s autorizovanými servisy uzavřít smlouvy, že mají smluvních servisů dost a pak posílají nová auta někam do garáže, kde neví a neumí vůbec nic … Korupce, zájmové lobby, hnus.....
Servis si bude po pojišťovně pohledávku vymáhat sám? Tak to je dobrý joke, doufám, že se podle té rady někdo zařídí a pak bude koukat jako to tele na nová vrata.
Jednak si zřejmě pleteš smluvní servis pojišťovny a autorizovaný servis a druhak i ten smluvní servis bude vyžadovat od pojišťovny krycí dopis, kde se pojišťovna zavazuje k zaplacení opravy, jinak ti auto prostě a jednoduše bez zaplacení nevydají.
Lidičky ja chci k vašim názorům a skušenostech neco říct mnel jsem za život asi 100 aut pojištěných v SR DE CZ take hodně pojištnych a take jiných událostí něco jsem se naučil platim si pojištění právních služeb to znamená at se stanete co chce když to neprobíhá podle mých představ tak si vyberu pravnika samozřejmě dobrého a pojišťovna to natáhne je jedno jestli vyhraji nebo ne ale mne jsem uz tak 10 sporů a pokaždé jsem vyhrál pojišťovny jako take prodavači v bazarech anebo take nové auta všichni su svině a když jse nebudete bránit tak vas oskubou. Přeji hodně šťastných kilometrů .
Mě vždy pojišťovny tvrdí že opravou se hodnota auta zvyšuje a oni nechtějí zvednout hodnotu vozu. 6x jsem měl nehodu, nikdy jsem ji nezavinil. Předtím opravy nechtěli platit, musel jsem doplacet protože by podle pojišťovny cena vozu byla vyšší než cena v obchodě a ted opravu platit nechtějí, protože hodnota vozu je najednou tak malá! Vždyť hodnota vozu se zvedala tím že jsem doplácel a najednou opravy cenu snížily?! Pojišťovny neberou skutečnou cenu vozu! Vždy se podívají na Tipcars.com, zadají model, ročník a cenu berou vždy, ale vždy z toho nejlevnějšího vraku který se tam prodává!